Scudo Sports

Bisiklet toplamak

Barış Bey, daha güzel anlatılamazdı sanırım. Çok teşekkür ediyorum değerli bilgileriniz için
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Scudo
Daha önceden sahip olduğum bisikletlerde birini ha bire bir yerini güncelleyerek kullanmaya devam ediyorum .. orjinal hali kadro ve maşası kaldı sadece.. Sizce ben de bu başlığa dahil olabilir miyim? 😅
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Eskici
Daha önceden sahip olduğum bisikletlerde birini ha bire bir yerini güncelleyerek kullanmaya devam ediyorum .. orjinal hali kadro ve maşası kaldı sadece.. Sizce ben de bu başlığa dahil olabilir miyim? 😅
Ben de aynı şekilde. 11 yıllık sedona bisikletin sadece ana kadrosu kaldı. Maşasına kadar komple değişti. Ha bir de furş takımı duruyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Ben de aynı şekilde. 11 yıllık sedona bisikletin sadece ana kadrosu kaldı. Maşasına kadar komple değişti. Ha bir de furş takımı duruyor :)

Bursa'da, geniş çaplı katılımın olduğu özel bir gün anısına katıldığım tur sırasında sedona 610 görmüştüm. Çok hoşuma gitmişti . Birqz canyon cf birqz ktm görünümlü ... Değeri bilinmeyen ama iyi olan bir marka bence.. Temiz kondisyonlusu gerçekten iyi duruyor.. sana da Kazasız belasız sürüşler
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Eskici
Bursa'da, geniş çaplı katılımın olduğu özel bir gün anısına katıldığım tur sırasında sedona 610 görmüştüm. Çok hoşuma gitmişti . Birqz canyon cf birqz ktm görünümlü ... Değeri bilinmeyen ama iyi olan bir marka bence.. Temiz kondisyonlusu gerçekten iyi duruyor.. sana da Kazasız belasız sürüşler
Teşekkür ederim. Size de iyi sürüşler.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Maşa: sr suntour 100mm maşa

Gidon Boğazı:wake sarı 31.8mm

Gidon:xlc riser m19

Elcik:ritchey 120mm

Arka Aktarıcı:deore rd m5100 uzun bacak

Ruble:shimano-deore-cs-m5100-11-11-vites-11-42t-ruble

Aynakol:shimano-cues-fc-u4000-2b-36-22t-aynakol-9-10-11s-175mm

Vites Kolu:shimano-deore-sl-m5100-ir-i-spec-ev-gostergeli-vites-kolu-sag-11v

Lastik:maxxis ardent

Jant:https: rockrider 27.5 jant

Sele:https:selle-royal/float-athletic-sele-siyah

Sele Borusu:xlc-all-ride-sp-002-27-2-mm-400-mm-00-mm-sele-sapi-p-H

Pedal:xlc-pd-m25-platform-pedal

Ön Fren : /shimano/fren-seti-hidrolik-altus-on-bl-mt200-fren-kolu-br-mt200-kaliper

Arka Fren :/shimanofren-seti-hidrolik-altus-arka-bl-mt200-fren-kolu-br-mt200-kaliper

Rotor:/shimano-sm-rt56-6-vida-rotor-160mm
Kadro:rr st540 kadro

Uyumlumu parcalar
 
  • Hahaha
Tepkiler: Bilge dönmez
20241008_202810.jpg
arkadaşlar merhaba resimde gördüğünüz 700c lastik şehir bisikletine sahibim bu bisikleti 29 jant dağ bisikletine çevireceğim tabiki bisikleti kadro taşıyacağı için size soracağım şey bu kadro sizce dağ bisikleti için uygun mudur? arazi de yada merdivenden inerken vesaire sorun yaşar mıyım? kadronun malzemesini nasıl anlanır bilmiyorum ama benim elimde carraro 24 jant bir dağ bisikleti var ve 2 sinin ağırlığını karşılaştırdığımda bu bisiklet öbürünün yanında tüy gibi acaba malzemesi aluminyum mudur diyorum (biskletin bir markası yok 2014 te belediye ücretsiz dağıttı sağlam olduğunu düşünüyorum)
 
