Scudo Sports

bisiklet tasarımı

ozan rusan

Üye
Kayıt
28 Haziran 2011
Mesaj
14
Tepki
2
Şehir
istanbul
arkadaşlar merhaba bu forum devamlı takıp ettıgım tecrubesıne guvendıgım bir site. ben geçen dönem bir endustrıyel tasarım mezunu olarak mezunıyet projemı kronla şehir biiskleti olarak yaptım. gayette başarılı geçti ve mezunıyetten sonra bisiklet tasarımı uretimi satışı kararı aldım. üretici buldum bir adet ama tabı nasıl ureticek ilk protatıpten sonra görecegiz. şehir bisikleti konusunda uzmanlasmak ıstıyorum. önerileriniz varmıdır bu konuda ? . gerekli birikime sahıp oldum açıkcası krondan yardım aldım kendım çok araştırdım uni ortamında gerekli ar ge çalışmalarında bulundum ve kendımı devamlı geliştirmeyede devam edecegım bu konuda . tabi satışını nasıl yapıcam nasıl olucak bilmiorm ama amerikada fransada bu tip tasarım oluşumları var gayette iyi yapıyorlar acıkcası. bu arada mezunıyet projem. gerçekten baya begenıldı kendım tescilini bile aldım açıkcası

(link)
 
Scudo
Türkiye'de tasarım ????????????????????????????????????????????????????
Allah kolaylık versin.
 
@öner yıldırım
sıkıntısını çok çekiyorum.. malesef bu memleket boyle ama yıldıramıcaklar : ))
 
Kendi fikirlerimi paylasayim;

Ilk olarak, piyasa sehir bisikleti dolu. Her markanin klasik gorunumluden baslayip, ehlilestirilmis yol bisikletine kadar bir cok farkli modeli var.
Durum boyle olunca da, satis icin digerlerinden one cikan bir yani olmasi gerekiyor bisikletin.

Mezuniyet projesi bence ilk adim icin fazla uc. Sadece bisikleti uretmekle kalmayip, ayni sekilde istasyonlari uretip, yerlesimlerini saglayip, agi kurmak vs. gerekiyor. Bu da bence simdilik mumkun degil.

Bu durumda diger bisikletlerden one cikacak ne yapilabilir sorusu ortaya cikiyor. Bence, piyasada baska turlu tutunmak pek mumkun degil cunku.

Satis konusu ise bence isin en kolay kismi. Cok buyuk olmayan bir butce ile bir firma kurup resmi olarak satisa baslayabilirsin. Ama dedigim gibi, diger firmalardan ne farki olacak...
 
Pedalımda 5 ülke kitabının girişi Türkiyeden Nepal'e bisikletle tur atacağını söylediklerinde. Olmaz ölürsünüz yapamazsınız diyenler aklıma geldi. Otomobil de hayaldi, uçmakta hayaldi. Ama şimdi daha imkansızlar yapılabiliyor.

Carnegie Mellon University, Texas A&M University, ve Georgia Institute of Technology doktora programlarına kabul edilip tercihini MITden yana tam burslu doktora olarak kabul edilen bir mimar arkadaş var. Onun yurtdışında edindiği bir tecrübeyi aktarmak istiyorum.

Burada bir hocayla konuştuğumuz bir konu vardı: Biz bir şeyi yapmadan önce bin defa kendimizi sorgularız, hem vakit kaybederiz ve sonunda da zaten kendimizi çürütüp hiç bir şey yapmamayı tercih ederiz. Ama işler böyle yürümüyor. Yapacağımız ise şu olmalı: Önce bir şeyler yapıp sonra sonuçlarını incelemek.

Yurtiçinde zorluklar var. İlk önce siz çalışmalarınıza başlayın. Belki devlet veya AB den destek alabilirsiniz. Yurtdışında bu tarz projelere destek veren yerlerle görüşüp belki onların projelerine katılıp kendinizi daha da geliştirme fırsatı bulursunuz.

Şimdiden size iyi çalışmalar.

edit :

@Gökhan Toros

Benim bilgi olarak bu olaylarından gerisinde olduğum için dinlemekle anca yetinebilirim. Arkadaşın dediklerine eklemek istediğim. Riski yüksek projelerde kendinize bir iş bulmanız mümkün olduğunca bu yapacağınız işe uygun bir iş olması piyasayıda tanımanıza olanak sağlıyacaktır. Belli bir yerden bütçe gelirken bu projeyide ilerletmek olabilir. Belli bir yerde maddi durum yüzünden kapatmaktansa bu şekilde maddi destek kendinize sağlayarak ilerlemek daha uygun olacaktır.
 
