Scudo Sports

Bisiklet turizmi nedir?

Kerem Özbayrak

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Haziran 2009
Mesaj
1.244
Tepki
2.580
Yaş
47
Şehir
iSTANBUL
Bisiklet
Giant
Güzel bir yazı. 38 yaşımda hala bisikletime atlayıp kalmalı uzun bir tura çıkamamış ben ve benim gibileri motive etmesi dileğiyle...


Bisiklet turizmi nedir?
Son yıllarda sık sık bisiklet turizmi üzerine yazı yazıyor, araştırma sonuçlarını, istatistiksel bilgileri paylaşıyor ve ülke ekonomisine katkılarını vurguluyorum.

Peki, ben neden bisiklet turizmine yatırım yapılması konusunda bu kadar ısrarcıyım? Tatilde bisikleti tercih eden insanlar sağlıklı ve mutlu olurlar. Bisikletli turistlerin seçtiği bölgeler ise kırsaldadır ve ekonomik olarak kırsal bölgeler ve kırsalda yaşayanlar kalkınırlar. Deniz ve kayak turizminin aksine bisiklet turizmi tüm mevsimlere yayılır. Bisiklet turizmi sayesinde var olan güzellikler keşfedilir, mevcut kaynaklar değer kazanır.

bisiklet-turizmi-nedir-242306-1.jpg

Avrupa’da bisiklet
Önceki hafta İtalyan Bisiklet Federasyonu’nun Bianchi Cafe’de yaptığı bir etkinliğe katıldım. Federasyon bir yandan 2017 yılı etkinlik programını paylaşırken bir yandan da güncel ve değerli bisiklet turizmi sektöründen rakamlar paylaştı.

» Bisiklet Turizmi AB ülkelerine yılda 44 Milyar Avro kazandırıyor. Kruvaziyer turizmi ise 39,4 milyar avro.
» Bisiklet Turizmi AB ülkelerinde 650 bin kişiye iş imkanı sağlıyor. İtalya’da bu rakam 22 bin kişi.
» Bisikletli Turist, her şey dahil paketleri ile tatil yapanlara göre yüzde 40 daha fazla para harcıyor.

Trende uygun
Sosyal medya, gezi blogları, gezgin hikayeleri daha çok insanı keşfetmeye ve paylaşmaya davet ediyor. Hepimiz bireysel deneyimler, keşifler, farklı hisler peşindeyiz. Az bilinen yerler, turizmle tanışmamış köşeler arayışındayız. Sakin, huzurlu ama bir yandan da fiziksel olarak aktif tatiller yapmak istiyoruz. Şehirden kaçıp doğayla buluşmak için can atıyoruz.

Bisiklet, işte tüm bu beklentilere cevap veriyor. Çok uzaklara gitmeyi bırakın, arabayla yüzlerce kez geçtiğiniz bir köy yolundan bisikletle geçmek, tatile çıkma hissi veriyor. Bisiklet turizmi, cittaslow, yavaş yemek, sürdürülebilir, butik deneyim trendleri ile uyumlu bir tatil seçeneğidir.

bisiklet-turizmi-nedir-242304-1.jpg

Bisiklet turizminin çeşitleri nelerdir?
MTB yani dağ bisikleti ile doğada veya özel oluşturulmuş parkurlarda sürüş yapmaktan keyif alanlar için sunulan hizmetlerden yararlanan grup, bisiklet sporcularının oluşturduğu performans seven yol bisikleti kullanıcıları için sunulan hizmetlerden yararlanan grup ve tur bisikleti ile gezerek tatil yapanlar.

Bisiklet turizminin yüzde 16’sını MTB Turizmi oluşturuyor. 23-45 yaş aralığında, çoğunlukla erkeklerden oluşan grup ortalama 3-5 gün konaklama yapıyor.

Yol bisikleti ile bireysel veya grup halinde performans sürüşleri yapan, konaklama ve yemek için ciddi para harcayan sporcular bisiklet turizminin yüzde 32’lik dilimi oluşturuyor. Trafiğin yoğun olmadığı, normal araç yollarını tercih ediyorlar ve tırmanışı çok seviyorlar. İspanya’nın Mayorka adası yılda ortalama 160 bin bisikletli ağırlıyor ve 150 Milyon Avro kazanıyor.

