Bisiklete dair her şeyin pahalı olma sorunsalı

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.665
Tepki
13.462
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bu ne ya. Artık isyan edesim geliyor. Bir v fren ayağı almak için nette araştırma yapıyorum. Aradığım ürünü bulamadığım gibi en ele alınır türden üründe 100 tl. Elle tutulur bir seleye 250 tl, bir gidon boğazına 50 tl, bir fren papucuna bile 25 tl para veriyoruz. ürün birde karbon ise yanına yaklaşılmıyor. Eskiden bizim velet olduğumuz günlerde dünyanın en pahalı sporunun malzemeleri nedeniyle tenis olduğu geyiği dönerdi. Bisiklet dünyasının içine girdikçe pahalılıkta bisikletin alternatifsiz olduğunu öğrendim. Formula ile yarışıyor nerdeyse. Koşuda bir şort bir ayakkabıya ihtiyaç duyarsın. Bisiklette sadece aksesuarlardan biri olan ayakkabı bile bayağı bir servet değerinde. Bütün bunlara sebep, bisiklette diğer sektörlerde olduğu gibi nerdeyse toplama sanayini saymazsanız % 100 dışa olan bağımlılığımız. Yerli firmaların bile kadro, maşa dair bütün komponentleri neredeyse ithal ürün.
Bisikletin ne denli pahalı bir spor olduğunu ispat için hiç üşenmedim, oturdum dünyanın en pahalı ulaşım araçları olan uçaklarla bisikletler arasında bir kıyaslama yaptım. bu uçak işlerinden hiç anlamam nette ilgili sitelerde uçak ağırlığı denildiğinde nerdeyse bir düzine rakam karşımıza çıkıyor. Yok boş ağırlık, yok kalkış ağırlığı, yok şu. Ben boş ağırlığı dikkate aldım. Eğer bisikletseverler içinde bu uçak işinden anlayan pilot, mühendis, tekniker gibi meslek mensupları varsa bizi daha iyi aydınlatabilirler.
İşte uçak ağırlık ve fiyatları.

Model Ağırlık (kg) Fiyat (dolar) Kg fiyatı (tl)
Boeing 737-700 38147 75000000 3800
Boeing 777-300 160120 315000000 3800
Airbus a321-200 71500 110000000 3000
Airbus a320-200 61000 92000000 3000

Şimdi birde anlı şanlı bisiklet modellerinin Türkiye fiyatlarına bir gözatalım.

Model Ağırlık (*) Fiyat (tl) Kg fiyatı (tl)
Focus izalco team sl 1.0 7 21000 3000
Cervelo P5 7 26000 3700
Specialized s-Works venge 7 28000 4000
scott foil Premium 7 31000 4500

(*) Bisikletlerin ortalama ağırlıkları karşılaştırma kolaylığı bakımından 7 kg alındı. Bu modellerin bir kısmı 7 kg den daha hafif modeller dolayısıyla bisikletlerin kg fiyatı tablodaki fiyatlardan daha fazla.

Yukardaki kıyaslama bile üzerinde bir sürü hi tech ürünü bulunan, bir yığın arge faaliyeti ve onbinlerce mühendisin titiz çalışması sonucu ortaya çıkan uçakların bile bisikletlerden daha pahalı olmadığını ortaya koyuyor. yani bisikletseverler biraraya gelipte elbirliğiyle bisiklete verecekleri ücret payında uçak almaya kalksalar bir havayolu şirketi bile kurabilirler.
Bisiklet, yedek parça ve aksesuarlarını ne zaman ucuza alacağımız ise sanki havayolu şirketi kurmaktan daha uzak bir ihtimal gibi geliyor bana...
 