322133 dosyayı görüntüle
arkadaşlar merhaba resimde gördüğünüz 700c lastik şehir bisikletine sahibim bu bisikleti 29 jant dağ bisikletine çevireceğim tabiki bisikleti kadro taşıyacağı için size soracağım şey bu kadro sizce dağ bisikleti için uygun mudur? arazi de yada merdivenden inerken vesaire sorun yaşar mıyım? kadronun malzemesini nasıl anlanır bilmiyorum ama benim elimde carraro 24 jant bir dağ bisikleti var ve 2 sinin ağırlığını karşılaştırdığımda bu bisiklet öbürünün yanında tüy gibi acaba malzemesi aluminyum mudur diyorum (biskletin bir markası yok 2014 te belediye ücretsiz dağıttı sağlam olduğunu düşünüyorum)
Arka tekere 29 dağ lastiği sigmaz. Zaten eski atla zıpla. Kırılsa hayırlısı dersin. Ama merdivenden hızlı iniş ya da yüksek drop atlama yapma canına bir şey olmasın. En fazla 20 cm lik yerden atlarsan sorun olmaz. Merdiven inişi yapmak için çok yavaş hızla inmek ve dişli lastik takman lazım. Frenlerin hidrolik değil. Hızlı merdiven inisinde bir yere girmeyesin, Diye söylüyorum.
 
322133 dosyayı görüntüle
arkadaşlar merhaba resimde gördüğünüz 700c lastik şehir bisikletine sahibim bu bisikleti 29 jant dağ bisikletine çevireceğim tabiki bisikleti kadro taşıyacağı için size soracağım şey bu kadro sizce dağ bisikleti için uygun mudur? arazi de yada merdivenden inerken vesaire sorun yaşar mıyım? kadronun malzemesini nasıl anlanır bilmiyorum ama benim elimde carraro 24 jant bir dağ bisikleti var ve 2 sinin ağırlığını karşılaştırdığımda bu bisiklet öbürünün yanında tüy gibi acaba malzemesi aluminyum mudur diyorum (biskletin bir markası yok 2014 te belediye ücretsiz dağıttı sağlam olduğunu düşünüyorum)
@Sinyor 'un dediğini dinle ayrıca eklemek istiyorum Denizli yazdığı için tahminde bulunarak Çamlıkta veya teleferik parkurlarında gördüğün kişiler genelde ya enduro downhill bisiklet kullanıyor yada bu tarza başlamak için elindeki mtb ile sürüyor. Yeterli tecrübe ve bilgiye sahip olmadan benzeri hareketlerden kaçınmakta fayda var. Oradaki gruba özenip hayvanat bahçesi arkasındaki rampalarda atlayıp ambulansla gidenleri çok gördüm. Dikkatli olmakta fayda var, bisiklete gelecek olursak kadro geometrisi ve teker aralığı uyumlu olmayacaktır yapacağın masraf yerine elindekileri satıp daha iyi bir şey almanda fayda var.

Denizli'deki enduro grubunu kuran arkadaşım ile bu forumdan 2016da tanıştık. Forumda üye olan bir kaç kişi daha var. Gruptaki gençlerden birisi bir arkadaşın vasıtası ile işe girip dişini sıktı 8-9 ay garsonluk yaptı gitti freeride bir bisiklet aldı. Bir anda hiç bir şey olmuyor.
 
@Sinyor @MakRo @Mehmet Altuğ
WhatsApp Image 2024-10-11 at 20.48.59.jpeg
29 inç tekerlerim geldi ve tam oturdular. Evet dediğiniz gibi çamlıktaki çocukları görüp özendim ama benim gördüğüm çocuklar enduro değil normal carraro hardtail kullanıyordu. Yarın arkadaşımla çamlık parkının üstünden dağa çıkacağız bu bisikletle uçmalı kaçmalı şeyler yapmamam gerektiğini biliyorum sadece birkaç hızlı virajla dağdan ineceğiz.
bir de son olarak bisikletin bir sorununu daha keşfettim ne yazık ki kadronun arka bacakları yani arka tekeri tutan demirler yamuk üretilmiş (doğal olarak promosyon bisiklet olduğu için önemsenmemiş muhtemelen) neyse işte arka tekeri demirlere sürtmeden takması zor oldu bu yüzden ve her şeye rağmen arka teker düz dönmüyor ama bu 2 yıldır böyleymiş yani sürerken hiç sorun yaşatmadı umarım dağdan aşşağı inerken de bir sorun yaşamayızWhatsApp Image 2024-10-11 at 20.48.56.jpeg
 
