Basurun en 1. sebebi, doku zayifligidir ve bunun sebebi de genellikle jenetiktir. Diger sebepleri ; fazla kilo, uzun süre oturma, hareket eksikligi, cok az miktarda su icilmesi, yanlis beslenme( cok sekerli ve yagli yemek, özellikle hayvani yaglar) , cok gaz yapan posasi az besinler yemek( sogan, lahana...). Bunun disinda sürekli kabizlik sayilabilir.
Bunlarin sonucu, son barsagin sonunda biriken kan keselerine basur(hemoroid) denir. Doku zayifligi dolayisiyla barsak cikisini daha da daraltirlar ve yanmaya, kasinmaya neden olurlar. Üzerine fazla basinc uygulaninca patlayabilirler ve büyük abdestin kanlanmasina sebeb olur.
Bisikletcilikle alakali olarak diger bazi arkadaslarin yazdiklari, bu aciklamaya göre mantikli görünse de; bisiklet sporunu dogru yapmak, basura karsi en iyi carelerden birisidir.
Bisiklet antrenmani, hem bu bölgedeki kaslarin gelismesine, kuvvetlenmesine, dolayisiyla dokunun saglamlasmasina, hem de kandolasimini düzelmesine yardimci olacaktir. Diger yandan hem daha farkli bir beslenme tarzina yönelmeye, yagli sekerli besinlerin azaltilmasina, kilo verilmesine yardimci olacaktir.
Kisaca, hem yanlis beslenip arada sirada bisiklete binen kilolu insanlarda basura yol acacagi gibi, düzenli ve bilincli antrenman yapanlarda tamamen kaybolacaktir.
Basur konusunda bu kadar.
Bisiklet ile ilgili diger rahatsizliklara gelince; bisiklet ile insanin üc temas noktasindan biris olan kaba etlerde görülen diger bir rahatsizlik, yanlis sele kullanmaktan olan, uyusma, yanma ve benzeri rahatsizliklardi. Bu konuda pek cok topikte yeteri kadar yazdim, yeterince tartisildi. Artik biraz zahmet edip arayacaksiniz. Googleda " sele site: bisikletforum.com" yazarak hepsini kolayca bulabilirsiniz.
Ikinci temas noktasi, noktalari, eller ve gidon!
Burada en sik görülen bileklerde ve ellerde uyusma, el, kol, omuz agrilaridir. Care olarak, binen yükü azaltmak, gidon sargilarini, elcikleri, eldivenleri iyi secmek, oturma poisyonunu sik sik degistirmek, antrenman ve binis öncesi ve sonrasi, yeteri kadar esneme hareketi yapmak.... Bu sonuncusu, bütün vücut icin gecerlidir.
Bisikletle 3. temas noktasi, noktalari, ayaklar ve pedallardir. Bisikletin hareketi icin gereken enerjinin gecis noktasi oldugu icin, en cok sorun burada yasanir. Bütün oturma pozisyonu, pedallar referans noktasi alinarak ayarlanir. Selenin yüksekligi, ileri veya geriligi, buradan yola cikarak gidon uzakligi ve yüksekligi!
En sik görülen rahatsizliklar diz bölgesinde ve cok cesitlidir. Yanlis sele ve kal ayarlari, fazla kilo ve yanlis kullanma sonucu dizlerde agrilar, asinmalar, ezilmeler.. olusur.
Bunun disinda ayak uyusmasi, asil tandonunda cekmeler, tabanda, baldirlarda... kramplar.... vs.
Bunlarin disinda aliskanlik eksigi(antrenmansizlik, hamlik) dolayisiyla olusan sirt, bel, boyun, el, kol,.... agrilari ortaya cikabilir.
Diger bir bölümde düsmeler sonucu yaralanmalardir ki, el, kol, kaburga, omuz, kafa, diz en cok siyrik, yaralanma, kirilmalara maruz kalip, degisik düzeylerde hayati tehlikeye bile yol acabilir.
Simdilik bu kadar!
