1976 dan beri öğrendiğimiz çok şey oldu bu ülkede ,bi kere meseleye pejo yol bisikleti ile başladık yani 28 jant daha ortalarda mtb diye bi olay yok idi abd 'den bi zat çıktı dediki yav arkadaş ben dağda kullanacağım dedi bu aleti o vakit oturdu düşündü taşındı ve dağda giden bisikleti icat etti amortisör diye bi olay çıktı meydana, bu amortisörün hiç bi anlam taşımadığını kendim bizzat en pahalı amortisörü kullanarak anladım evet fox -yüzlük 600 yuro idi .nerede ama asfaltta hikaye 600 yuroluk amortisör adam sana bunu asfaltta sür diye icat etmedi bunu sert zeminlerde sür dedi kartepenin sert eğimlerinde oraya ne yol bisikleti girer ne de city-bıke ve hatta cyclo-cross bile hikaye orada sert zemin keçi yollarında sürecen mtb 'yi aydosun ormanlarında en sert zeminlerde kafayı yedirtti bana fox -yüzlük amortisör ,ve belgradın girilmedik yerini bırakmadım .ama iş istanbuldan kartepeye gitmeye gelince 26 jantta hikaye bi hız çıktı ortaya 26 jantta sürat olmaz zamanında pejo yol kullanmış adama zor geldi tabi bu ne yahu dedik üstelik tekerde dişler kalın idi esasında tabi deneme yanılma sonucu herşeyi öğrenirsin kafamdaki bisiklete asla kavuşamadım benim tarzıma uygun olanı gene yok aslında hem sert zeminde gidecek hem asfaltta hız olarak bana dönecek hem stabil mıcırlı asfaltta yolda uçacak hem düz toprak zeminde gidecek bi adet yol gidonlu 28 jant ve tekerin hacmi 23 olacakta tabi 23 hacim derken risk taşımayan tekerden bahsediyorum 23 hacim silik teker ile en sert araziye girmek her zaman konforlu olmaz bide eşyanın tabiatına aykırı benim kafamdaki bisiklet daha icat edilmedi benim tarzıma en yakın bisiklet en nihayet 2012 senesinde salcanonun akıl etmesi ile oldu gerçi cyclo- cross yol gidonlu 700 x32 tekerli bisiklet çok sert zeminlerde hikayedir ,mtb adı üstünde dağ bisikleti dağda işe yarar ona 1.50 teker hacim teker taktım silik idi, nafile asfaltta hikaye hız oluyor idi, çünki gereksiz 600 yuroluk fox -yüzlük maşa var idi, 1 kilo 540 gram bu ne yahu .takdığım aliminyum çatal 810 gram aradaki farka bakın .trek yol bisikleti kullandım karbon 8 kilo 203 km 'de 50-34 sistem arka 11-28 ,6-7 eğimlerde dehşet çıkış kabiliyeti artı aerodinamk kadro mtb 'de bu yok ,adamlar yol bisikletinin en az rüzgara maruz kalması için rüzgar tünellerinde boşuna deneme yapmıyorlar en az rüzgara sürtünme gösteren bisiklet tasarım kadroları için kafa patlatılıyor.geçen şile eğimlerinde çok akıllı genç mtb li dostum ki acaip süratlidir 52 yaşında diğer dostumun inişte arkasına yapıştı onun vakumu ile çok süratli indiler ama bi üçüncü pinarellolu dostum pedal basarak onları yakalamak ister idi 3 'üncülü almak için ama yetişemedi inişte focus yol mtb 'yi öyle bi çektiki görülmeye değer idi ,mtb uzun yolda 44 diş ise adama traktör hissi verir 50 diş kullandım uzun yolda resmen 50 diş adama ferrari gibi geliyor ,