Bisiklet seçimi üzerine uzunca bir yazı ve bir sürü soru.

S.Paker

Aktif Üye
Kayıt
28 Ocak 2014
Mesaj
126
Tepki
100
Şehir
izmir
Merhaba,
Ben İzmir Bornova'dan Serim. Yaşım 42. Bu son bir iki ay içerisinde başıma gelen bir iki şey beni feci halde bisiklet sporuna doğru itti ve yakında yeni bir bisiklet almayı planlıyorum.
1- Eşimin 21 yıl önce (yaklaşık/tahmini) karşıyaka sahilde binmek için aldığı ve yıllardır yatan bisikleti elime geçti. Bir iki bakım, bir ödünç sele bolca pas çıkartma sonrası bu bisikletle etrafta dolaşmaya başladım.
http://i.imgur.com/6KkBxYV.jpg
http://i.imgur.com/N0cVDAC.jpg
Bir de bir uygulama kurdum akıllı telefona, gittiğim yerleri haritada işaretliyor, kilometre tutuyor falan. Uzatmayayım, ben bu işe BAYILDIM. Yaşadığım bölgeyi yeniden keşfettim. sadece bu pas yığınına bineyim diye sabahları daha uzakta olan unlu mamüllere gidip eve gevrek almaya falan başladım (ki çok tembelimdir aslında).
2- Bu foruma tesadüfen geldim ve gene tesadüfen şu başlığa denk geldim:
(link)
Kaç kere okudum, fotoğraflara kaç kere baktım bilmiyorum. Bundan sonra bisiklet konusu aklımdan çıkmaz oldu, bir gezi yazısı adamı bu kadar mı yoldan çıkartır? Beni çıkarttı. BEN DE İSTİYORUM demeye başladım.
3- Bu forumu köşe bucak okumaya başladım. Şu linkte kitaplar buldum
(link)
Tabletimden onları okudum. Özellikle tur bisikleti ile ilgili kitap bana çok şey öğretti. Bu forumda bisiklet seçimi tartşmalarını daha çok anlamaya başladım.
4- İzmir'deki bisiklet satıcılarını gezmeye başladım birer birer. İnternette gördüğüm bisikletleri mağazada gördüm, mağazada gördüğüm bisikletleri not alıp evde internette inceledim. Şimdi epey bir marka ve model hakkında fikrim var.
5- Biraz da kendimden bahsetmeliyim. Hobilerimle tutkulu/takıntılı/sıkıntılı bir ilişkim var. Maymun iştahlı da olabilirim veya henüz doğru hobiyi bulamadım, bilmiyorum. Squba dalışa başladığımda evim dalış dergisi/kitabı doluydu ve her köşesi okunmuş bir arşive sahiptim. Gece kış v.b. dalıyordum ve bi sıkıldım şimdi 2 yılda bir belki dalıyorum. Evim gitar dolu, gitar workshoplarına falan giderdim ama hiçbir zaman bir gitarist olmadım olamadım. Ney üflemeye başladık eşimle, topladığım Ney notlarını derledim, hocam şimdi yeni öğrencilerinde onları ders notu olarak kullanıyor. Sazdan ney açmaya kadar öğrenmeye çalıştım ama neyzen olmaya çooook uzağım. 7-8 eser dışında çalabildiğim bişey yok. Listeyi daha da uzatabilirim.
Kendimi tanıyorsam bisiklette de beni bekleyen böyle birşey. Bisiklete binmeye devam edersem yurt dışından bir sürü gezi/anı kitabı getirtip okuyacağım ama onların yarısı kadar belki de gezemeyeceğim.
6- Boyum 186cm, kilom 97, yaşım 42, kondisyonum berbat. Yukarıdaki bisikletle 8-9 km yapınca pestilim çıkıyor. Gerçi bisiklet çok zorluyor. Kadro 164 cm'lik eşime göre seçilmiş. Ben seleyi yükseltip biniyorum ama kafam aşağıda son derece bi rahatsız pozisyonda kalıyorum.
7- Burada Disk fren diyenlere genelde çok fena karşı çıkılmış. Hatta her disk fren iyidir diyene kızan bir abimiz var bu forumda. Ama yukarıda fotoğrafları bulunan bisikletin frenleri, hele de ıslak havada, o kadar KÖTÜ ki mümkün ise disk fren istiyorum yeni bisikletimde. Olmazsa olmaz değil elbette.
8- Şehir bisikleti istiyorum. Yani arkasında fırından aldığım gevrekleri koyabileceğim bir sehpası olan( sehpa mı deniyordu ona sepet mi?), Mevlana mahallesi ve Bornovanın çukurlu çamurlu yollarında beni üzmeyecek, ön amortisörlü, arada uzunca turlara çıkmak istesem bana olmaz demeyecek bir bisiklet arıyorum. Epeydir de arıyorum.
