Scudo Sports

Bisiklet Seçiminde feci kafa karışıklığı-- yardım

AhmetC

Üye
Kayıt
28 Nisan 2012
Mesaj
64
Tepki
20
Şehir
istanbul
Bisiklet
Merida
Öncelikle herkese merhabalar, forumda yeniyim hoşbulduk :)

Aslında forumu 1 aydır takip ediyordum yeni bir bisiklet seçimi yapabilmek için, fakat bu bisiklet tercihi o kadar karıştı ki artık üye olma zamanım geldi dedim ve hemen ilk konumu açıyorum.

sizden ricam tercihim konusunda bana yardımcı olmanız.

şimdi durumumu özetlersem; 4-5 seneden beri bisiklete binmemiş. öncesinde uzun süre amörtisörsüz dağ bisikleti kullanmış. onun daha öncesinde babamın 28" lik kontaralı ve vitessiz bisikletini kullanmış biriyim.

yeni bisikletimi genelde şehir içinde çok uzun olmayan mesafelerde kullanmak istiyorum. çok çok istisna belki arada belgrad ormanı v.s. gibi yerler.

forumlarda okuduğum tavsiyeler genelde hybrid bisiklet almam yönünde. aslında Küçük bir hybrid bisiklet tecrübesi yaşadım geçen haftalarda. fakat sanki arnavut kaldırımlarda çok sarsıyor ve kaldırım iniş çıkışlarda ve tümsek geçişlerinde çok hırpalıyor gibi bir izlenim bıraktı hybrid bisiklet. ( açıkcası 5 sene önceki dağ bisikletim nasıl bir deneyim sunuyordu çok anımsıyamıyorum)

yani kısaca halen kafamda dağ bisikleti mi yoksa hybrid mi onu bile tam olarak kararlaştırabilirmiş değilim.

en son baktığım ve almayı düşündüğüm bisiklet modeli Merida Crossway 100-v. peşin fiyatı yaklaşık 1000TL.

hadi hybrid almaya karar verdim diyelim; alivio-acera setli. RST gibi ne olduğunu bilmediğim bir maşaya sahip bir bisikete 1000tl peşin para çok değil mi? mesela onun yerine SALCANO CITY SPORT 27 VS bisikleti 800 civarına almam daha mantık lı değil mi?

inanın kafam allak pullak olmuş durumda. yarın bir gün bisikletçiye merida-100 almaya diye gidip kron xc-1000 alabilirim. :D

cevap yazmasanız bile bu uzunca yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim. :)

iyi forumlar.
 
Scudo
Hoşgeldiniz.

Analizi yapmışınız zaten ben size bir kaç pratik söyliyeyim.Ben düz maşa hibrit bisiklet kullanıyorum(Trek FX 7.2)

Evet arnavut kaldırımlarda biraz sarsıyor.Evimden hemen çıkınca 200-250 mt kadar arnavut kaldırım var hafif yoruyor ama asfalt yolda yada yokuşta düz maşanın yararlarını gayet iyi görüyorsunuz.Kaldırımlara hiç inip çıkmadım genelde araba yolundan gittiğim için, ama sarsar tabiki.

Kitlenen amortisörlü bir model alıp duruma göre ayarlayabilirsiniz.Tabi amortisör ekstra ağırlıktır bunuda belirteyim.

Kullanım amacınıza göre dağ bisikletini direk eleyin derim.

Şehir içi kısa turlar için alıcam demişsiniz.Güzergahlarınız içinde toprak yol olmayacak ise direk düz maşa öneririm.

Tabi yinede içinizden hangi bisikleti almak geliyorsa onu alın.Sevdikten sonra düz maşa, amortisör felan masal olur:)
 
hocam şehir var şehir var, yol var yol var...
sürekli kaldırımdan inip hoplayacaksan, bence yine mtb almanda fayda var. yok taşıt gibi süreceksen tabiki hybrid alsan daha iyi, faydaları say say bitmez :)
amortisörlü bir hybrid alırsan da merida gibi, her yola gelir her yerde kullanırsın aşağı yukarı...

her şeyin bir artı bir de eksi yönü var. amortisör alırırsan ağırlık ama karşılığında daha iyi konfor, 28 inch hybrid daha akıcı olur yormaz, ama mtb daha sağlam. gibi gibi
 
  • Beğen
Tepkiler: AhmetC
teşekkür ederim.

peki hybrid kararı verdik diyelim, aşağıdaki hangi bisikleti önerirsiniz?

(link)- 1000TL
(link) - 800TL

Merida
Vites: 24
Ölçü: [48-52-55 cm
Kadro: Crossway TFS-V
Renk: [1]Metalic Black-White
Maşa: RST Neon ML 63
Ön Vites: Shimano M191
Arka Vites: Shimano Alivio 8
Vites kolu: Shimano EZ-Fire
Fren kolu: attached
Fren: Linear V-A base
Aynakol SR XCC-V2-T208-WH 48-38-28 CG
BB-Set: Shimano Cartridge
Zincir: KMC Z7 8s
Göbek: Alloy QR / Shimano RM70
Çember: Cross Comp V
Ruble: Shimano CS-HG30-8 11-32
Jant teli: stainless silver
Lastik: Merida Speed 40 Reflex
Gidon: Merida Comp Alloy R30 620
Boğaz: Adjustable Pro A-Head
Furş takımı: Conoid
Sele Borusu: Suspension One D 27.2
Sele: Cross Sport
Pedal: XC Alloy

