Scudo Sports

Bisiklet sürerken yaptığımız hatalar

NEVRES KME

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2013
Mesaj
1.014
Tepki
1.480
Şehir
İstanbul ve Mersin
Bisiklet
Specialized
Arkadaşlar,

Hep anlatıyoruz, tartışıyoruz, yayaları ve trafiktekileri suçluyoruz...
Bizler hiç mi hata yapmıyoruz. Yalnışlarımızı ve yaptığımız hataları da paylaşırsak eğer sanırım doğruya daha çok yaklaşırız.

Ben yaptığım hatayı anlatarak başlıcam. Geçenlerde işe geliyorum. Bir kavşağa girdim. Tarif etmeye çalışayım dilimin döndüğünce. Şirinevler - Bahçelievler de, Fetih caddesi vardır. Caddenin ortalarına doğru bir kavşak vardır. Ve E5 e çıkan bir yol vardır. Karaoğlanoğlu cad. Ben o caddeye yöneleceğim. Fakat öyle sevimsiz bir yerki arkalarda beklesem olmuyor. Öne geçme şansım yok. Yol çok dar ve oldukça işlek bir trafiği var. Yolda aralarında dur kalk da zor. Ya da bana zor geliyor. Çünki sevimsiz bir noktada rampa şeklinde devam ediyor yol. Ve sağdan akan trafik izin vermeden kimseye hayda yola devam ediyor. Zaten kavşakta dönen araçlar mevcut.
İki aracın arasında mevcut yer vardı. Ve ben o araya girdim. Kendimce sandımki iki araçta beni görür ve yol verirler. Evet ya solumdaki beni gördü. Ama sağımdaki kamyonet olduğundan daha ben seslenene kadar hareket etmeye başlayınca az kalsınki sıkışacaktım. Evet çabuk seslendim ama o da haklı olarak söylenmeye başladı. Böyle araya girilmez diye.
Bende eğer bize de yol verseniz bu hataya düşmeyecektim dedim.
Ama herşeye rağmen o duruma düşeceğime bekleyip yolun benim geçişime uygun olacağı zamanı beklesem daha güzel olurdu.
İstemeden hem kendimi, hem trafiği zorda bıraktım hem de hata yaptım.
Hatamı kabul ediyor trafikteki o kişierden ve pedaldaşlarımdan özür diliyorum.
 
Scudo
Ben arada kırmızıda geçiyorum arada duruyorum. Bir de konu başlığını görünce aklıma hemen geldi ısınmadan binmemek gerek keza sürüş sonrası da pat diye inmemek gerekiyor.
 
Ben de yazayım:
Bir keresinde sıkışık trafik içinde arabaların arasıda kıvrıla kıvrıla bayağı da yakın geçerken bir araba frene dokununca kurtarırım dediğim yerden bir manevra ve elciğin arabanın sağ arka köşesine dokunarak geçmem ile sonuçlandı. Adamdan özür diledim ama bu da bir ders oldu. Şimdi çok müsait olmayan yerlerde arabaların arkasında gerekirse en ağır viteste mesafeyi koruyarak takip ediyor, fırsat bulunca geçiyorum.
İkinci hatam:
Isınma hareketleri ve sürüş sonrası soğuma hareketleri yapmıyor idim, bir - iki aydır yapıyorum.
 
@hasansaylik

Bir gün inşallah biri kaputun üstüne alıvermez. Tedbiri elden bırakmayın.
 
Bugüne kadar hata yapmadan sürdüğümü hatırlamıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan Duran
@hasansaylik

Hasan arkadaş,

Hata yapmak insanlara mahsus ama yaptığını beğenene ne demem gerektiğini bilemedim. Belki hatırlarsın başkalarını eleştirirken ne dediğini "....." Bu yüzden zevk alarak yapma kırmızıda geçme işini bence. Ki zaman zaman hepimiz uygun durumda yapıyoruz sanırım. Ama bu övünülerek anlatılacak bir şey değil diye düşünüyorum. Sevgiler
 
Aklıma gelen , göztepe'de yokuş aşağıya inerken sağ elimi bırakıp mp3'teki şarkıyı değiştirmek oldu :D Ondada takla attım fakat 4 ayak üstüne düştüm şans eseri.He bir de bazen dalıp arkadaşlar ile sağ şeritten biraz ortalara doğru yaklaşmam oluyor.Muhabbet muhabbet açıyor , bir anda gelen korna sesi kesiyor zaten :) Korna çalan sürücen özür dileyip devam ediyorum yoluma...
 