Seçenekler:
Tercih listemi oylamaya açmayacağım. Sadece değerli fikirlerinize danışmak istiyorum.
1. Tercihim. Bianchi Touring 727.
(link)
Kilitlenebilir maşa, çok estetik kadro, disk fren, muhteşem fiyat, kötü marka algısı. Almaya en aykın olduğum bisiklet bu.
http://www.bisikletfirsati.com/FB,1015,11,bianchi-touring-727-28-jant-2014-model-sehir-bisikletleri-bianchi.jpg
Bu ülkede bisikletçiler arasında Salcano ve Bianchi'nin marka prestijinin düşük oluğunu söyledi arkadaşlarım. Bilgisayarın Casper'ı gibi dedi hatta birisi. Donanımı ne kadar yüksek olsa da Casper bilgisayar Casper bilgisayardır, prestiji düşüktür benzetmesi yaptı. Gene de almaya ÇOK yakın olduğum bisiklet bu. 1100 TL'ye alabiliyorum peşin. Ayni fiyata lapierre'nin çok düşük donanımlı modelleri alınabiliyor mesela. Bu sanki jant kapaklı boş bir Mercedes mi, full donanım sunroof MP3 çalar lı hyundai mi tercihi gibi. Ben dolu donanımlı olanı tercih ederim(sanırım).
2. Tercihim, Corratec Harmony. Satıcı firmanın yetkilisi çok övdü markayı ve ürünü. İyi bisklet olduğuna ikna oldum ama gidonunun tipini HİÇ sevmedim. Bu kadar mı çirkin olur bir gidon dedim, Martı gidon o en güzelidir dedi satıcı arkadaş sustum. Olabilir zamanla alışırım heralde. Üstteki bisikletin iki katı fiyatı var ve daha çirkin, ama bunu da alabilirim sizlerin önerilerini değerlendirip. Beni ekonomik olarak zorlar biraz.
http://bikes2013.passion-of-cycling.de/sites/default/files/styles/bike-produktbild/public/bikes/harmony-gent.png
3. Tercihim ikinci el tuhaf bir bisiklet.
http://i.imgur.com/WJSDrwl.jpg
İş arkadaşım Danimarka'da yaşarken Atala marka bir city bike ile çok güzel anılar yaşamış. Her yere bununla gitmiş. Gelince burada da binbir eziyet bulmuş almış ama buranın trafik düzeninden ve sürücülerinden nefret etmiş ve odasına koymuş kapatmış bisikleti. Sıfırdan farksız. Vites sistemi çok acayip, sadece arkada sekiz vites var ama dişliler görünmüyor, içerden, eminim teknik bir adı vardır. Far içerden dinamolu. Fren de kontra pedal. Kadro kadın tipi ama çok rahat ettim üstünde. 400 liraya bırakıyor. Çok da kaliteli görünüyor ama inanılmaz AĞIR bir bisiklet. Son tercihim de bu bisiklet. Benim külüstürden çok daha iyi olduğuna eminim. Kontra pedal kokutmasa garip bir şekilde yüzümde gülümseme oluşturdu üzerine binince. Uzun turlarda ağırlığı sebebiyle uygun olmayabileceğinden korkuyorum.
Sorularım:
1- Bianchi'yi alayım mı, ya da hangi bisikleti alayım? Sedona 2014 modellerinden de bakabilirim.
2- Kadro boyu konusunda yardımcı olabilir misiniz? Ayaklarım yerden çok uzak olduğunda tedirgin oluyorum, ama neyse o, öğrenmek lazım doğrusunu.
3- Bisikletle beraber eldiven, kask, çamurluk ve gece sürüşü için far v.b. almayı düşünüyorum. Başka ne önerirsiniz? Takım çantası, hız göstergesi v.b. almalı mıyım? Aman şunu unutma diyeceğiniz birşey var mı?
4- Kondisyon kazanmak için nasıl bir antrenman önerirsiniz? Haftada 2 gün (salı - pazar binmeyi planlıyorum) yeterli olur mu?
5- Okuma öneriniz var mı? Burası hariç kitap veya web sitesi önerebilir misiniz?
6- Daha fazla araştırmak için ertelemeli miyim satın alma kararımı?
Sabırla okuduğunuz için teşekkürler. Önerileriniz ve yardımlarınız için de şimdiden çok teşekkür ederim.
Serim
 