@Gökhan Toros

yorumlarınız için çok teşekkürederim. öncelikle mezunıyet projem biraz uç çunku mezunıyette beklentiler farklıydı ama bu bisikleti normalleştirip uygun hale getiricem zaten bu halde istasyonlar vesaire olmayacak şimdilik.
bunun dışında piyasadakilerden farklı oalrak kullanıcı geri dönüşlerine göre iyileştirilmiş ürünler sunacagım yanı aslında tasarım yapacagım . piyasada herhangi bir ürün sadece bısıklet açısından konusmuyorum.. tasarım adı altında tasarım yapmıyorlar . tabı bunlar hep zamanlar oluscak seyler belkıde ama dediğim gibi kendıme boyle bir yol çizmeye çalışıyorum

@Turan Babacan

kesinlikle katılıyorum onumde 6-7 aylık bir zaman var bu sürede dediğiniz gibi bişeyleri geliştirmek için temelleri atacagım teşekkurederim sahıden dogru
 
Bence piyasadaki bütün bisikletleri inceleyip hepsinin en iyi olduğu noktaları alıp bir bisikletde toplamak başlangıç için iyi olabilir.Basit bir fikir ama belki yardımcı olur :)
 
Ben projeyi tam anlayamadım.

Ortada bir bisiklet görüyorum belki katlanır. Önünde sepet görüyorum. Yani şehir içinde alışverişte falan kullanılacak.
Bir de bisiklet park yerleri görüyorum güneş enerji panelleri var. Buradan bisikletleri şarj edebileceğimiz bir istasyon olduğunu anlıyoruz.
Bir de belediye logosu görüyorum. Demek ki ödemeyi belediyeye yapacağız bize park yeri ve şarj imkanı sağladığı için ??.

Anlamadığım şunlar:
- Bisikletler bizim mi belediyenin mi ? Yani kendi bisikletimizi ucuza şarj ve park mı edebileceğiz, yoksa belediye bize bisikletleri ve şarj istasyonlarını sağlayacak da bu bir nevi bike sharing organizasyonu mu ?

- Bisikletler elektrikli ya bunun mühendisliğini kim yapacak. Yani çizdiğiniz bisiklette batarya nerede elektrik motoru nerede vs vs.

Benim anladığım şekildeyse ben beğendim (ben yanlış anladıysam yapacak bir şey yok :) ) . özellikle küçük ilçelerde illerde insanların çarşıya pazara gidip gelebilmesine ve gezmesine olanak sağlanıyor. Tabii güneşli güney bölgelerini gerektiriyor sanırım.
 
Bicing (barselona), Valenbisi (valensiya) veya ESBİS (eskişehir) gibi bir sistem, bizim belediyeler de yavaş yavaş bu tür sistemlere yönelmişken bence yerli bisiklet üreticilerinin kapısını bir çalın. Onların üretim ve dağıtım gücü ile sizin tasarım gücünüz güzel sonuçlar verebilir.

Tasarım konusunda ahkam kesmeyeceğim ama açıkçası şu anki şehir sistemlerinde kullanılan bisikletlere nazaran çok daha iyi gibi görünüyor sizin bisiklet. Umarım hayallerinizi gerçekleştirebilirsiniz :)
 
şimdi mezunıyet projem o yapıcağım bisiklet olarak bakmayın ürettireceğim şey parklar değil normal bsiklet olacak ama anlamıssınız bence kiralanabilir elektrikli bisiklet sistemi ve eskişehir için tasarladım. ki belediyede baya begenmişti .umarım bir gün o proje hayata geçer. tabi elektrikli olur olmaz yada güneş enerjisi olur yada batarya şarj üniteleri alanları olur bılınmez ama ben kendi projemde okulprojesı oldugu için güneş enerjisiyle yapmayı daha uygun gördum gerçek hayatta ne olur bilinmez tabi. : ))

@H.Cenk Köse

şimdi mezunıyet projem o yapıcağım bisiklet olarak bakmayın ürettireceğim şey parklar değil normal bsiklet olacak ama anlamıssınız bence kiralanabilir elektrikli bisiklet sistemi ve eskişehir için tasarladım. ki belediyede baya begenmişti .umarım bir gün o proje hayata geçer. tabi elektrikli olur olmaz yada güneş enerjisi olur yada batarya şarj üniteleri alanları olur bılınmez ama ben kendi projemde okulprojesı oldugu için güneş enerjisiyle yapmayı daha uygun gördum gerçek hayatta ne olur bilinmez tabi. : ))
benım amacım kişiye özel belkide kullanıcıların bir kısmına özel bisiklet tasarımı ve üretimi yapıp bunun satışını gerçekleştirmek açıkcası

@ArdaE

teşekkürederim güzel düşünceleriniz için. bu bir gereklilik umarım bir gün tüm şehirlerimizde bu bilinç gelişir olgunlaşır
 
@ozan rusan

Maliyeti dusurme amacli degisikliklere gitmek gerek derim ben. Bu sekilde herkesin ulasabilecegi bir bisiklet ortaya cikar.
Atiyorum 200TL'ye katlanir bisiklet alma sansim olsa, alir bi kenara koyardim. Arada bir markete, pazara lazim oluyo.
Eminim bir cok kisi surekli ihtiyaci olmasa bile benzer sekilde hareket ederdi.
 
Bence de yapılabilir. Ancak maliyeti düşürmek çok ta elimizde değil. Donanımların tasarımı yapılabilirse belki.. :)
 
Geri