Scudo Sports

Bisikletçilere müjdeli haber

Seymour Glass

Aktif Üye
Kayıt
24 Ocak 2017
Mesaj
153
Tepki
238
Şehir
konstantinopolis
İsim
Seymour
Bakanlık, daha temiz ve yaşanılabilir çevre için şehir içi yollarda bisikletin etkin bir ulaşım aracı olarak kullanımının yaygınlaştırılması amacıyla n yerel yönetimlere yönelik taslak kılavuz hazırladı.

Bisikletin şehir içi yollarda ulaşım amacıyla kullanılmasının sağlanması, bisiklet yolları, istasyonları ve park yerlerinin planlanması, tasarlanması, yapılması ve işletilmesine ilişkin usul ile esasları içeren "Şehir İçi Bisiklet Yolları Kılavuzu" taslağı, bakanlığın internet sitesi üzerinden ilgili yerel yönetimlerle kamu kurum ve kuruluşların görüşüne açıldı. Kılavuz ile hava kirliliğinin daha az olduğu, trafik kaynaklı gürültüden uzaklaşmış daha temiz ve daha yaşanılabilir bir çevre oluşturulması için şehir içi yollarda motorlu araçlar yerine bisiklet kullanımının teşvik edilmesi amaçlanıyor. Taslakta, yerel yönetimlerin bisiklet altyapısına yatırım yapmaları durumunda, şehir halkına sağlayacağı faydalar, bisiklet yolu uygulamaları, uygulama öncesi ve sonrasında sosyal, teknik, ekonomik ve çevresel katkıların neler olacağı anlatılıyor.

Kent içi yolculuklarda otomobil yerine bisikletin tercih edilmesiyle önemli ölçüde karbondioksit emisyonunun azaltılabileceğine dikkat çekilerek, bisiklet kullanımı ile kilometrede kişi başına 21 gram karbondioksit tüketilirken, otomobil ile ulaşımda ise kilometre başına 271 gram karbondioksit tüketildiği bilgisini paylaşıldı. Böylece bisiklet kullanımıyla kilometrede kişi başına yüzde 92 daha az karbondioksit emisyonuna yol açılacağı belirtildi. Bisiklet kullanımının insanların hareketliliğini arttırarak sağlık sorunlarını azalttığına ve yaşam kalitesini yükselttiğine de dikkat çekildi.

KOMİTE ÖNERİSİ
Yerel yönetimlere bisiklet yolu ihtiyacının belirlenmesi için "bisiklet komitesi" kurma tavsiyesinde bulunulan kılavuz taslağında, komitedeki teknik elemanların, sivil toplum kuruluşu üyeleri, akademisyenler ve bisiklet kullanıcılarından oluşması, yüz yüze veya online anketlerle katılımcıların mevcut bisiklet kullanım alışkanlıkları ve önerileri doğrultusunda bisiklet yol ağını planlaması önerildi. Bisiklet kullanıcılarının evlerinden alışveriş merkezi, okul, ticaret yerleri ve ofislerin yoğun olarak bulunduğu bölgelere gidebilecekleri öngörülen alanlardan geçen bir güzergahın seçilmesi ve bisiklet yollarının diğer ulaşım sistemlerine entegre edilmesi gerektiği kaydedildi. Toplu ulaşım sistemlerine kadar giden bir bisiklet yolu güzergahı belirlenmesi, buradaki istasyon veya duraklarda park yeri ayırılması, bisiklet kiralama sistemlerinin de toplu taşıma sistemine entegre şekilde tasarlanması önerisinde bulunuldu.

BİSİKLET YOLLARININ ETRAFINA YEŞİL ALAN
Belirlenecek güzergah etrafındaki binaların bisiklet kullanıcılarına duvar etkisi yaparak, "koridor içinde gidiyormuş" hissi yaratacağı ve bu güzergahı tercih etmemelerine neden olabileceğine dikkat çekilen kılavuz taslağında, bu nedenle sürüş esnasında beton etkisi yaratan öğeler yerine, yeşil alanların bulunması gerektiği ifade edildi. Hem sürüş konforu hem de sürücü güvenliği açısından bisiklet yolunun diğer ulaşım hatları ile kesişiminin en az ölçüde tutulması ve bisiklet güzergahı üzerindeki engelleri aşacak altyapı ve üstyapı elemanlarının tesis edilmesi önerisi getirilen kılavuz taslağında, kesintisiz ve rahat bir sürüş için yolda dikey olarak yüzde 4'e kadar eğimin ideal olduğu belirtildi.