Scudo

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.121
Tepki
4.927
Şehir
Antalya
uzun yazınınızı okudum, uzun uzun cevap vermeyeceğim
sürüş amacınıza ve bütçenize göre size sadece şunu önereceğim
Kron TOURER alın. Amötrisörlü ve amortisörsüzü var.
kask ve aydınlatma da oldu mu tamamdır.
***
okumaya meraklıymışsınız. buyurun arşiv sizi bekliyor
(link)
Not 1: zamanla kondisyonunuz artacak merak etmeyin. 100 km bile sürebilirsiniz. yalnız elinizdeki çöpten kurtulun
Not 2: O sonuncu bisiklet göbekten vites. viteslerin kralı ama maalesef o kadro bayan bisikleti
 

Eser Sevinç

Eskiden buralar dutluktu
Kayıt
5 Nisan 2011
Mesaj
2.017
Tepki
3.079
Şehir
Ankara - Eskişehir
İsim
Eser Sevinç
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Öncelikle aramıza hoş geldiniz.
Yazınızı baştan sona okudum, ilk olarak bisiklet alımı konusunda ne aceleci ne de çok düşünmek lazım. Aceleci olunca yanlış tercih yapılabiliyor, çok araştırınca eksik bilgiyle bilgileri süzgeçten geçirip doğru tercih yapmada tereddüt yaşanabiliyor.
Nacizane önerim net olarak fiyat limitinizin üst sınırını belirleyip bisiklet seçimini buna göre yapmanız olacaktır.
Özellikle şehir bisikletinde daha sonradan değişikliğe gitmek sıkıntı olabiliyor.
Alacağınız aksesuarları da bütçenize dahil etmeniz faydanıza olacaktır.
Kısaca olmazsa olmaz aksesuarlar, kask-eldiven-gözlük. Gece sürüşü yapacaksanız öne ve arakaya orta üst sınıf aydınlatma, düşük modeller gerçekten hiçbir işe yaramıyor.

Tur bisikleti kullanan ve bir çok yolda yüklü veya yüksüz olarak bisiklet kullanmış birisi olarak amörtisör şehir bisikletinde çok elzem bir şey değil diyebilirim. Ekstra konfor muhakkak sağlıyor ama %90 oranında asfalt yolda kullanılan bir bisiklet için sırf %10 gibi bir oranda konfor sağlamak için %90 da ekstra ağırlık taşımanın marjinal faydası çok yüksek değil. Ne kadar hafif o kadar iyi diye algılanmasın bu durum, tur bisikletinde hafiflik+sağlamlık paralel ilerler benim için.

186 boy için tahminimce 21-22 inch kadro ideal olacaktır. İkinci el bisikletlere de bakabilirsiniz.
Okumayı çok sevdiğiniz belli, forum inanılmaz bilgilerle dolu, aklınıza takılan herhangi bir konu için forumda arama yapabilirsiniz muhakkak ilgili bir yazı çıkacaktır, yazılanlar yeterli olmazsa gönül rahatlığıyla sorabilirsiniz, muhakkak bilgi sahibi olanlar cevap verecektir.
 