@Sinyor @MakRo @Mehmet Altuğ
322249 dosyayı görüntüle
29 inç tekerlerim geldi ve tam oturdular. Evet dediğiniz gibi çamlıktaki çocukları görüp özendim ama benim gördüğüm çocuklar enduro değil normal carraro hardtail kullanıyordu. Yarın arkadaşımla çamlık parkının üstünden dağa çıkacağız bu bisikletle uçmalı kaçmalı şeyler yapmamam gerektiğini biliyorum sadece birkaç hızlı virajla dağdan ineceğiz.
bir de son olarak bisikletin bir sorununu daha keşfettim ne yazık ki kadronun arka bacakları yani arka tekeri tutan demirler yamuk üretilmiş (doğal olarak promosyon bisiklet olduğu için önemsenmemiş muhtemelen) neyse işte arka tekeri demirlere sürtmeden takması zor oldu bu yüzden ve her şeye rağmen arka teker düz dönmüyor ama bu 2 yıldır böyleymiş yani sürerken hiç sorun yaşatmadı umarım dağdan aşşağı inerken de bir sorun yaşamayız322250 dosyayı görüntüle
Hayırlısı ve gönlünüzce olsun. Siz yine de dikkatli olun kasksız çıkmayın. Yamuk dediğiniz yerin tam anlayamadım ama büyük ihtimalle kadro tasarımından dolayı öyledir "yav nasılsa promosyon bisiklet, bedava verilecek zaten salla gitsin" tarzı bir şey olacağını sanmıyorum. Görselde işaretlediğim alandan bahsediyorsanız ya jantta bir yamukluk olabilir yada benim de vaktiyle başıma gelen merkezlemesinde sıkıntı olabilir.
 

Dosyalar

  • 1728762242823.png
    1728762242823.png
    383,4 KB · Okunma: 8
Jantta merkezlemenin hatalı olduğu fren bacaklarından belli. Bu jant tel başlarından ayarlayarak komple sola kaydırılmalı, sonra fren bacakları da yanlarındaki vidadan tekrar ayarlanmalı.
Yazdığımı tam okumadınız sanırım tekerin merkezde olmadığını bende biliyorum ve bu kadronun yamukluğundan dolayı jantın değil.
 
Yazdığımı tam okumadınız sanırım tekerin merkezde olmadığını bende biliyorum ve bu kadronun yamukluğundan dolayı jantın değil.
Peki. Siz öyle yazdıysanız öyledir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Carraro Force 970 HD 2023 ilk sahibiyim.

İki yıl ve uzun mesafeler katetmemin ardından zincir uzamış bulunmakta (ön dişlide zincir gerginlik testi yaptığımda farkettim,Aslında daha erken değişmesi gerekiyordu ama toplu olarak yenilemek istedim).

Arka aktarıcımın ufak bir tümsekten dahi inerken stabilitesi bozuluyor zincir olmaması gereken dişlilere geçiyor (arka aktarıcının yayının yeterli olduğunu düşünmüyorum ve zincir uzamış olmasıda cabası).Aynı zamanda arka aktarıcımın vites kombinasyonları arasında geçişindeki hissiyattan pek memnun değilim.

Ruble içinse yük altında ruble yaprakları arasında ufak oynamalar olduğunu gördüm (Muhtemelen bakım sırasında bu oynamalar giderilecektir ancak rublenin dişleri üzerinde aşınmalar da gerçekleşmiş).

Arka jant merkezinde bulunan göbekte de sallantı mevcut.Her 6 ayda bir genel bakımını yaptırıyorum (göbeklerin kontrolü,vites tellerinin ve ayarının kontrolü vb.) bu sefer bakıma gitmeden en azından bisikletin arka takımını deore seviyesine yükseltsem daha mı iyi olur diye düşündüm.(Parçalar farklı yerlerden tedarik edilecek uyumlu ve sizlerinde tavsiye edebileceği parçalarsa bisikletçide bakım sırasında takılacaklar)

Arka jant göbeği için çin malı bir göbek belirttim ancak çin malı ürünlere pek güvenemiyorum (hem kalite olarak hem tedarik olarak).2000 TL seviyelerinde daha kaliteli,akıcı ve mümkünse hub sesi yüksek olan (cırcır sesi) bir göbek önerirseniz çok mutlu olurum.(Shimano dahi olsa çin menşeili olmasını pek tercih etmiyorum ama bu konudaki fikrim tecrübeleriniz ile değişebilir bilemiyorum kararsızım)

Karma kullanım gerçekleştirmekteyim. Stabilize yol ve asfaltta da bisikletimi kullanmaktayım.Dört mevsim sürekli kullanım gerçekleştirmekteyim.(Bisikletimin ve zincirimin bakımını her 2 haftada bir ; çok kirlenirse sürüş sonrası yaparım.Kurulama işlemini eksiksiz yapmaya çalışırım.Motul Wet ve Dry yağlarını hava koşullarına göre kullanmaktayım)

Vites adetini değiştirmeyi veya dişli oranlarını değiştirmeyi şuanlık düşünmüyorum. (Vites kollarım frenler ile bütün olan Shimano EF-505 3x9 Hidrolik Disk, vites adeti değişirse frende değişmeli bu masrafı şuanlık gerek görmüyorum belki ilerleyen zamanlarda olabilir)

Bisiklet vites sisteminde 9x3=27 kombinasyonu kullanılmaktadır.