Bisiklet turizminin yüzde 52 dilimini tur bisikleti ile bisiklet rotalarını takip eden, bisiklet yollarını tercih eden ailecek, çocuklu veya arkadaş grubu ile gezenler oluşturuyor.

bisiklet-turizmi-nedir-242307-1.jpg

Bisikletli tatili tercih edenler kimler?
Fransa, bisikletli turizmden en çok kazanan ülke olarak 19 Milyar Avro ile aslan payını alıyor. Bisikletlileri sayıyor, gerekli ölçümleri yapıyor, hangi sezonda artış var, geçen yıla göre yüzde kaç büyümüş sürekli değerlendiriyor.

Fransız turistler
Fransız bisikletli turistlerin en çok tercih ettikleri ülkeler İspanya, İsviçre ve İtalya. Orta sınıf gelir grubundan, 35-55 yaş aralığında ve günde kişi başı 90-120 euro arası para harcıyorlar.

Hollandalı turistler
Hollandalı bisikletli turistler, orta ve üst sınıf gelir grubu, 30-60 yaş arası, kamping ve pansiyonda konaklıyor, tatil için Almanya, Avusturya, İsviçre ve Fransa’yı tercih ediyorlar. Nisan-Eylül ayları arasında en az 7 günlük turlar yapıyorlar ve günde ortalama 75 Avro harcıyorlar.

bisiklet-turizmi-nedir-242305-1.jpg

Alman turistler
Bisiklet turizminden yılda 14 Milyar Avro kazanan Almanya‘ya yakından bakalım. Almanya’da işaretlendirmeleri tamamlanmış bisiklet rotalarının toplam uzunluğu 70 bin kilometre. Bu rotaların 200 tanesi ulusal rota olarak uluslararası standardlara uygun. Yollarda bilgi tabelasına göre hareket etmeye alışık Almanlar, bizler gibi akıllı telefon ve GPS bağımlısı değiller.

Avrupalılar, macera istediklerinde nereye geliyorlar biliyor musunuz? Türkiye’ye. Peki Türkiye, bisikletli turizm için ne yapıyor biliyor musunuz? Ben bilmiyorum. Belki bilenler anlatabilirler.

(link)
 
Scudo
@Kerem Özbayrak

Hocam çok güzel bilgiler bunlar.
Ancak ülkemizde uygulanabilmesi için
Güvenlik ve
Altyapı yani bisiklet yolları

Şart bence.
Bunlarda kolay çözülecek konular değil.
19 milyar avro çok ciddi rakamlar.
Çok büyük para varmış bu işte.
 
Turizm açısından muhteşem güzel rakamlar. Hep aklımda olan bir projedir bisiklet turizmi. Artık araba ile koştur koştur turist taşımaktansa belli bir güzergah dahilinde (tarihi ve doğal bir konunun takip edilmesi gibi) zamanı yavaşlatan bu araçlarla seyahat edilmesi ve bu konsept dahilinde yerlerde konaklanılması daha mantıklı geliyor bana. Mesela çıktın anadolu bozkırına bir yerde geceleyeceksin otantik yemeklerin yapıldığı kıl çadırlar içerinde gecelemek gibi. Küçük gruplar halinde bu turizm hem istihdam sağlamada hemde turizmde aranılan kanın bulunmasında güzel bir fırsat olur.
 
"Türkiye'nin turizm geliri 2016 yılında bir önceki yıla kıyasla yüzde 29,7 azalarak yaklaşık 22 milyar dolar oldu. Türkiye'ye gelen yabancı ziyaretçi sayısında da 2016'da geçen yıla göre yüzde 30,05'lik azalma oldu."
Kaynak TÜİK...
Fransız sadece velsepitten 19 Milyar avro gelir elde ederken biz o çok övündüğümüz sektörden 2,06 Milyar avro elde etmişiz.
Vah ki ne vah..
 
Bence şehirler arası bisiklet yolu yapmak şehir içine göre daha az külfetli. Sokaklar çok dar olduğu için yoldan ya da kaldırımdan feragat etmek gerekiyor. Misal İstanbul Ankara arası tren yoluna paralel bir bisiklet yolu çok zor olmamalı. 3-4 metrelik kamulaştırma yeterli olur diye düşünüyorum.
 