Soner Sarihan

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Temmuz 2005
Mesaj
3.888
Tepki
8.301
Şehir
İznik
Bisiklet
Cannondale
@S.Paker
Sayın Paker,
Öncelikle bisiklet dünyasına ve onun kalbi olan foruma hoş geldiniz.
İlk olarak ne yaşınızda, ne kilonuzda bir problem yok.
Daha geçen 103 yaşında bir dedemiz neler yaptı, görmüş olmalısınız.
Cevaplarım;
1- Bianchi'yi alayım mı, ya da hangi bisikleti alayım? Sedona 2014 modellerinden de bakabilirim.
Ben Corratec almanızı öneririm, çünkü
bence bisiklet diğer hobilerinizin akıbetine uğramayacak ve
yıllarca kullanacağınız bir bisiklete şimdiden sahip olmalısınız.
2- Kadro boyu konusunda yardımcı olabilir misiniz? Ayaklarım yerden çok uzak olduğunda tedirgin oluyorum, ama neyse o, öğrenmek lazım doğrusunu.
Kadro boyunu otomatik olarak hesaplayan sitelerden ve kendi bacak boyunuzu ölçerek yapacağınız hesaplama ile
en güzeli ise gidip bisikleti deneyerek çok rahat bir bisiklet seçebilirsiniz kendinize.
3- Bisikletle beraber eldiven, kask, çamurluk ve gece sürüşü için far v.b. almayı düşünüyorum. Başka ne önerirsiniz? Takım çantası, hız göstergesi v.b. almalı mıyım? Aman şunu unutma diyeceğiniz birşey var mı?
Gözlük öneririm, börtü böcek ve toz kaçtığı zaman durmak zorunda kalmayasınız diye.
Harmony nin far ve çamurlukları var.
4- Kondisyon kazanmak için nasıl bir antrenman önerirsiniz? Haftada 2 gün (salı - pazar binmeyi planlıyorum) yeterli olur mu?
Dinlenik sabah nabzınızı, normal tansiyon değerlerinizi ve genel sağlık durumunuzu bilmeden ezbere bir şey söylemek çok doğru olmaz.
Güvenebileceğiniz bir doktor veya antrenörün takibinde giderek geliştireceğiniz bir plan yapabilirsiniz bence.
Kalıp programlar üzerinde kendi durumunuza göre giderek kişiselleşen bir sürüş dinamiğine kavuşursunuz zamanla. Acele etmeye gerek yok.
5- Okuma öneriniz var mı? Burası hariç kitap veya web sitesi önerebilir misiniz?
Optimist yayınları arasında çıkan kitabımızı önermem umarım ukalalık olarak görülmez.
Pedalımda 5 Ülke.
(link)
(link)
6- Daha fazla araştırmak için ertelemeli miyim satın alma kararımı?
Alabileceğiniz bisiklet en iyi bisiklettir. diye yıllardır yazarım bu forumda.
Eleme sürecinin sonu olmayan bir sürece dönüşme ve giderek kafanızın karışma ihtimali olduğu
bence biran önce sürmeye başlayın. Hatta kadro boyu küçükte olsa eski bisikletinizi de bu süreçte
küstürmeyin.
Sevgiler...
 
Kayıt
6 Mayıs 2009
Mesaj
844
Tepki
1.236
Yaş
51
Şehir
Ankara
Başlangıç
1981—82
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Hoş geldiniz Serim bey bisiklet bir tutku insanın içine işlediği zaman tüm vaktini alıyor yeni sosyal çevre yeni arkadaşlar yeni bilgiler daha önce önemsiz gelen çoğu şey bir den önemli olup hayatınızın içine son sürat giriyor insan kendini meraklarını yeniden keşfediyor...Serim bey yazınızdan anladığım kadarıyla şehir tur bisikleti istiyorsunuz bence tam isabet diyorum önce istediğiniz bisikletin sınıfını bilmeniz çok önemli , ben bisiklet konusunda çok çok bilgili ve tecrübeli biri değilim son iki senedir bisiklet sahibiyim ama forum dan ve forum üyelerinin yazıların dan pek çok şey öğrendim...Öncelikle size bütçenizi sonuna kadar zorlamanızı sizce en iyi olanı almanızı tavsiye ederim sonra pişmanlık yaşamayın çünkü bisiklet bir kere alınıyor ve senelerce kullanılıyor bisiklet tavsiyelerime gelince elbette benim en tuttuğum ve ömür boyu sorgusuz sualsiz kadro garantisi veren Trek markası olur hangi modelleri derseniz Trek 7.0-7.1-7.2-7.3 yerli markalar dan Sedona ( oldukça tutulan bir markadır ) Sedona 301 - 311 - 321 , Kron tourer modelini de tavsiye ederim...Boyunuza göre alacağınız kadro boyu 21 inç az olmamalı derim ....Her ne marka ve model alırsanız alın sağlıkla iyi günler de kullanmanızı temenni ederim.
 

gok

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Nisan 2012
Mesaj
1.029
Tepki
324
Şehir
ankara
(link) trekking bisiklet olarak iyi seçim olur. Site profesyonel Dünya turu için özel bisiklet markaları var. Donanım, bilgi, bisiklet seçimleri hakkında açıklayıcı bilgiler mevcuttur. Arkadaşınızın kullandığı içten göbek sistemi de mevcut.
 