Üzerinde yani mevcutta bulunan parçalar parantez içinde belirtilmiştir.İstediğim parçalar ise * işareti ile belirtilmiştir.

*Shimano Deore XT CS-M770 Ruble 9V 11-32T
(Üzerindeki Shimano Kaset/ruble 9 Vites Altus CS-HG200-9 11-32T)
(Uyumlu olup olmadığından emin değilim göbekteki adaptörleri farklı mı bilmiyorum eğer uygun değilse deore seviyesinde bir parça önerirseniz sevinirim)

*Shimano CN-HG93 116L Bisiklet Zinciri 9s
(Üzerindekinin bilgisine ulaşamadım sadece zincir üzerinde 9x yazıyor)

*Shimano Deore RD-M592 Arka Aktarıcı 9 Vites
(Üzerindeki Shimano Arka Aktarıcı Altus 9 Vites Uzun Bacak RD-M2000)

*TANKE 120 Tiklama Hub (Arka Göbek) 32 Delik QR 10x135mm HG
(Üzerindeki Arka göbek Shimano FH-TX505 32 delik QR)

Bilmediğim veya eksik bildiğim bilgiler bulunabilir.Uyumlu olmayan veya daha uyumlu olabilecek parçaları lütfen belirtiniz.Tecrübelerinizi ve kıymetli bilgilerinizi saygı çerçevesinde paylaşırsanız sevinirim.Şimdiden teşekkür eder sağlıklı günler dilerim.
 
Carraro Force 970 HD 2023 ilk sahibiyim.

İki yıl ve uzun mesafeler katetmemin ardından zincir uzamış bulunmakta (ön dişlide zincir gerginlik testi yaptığımda farkettim,Aslında daha erken değişmesi gerekiyordu ama toplu olarak yenilemek istedim).

Arka aktarıcımın ufak bir tümsekten dahi inerken stabilitesi bozuluyor zincir olmaması gereken dişlilere geçiyor (arka aktarıcının yayının yeterli olduğunu düşünmüyorum ve zincir uzamış olmasıda cabası).Aynı zamanda arka aktarıcımın vites kombinasyonları arasında geçişindeki hissiyattan pek memnun değilim.

Ruble içinse yük altında ruble yaprakları arasında ufak oynamalar olduğunu gördüm (Muhtemelen bakım sırasında bu oynamalar giderilecektir ancak rublenin dişleri üzerinde aşınmalar da gerçekleşmiş).

Arka jant merkezinde bulunan göbekte de sallantı mevcut.Her 6 ayda bir genel bakımını yaptırıyorum (göbeklerin kontrolü,vites tellerinin ve ayarının kontrolü vb.) bu sefer bakıma gitmeden en azından bisikletin arka takımını deore seviyesine yükseltsem daha mı iyi olur diye düşündüm.(Parçalar farklı yerlerden tedarik edilecek uyumlu ve sizlerinde tavsiye edebileceği parçalarsa bisikletçide bakım sırasında takılacaklar)

Arka jant göbeği için çin malı bir göbek belirttim ancak çin malı ürünlere pek güvenemiyorum (hem kalite olarak hem tedarik olarak).2000 TL seviyelerinde daha kaliteli,akıcı ve mümkünse hub sesi yüksek olan (cırcır sesi) bir göbek önerirseniz çok mutlu olurum.(Shimano dahi olsa çin menşeili olmasını pek tercih etmiyorum ama bu konudaki fikrim tecrübeleriniz ile değişebilir bilemiyorum kararsızım)

Karma kullanım gerçekleştirmekteyim. Stabilize yol ve asfaltta da bisikletimi kullanmaktayım.Dört mevsim sürekli kullanım gerçekleştirmekteyim.(Bisikletimin ve zincirimin bakımını her 2 haftada bir ; çok kirlenirse sürüş sonrası yaparım.Kurulama işlemini eksiksiz yapmaya çalışırım.Motul Wet ve Dry yağlarını hava koşullarına göre kullanmaktayım)

Vites adetini değiştirmeyi veya dişli oranlarını değiştirmeyi şuanlık düşünmüyorum. (Vites kollarım frenler ile bütün olan Shimano EF-505 3x9 Hidrolik Disk, vites adeti değişirse frende değişmeli bu masrafı şuanlık gerek görmüyorum belki ilerleyen zamanlarda olabilir)

Bisiklet vites sisteminde 9x3=27 kombinasyonu kullanılmaktadır.

