ilk önce jant akordunu kontrol et. bunu yapmak için freni senin fotoğrafındaki "4" numarali yerindeki metali içinde bulunduğu siyah metalden ayirarak yapicaksin. freni açtiktan sonra bisikletin hangi tekerine ait olan freni yapıyorsan ordan kaldir ve lastiği elinle çevir ve jantı izle. Eğer yalpalanma olmuyorsa akord tamamdir oluyorsa onu iyi bir bisikletçiye götürmen gerekli.
jant akordu tamsa simdi sirada fren ayari var. eğer papuçlar ile jant arasında yeterince mesafe olduğunu düşünmüyorsan gidondaki fren kolunun tel giriş yerindeki vidayi sık. sıkacak yer yoksa "5" nolu yeri gevşetip biraz tel salabilirsin.
jant ile papuçlar arasında yeterince mesafe varsa papuçlarin hizasını kontrol etmen lazim. ilk olarak frenleri sıktığında tam olarak jant yanağınamı bastırıyor onu kontrol et. eğer değilse "3" ve "6" numaralı yerleri gevşeterek ayarlayabilirsin. daha sonra papuçların jant ile yapmasi gereken açıyı ayarlaman lazim. ilk önce papuçların dönme yönüne göre ön taraflarının sürtmesi gerek. bu papuç ömrünü, fren kontrolunu arttırır; ayrıca ses yaptırtmaz.
eğer frenin bir tarafı diğerine göre janta daha yakınsa (jant tam ortalanmış halde olsa bile); bunu "1" ve "7" numaralı vidalardan ayarlayabilirsin. sıkarsan sıktığın taraf daha çok çeker ve dışarı doğru asılır. diğerinin değmemesi için milimetrik ayar yapman lazım. eğer ikisinide çok sıkarsan fren kolu çok sert olur. onun yerine ikisinide gevsetip oyle ayarlamak.
Not: "1" ve "7" nin aksine "2" "8" "5" "3" "6" sonuna kadar sıkılmış "4" tam yerine oturtulmuş olmalıdır.