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.665
Tepki
13.463
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bisikletforumda sizin gibi çok yönlü bisiklet kullanıcılarını görmek sevindirici. Öncelikle bisiklet öncesi takip etmiş olduğunuz hobiler için epey zaman ve kaynak sarfetmişsiniz. Bisiklet çoğu zaman bir tesadüf eseri bisiklet kullanıcıları tarafından keşfedilir. Benim içinde bisiklet kilo vermek için uygun bir araç olabileceği düşüncesiyle geç bir yaşta-tıpkı sizin gibi-hayatıma girmişti. Bisiklete başlamadan önce bu kadar para harcayacağımı tahmin edemezdim. Daha görür görmez bütçe hemen bir kaç katına çıkmıştı. Bu süre içinde çok sayıda bisiklet değiştirdim bir tanede çaldırdım. Bisikletin bende tutkuya dönüşmesine neden olan itici güç ise bisikletin bana hissettirdiklerinin biricik olması ile ilgiliydi. Bu hissiyatı sizinde yaşabilmeniz için iyi bir bisiklet ile deneyime başlamanızın önemli olduğuna inanıyorum. Şayet beyaz eşya satıcılarında rastladığımız türden bir bisiklet kafanızdaki bisiklet imgesini daha ilk günden karabasana dönüştürür. O nedenle cevap vermeye son sorunuzdan başlamam gerekirse biraz daha bekleyin derim. madem hobilerininde titiz ve detaycısınız hiç şüpheniz olmasın bir kaç ay içinde burada bize bisiklet hakkında emsalsiz bilgiler aktarmaya başlayacaksınız. Bu nedenle ilk adımda doğru tercih yapmak önemlidir. Doğru tercih yapmasanız bile eğer kanınıza bisiklet virüsü birkez girmişse bu bisikleti bir an önce elinizden çıkaracağınıza yüzde yüz eminim. O nedenle sizin amaçlarınızı en iyi şekilde karşılayacak bir bisiklet edinin derim. Benim tavsiyem şehir içi kullanımlarda verimin en iyi şekilde alınacağı bir fitnes bisiklet olacaktır. Eğer ilerki dönemlerde kısa ve uzun turlarda amaçlıyorsanız fitnes amacınızı karşılayacaktır. Bu türe en iyi örnekler scott sub, cannondale quick, trek fx, merida T serisi, cube sl road, fuji absolute, corratec shape tir. Bu noktada bisiklet için amortisör tercihinin şehir içi kullanımlarda bence gereksiz bir unsur olacağını belirtmek isterim.
 

SongülB.

Üye
Kayıt
6 Şubat 2014
Mesaj
48
Tepki
32
Şehir
izmir-antalya
Bisiklet
Merida
Herkes ne güzel tavsiye vermiş:)
Ben de Merida Speeder öneriyorum
 

S.Paker

Aktif Üye
Kayıt
28 Ocak 2014
Mesaj
126
Tepki
100
Şehir
izmir
Öneriler için minnettarım. Bir kişi bile neden ilk tercihim olan bianchi'yi almamam gerektiğini söylememiş ama :) hala aklımda o bisiklet var. Boyası, kadronun tipi, kilitli amortisör, hşdrolik disk frenleri, jel selesi.... Hay allah. 2000 liralara çıkmak istemiyordum.

Gözlükle ilgili bir sorum da, kendi numaralı gözlüklerimin üzerine takıcam bisiklet gözlüğünü değil mi? Rahatsız olmuyor mu? sinemada 3D gözlük çok rahatsız ediyor mesela numaralı gözlüklerin üzerinde.


Tekrar ilginize teşekkür ederim.
 