GÜVENLİK MESAFESİ BIRAKILMALI
Bisiklet yollarında uyulması gereken genel esaslara da yer verilen taslak çalışmada, yaya kaldırımındaki bisiklet yolunda enine eğimin, taşıt yolu tarafına doğru yüzde 2 olacak şekilde ve yağmur suyu drenajı düşünülerek yapılması gerektiği ifade edildi. Yaya kaldırımına yapılacak bisiklet yollarının kaldırımın yol tarafında, kaldırımla aynı veya üst seviyede bulunmasına, bisiklet yolu yapıldıktan sonra kalan yaya kaldırımı genişliğinin 150 santimetreden az olmamasına dikkat çekildi. Taşıt yoluna yapılacak bisiklet yolunda ise tek şeritlilerde 1,30 metre, çift şeritlilerde ise 2,40 metre minimum genişlik gerektiği kaydedildi. Araç hız sınırının saatte 50 kilometreden fazla olduğu yerlerde, taşıt yolu kenar şerit çizgisi ile bisiklet yolu arasında, taşıtların bisikletlileri hava akımı ile yola çekmemesi için en az 1,5 metre güvenlik mesafesi bırakılması önerildi.

PARK YERLERİ
Kullanışlı ve güvenli park yerlerinin bisiklet kullanımını teşvik edeceğinin vurgulandığı kılavuz taslağında, bisiklet istasyonları ve park yerlerinin bisiklet yollarına yakın ve güvenli olması, uzaktan görülebilmesi ve park alanına yönlendirme işaretleri bulunması, dayanıklı, pratik ve farklı türde bisikletlere uyumlu ve bakımının kolay yapılabilmesi gibi kriterler yer aldı. Bisiklet istasyonları ve bisiklet park yerlerinin araç ve yaya trafiğine engel olmayacak şekilde, bisiklet yollarına yakın, toplu taşıma ağlarına kolay erişilebilecek noktalarda, emniyetli şekilde tasarlanması gerektiği belirtildi. Bisiklet yolları, bisiklet işletme ve park istasyonlarının bakım, onarım, denetim ve güvenlik işlerinin belediyelere ait olduğu, istasyonların işletilmesinin belediyelerce yapılacağı kaydedildi.

"BİSİKLET HARİTASI HAZIRLANABİLİR"
Bisiklet yollarının yaygınlaştırılması ve teşvikine yönelik olarak yerel yönetimlere, bisiklet park yerlerine park nakit otomatları yerleştirmesi, turizm tanıtım materyallerinde bisiklet kullanımını öne çıkarması, bisiklet güzergah haritaları oluşturarak turizm ofislerine ve turistik bölgelere ücretsiz dağıtması, potansiyel bisiklet sürücülerinin en iyi güzergahları belirlemelerine yardım için bisiklet parkurlarını, önerilen güzergahları, yol koşullarını, tepeleri, dinlenme tesislerini ve bisiklet dükkanlarını gösteren bir bisiklet haritası yayınlanabileceği önerilerinde de bulunuldu. Kılavuz taslağında, özel bisiklet etkinlikleri ile toplumdaki bisiklet profilinin yükseltilmesi gerektiği de ifade edilerek, "Haziran ayının ilk haftası 'İşe Bisikletle Gidelim' Haftası ilan edilmesi" gibi etkinlikler yapılabileceği de belirtildi.

Kaynak: (link)
 
Scudo
Taslakta kalır o malesef
 
Bostancıdan pendiğe kadar minibüs yolu 2 şerit. Sağ şeritlerde hep arabalar park halinde. Gel görelim ki bu suç ama yaptırım yok. Haliyle min yolundan hep 1 şerit akıyor genelde. Sağ şeridi 2 metre biaiklet yolu yapsınlar madem. Park eden kişiler de gitsinler ara sokaklara park etsinler. Cidden çıldıracağım bir gün min yolunda. Şunu da anlamam, aracınızı gidin ara sokağa park edin ordan aracı çekerler ama min yoluna parkedin ordan çekmezler. Bu ülkede sistem mistem oturmaz. Boşuna laf döküyoruz...

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Arkadaşlar öyle hemen umutsuzluğa kapılmayın. İşin ucunda rant varsa bu taslaklar gerçeğe dönebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Engin er.
ne yazık ki @Ahmetgitar'a katılıyorum :ckskc:
motor kullandığım sıralar lastik değiştirdiğimde, lastikçi arkadaşa "bunları topluyorlar mı" diye sorduğumda, "biz biriktirip gelin alın diyoruz ama gelmiyorlar" diye yakınmıştı. Tam olarak o an memlekette ne kadar çok şeyin "var" demek için yapıldığını anlamamı sağlamıştı. Şikayet etsen lastikleri ne yapıcaz diye, "toplama merkezi var işte" derler. Yersen var cidden

üzerine park edilen arabalara hiçbir yaptırımın uygulanmadığı nice yaya-bisiklet yolunu düşününce bundan da pek bir beklentisi kalmıyor insanın.
Netekim yine bir güzel haber ihtimaline sevinemez halde buluyorum kendimi. Yöneticilerimiz olmasa güzel memleketiz aslında da ... neyse, dertlendim yine.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmetgitar
Toplumların davranış biçimlerini iyi yönde değiştirmesi, yeni düşünüş şekilleri kazanması bir anda olacak işler değil. Öyleki bazen bir nesil, bazen yüzyıllar gerekir. Ulaşım ve spor bakımından bisikletin bir anda bayrak açmasını beklememek gerek, aynı şekilde canım yurdun her yanında mükemmel bisiklet yollarını da...
Öte yandan kanuni bakımdan alt yapının hazırlanması elbette takdir edilesi bir durum. Unutmamalı ki "Her adım bir adımdır, bir adım bir adımdır."
 
