Fatih Buzgan
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 10 Ekim 2004
- Mesaj
- 2.562
- Tepki
- 2.985
- Şehir
- İzmir
Ayırıcı unsur
tekerlek çapı (26"-28")
26" ise dağ bisikleti veya şehir bisikleti
28" ise şehir veya yol bisikleti
lastik genişliği
700x19'dan 700x28'e kadar yol, 700x32'den 700x38-700x45'e kadar şehir/tur bisikleti
amortisör
Sabit maşalı mtb de var, 50mm amortisörlü de, 125mm maşalı da mtb vardır.
Şehir bisikletleri de sabit maşalı da olabiliyor, 50mm maşalı da, ama 70-80mm nin üzerinde maşalı şehir/tur bisikleti göremezsiniz.
Yol bisikletlerinin maşaları daima sabittir.Yurtdışında birkaç istisna ile karşılaşılabilir.
Ayrıca lastiklerinin dişli olup olmaması da sınıfını etkiler.
Mtb'ye dişli de dişsiz de lastik takılabilir.
Şehir bisikletlerine genelde dişsiz ya da yarı dişli (semi-slick) lastikler takılır.
Yol bisikletlerinin lastiklerinde (eski modeller hariç) su yolu bile bulunmaz.Minimum sürtünme için lastikleri tam kabaktır.
Açılar her kategori içinde de az çok önem taşır.
Dağ bisikletleri de kendi içinde alt kategorilere, bu açı ve diğer farklarla ayrılırlar.
Mesela XC (Cross country) kategorisi kadroları kısa ve yukarı doğru bakan dik üst borularıyla ayırt edilebilirler.
Umarım yeteri kadar aydınlatabilmişimdir, yine de aklınıza takılan olursa sorabilirsiniz.
tekerlek çapı (26"-28")
26" ise dağ bisikleti veya şehir bisikleti
28" ise şehir veya yol bisikleti
lastik genişliği
700x19'dan 700x28'e kadar yol, 700x32'den 700x38-700x45'e kadar şehir/tur bisikleti
amortisör
Sabit maşalı mtb de var, 50mm amortisörlü de, 125mm maşalı da mtb vardır.
Şehir bisikletleri de sabit maşalı da olabiliyor, 50mm maşalı da, ama 70-80mm nin üzerinde maşalı şehir/tur bisikleti göremezsiniz.
Yol bisikletlerinin maşaları daima sabittir.Yurtdışında birkaç istisna ile karşılaşılabilir.
Ayrıca lastiklerinin dişli olup olmaması da sınıfını etkiler.
Mtb'ye dişli de dişsiz de lastik takılabilir.
Şehir bisikletlerine genelde dişsiz ya da yarı dişli (semi-slick) lastikler takılır.
Yol bisikletlerinin lastiklerinde (eski modeller hariç) su yolu bile bulunmaz.Minimum sürtünme için lastikleri tam kabaktır.
Açılar her kategori içinde de az çok önem taşır.
Dağ bisikletleri de kendi içinde alt kategorilere, bu açı ve diğer farklarla ayrılırlar.
Mesela XC (Cross country) kategorisi kadroları kısa ve yukarı doğru bakan dik üst borularıyla ayırt edilebilirler.
Umarım yeteri kadar aydınlatabilmişimdir, yine de aklınıza takılan olursa sorabilirsiniz.