Salcano
TİP : 700C TREKKING 27 VİTES
KADRO : 6061 ALÜMİNYUM
MAŞA : SUNTOUR NEX4610-V4-DS MLO KİLİTLEMELİ
ARKA VİTES : SHIMANO RD-M390 ACERA
VİTES-FREN KOLU : SHIMANO ST-EF65 27 VİTES
ÖN VİTES : SHIMANO FD-M390 ACERA
ARKA DİŞLİ : SHIMANO HG20-9 KASET DİŞLİ
KRANK TAKIMI : SUNTOUR XCR
ORTA GÖBEK : SUNTOUR XCT-SQS
FREN TAKIMI : TEKTRO 837 ALÜMİNYUM V-FREN
GİDON : SALCANO/ZOOM MTB-AL-153BT ALÜMİNYUM
GİDON BOĞAZI : ZOOM AHEAD ALÜMİNYUM DERECELİ
SELE : SALCANO LOGOLU, JEL TAKVİYELİ
MAŞA YATAĞI : VP A68 ED SALCANO LOGOLU
TEKERLEK SETİ : SALCANO X-PRO3 8X4 ÖZEL ÖRÜM
JANT GÖBEĞİ : SHIMANO HB-RM40, FH-RM70 QR
LASTİK : CONTINENTAL TOURING PLUS REFLEKTÖRLÜ
 
aşşağı yukarı benzer bisikletler citysport da oldukça hoş bir bisiklet fakat ben yerinizde olsam meridayı alırdım sanırım citysporttan daha hafiftir. kadroları biraz daha hafif oluyor... ve boy seçeneği var yani kadro boyu için alternatifler söz konusu. salcanoda direk karşınıza dev gibi bir bisiklet gelebilir. sormak lazım ama türk firmaları nedense bu konuda pek hassas davranmıyolar çok elit modeller olmadığı sürece. yani gidiyorsunuz elinde ne varsa onu veriyor ölçü felan bilmiyoruz diyorlar. araştırın eğer maddi olarak sıkıntı yaratmıyacaksa merida alın derim yaratcaksa da kesinlikle salcanonun boyunuza uygun bir kadrosunu alın. kadro boyu gerçekten önemli asıl konforu sağlayan kadro boyu:)... iyi günlerde kullanmanız dileğiyle...

edit: bu arada 2 modelde de nekadar çok seri dışı parça var:) enteresan...
 
  • Beğen
Tepkiler: AhmetC
evet bir de kadro boyu konusu var. boyum 185 ve yaptığım hesaplamalar göre 22" kadro gerekiyor. merida'da 55cm~22" kadro mevcut. fakat salcanoda en büyük 20" kadro var. 20"lik salcano benim için uygun olmaz mı?

bu arada seri dışı parça derken? :)
 
peki son sorum geliyor :);

100D mi, yoksa 100V mi?
birisi hidrolik disk fren, diğeri V fren.

hidrolik frenin markası Tektro Draco 160 nakitte fiyatları arasında 150TL gibi bir fark var.

ağırlık farkını bilmiyorum.

hangisini alayım, değer mi disk frene?
 
Yoğun trafikte ani duruş yapma olasılığınız çok,yüksek hele hele istanbul trafiiği ve sağına soluna bakmadan yola atlayan yayalar söz konusuysa.Hidrolik disk her zaman sizin sizin daha kısa fren mesafesi sağlar.Ancak arada bir disk rotorlarını tutan vidaları kontyrol etmenizde hatta vida sabitleyici kimyasal sürerek sıkmanızda fayda var.Eğer gevşerlerse disk yalpalama yapar bu olursa etkin fren yapamazsınız.

( Salcanoyu tercih etmemenize açıkcası sevindim. 2 bisikletimde Salcano ne teknik servisten, ne de merkez firmadan sorularıma yanıt alamıyorum.kendi motorsikletimi kendim tamir ettiğim için teknik hizmet beklentilerimde yok açıkcası.Ancak ilginçtir, bir firma son kullanıcısına bu kadarmı duyarsız kalır.? tek verilen hizmet ( O da hizmet sayılırsa artık facebook sayfasına yazarsanız 3-5 gün sonra özetinde özeti yazılan bir kaç açıklama ) Guinnes rekorlar kitabında bununla ilgili bir alan olsa Salcano inanın uzun yıllar birinciliği kimseye kaptırmaz.)
 
  • Beğen
Tepkiler: AhmetC
Sonunda aldım benim meridayı. :)

bir de sürprizi maşası SUNTOUR NEX4610-V4 çıktı, sitesinde RST yazıyordu açıkcası RST markasından şüpheliydim en azından bu bilindik bir marka.

onun haricinde gidişi çok seri hakikaten farkediyormuş, yokuşu aynakolun orta vitesinde çıkıyorum. kullandıkça deneyimlerimi yazarım. tavsiye verenlere teşekkür ederim.

http://i.imgur.com/IQ2Uu.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: omer kovac
hayırlısı olsun, güzel günlerde kullanın..
 
Hayırlı olsun.Kazasız belasız pedallamalar.
 
Hayırlı olsun bende almayı düşünüyorum ama karar veremedim. Şehir ve tur için kullanacam Trek fx 7.2 ve trek d.s 8.2 arasında kaldım ama merida da hoş duruyor hangisini tavsiye edersiniz?
 
Geri