Scudo

Çağlayan

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2012
Mesaj
1.488
Tepki
890
Şehir
İzmir
Kardeşim yaşadığımız ülke'de ne ucuz ki,

bundan 7 sene öncesi,dairelerin fiyatları 80.000 TL idi,şimdi aynı mühitte ki daireler 160.000 TL, ve her geçen gün artmakta..

insanların çok para kazanma hırsı yüzünden,ceremesini herkes çekiyor ..

ve bu 7 sene içerisin de,bir çok ürüne , benzine , inşaat sektörüne , gıda sektörüne, su'ya , elektriğe , doğalgaza zam geldi ve gelecekte,hangi birini saysam bilmiyorum,o kadar şey var ki..
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
geri kalmış ülkede yaşamanın zorlukları bunlar. her tür hobi, spor vs malzemesi pahalı çünkü hepsi ithal ve ortalama gelir çok düşük vergiler yüksek.
 

Özgür Türker

Daimi Üye
Kayıt
2 Ağustos 2013
Mesaj
307
Tepki
236
Yaş
44
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Bianchi
Bisikletten para kazanmayan profesyonel değilseniz veya uzun yol sürücüsü olup 1 günde 100-200 km gibi mesafeler gitmiyorsanız; karbon malzeme yerine daha ucuz olan alüminyum ve hatta çelik olan aksesuarları tercih edebilirsiniz.

Bazı ürünler gerçekten profesyoneller veya kısa sürede çok uzun kilometreler kat eden uzun yol kullanıcıları içindir. Bu da ürünlerin hafif malzemeli olması, çok uzun kilometreler dayanması tercihine iter bu tip kullanıcıları. Dolayısıyla hem hafif hem dayanıklı, hem de çok hassas ölçülerde üretilmiş ürünleri doğal olarak daha pahalı kılar.

Çok uzun kilometreler yapmayan ve profesyonel olmayan biriyseniz; çok dandik olmayan orta halli daha ucuz ürün veya atıyorum örneğin iyi bir marka olup da Shimanonun 100 tl'lik modeli yerine yine shimanonun, sizin işinizi görecek 50 tl'lik modelini tercih edebilirsiniz.

Bakım da çok önemlidir. Bakım, temizlik ve yağlama; hareketli mekanizmaların ömrünü artırır; bu da maddi olarak size destek olur.

Bazen fiyatlar gerçekten uçuk oluyor. Motosiklet alın daha iyi:) Ama bisikletin keyfi ile motorun keyfi ayrıdır. İkisi de ayrıca güzeldir.
 
Kayıt
29 Nisan 2012
Mesaj
94
Tepki
9
Şehir
Ankara
Bisiklet
Salcano
Ben zaten anlamıyorum sadece gezmek için neden 3 bin Tl lik yol bisikleti alınırki.Çok paran vardır alırsın onu anlarım ama israf gibi geliyo bana.Xrs 700 aldım çokta memnunum.3 bin tl'lik bisikletten alacağım zevki alamıyorum belki ama gezmek için çok güzel.Ayrıca zaten her şey yurdumuzda çok pahalı.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
En azından kadrolarda çakma kadro ya da kaliteli taklit kadro yoluna gitmekte fayda görüyorum. Kadroyu kıracak kadar zorlayan biri değilim, olmayacağım da. O yüzden sakınca yok bence. Fakat onu da kendimiz getirmek zorundayız. Çakma ya da kaliteli taklit kadroları getirip, burada dünyanın parasına satanlar var. Onun da suyu çıkmış, sebebini anlamadığım şekilde.

Onun dışında, yazacak şey çok ama şimdi kendimi yormak istemiyorum. Boşa gidecek her şey. :) En basiti, forumun sahibi Delta Bisiklet'in fiyatlarına bakılabilir. CRC, Merlin Cycles, Evans Cycles sitelerine girin, fiyatı Euro yapın. Sonra Delta'ya veya Erdoğanlar'a girin, fiyatlara bakın. Fazla söze gerek yok.
 
Kayıt
24 Nisan 2013
Mesaj
13
Tepki
5
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Kron
Yahu 5-6 ay para biriktirip alabildiğim Kron XC150'den sonra forumda uzun süre takılıp birşeyler öğrendiğimde bu konu benimde çok değişime gitti.