Üzerinde yani mevcutta bulunan parçalar parantez içinde belirtilmiştir.İstediğim parçalar ise * işareti ile belirtilmiştir.

*Shimano Deore XT CS-M770 Ruble 9V 11-32T
(Üzerindeki Shimano Kaset/ruble 9 Vites Altus CS-HG200-9 11-32T)
(Uyumlu olup olmadığından emin değilim göbekteki adaptörleri farklı mı bilmiyorum eğer uygun değilse deore seviyesinde bir parça önerirseniz sevinirim)

*Shimano CN-HG93 116L Bisiklet Zinciri 9s
(Üzerindekinin bilgisine ulaşamadım sadece zincir üzerinde 9x yazıyor)

*Shimano Deore RD-M592 Arka Aktarıcı 9 Vites
(Üzerindeki Shimano Arka Aktarıcı Altus 9 Vites Uzun Bacak RD-M2000)

*TANKE 120 Tiklama Hub (Arka Göbek) 32 Delik QR 10x135mm HG
(Üzerindeki Arka göbek Shimano FH-TX505 32 delik QR)

Bilmediğim veya eksik bildiğim bilgiler bulunabilir.Uyumlu olmayan veya daha uyumlu olabilecek parçaları lütfen belirtiniz.Tecrübelerinizi ve kıymetli bilgilerinizi saygı çerçevesinde paylaşırsanız sevinirim.Şimdiden teşekkür eder sağlıklı günler dilerim.
Merhabalar, önce arka göbeklerden bahsedeyim. Akıcı, dayanıklı ve sesli bir göbek istiyorsunuz. 2000 TL ye söylediğiniz özellikleri bir arada bulmak pek mümkün değil. hassns yada attığınız tanke gibi göbekler yüksek ses sunuyorlar ama sızdırmazlık ve dayanıklılık konusunda pek iyi sayılmazlar.

Türkiye de bulabilirseniz ve bütçeyi biraz arttırırsanız novatechler dayanıklılık, akıcılık ve sızdırmazlık konusunda iyi göbekler, yine çok sesli değiller ama tx505 den iyidir. Parça uyumluluğu konusunda pek sıkıntı yaratacak şeyler yok, vites kollarınız düzgün ayarlanırsa çalışacaktır ama o aktarıcı o vites kollarıyla tam performans çalışmayabilir.

Aktarıcıya gelirsek, sessizlik olarak evet biraz fark olacaktır ama 3x sistem kullandığınız için uzun bacak bir aktarıcı alacaksınız ve m592 pek de yeni model bir aktarıcı olmadığı için çok da bir sessizlik beklemeyin. Ben yaklaşık 1 aydır sert kullanım ile kendi bisikletimde (Force 720) Cues 1x9 u4000 kullanıyorum sessizlik olsun dayanıklılık olsun gayet güzel gözüküyor. Cues u4020 2x gibi bir sete de göz atabilirsiniz, tabi vites kollarını, arka göbek ya da freehub değiştirerek.

Ama şunu demeden geçmeyeyim: O vites kolları biraz sakat. Çok büyük olmayan bir kazamda sadece ağaca çarpmayla çalışamayacak duruma geldiler. Eğer kolu değişirseniz mt200 fren kolunu almayın mt400 mt401 gibi kollara yönelin çok daha iyiler.
 
  • Beğen
Tepkiler: ogulcanakmann
Herkese merhaba. Önceden topladığım vintage yol bisikletimi sattım. Elimde 26 jant dağ bisikleti parçalarım var. Bir kadro alıp toplamak ve bunları değerlendirmek istiyorum. V fren ve 9x3 eski seri deore grup setimle toplayacağım ve 50 100km mesafelerde sürmek için akıcı bir bisiklet toplamak istiyorum. Bu kadroyu beğendim sizce iyi mi. Kadro boyunu özellikle sormak istiyorum. Ben 176 boyundayim. Kadro boyu çok büyük gelir mi sizce bana. Elimdeki parçalar v fren olduğu için ve sevdiğim için özellikle v fren kadro istiyorum çok para harcamak istemediğim de bir gerçek.

(link)
 
Öncelikle merhaba, bisikletlerle yeni uğraşmaya başladım ve kendi bisikletimi toplamaya çalışıyorum, görselde ki bisiklet sizce tur,gezinti için uygun mu (forumda yeniyim).IMG_20250408_161936.jpg
 
Geri