şu an bu durumu alanya da yapmaya çalışan bir kesim var. yaklaşık10 tane bisiklet takımı orada kampta . maddi durumum iyi olsa bende oraya giderim. ölü sezon otel fiyatları iyi durumda bence. geçen hafta yol yarışlarında günlük 35 tl idi
 
ülke olarak tarım ve turizme odaklanmadığımız sürece ekonomimizin uzun vadede gelişmesi çok zor. Bu iki temel konu ülke için çok önemli. Bisiklet turizmi ise gerçekten Türkiye için fark yaratabilecek bir konu. Bu konuya yatırımlar olabilir yeterki devlet tarafından desteklensin. Bisiklet federasyonu ve derneklerin de öncü olması gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Özbayrak
@Kerem Özbayrak insanlar için neden Türkiye macera olarak benimsenmiş.çünkü Türkiyeden asyaya orta doguya baktıgımızda hissettiklerimizi avrupadan türkiyeye baktıklarında hissediyor adamlar.
1 Düzensizlik düzendir.
2 tecavüze ugrama olasılıgınız vardır.
3 Dünyayi dolaşıp türkiyede ölen bisikletçi bu memlekete has
4 Dünyayı otostopla dolaşıp tecavüze ugrayıp yetmemiş öldürülmüş pippa bacca bu memlekete has.
5 kimse kirmizida durmaz yeşilde kornayla gecilir.
6 yaya geçidi mi yaya lambasi mı oda neymiş.
Çeşmede şahit oldum buna.kırmızıda bekliyoruz arkadaşım turiste gec gec diye seslendi.yolda boş.turist hanım yaya lambasını işaret ederek yanmasını bekliyormuş vay be.
7 hepsinden önemliside tabiki tarih doga turkuaz mavisi denizimiz yemekler sayamadıgim bir cok şey.tanıdıklarında ise yine gelmek yine gelmek...tüm olumsuzluklar siliniyor.
 
Veriler bisiklet turizminde yarış organizasyonlarının yarı yarıya payı olduğunu gösteriyor. Ancak, turizm siyasi belirsizlik veya baskılardan, şiddet ve terör ortamından hiç hazzetmez. Bunun son örneği, cumhurbaşkanlığı turuna büyük takımların katılmaktan kaçınması oldu. En son haber de şu: "QuickStep ve LottoSoudal sporcuları Türkiye'de yarışmak istemediklerini belirtmişler."

(link)
 
Bisikletle gezerken kelle koltukta geziyoruz tabiri caizse. Otomobil sahipleri(hepsini kastetmiyorum tabii ki) çok saygısız yolun sadece kendilerine ait olduğunu düşünüyorlar. Avrupa'da bisikletliye saygı var. Küçük bir örneğini vereyim hemen :

Tutup ta elin turistinin bizim ülkemize gelmesini beklemek hata üstelik çok sayıda terör olayı varken, gelen turistler tecavüz edilip öldürülürken.

Lâkin biz burada ne kadar konuşsak ta bisiklet,bu forum üyeleri ve ufak bir azınlık haricinde kimsenin umrunda değil maalesef. Sadece bizim çabalarımızla olmayacak bu iş.
 
@alper 76 Merhaba Alper bey, öncelikle yazı bana ait değil bu kısmı önemle belirtmek istedim. Kaynak kısmı da mevcut yazı altında. Şahsi olarak bence yapılabilir ancak sanırım bu tip durumlarda fark yaratmak için belli bir çoğunluğun ses getirmesi ve taleplerini bu doğrultuda dile getirmesi daha etkili olur diye düşünüyorum. İşe yaradığı konusunda şüphe duysam da belki change.org gibi bir siteden faydalanılabilir. Ya da Mersin'de bisiklet derneklerinde imza toplanıp Büyükşehir'e iletilebilir. Selamlar..
 
@Kerem Özbayrak teşekkürler aklımda olsun. Gerekirse altta belirttiğiniz kaynaktan faydalanirim. Yine de emeginizi göz ardı edemeyiz sayenizde bilgimiz oldu
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Özbayrak
@Imlampre
müsaadenizle üzülerek ve utanarak bunu da eklemem gerekli
Göçmen kuşların yol haritasını çıkarmak amacıyla Slovakya ve Macaristanlı kuş bilimcilerin çip taktığı leylek 2 bin 600 kilometre uçuşun ardından Mersin'de avcılar tarafından vuruldu.

OKU ve YORUMLA >>>(link)
 
@ahmetbag daha da "avı ve avcılığı" oven İNSAN????? larimiz var.. ortalıkta dolaşan...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Bag
@alper 76
daha ziyade burada büyük bir cehalet söz konusu, bilinçsizlik, aç gözlülük, bencillik, insanoğlunun her şeyi kendine hak görüşü, kaba tabir olacak belki ama 'HAVADA UÇAN KARADA KAÇAN' misali vs. saymakla bitmez bizim bu hastalıklarımız...
 
Geri