Öyle bisikletler varki Sadece frenleri benim bisikletimin 2-3 katı değerinde.Tabi bunların profesyonellere özel olarak yapıldığını düşünürsek normal olabilir.

Keşke bu kadar fazla olmasaydılarda böylesine güzel bir sporun güzelliği kursağımızda kalmasaydı.
 

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
@Özgür Türker

Kişisel olarak almayın, örnek olsun gibisinden alıntıladım yazıyı ama bu gibi düşüncelere katılmıyorum. Neden derseniz, fiyatla beraber parçaların ömrü de uzun oluyor. Zamanının 45 milyon TL'lik iyi diye aldığımız Bianchi'siyle her hafta sonu tamirciye gitmek zorunda kalırdım (Günde ortalama 20 km sürüş ile). İlla ki kendim çözemediğim arızası çıkardı, 1,5 hafta düzgün gitti mi işkillenirdim o derece yani. Sonra mekanik disk frenler ilk kez piyasada gözükmeye başladığında toplama bir bisiklete 500 milyon TL isteniyordu ki bütçem o ara olmadığından alamadım. Bakım ve parça ömrünü bilemem tabi ama deneme sürüşü yaptığımda yağ gibi akıyordu yolda. 2-3 sene geçtikten sonra 1000 TL civarı harcayıp Deore setli bir bisiklet topladım. Bisiklet tamircisinin yüzünü bile unuttum ondan sonra (şehirlerarası yolculuğa bu bisikletle başlayabildim zira eskisi ile başıma mutlaka yolda onaramayacağım bir iş geliyordu). Yılda bir akordları kontrol ettirdim mi tamamdı herşey. (Kendi yaptığım bakımlar hariç).

Ama genel olarak konuşursak parça, aksesuar ve giyim fiyatları cidden çok uçuk. Baştan aşağı ithal zaten.

İthal demişken... Bir yerli firmanın iç lastiğini kullanmaya başlamıştım. Sonra patlakla uğraşmamak için patlak önleyici aldım. O yerli firmanın lastiğine patlak önleyiciyi doldurmaya gönlüm elvermedi. Çünkü adamların lastiği 3-5 ay sonra çatlak çatlak olup hava kaçırmaya başlıyor. Patlak önleyici kullanmazken zaten 3-5 ayda yeterince delik deşik olduğu için değiştiriyordum lastiği. Ama kullanmaya başlayınca iş değişiyor ve yerli firmayı tercih etmemek durumunda kalıyorum. E yerli firma da sadece sattığına bakıyor gördüğüm kadarıyla, çünkü lastik kalitesinde en ufak bir gelişme yok. Demek ki Ar-Ge ekibini amacı doğrultusunda çalıştırmıyor. Bu durumda niye ucuzu sürekli alayım, pahalısını daha seyrek alırım diyerek ithal ürünü tercih ediyorum.
 

Emre G.

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mart 2012
Mesaj
1.558
Tepki
797
Şehir
Ankara
İsim
Emre Gulen
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Diğer
Söylediğiniz şey bir tek bisiklet için değil ama araba mesela bir örnek wv golf güvenli,iyi sayılabilicek bir araba fiyatı 50 bin civarı ama 3-5 milyonada araba var. Bu hesabı yaptıkmı o arabanında frenlerinin fiyatı 50 bine denk gelir ve konuyu açan arkadaşın mesajına gelirsek gerçekten bisiklet parçaları çok pahalı ben daha çok yurtdışı sitelerini tercih ediyorum alışverişte. Marka hastalığı olmayan kişilerinde böyle yapmalarını öneriyorum. Bir gerçekte varki ülkemizde ne ucuzki karıştırırsan neler çıkar hiç gerek yok girmeye boşuna :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağlayan

Ali Demir

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Eylül 2009
Mesaj
679
Tepki
1.572
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
size katilmamak elde degil. bisiklet sporu, cok pahali ve herkesin rahatlikla yapabilecegi bir spor degil.. en dusuk, baslangic bisikleti olarak gordugumuz bisikletler 500tl civarinda. az para mi Allahinizi severseniz. helede asgari ucretin bu kadar dusuk oldugu bir ulkede...

ve, bazi bisikletciler buna tuz, biber de ekliyor... en hafif bir vites ayarina bile 20 tl ucret alanlar var... insanlara bisikleti sevdireckelrine, iyice sogutuyorlar. ticaret boyle bir hale gelmemeli...
 

Özgür Türker

Daimi Üye
Kayıt
2 Ağustos 2013
Mesaj
307
Tepki
236
Yaş
44
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Bianchi
Serden Us, Ben özellikle aksesuar ve yedek parça için yazdım. Tabi ki, bir bisiklet çok kötüyse çok uğraştırır; masraf yapsanız da ayar tutmaz. Ben böyle bir şey önermedim önceki mesajımda. Bunu şöyle örneklendireyim: BMW'nin 50 bin euroluk modeli de var 350 bin euroluk modeli de var. 50 binlik modelini alan tamirciden çıkmaz; 350 binlik modelini alan da tamirciye hiç gitmez diyemeyiz. Her ikisi de tamir açısından güvenilirdir. 50 binlik alın derim. Hem tamirciye gitmeyin hem de cebinizden çok para çıkmasın.

Ama biri gider de çin malı araba alırsa tamircinin kızıyla evlenirse ancak paçayı sıyırır veya 50 bin euro BMW yerine 20 bin euroluk Honda al; yine tamirciye gitmezsin göreceli olarak. Daha akıllı seçim olur bu. Sonuç olarak her şeyin en ucuzu en iyi değildir! Kaliteli parçanın/markanın ucuzu iyidir. Tabi bir de şu var. 1000 km bile kullanmamak üzere bisiklet alan kişinin 20000 km dayanacak yedek parça alması da akıllıca değil. Kullanım amacı da önemli.

Çok kötü ürün de bizi stresten strese masraftan masrafa sokar. Akıllı seçimler bizi hiç üzmez. Ürüne öncelik vermek de çok önemli. Bisiklet lastiği çok önemli (güvenlik için yol tutuşu karşılayacak kalite, patlamaya dirençli olması için malzeme) iken; bisiklete takacağınız zil 200 tl'lik olsa ne olur 5 tl'lik olsa ne olur. Önemli şeylere masraftan kaçınmamak ama önemsiz şeylere de masraf yapmamak.
 
Kayıt
10 Nisan 2012
Mesaj
89
Tepki
16
Şehir
VAN
İsim
GURSEL
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Kron
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
''sahip olduklarımız sonunda bize sahip oluyor işte.'' tyler durden'in dediği gibi... 200-300 liralık bisikletten elbette farklı milyarlık bisikletler ama sonuçta bu işin hobisinde olanlar ekmeğini bisikletten çıkartmayanlar için müsriflik, gereksiz hatta saçma bence karbon bisikletler. bende şuan bir iki bin liralık değeri olan bir bisiklet peşindeyim ama bir kere alayım tamam mantığı ile bakıyorum. ama dediğim gibi gereksiz bence bu 10 binleri bulan bisikletler. ha adam sporunu yapıyordur ekmeğini kazanıyordur ya da parası boldur bilemem...
 

serhant

Üye
Kayıt
19 Şubat 2016
Mesaj
61
Tepki
26
Yaş
34
Şehir
Kapadokya
Bisiklet
Salcano
@mehmetsunu Gerçekten size katılıyorum ve aynı durumdan bende müzdaribim.Şu 3 ayın içinde 400 TL bisiklete harcadım geçen senede 200 TL harcadım inanır mısın resmen borç batağına sürüklenmiş haldeyim.Bir taksit bitmeden diğeri geliyor.Parça,ekipman almasam içim rahat etmiyor.En basitinden konuşuyorum bir lastik 40-45 TL iyi kasklar 80 TL'den aşağı değil.Hatta geçen hepsiburadadan kask sipariş verdim kask 87 TL bir baktım kdv 15 TL :( Her şey çok pahalı.Hele hele bisikletçilerin bir kısmı insanları öpmek için sıradan sıraya giriyor.Bir işin düşmesin hemen insanı kuyunun dibine çekiyorlar.
 

