Biraz daha detaylandıralım, yokuşları rahat çıkmak dediğimizde hele ki İstanbuldaki yokuşlarda bunu sürekli ve sağlıklı yapabilmek için minimum 1kw civarı bir motora ihtiyaç var, trafik yönetmeliğinde bisiklet sınırı 250 watt olduğundan teknik olarak mümkün yasal olarak bisiklet sayılmaz. Devam edelim bu tür bir araç yasal olarak bisiklet olsa idi bile inişiyle çıkışıyla 40-50 km ortalama hız realist bir tahmin olurdu. 200 km yol için 4*5 saatlik elektrikli seyahat demektir bu. Diğer tüm sorunları bir kenara bıraktım bu durumda o motoru o kadar süre beslemek için kabaca 5kw/h lık bir akü grubu lazım...
1 kw' lık bir motor ister hub ister göbekten tahrik olsun 8-9 kilolarda. O mesafe için gerekli olan akü grubu pratikte elektrikli bisiklerde en çok kullanılan 18650 2500 mah gibi lityum hücrelerle 500 hücre üstü ister, diğer bir deyişle tanesi yaklaşık 50 gram olan 25 kiloluk bir batarya grubu kurmak gerek. Motor, akü beyin, fren güç kesme gaz gösterge vs en iyi ihtimalde elektrik tahrik sisteminin 35 kg olması demek.
İyi toplanmış üst düzey bir 26 mtb bile 10 kilonun biraz altına anca indiğini göz önüne alırsak, En iyi ihtimalde 45 kg, uygulamada ortalama 50 kiloya yaklaşan bir araç ağırlığı ortaya çıkar. Tabi bu ağırlıkta bir araç bisiklet normlarının epey dışında olacaktır.
Maliyet kısmına gelince bu güçte bir çin menşei kitin batarya hariç Türkiyê'ye gelişi 2000 TL'yi rahat geçer. Batarya grubu kabaca 500 hücre için 12.000-15.000 TL gibi bir maliyet çıkaracaktır. 10 kilo ağırlıkta üst düzey bir mtbnin 4000-5000 TL civarı olduğunu da göz önüne alırsak karşımıza 200 km mesafeyi makul sürelerde alabilecek ve bunu daim yapabilecek bir elektrikli "bisikletin" ticari olarak mevcut teknoloji ile maliyeti 18.000 - 22.000 TL + işçilik çıkar.
Umarım yeterince aydınlatıcı olmuştur,
Keyifli sürüşler dileğimle