Scudo Sports

Bisikletçilerde vücut ölçüleri ve hız konulu bir yazı

Scudo
yokuşta hafif olan çok daha avantajlıdır ayrıca ağır olan kişinin sadece momentumu yüksektir yani fren yaparken daha geç durma ve kaza anında daha güçlü çarpmak gibi şeyler.
 
Aslında mantıklı gözüküyor. Fakat burada belirtilenlerin daha çok yol yarışçıları için geçerli olduğunu düşünüyorum. Dağ bisikletçileri için ayrıca bir analiz gerekir heralde.
 
  • Beğen
Tepkiler: MURAT PEMBEGÜL
Bana göre bu yazı TT yarışçıları ve yol yarışçıları için geçerlidir; Kısmen dağ bisikleti kullanan bir insanın (istisnalar kaidei bozmaz) geçerli olabileceğinin kanaatindeyim. Çünkü bir dağ bisikletcisinin güç üretimi (watt); yolun durumu, zemini, eğimi vs. her zaman farklı olacaktır. Neden mi? çünkü dağ bisikletçisi; yol bisikletcisine göre -oranla- daha fazla fren kullanacaktır. Dağ bisikletinde kullanılan fren gücü (tork); TT ve yol bisikletinde kullanılan oranla aynı değidir; (Sıklık ile kullanım açısını kasdediyorum) Sonuç olarak; elbetteki dağ bisikletinde güç üretimi (watt) daha fazladır diye (kanaatimce) düşünüyorum. İşin kilo ve ağırlık olayına dönersek; böyle bir karşılaştırma da düz yolda giden kilolu birinin; yokuşta ne derece verimli olacağı malumdur. Zayıf birine gelince; bu kişi de düz yolda performansı düşük olacaktır. Şunu da eklemeliyim ki; İstisnalar hiçbir zaman kaideleri bozmaz. Yani bazen... :)
 
Biraz karışık bir konu aslında.Ağır olan kişinin kas kütlesi oranı zayıf olana göre daha yüksek ise ağır olan kişi daha iyi yol alabilir.
 
arkadaşlar sarıkamış turu nedenıyle giresuna gelen attilla abiye eşlik etmiştim kendisine bisikleti değiştireceğimi ve daha hafif bir bisiklet alacağımı söylediğimde bana güldü ve bence masrafa gerek yok dedi sen kılo ver yeter dedi yani şunu söylüyorum inanın 94 kiloydum boy 1.75 gidona uzanamıyordum yokuşlarda yürüyordum şimdi 84 oldum biraz daha rahatladım hızım artı rampalardada iyiyim kılo gercekten bır bisikletci icin dezavantaj
 
@soner çicekoğlu

Benim de demek istediğim tam bu noktada.Bu konu biraz karışık işte.Eğer ağır olanın kilosu kaslardan dolayı kaynaklanıyorsa belki de ağır kişi daha fazla kas kütlesine sahip olduğu için daha hızlı gidebilir.
Siz de ise yağ yakımı ve kas gelişimi olduğu için daha rahat gidiyorsunuz artık.
 
Arkadaşlar öncelikle yazı yol bisikletçileri analiz alınarak hazırlanmış. Diğer bilgiler ise zaten bildiğimiz, en azından benim forumda herzaman söylediğim bilgiler.
Kilo fazlalığının yağ ve sudan ibaret olmadığını varsayarsak.
Düzde daha kilolu, yapılı birisi ufak tefek birisine göre toplam daha fazla güç uygulayabildiğinden ve yer çekimi faktörü minimalde olduğundan herzaman daha hızlı gider. Hafif yokuşlarda kilolu olan atletin avantajı azalır ama hala daha hızlı gider. Yokuşlar dikleştikçe ve uzadıkça hafif atletin avantajı gittikçe artar ve bir süre sonra ağır sporcuyu geçer, bunun nedeni kilogram başına verdiği güç çok daha fazladır ağır sporcuya göre.
Dağ bisikletinde ise yukardaki tartışma çok geçerli değildir, eğer parkur çok düz seçilmediyse ince sporcu her zaman çok avantajlıdır çünkü dağ bisikleti performansı tekniğin yanında büyük oranda yokuş performansına dayanmaktadır. Yine ağır kilolu birinin engebeli arazi şartlarında bisikleti daha zor kontrol edeceğini ve yavaşlayacağını belirtmek yerinde olur. Bunlar tabii genellemeler, her zaman istisnalar olur, kendimden örnek vereyim, genel olarak her zaman fazla kilolarım olmuştur, ama yarışlarda dik yokuşlarda geçtiğim diğer sporcular genellikle bana göre o kadar hafiflerdiki bazen neredeyse çok incecik adamları geçebiliyordum ama bunun nedeni yokuş antrenmanlarına çok önem vermem ve uzun yokuşları çok iyi analiz edip nerde yavaş tempoda nerede tam hız gideceğimi iyi hesaplayabilmemdir bu da tecrübe ile olan birşey...
 
Belki bunlara istisna diyebilirsiniz ama Cancellara çok güçlü bi zamana karşıcı olmasına rağmen yokuşlarda hiç bi varlık gösteremiyor ama contador düşük kilosuna rağmen yokuşta ve zamana karşı etapda cancellarayı geçti yani uç örnek belki ama bu 2 sporcu da kendi alanlarında en iyiler diyebiliriz . Yazının bilimsel olarak doğruluk payı nedir ?
 