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.391
Tepki
4.895
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Merhaba Sn. Paker. Bol bol arastirip herkesten daha cok bilgi sahibi olacaginiz daha onceki hobilerinizde yaptiklarinizdan bizleri fikir sahibi yapiyor. Yeni hobinizi tebrik eder uzun soluklu, kalici ve keyifli olmasini dilerim.
Insanlar tavsiyede bulunurken elbette kendi deneyimlerine, fikirlerine, butcelerine gore oneride bulunur. Dogal olarak bu surecte herkes karsisindakini yaniltmamak veya hayal kirikligina ugratmamak icin en iyisini onermeye calisir. Onemli olan bisikletini sevmek, tanimak, kendini bilerek sinirlarini ve hedeflerini buna gore koymak, iki tekerin ruhunu gercekten hissederek yasamak. Iyi bakilan bir bisiklet ve kendini + bisikletini taniyan bir surucunun, pek cok pahali bisikletin arizalarla ve surucunun tecrubesizlik ve kondisyonsuzluguyla altindan kalkamayacagi turları yapması mumkundur. Havada paralar ve markalar ucusmadan once, aslinda ozun ve amacin ne oldugu hatirlanmali...
Onemli olan herkese kararinda veya sorununda yardimci olabilecek, amaclarinda tesvik edecek paylasimlarla bu ruhu yasamak ve yasatmak. Ucuzun ve pahalinin farkini, avantajini dezavantajini anlatarak tavsiyede bulunmak ama sonucta hepsinin is gordugunu kabul etmek. Bisiklette pedala basinca zaten sizi tasiyor ve sizinle butunlesiyor. Sorun cikarmadan yolda akip gidiyorsa markanin paranin onemi kalmiyor. Donen tekerler, pedallar, hissettiginiz kaslariniz, ruzgarin sesi, lastiklerin vinlamasi, altinizda akan yol ve butunlestiginiz, kirletmeden icine karistiginiz doga anlamlaniyor ve bisikletiniz ile siz ozgur bir ruh olup kanatlaniyorsunuz.

Size su linkteki konuyu tavsiye ederim. Bu konulara dair fikir vermesi icin:
(link)

Ben 18 yasimda 1990'Da ilk bisikletimi bianchi metapro olarak aldim. Cocuklugumda hic bisikletim olmadigi icin heves etmis o gunun sartlarinda ilk ayligimla senette imzalayarak butcemi zorlayarak almistim. 23 yil kullandim. Su anki bisikletlerle boy bile olcusemez, simdi cogu kisi donup bakmaz belki ama kucuk turlar, ulasim, kros her kosulda epeyce takildik kendisi ile :) 2000 - 2012 arasi pek kullanmadim atildi kaldi bir kenarda. Sonra toparlayip binmeye karar verdim. Pek masraf etmeden ise yarar hale geldi hemen. Arka attiriciyi tasiyan kadro kulagi kirilana kadar 5-6 ay daha idare etti beni. Sonra yeni bir bisiklet aldim. Kros ve dag yollarini sevdigim icin MTB aldim vesaire neyse.
O bianchi aklinizda kaldiysa alin. Severek bineceginiz bir bisiklet, bakimi ayarlari akisi duzgun olduktan sonra sizi her yere goturur. Ufak tefek tamirlerini ogrenir, yedek parcalarini yaninizda bulundurursaniz basiniz agrimaz yolda kalmazsiniz. Zamanla asinan parcalari yenilerken butcenize deneyim ve yeni bilgilerinize gore bisikletinizi gelistirirsiniz zaten. Gelisemez hale gelince o gunun sartlarinda size en uygun bisiklete terfi edersiniz.
Kondisyona gelince; yeniden binmeye karar verdigimde ev ve is arasinda genelde duz hafif yokuslar olan 1,5 km mesafede oluyorum sandim :) eve geldigimde nefes nefese ve elim ayagim titriyordu sanki. Hergun yavas yavas yuklenmeden yumusak vitesler ve nefes kontrolu ile kondisyonumu toparladim ve 1,5 ay sonra sabah ve ogleden sonra 2 kisa turla bir pazar gunu 65 km yapinca guvenim yerine geldi. Simdi her sabah erken hava guzelse 20 km bir parkur yapiyor ve gunluk ulasimlarimida ortalama 15 km civari bisikletle halletmeye calisiyorum.
Sn. Soner Sarihan'inda dedigi gibi cok fazla detaylara bogulmadan hosunuza giden duzgun bir bisiklet edinin. Zaten zamanla kendinizi, bisikletinizi gelistirerek kendi idealinizi bulacaksiniz.
Ne alirsaniz alin simdiden hayirli ugurlu olsun :) Kazasiz, belasiz, arizasiz, patlaksiz, trafikte her zaman saygili insan ve suruculerle karsilasacaginiz nice keyifli pedallar!
 