Vallahi bizim üniversiteye mesaj attım, rektöre mesaj attım, belediyeye mesaj attım, bimerden yazdım son olarak "bisiklet park yeri yapımı" konusunu. 1 i bile dönmedi, Bimer de YÖK'e göndermiş ne alakaysa anlamadım ondan da cevap gelmez ya da belediyeye sallarlar :D Yök'e yolluyor adamlar ya ahahah :D
 
Bu ülkenin yarısı,yanlarına Suriyelileri de alıp ülkeyi terk ederlerse;işte o zaman MÜJDE diye haber yapabilirsiniz:ssrtcbya:

Bisikletler çalınıyor..Yapılan bisiklet yollarında arabalar/yayalar geziniyor..Yollarda bisikletçiler katlediliyor..Bisiklete binene zerre saygı yok..Ondan sonra müjdeeeeee diye haber çıkıyor..

''Hiç mi bu hükümetin yaptığı iyi bir şey yok?'' derler ve bu tarz şeylerden bahsederler..''2000 km bisiklet yolu yaptık'' filan..Tamam da,yol yapmakla bitmiyor bu işler..Anlamazlar ki..Yol yaptık,verin bize oyu..Kafaları bu kadar çalışıyor..

Bir kere önce yol yapılmaz..Yol sonraki mesele..Önce insanını eğiteceksin..Sonra yol köprü yaparsın..Sen eğitilmemiş yarı homo sapienslere duble yollar yapsan da nafile..Hemen delillendireyim bu söylediğimi..
Türkiye'de ölümlü kazaların en çok yaşandığı yer neresi?
Hadi bilin bakalım..:krnz:
Neresi olabilir?
Akp'nin kalesi,dümdüz ova olan,her yanı kaliteli yollarla kaplı KONYA..
Demek ki neymiş gerici arkadaşım?
Yol yapmakla olmuyormuş bu işler..
Önce eğit şu homo sapiensleri,sonra gerisi kendiliğinden gelir zaten..Sen eğitimi felç edersen,istediğin kadar takla at,bir metre ilerleyemez,olduğun yerde Mevlana gibi dönersin..Hatta kafan döner,düşersin:)
 
Önce insanların eğitilmesi lazım.Her icraatları gibi bu da hava atmak için oluşturulmuş bir uygulama.Daha kurumların başına düzgün insan atanmıyor.TUBİTAK'ın başına hayvanat bahçesi müdürünü koyarak bilime hakaret bir zihniyetten ne bekliyorsunuz?
 
@fthgzl79 (link)
İşkembeden atmayalım lütfen:cool:

@fthgzl79

Benim de ikinci yazışım bimere hala bozuk bisiklet yolu nu onarmadılar şunu anladım bimerin görevi yazıyı ilgili ilgisiz kuruma yazıyı göndermek :mad:
 
@MehmetAliB. Ülkemiz hiçte aydınlık geleceğe gitmiyor malesef adımlar hep karanlık tarafa.
 
@el_Aksa_1903 ne işkembesi?
Ben ne yazmışım,sen ne linki atmışsın bana?
Konya'lı..Ne o,zoruna mı gitti:ssrtcbya:
Ben Türkiye'de ölümlü kazaların en çok yaşandığı yer neresi? demişim..Sen bana Türkiye'de en çok kaza yapan iller açıklandı haberini önüme koymuşsun..Tekrar oku,anlamadıysan..!

Şu haber de sana gelsin;
(link)

Herkesin elinin altında internet varken,bilmediğim bir konuda sallamam;)
 
@fthgzl79 sözümü geri alıyorum haklısınız ben ölümlü ile en çok kaza yi karıştırdım dikkatli okumadan cevap verdim hatalı olduğumda özrümüde dilerim :harika:
Konya li değilim şükür mut'luyum
 
Kent içi yolculuklarda otomobil yerine bisikletin tercih edilmesiyle önemli ölçüde karbondioksit emisyonunun azaltılabileceğine dikkat çekilerek, bisiklet kullanımı ile kilometrede kişi başına 21 gram karbondioksit tüketilirken, otomobil ile ulaşımda ise kilometre başına 271 gram karbondioksit tüketildiği

mesajda karbon dioksit salınımı denmek istemiş sanırım ama bisiklet ile ulaşımda 21 gram co2 salınımı ne demek anlamadım nefesimizi mi ölçmüşler acaba ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağdaş78
@MehmetAliB. 300 yıl sonra olsun yine mutlu olacağız. Ama bazı şeyler genetik olmaz:(((
 
Geri