Scudo Sports

bisiklet seçiminde neler önemli

ismail1907

Üye
Kayıt
17 Haziran 2013
Mesaj
4
Tepki
0
Şehir
malatya
Bisiklet
Salcano
arkadaşlarla şehir dışı 3-4 haftalık bi gezi yapmak istiyoruz nasıl yaparız ne lazım gibisinden biraz araştırdık.tabi bisiklet gezisi için öncelikle bisiklet lazım:) bi kaç marka ya baktık bizim bütcemiz 500-800 tl arasına müsait bu parayla alabilecegimiz bir bisikletle bu tura çıkılırmı .

Teknik Özellikler
Kadro
Maşa
Jant
Lastik
Vites
Fren
Sele

yukarıda özelliklerde öncelikle neye bakmalıyım.benim anladıgım kadarıyla en önemli kadro,sele,maşa; fren(her türlü durdurur:)) 2.planda kalabilir bütcem sınırlı oldugu için bazı yerlerden kısmak gerekecek belkide yanlış biliyorum sizce neye bakmalıyım.Bide hangi bisikletleri önerirsiniz?
 
Scudo
Maalesef bütçeniz 3-4 haftalık zevkli bir tur yapmanıza uygun bir bisiklet için pek müsait görünmüyor. Turunuzun işkenceye dönüşmemesi ve daha az yorulmanız açısından bütçenizi biraz daha zorlayıp daha hafif, daha iyi donanımlı bir bisiklet almanızı tavsiye ederim.

Kadro - Hafif olmalı, boyunuza ne kadar uygun olursa o kadar rahat edersiniz. Tur bisikleti almanızı tavsiye ederim.
Maşa - Rotanız düz asfalt ise maşasız bir model tercih edilebilir, bisiklet hem daha hafif olur hem fiyatı düşer, ama konforsuzdur. Rotanızda bozuk yollar var ise ön amortisör şart.
Jant - Dağ bayır atlayıp zıplamayacaksanız çok önemli değil bana göre..
Lastik - En önemli parçalardan birisi, turda zırt pırt patlayan lastikle uğraşmak istemiyorsanız iyi bir tur lastiği almanız şart. Schwalbe Marathon Plus öneririm.
Vites - Donanım ne kadar üst seviye olursa performansınız o kadar artar. Bütçeniz ile doğru orantılı..
Fren - Mekanik disk hariç, hidrolik disk yada V fren..
Sele - Yumuşak bir sele tercih edin..

Umarım turunuzu keyifle gerçekleştirirsiniz..
 
Lastik, sele zaten bir şekilde sonradan ayarlanacak şeyler. Öncelikle, dediğiniz gibi, kadro, maşa ve çekiş sistemi yani vites önemli. Sert arazilere girmeyecekseniz şehir bisikletlerine bakmanızı öneririm. Carraro, Sedona, Merida'nın modellerine bakın öncellikle. Size güzel gelen, bütçenize uygun modelleri belirlerseniz, teknik konularda arkadaşlar da yardımcı olaaktır burada.
 
O paraya tur için bulabilirseniz Sedona 301 geldi aklıma... Seçimde önemli olan boyunuz,kilonuz vesaire kişisel özelliklerinizdir... Tur için bisiklette ise 4-5 bagaj bağlayabileceğiniz kadar bagaj tutucu lazım.Mutlaka yedek iç-dış lastik ve pompaları, yama seti, Fazla fazla matara, alet edevat çantası, belki yedek fren pabuçları gibi teknik aletlerin olması lazım.

Yani anlayacağınız belki 1000 liraya 301 gibi bir şehir bisikletini yükleyip en azından 2 haftalık bir tura çıkabilirsiniz...
 
  • Beğen
Tepkiler: ismail1907
Gezi için illaki gezi bisikletimi olması mı lazım dag bisikleti işe yaramazmı?Dağ bisikleti alıp arka bagaj taksam olurmu(yeniyim pek bilgim yok:))En önemlisi rahat olması tahminen günlük 6 saat bisiklet sürecegimiz için rahat olmalı diye düşünüyom.
 
Dağ bisikleti ağırlığından dolayı bir süre sonra yoracaktır.. Şehir bisikletleri nispeten daha hafif oldukları için onların adı geçiyor .
 
Tur bisikletlerinin kadro ölçüleri, teker boyları, lastikleri, bagaj delikleri, vites sistemi vs. (adı üstünde) uzun turlarda daha rahat olmanız için tasarlanmış. Dağ bisikleti uzun yollarda daha fazla yorar sizi.
 
Zaten rahat olmasını beklemiyorum ama bi geziye çıkacaz diyede hergün yorgunluktan ölmeyelim aradaki farkı biraz daha açıklayabilirmisiz. bu turu yapmayı istiyoz bir şekilde şartları zorluyacagız bi ayar vermeye çalışacaz
 
ağırlığından ziyade lastik kalınlığı nedeniyle sizi çok yorar. zira şehir bisikletinden daha hafif birçok MTB var..
 
Arkadaşlar affınıza sığınarak sizinle aynı fikirde olmadığımı söylemeliyim..
3-4 haftalık gezi turundan bahsediyorsan bisikletten önce senin kondisyonun önemlidir.
Yarış koşmayacaksın sonuçta bisikletteki 1-2 kilo fark senin için o kadar önemli olmamalı zira yanında zaten kilolarca yiyecek, içecek, ekipman, çadır, mat ve daha bissuru şey alman gerekecek.

Forumdan bulduğum japon bir bisikletçiden örnek vericem;
Japon Daisuke Nakanishi 1998 yılında dünya turuna çıkıp 120.000 km yol yapmış bu bisikletle;
http://img523.imageshack.us/img523/198/31072007gedzkucennet194vw5.jpg


Yani bisikletin 1-2 kilo fazladan ağırlığını falan o kadar kafaya takmak mantıklı değil bence sonuçta sen fazlasıyla yük bindiriceksin üzerine.

Arkadaşlara şu konuda katılıyorum zırt pırt patlamayacak güzel bir tur lastiği almanız önemli olabilir.
Sele konusunda da ya rahat bir sele alın yada bisikletçi taytı alıp onu iç çamaşırı gibi kullanın. Ben böyle yapıyorum gayet memnunum taytın içinde sele şeklinde yumuşak bir tampon bulunuyor bu da size bisiklet üzerinde konfor sağlıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: ismail1907
Tayt almanızı şiddetle tavsiye ederim zira uzun süre sele üstünde kalmak kısırlığa yol açabiliyor
 
daha yeni yeni araştırmaya başladım şu bisiklette bir karar verirsem dier ekipmanlarada yönelecem.Birkaç tane bisiklet baktım karışık dag ve tur bisikleti sizce hangisi bana daha uygun
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
 
Bianchi hoşuma gitti aslında eğer dediği gibi kilitli maşa varsa...
 
Geri