Murat Ak.

Üye
Kayıt
15 Eylül 2014
Mesaj
59
Tepki
24
Şehir
Antalya
Bisiklet
Mosso
abi yurtdışında 1200 -1500 euro alan biri baya iyi 105li karbon bir bisiklet alabilirken bu paraya Türkiye'de 1200 - 1500 tl alan biri rüyasında alabiliyor ancak.Bu da paramızın alım gücü ,ülkemizdeki vergiler vs. vs. vs. milyon tane etken var.Keşke en azından bir spor teşvik edilse (pırlanta da kdv 0 )
Bisiklette de 1 e çekseler bu bile inanın bayağı teşvik eder insanları ama işte sadece söylemekle yetiniyoruz.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Aslında gayet normal bir durumdur. Neticede Türkiye'de üretimden çok tüketim çılgınlığı var. İnsanlar nereye yönelirse, fırsatçılar da oraya kayıyor. Ondan sonra ölücülere bir ton laf ediliyor. Halbuki laf edilmemesi lazım. Bugün ölücüler için (bilhassa DH ölücüleri) geleceğin zenginleri deniyordu. Geleceğin zenginleri mi bilmiyorum ama kapitalizme çomak soktukları kesin, onu biliyorum.
 

can onur

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2012
Mesaj
1.052
Tepki
3.286
Yaş
48
Şehir
Ankara
İsim
Can Onur
Başlangıç
1982—83
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yarışlara katılmıyorsanız, pahalı ürünleri kullanmamıza gerek yok. Hurdacıdan aldığım 16.5 kg'lık demir Bisan'a taktığım Shimano Tourney sistemle son 3 yılda 17 bin km yol yaptım, arkamda çantalarla Stelvio başta olmak üzere Alpler'in yüksek geçitlerinden geçtim, yeri geldi yağmurda, fırtınada, karda bindim, yeri geldi 80 küsür km/saat hızla asfaltta gittim. Şaka değil; daha tornavida değmedi bu sisteme. Sıkıntı, eziyet, performans düşüklüğü vs oluyor mu? Kesinlikle hayır. Son derece de keyifli ve güzel giden, hızlanan, güzel duran bir bisiklet. Yılda iki çift fren pabucu, bir adet zincir ve bir tane de ruble satın alıyorum; tek masrafım bu. Baradine fren pabuçları çifti 20 TL, ruble 45-50 TL, zincir 20-25 TL. 4 sene önce bir çift Schwalbe Marathon lastik almıştım. Yük taşıdığım için aşınan arka lastiği geçen yaz değiştirmek zorunda kaldım ama ön lastikte neredeyse iz yok, pırıl pırıl. Bisikletinizin bakımlarını yaptıktan ve bisikletinizi düzgün kullandıktan sonra bir masrafınız olmayacaktır.

Bu yazdıklarım, bisikletin ve bisiklet parçalarının fiyatlarının uçmuş olduğu gerçeğini değiştirmez. Türkiye çok pahalı bu konuda...
 

BicycleLover

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Temmuz 2015
Mesaj
429
Tepki
363
Şehir
Bursa
İsim
lazım değil
Bisiklet
Salcano
Vurun fakire, yere düştü daha çok vurun. Fakirlerin yaşamaya hakkı yok.Durumunda dünya. Kendi düşüncemdir. Durumu iyi olan arkadaşlar şimdi gelip bana yaa yok o yok bu şu demesin. Gerek yok