Olayın aslı astarı bu. Sırf hava atıcı tüketici toplumu olduk çıktık. Çok merak ediyorum üretim yapan ABD, Almanya gibi ülkeler de elektronik ürün değiştirme sıklığı ne kadardır?
Gold Teknoloji Marketleri Pazarlama Müdürü Kılınç Orhan Erdemir, marka ve model tutkusu nedeniyle Türkiye'de tüketicilerin cep telefonu değiştirme süresinin 8 aya indiğini bildirdi.
Erdemir, bu sürenin lap topta 18 ay, televizyonda 36-40 ay olduğunu aktardı.
Gold Teknoloji Marketleri Pazarlama Müdürü Kılınç Orhan Erdemir'e göre teknoloji ürünlerinde modayı etkileyen en önemli unsur marka. Belli bir markayı kullanan tüketicilerin o markayı kullanan bir grubun üyesi olduğunu anlatan Erdemir, "Markanın ardından ikinci sırada modeller geliyor. Bilhassa iyi ve pahalı modeller teknolojide moda kavramını şekillendirmede önde geliyor. Bunun yanı sıra tasarım olarak benzerlerinden farklılaşmayı başaran ürünler de teknoloji modasını yönlendiriyor." dedi.
Kısacası modası en çabuk geçen ürün kategorisi cep telefonu diyebiliriz. Bu sürenin diğer ürünlere göre daha kısa olmasını hem gelişen teknoloji ve değişen tasarım anlayışı hem de moda kavramı ile ilintilendirmek mümkün. Benzer bir eğilimi LED TV'lerde de görüyoruz. Bu ürünleri 3D ya da Smart TV gibi yanlarından çok, şık tasarımları ve ince çerçeveleri gibi sebeplerden dolayı satın alanların daha çok olduğunu belirtebiliriz. Tüketiciler, tıpkı cep telefonları gibi devamlı göz önünde bulunan, yaşam alanlarında yer alan televizyonlarını değiştirecekleri zaman tasarıma da büyük önem veriyorlar. Laptopta da bilhassa ultrabook olarak anılan yeni nesil ürünler, hem ince tasarımlarından hem de hafifliklerinden dolayı rağbet görüyor."