Armstrong, Ulrich ve belki Contador, bu tür sporcular dünyada nadir bulunan hem zamana karşı çok iyi olan hem çok iyi tırmanabilen nadir atletlerdendir yani istisnalardır, Armstrong un da zamanında ciddi tırmanışlardan birinde dünyanın en iyi tırmanıcılarından olan rahmetli Pantaniyi gayet rahatlıkla geçtiğini gördük, öyleki belki Pantani 5-10 kilo (belki daha fazla) daha hafif olmasına rağmen çok acı çeker bir ifadesi vardı ama Armstrong rahat görünüyordu, ah evet duygularını ve acısını yüzüne yansıtmaması elbette Lance ın başka bir kuvvetli yanı, her şekilde matematik yanılmaz, uzun ve dik bir tırmanış etabında kilogram başına verdiği watt daha fazla olan sporcu kazanmak zorundadır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aydın Hiçyılmaz
Bana göre yazı biraz uzak bilimsellikten, kas hacmi küple yüzey alanı kare ile hesaplanıyor demek bu demek değil. Aynı hacimde olan kas farklı güçte de olabilir. Ayrıca kg başına ürettiği gücü ne kadar verimli kullandığı önemli bence. Formul çıkartıp hesaplamadım bunları fakat güç (watt) ile tırmanış süresinin lineer olarak değiştiğini sanmıyorum. Aynı gücü üreten aynı kütledeki iki bisikletçi eğer kadansları farklı ise farklı hızlarda giderler.

Olayı 2 3 değişkene indirgemek bu yorumu yapmak için çok yetersiz, yazıdaki kişi referans ta göstermemiş, bu nedenle bilimsel geçerliliği olan bir yazı değil bu benim gözümde.
 
  • Beğen
Tepkiler: MertSayın
yazıyı yazan kişiyle 2-3 kez yolda karşılaşmılığım var, sanırım Türkiye de yol bisikletçiliğindeki birkaç kişiden birisi sayılabilir, hem teorik hemde pratik anlamda, rüzgarına girmeyi hayal edebiliyorsunuz sadece , yazdıklarının fazlasıyla ciddiye alınması, bence şeklinde cevaplardan önce yol bisikletçiliğinin ne olduğunun bilinmesi gerekli sanırım
 
Yazan kişiyi tanımıyorum, 2002 yılında böyle bir yazı yazdığına göre tecrübesi benden çok fazla eminim buna sizin de söylediğiniz bu şekilde. Ama yazdığı şeyler sadece tecrübeyle edinlecek bilgiler değil, mühendislik ve fizikle elde edilecek veriler. Zaten yazıdaki bilimselliğe eleştiride bulundum ben.

Yanlış anlamayın ama benim burada fikrimi söylemem yanlış anlaşılmamalı. Ortaya laf olsun diye yorum yazmadım, kendi bilgilerimi kullanarak yorum yaptım, Yanlış veya doğru.

Saygılar
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Gökdere
Aşağıdaki site ingilizce fakat burada oldukça fazla bilgi var bu konuyla ilgili. İngiliz bisiklet takımının da kullandığı özel bir spinning bisikletinin sitesi. İlgili olabilecek sayfaların linklerini veriyorum.
(link)
(link)
(link)

Can
 
@mcanb

Linkler için çok teşekkürler, tam anlamıyla, detayıyla ve örnekleriyle çok güzel anlatılmış güç ve sporcu kilosu kavramı, özellikle birinci link çok iyi.


Örnek alıntı:

When weight is taken into account in addition to absolute climbing power the result for each cyclist is:

* Cyclist 1 P/Kg= 5.29 W/Kg (450/85)
* Cyclist 2 P/Kg = 5.85 (380/65)

Cyclist 2 in most circumstances would get to the top of the hill first even though cyclist 1 is producing 18% more absolute power than cyclist 2.

Birinci sürücü kilogram başına 5.29 w basıyor, ikinci ise 5.85 basıyor, birinci sürücü 85 kilo ve 450 w basıyor, ikinci sürücü ise 65 kilo ile 380 wat (70 watt daha az) basıyor, ama genelde kilogram başına daha fazla güç verebildiğinden 2. sürücü yokuşu ağır ama daha fazla güç veren 1. sürücüden daha çabuk çıkacaktır. Düz yoldaki tempoda ise kilosu az olan sporcunun pek şansı olmadığını söylemeye gerek yok sanırım, zira yer çekimi vektörü çok etkili olmadığından toplam daha fazla güç basan ve ileri itme vektörü daha fazla olan kilolu sporcu herzaman daha başarılı olacaktır. Aslında bunların hepsini okuldaki fizik derslerinde okuduk sanıyorum vektör kuvvetler, vektörlerin birleşim kuvvetleri vb...:in:
 
@Hakan Yazman

Hakan abi çok açıklayıcı olmuş,teşekkürler.
Yani fazla kilolarım var diye dert etemeyeyim en iyisi:D düz yolda iyiyim ne de olsa :p
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman
Geri