@GökhanSemiz

Ben de sizi tebrik ediyorum sevgili pedaldaşım ;)

@enes savaş

Enes,

yazmış olmak için yazma...
yoksa ben Ban lıcam seni ona göre....
 
Trafikte yaptığım tek hata,trafik lambalarına riayet etmemek,

Çünkü; Kavşaktan geçmemesi gereken araca da,yeşil ışık yanıyor,geçiş hakkı olan yaya da.

:)
 
@NEVRES KME

Teşekkür ediyorum. Hatasız sürmek için trafik ve yayaların olmadığı düz bir ova gerekiyor. Bu kadar kalabalık bir şehir içerisinde bazen yapılan hatalar bile işe yarayabiliyor bence.
 
@Çağlayan

Tanrı hepimizi korusun diyorum..

@GökhanSemiz

Genel anlamda bulunduğumuz trafikte zorlandığımız ve istemeyerek hata yaptığımız bir gerçek.Ama yaşam devam ediyor. Hiç vaktimiz yok ova ya gidip sürmeye.
Bu yüzden az hata ile yola devam pedaldaş ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Hâkî.
@NEVRES KME

Kesinlikle katılıyorum , mümkün olan en az hata ile yola devam :)
 
  • Beğen
Tepkiler: NEVRES KME
Görüşün 0 olduğu yerden geçmeye çalışıyordum hızım pek fazla değilde 15-20 arası felan önüme aniden gövdesi kesilmiş fakat kökü bırakılmış yerden yüksekliği 1 metre felandı galiba tam hatırlamıyorum bi fidan mı diyim ağaç mı diyim ondan çıktı (ben genellikle ön fren ile yavaşlarım gerek duymadıkça arka freni kullanmam bunun için ön papuçlar çabuk bitiyor) ön papuçlar her zaman ki gibi dibine kadar kullanılmış :D sağ tarafımda araba vardı ona birşey olmasın diye gidonun kenarını bahçe kapısına vurdum sürttüm epeyi kapıda çizik felan oluştu o günden sonra görüş olmadığı hiç bir yerden geçmedim :)
 
Bazen kırmızıda yolu iyice kontrol ettikten sonra geçiyorum. Ama arkamda bıraktığım ve bana sinir olan araç sürücülerinden acayip korkuyorum sonra da. Sadece işe giderken yapıyorum bu hatayı. Çünkü çok fazla ışık var güzergahımda. Bırakmaya çalışıyorum bu huyumu
 
@alper Ku

Bu hata düzeltilebilecek bir durum. Gerekeni yapsan da senin gibi olanlara ve ardımızdan örnek alıp geleceklere güzel örnek oluştursak....olmaz mı ;)
 
Bazen kavşak veya benzeri kritik pozisyonlarda vites değiştireceğim tutuyor. Hani kritik pozisyona optimum vitesle gireyim diye (oysa bunu pozisyona girmeden evvel yapmış olmam gerekirdi). Bazen tam kavşağın ortasında araçların arasında vites tam geçmiyor, pedal boşa çıkıyor, çatır çutur zincir sesleri arasında o kavşağı geçiyorum. Sonra bir daha bunu yapmayacağım diye kesin karar veriyorum, bir hafta sonra başka bir kavşağa yine çok uygunsuz vitesle giriyor, unutup kavşak içinde vites değiştiriyorum refleks olarak. Büyük çoğunlukla problem olmuyor gerçi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Milbert Hofen
Geri