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.391
Tepki
4.895
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@S.Paker

Kendi gozlugunuz varsa bisiklet gozlugu takmasanizda olur. Gerci dogru tasarlanmis duzgun bir bisiklet gozlugu yapisi itibari ile terden kaymaz ve toz vb. karsi daha korumalidir. Gozluk tavsiye edilmesi gozunuze toz, bocek vb. kacarak goz sorunu ve kaza riskini minimize etmek amacli. Kendi gozlugunuzde bunu saglayacaktir zaten.

Koruma ekipmanlari temel olarak:
Kask, eldiven, gozluk

Bisiklet ekipmanlari guvenlik icin temel olarak:
Zil, on-arka aydinlatma, teker ve pedallarda reflektorler,

Yolda kalmamak icin tamir kiti:
Levye, yedek ic lastik ve/veya yama seti, pompa, alyan cakisi

Konfor ve pratiklik icin:
Camurluk, bagaj / sele veya gidon cantalari

Bunlar disinda; ter tutmayan t-shirt ve forma giyebilirsiniz saglik icin, turlarinizi ve istatistiklerinizi takip icin km saati, akilli telefon ise bisiklet tur programlari var, suluk, kucuk bir ilk yardim seti bulundurulabilir, zincir acma anahtari ve hatta yedek zincir veya zincir baklalari bulundurulabilir. Minik bir pense / kargaburunda vites sorunlari ve lastikten diken civi vb. cikarirken kolaylik saglayacaktir.
Elbette bunlar icin ne / nasil yapilir kismini biraz arastirip ogrenmeniz gerekecek. İlk etapta sehir icinde olacaginizi varsayarsak "bunlarin disinda" kismina sonrada gecebilirsiniz. Benim bu kisimda oncelikli tavsiyem eger cok terleyen bir bunyeniz varsa ter tutmayan polyester-lycra tshirt/forma olacaktir. Ayrıca uzun pantolon ve esofman giyiyorsaniz sag bacaginiz icin paca bandi edinin. Bu pacanizi toplayacagi icin giysinizin zincir yagi ile kirlenmesini engeller, pacanizin zincir ile ondisli arasina girip sikismasini onler. Eger reflektorlu bir paca bandi alirsaniz, gece bindiginizde gorunurlugunuzu arttirir.
Bir hatirlatmada bagciklar icin. Hicbirimiz onemsemeyiz ancak 2 hafta once bir arkadasim ciktiklari gunluk turda cozulen bagcigi zincirle on aynakola dolasinca ne oldugunu anlamaya calisirken onundeki cukuru farketmeyip ciddi bir kaza yasadi. Siyrik ve berelenmelerle atlatsada o gun turu birakmak zorunda kaldi. Mumkunse bagciksiz modeller kullanilmali veya bagciklar icin onlem alinmali aslinda.
Bildigim, dilim dondugunce tavsiyelerim bunlar. Eksik varsa daha tecrubeli ve bilgililer eklesin. Sizde arastirip bunlari kolayca ogrenebilirsiniz.
 

S.Paker

Aktif Üye
Kayıt
28 Ocak 2014
Mesaj
126
Tepki
100
Şehir
izmir
Bu başlık altında yardım eden, bilgilerini ve deneyimlerini paylaşan herkese takrar çok teşekkür ederim. Bugün NİHAYET bisikletimi aldım.

Bisiklet Sedona 325

(link)

http://sedonabisiklet.com/assets/img/content/bisikletdetay/325/verybig.jpg

Bianchi 727'yi almaya çok kararlıydım, beni tek durduran Sedona'ların 2014'lerini henüz görememiş olmamdı. Sık sık telefon ediyordum, bugün aradığımda yeni geldi bişeyler henüz ambalajlı siz hangi modeli arıyordunuz dedi Seda Bisikletten Bülent Bey. 325 dedim, var dedi hemen kalktım gittim.
Gene de Bianchi727 almak üzereydim aslında ama iyi esnaf nasıl olurun çok iyi bir örneğini sergiledi Seda bisiklet.

Önce 727 ile 325'i arka arkaya koydu. Sonra üst üste koydu. Tekrar tekrar anlattı. Sonra Bisikletçiler derneğinden Tolga Bey geldi o da fikir verdi. Sonra bana bisikletleri denemem için verdiler. ikisi ile de birden fazla kere dolaştım.

