mehmetsunu
Kaldato ile sohbeti kestim.
- Kayıt
- 28 Eylül 2011
- Mesaj
- 5.665
- Tepki
- 13.462
- Şehir
- kayseri
- Başlangıç
- 2010—11
- Bisiklet
- Cube
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Bu ne ya. Artık isyan edesim geliyor. Bir v fren ayağı almak için nette araştırma yapıyorum. Aradığım ürünü bulamadığım gibi en ele alınır türden üründe 100 tl. Elle tutulur bir seleye 250 tl, bir gidon boğazına 50 tl, bir fren papucuna bile 25 tl para veriyoruz. ürün birde karbon ise yanına yaklaşılmıyor. Eskiden bizim velet olduğumuz günlerde dünyanın en pahalı sporunun malzemeleri nedeniyle tenis olduğu geyiği dönerdi. Bisiklet dünyasının içine girdikçe pahalılıkta bisikletin alternatifsiz olduğunu öğrendim. Formula ile yarışıyor nerdeyse. Koşuda bir şort bir ayakkabıya ihtiyaç duyarsın. Bisiklette sadece aksesuarlardan biri olan ayakkabı bile bayağı bir servet değerinde. Bütün bunlara sebep, bisiklette diğer sektörlerde olduğu gibi nerdeyse toplama sanayini saymazsanız % 100 dışa olan bağımlılığımız. Yerli firmaların bile kadro, maşa dair bütün komponentleri neredeyse ithal ürün.
Bisikletin ne denli pahalı bir spor olduğunu ispat için hiç üşenmedim, oturdum dünyanın en pahalı ulaşım araçları olan uçaklarla bisikletler arasında bir kıyaslama yaptım. bu uçak işlerinden hiç anlamam nette ilgili sitelerde uçak ağırlığı denildiğinde nerdeyse bir düzine rakam karşımıza çıkıyor. Yok boş ağırlık, yok kalkış ağırlığı, yok şu. Ben boş ağırlığı dikkate aldım. Eğer bisikletseverler içinde bu uçak işinden anlayan pilot, mühendis, tekniker gibi meslek mensupları varsa bizi daha iyi aydınlatabilirler.
İşte uçak ağırlık ve fiyatları.
Model Ağırlık (kg) Fiyat (dolar) Kg fiyatı (tl)
Boeing 737-700 38147 75000000 3800
Boeing 777-300 160120 315000000 3800
Airbus a321-200 71500 110000000 3000
Airbus a320-200 61000 92000000 3000
Şimdi birde anlı şanlı bisiklet modellerinin Türkiye fiyatlarına bir gözatalım.
Model Ağırlık (*) Fiyat (tl) Kg fiyatı (tl)
Focus izalco team sl 1.0 7 21000 3000
Cervelo P5 7 26000 3700
Specialized s-Works venge 7 28000 4000
scott foil Premium 7 31000 4500
(*) Bisikletlerin ortalama ağırlıkları karşılaştırma kolaylığı bakımından 7 kg alındı. Bu modellerin bir kısmı 7 kg den daha hafif modeller dolayısıyla bisikletlerin kg fiyatı tablodaki fiyatlardan daha fazla.
Yukardaki kıyaslama bile üzerinde bir sürü hi tech ürünü bulunan, bir yığın arge faaliyeti ve onbinlerce mühendisin titiz çalışması sonucu ortaya çıkan uçakların bile bisikletlerden daha pahalı olmadığını ortaya koyuyor. yani bisikletseverler biraraya gelipte elbirliğiyle bisiklete verecekleri ücret payında uçak almaya kalksalar bir havayolu şirketi bile kurabilirler.
Bisiklet, yedek parça ve aksesuarlarını ne zaman ucuza alacağımız ise sanki havayolu şirketi kurmaktan daha uzak bir ihtimal gibi geliyor bana...
Bisikletin ne denli pahalı bir spor olduğunu ispat için hiç üşenmedim, oturdum dünyanın en pahalı ulaşım araçları olan uçaklarla bisikletler arasında bir kıyaslama yaptım. bu uçak işlerinden hiç anlamam nette ilgili sitelerde uçak ağırlığı denildiğinde nerdeyse bir düzine rakam karşımıza çıkıyor. Yok boş ağırlık, yok kalkış ağırlığı, yok şu. Ben boş ağırlığı dikkate aldım. Eğer bisikletseverler içinde bu uçak işinden anlayan pilot, mühendis, tekniker gibi meslek mensupları varsa bizi daha iyi aydınlatabilirler.
İşte uçak ağırlık ve fiyatları.
Model Ağırlık (kg) Fiyat (dolar) Kg fiyatı (tl)
Boeing 737-700 38147 75000000 3800
Boeing 777-300 160120 315000000 3800
Airbus a321-200 71500 110000000 3000
Airbus a320-200 61000 92000000 3000
Şimdi birde anlı şanlı bisiklet modellerinin Türkiye fiyatlarına bir gözatalım.
Model Ağırlık (*) Fiyat (tl) Kg fiyatı (tl)
Focus izalco team sl 1.0 7 21000 3000
Cervelo P5 7 26000 3700
Specialized s-Works venge 7 28000 4000
scott foil Premium 7 31000 4500
(*) Bisikletlerin ortalama ağırlıkları karşılaştırma kolaylığı bakımından 7 kg alındı. Bu modellerin bir kısmı 7 kg den daha hafif modeller dolayısıyla bisikletlerin kg fiyatı tablodaki fiyatlardan daha fazla.
Yukardaki kıyaslama bile üzerinde bir sürü hi tech ürünü bulunan, bir yığın arge faaliyeti ve onbinlerce mühendisin titiz çalışması sonucu ortaya çıkan uçakların bile bisikletlerden daha pahalı olmadığını ortaya koyuyor. yani bisikletseverler biraraya gelipte elbirliğiyle bisiklete verecekleri ücret payında uçak almaya kalksalar bir havayolu şirketi bile kurabilirler.
Bisiklet, yedek parça ve aksesuarlarını ne zaman ucuza alacağımız ise sanki havayolu şirketi kurmaktan daha uzak bir ihtimal gibi geliyor bana...