Bianchi 727'nin üstün olduğu özellikler

* 27 vites (325 24 vitesli)
* Daha iyi sele (Selle Royal jel dolgulu, altında made in Italy yazan ve çanta / reflektör asmak için kendinden klipsleri olan muhteşem bir sele var 727'de. Sedona'da ise Migros da satılan bisikletlerin selesi gibi selesi)
* Daha estetik. Çok güzel görünüyor. Gerçi oradaki bisikletçiler oy birliği ile Sedona daha güzel görünüyor dediler ama zevkler ve renkler durumu sanırım. Ben halen Bianchinin daha şık göründüğünü düşünüyorum.
* Daha ucuz.


Sedona 325'in üstün olduğu özellikler

* Maşa. Hidrolik amortisörün daha kaliteli bir seriden olduğunu söylediler. 727'nin mekanin amortisörü daha kötüymüş
* Biraz daha hafif. Rakamları anımsamıyorum ama az bir fark vardı.
* Dış lastikler. Zırhllı pahalı ve kaliteli dış lastikleri var. 727ninkilerden daha kalın ve daha dişli.
* Dişli sistemleri yanlış anlamadıysam daha kaliteliymiş (bundan emin değilim).
* Satıcı her iki bisikleti de önerdi ama çevremdeki bisikletçilerin TAMAMI daha iyi olduğunu söyledi. Bi bildikleri vardır.

SONUÇ: Sadece sele için bile Bianchi alırım dedim. Seda bisiklet Sedona'ya bir Selle Royal taktı ve şimdi dene dedi. Ayni fiyata vermeyi de kabul edince orijinal seleyi orada bırakıp Sedonayı aldım. Dernekten Tolga ve orada tanıştığım Koray'da çok yardımcı oldular, sağolsunlar. Benimle arabaya kadar gelip ön tekerleğin çıkartılması ve bisikletin arabaya sığdırılması işlemlerine de yardım ettiler, bisikleti aldığım gibi arkadaş da edindim sizin anlayacağınız.
Kask, Eldiven, Fener ve kilit de almıştım akşam akşam duramadım attım kendimi yollara.
http://i.imgur.com/NzQgFXF.png?1


Küçük çocuk gibi sürekli kıkırdıyorum. Hepinize tekrar çok çok teşekkür ederim. Forum ortamını, tartışmaların düzeyini de çok beğendim, aranızda olmaktan çok mutluyum.
Sevgiler
 

Soner Sarihan

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Temmuz 2005
Mesaj
3.888
Tepki
8.301
Şehir
İznik
Bisiklet
Cannondale
@S.Paker

Hayırlı olsun.
Rüzgar arkanızdan essin,
sağlıklı, mutlu, adrenalin dolu günlerde kullanın inşallah.
 
  • Beğen
Tepkiler: S.Paker

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Bianchinin altına yazdığınız markanın "Lapierre" "Cross 100" modelini kullanıyorum. Aldığıma asla pişman olmadım tekrar alıcak olsam yine onu alırdım, ancak bütçenizi yükseltebilirseniz (1600 TL-1800) Cross 400e bakmanızı öneririm. Tam size göre.

Edit: Devamını okuduğumda corratecten yana bütçenizin zaten yeteri kadar yüksek olduğunu gördüm. O zaman 2013 Cross 700 modeline de bakabilirsiniz.
Burdan inceleyin.
(link)
 

Safa Arslaner

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Haziran 2010
Mesaj
555
Tepki
223
Şehir
Samsun-Çorum-Hopa
@S.Paker

Hocam bisikletinizin fotoğraflarını paylaşabilir misiniz?
Bende sedona 325 düşünüyorum
 
Kayıt
7 Mayıs 2014
Mesaj
24
Tepki
3
Şehir
Samsun
İsim
Semih Sezgin
Bisiklet
Carraro
Hayırlı olsun abi allah güle güle kullanmak nasip etsin..
Birde bir sorum olacak lastikleri ince olduğundan yola tutuşu nasıldır ıslak havalarda kayma yaparmı ? Dağ bisikleti almayı düşünüyordum ama sedona 325 de hoşuma gitti bu modelide alabilirim..
 

erphan

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Nisan 2010
Mesaj
823
Tepki
503
Yaş
51
Şehir
Ankara, İzmir
İsim
Erhan
Bisiklet
Scott
ben de tam benim bisikletimden tavsiye edecektim fiyatının uygunluğu sebebiyle. lakin geç kalmışım :) hayırlı olsun. çok şık bir bisikletiniz var. kazasız, keyifli, bol pedallar dilerim sizlere :)