Bisiklet seçimi hk.

Taner Koç

Üye
Kayıt
24 Mayıs 2011
Mesaj
30
Tepki
5
Şehir
Kocaeli
Öncelikle herkese merhaba, epey zamandır bianchi mtb bisikletime biniyorum son zamanlarda hafta sonları özellikle en aşağı 4-5 saatte 50-60 km yol yapıyorum sizinde bildiğiniz gibi mtb bisikletlerle normal yolda sürmek daha zor ve yorucu. Bende artık kendime iyi bir bisiklet almaya karar verdim. Yaklaşık 4-5 gündür interneti alt-üst ettim ama bir türlü işin içinden çıkamadım. En iyisi siz bilgili arkadaşlara sormak.

Öncelikle benim bisiklet kullanım tercihim yolda, şehir içi yani öyle dağ bayır çıkmıyorum. Ama malum Türkiye'in yolları sizinde bildiğiniz gibi engellerle dolu. MTB ile yol arası hybrid orta modelleri düşündüm. veya MTB alıp ya lastiklerini değiştirecektim yada öyle kullanacaktım. Bu konuda çok kararsız kaldım.



Bisiklette benim için olmasını düşündüm şeyler:

- Düz yolda, şehir içinde hemde azda olsa zor yollarda kullanabilmek

- 27 Vitesli (bazıları 27 vitesin kolay bozulacağınıda söylüyorlar, birde vites sayısından önemli olan başka birşey diyorlardı şimdi hatırlamıyorum onu)

- Amortisörlü (yine vitesde olduğu gibide bazı kişilerde amortisörsüzlerin daha uygun olduklarını söylüyorlar)

- Disc Fren




Kendi çabalarımla bazı modelleri buldum hem MTB, hemde hybrid olan modeller

SADECE MTB:

CANNONDALE TRAIL SL 3 (829 €)
(link)


Scott ASPECT 20 (799 €)
(link)


Scott Scale 70 (899 €)
(link)


Trek 4500 (840 €)
(link)

Trek 4300 D (690 €)
(link)
(Not: 24 Vitesli)



HYBRID MODELLER:

Scott Sportster 30 MEN (829 €)
(link)


Scott Sportster 55 (549 €)
(link)
(Not: 24 vitesli)



Trek 7500 (990 €)
(link)


Trek 7300 (740 €)
(link)
(Not: 24 vitesli)


Trek FX 7.3 (690 €)
(link)
(Not: 24 vitesli ve amortisörsüz)




Ben Cannondale markasına biraz daha sıcak bakıyordum fakat Cannondale'inde hybrid modelleri yok varsada Türkiye'de yok.
Kendi sitesinde Quick CX serisi olan modeller var ama hangi sınıfa giriyor bilmiyorum zaten Türkiyede goremedim satışını eski model de olabilir)
(link)


Hybrid olarak Benim bulduklarım bunlar, sizinde önereceğin başka modellerde olabilir. Tabi bütçe olarak 1.500 TL ile 1.900 TL arası düşünüyorum.


Kısaca toparlarsak son günlerde o kadar çok modele baktım ki iyice kafam karıştı, sizler bu konularda daha tecrübelisiniz benimkisi kabaca bilgiler yazılan özelliklerle alınan sonuç tamamen farklı bir konu. Bu yüzden sizlerin yardımlarını bekliyorum.


Yukarda bahsetmiş olduğumuz sürüş profilime uygun hangi bisiklet modeli ve türü MTB mi ? Hybrid mi?

MTB alıp lastik değiştir derseniz hangi lastik daha uygun olur hem yol hemde hafif arazi şartlarına uygun?



Unutmadan boyuma göre bisiklet seçimi nasıl yapılıyor bir türlü anlamış değilim yabancı bisiklet firmalarında birçok değerler ve ölçüler var.

Benim boyum 1.60
Bacak ara boyum 67 cm

Bir siteden bacak ara boyunu verince aşağıdaki değerleri vermişti ama benim için bir anlam teşkil etmiyor. (Malum bilmedikten sonra)
Sabit Kadrolu Dağ Bisikleti için Kadro Boyu 15,14 (inch) Kadro Boyu 38,46 (cm)

Bisiklet satıcılarında yeni bisiklet alırken S,M,L vb. modeller şeklinde olmuyor mu ? Yani kadro boyu 15'lik bir bisiklet mi diyeceğim pek anlamadım.



Şimdiden herkese teşekkürler.
 
Scudo

Hakan Yaş

Aktif Üye
Kayıt
4 Mayıs 2011
Mesaj
163
Tepki
87
Şehir
Denizli
Bir de şuna baksana Specialized Sirrus Elite ;)
(link)

Hatta bak sitede alan arkadaşların da linklerini veriyorum:
(link)

(link)

Kesinlikle tavsiye edebilecegim bir modeldir. Hybrid modellerden diğeri ise Trek 7.3 tavsiye ederim.
 

Taner Koç

Üye
Kayıt
24 Mayıs 2011
Mesaj
30
Tepki
5
Şehir
Kocaeli
Specialized'da bakmistim :)
Sirrus Elite'in V frenleri olduğundan sevmemiştim.

Specialized'ın Crosstrail Sport Disc modeli var (699 €)
24 vitesli
(link)

Unutmadan yaşım 31 kilom 59 birde bisiklet ile normal seyirin dışında gerektiğinde süratlı da gidebilmem gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ƥinokyo
Kayıt
20 Mayıs 2011
Mesaj
35
Tepki
22
Yaş
43
Şehir
istanbul
Bisiklet
Specialized
konu benimde kafamı karıştırdı Specialized'ın Crosstrail Sport Disc mi diye takıldım ama çoğu yorum ve kullanan arkadaşların fikirleri trek fx 7.3 yönlendirdi bütçeyi birazdaha kasıp 7.5 diye düşünüyorum Specialized Sirrus Elite kadro yapısı çok güzel ama donanım alarak fx den biraz geride bide forumda Specialized servisleri için iyi şeyler okumadım pek
 

M.A.Y.

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Kasım 2010
Mesaj
606
Tepki
508
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
2011 model Trek fx 7.2 kullanıyorum, toplamda 1000 km yi geçtim. Şu ana kadar en ufak bir sorun - arızası yok. Sürat yapmak için ideal. Benim eksikliğini hissettiğim tek şey; konfor. Full amortisörsüz ve hibrit lastiklerle bozuk yollarda uzun süre gidince bileklerde hafif ağrı yapıyor. Ama şehir içi - dışı asfalt yollarda, yokuş çıkarken eksikliği fazlasıyla amorti ediyor. Abartmıyorum, hafif yokuşları düz yolda gider gibi çıkıyorsunuz. Kesinlikle memnun kalacağınız bir bisiklet. 24 vites gayet yeterli merak etmeyin.
 

Taner Koç

Üye
Kayıt
24 Mayıs 2011
Mesaj
30
Tepki
5
Şehir
Kocaeli
@M. Alper YALINKILIÇ
Alper bey, peki Trek 7300 veya 7500 için ne düşünüyorsunuz? amartisörlerinde kilitlemede var.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.A.Y.

Ƥinokyo

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Aralık 2010
Mesaj
516
Tepki
596
Şehir
Denizli
İsim
Önder
Bisiklet
Trek
@Taner Koç

Ben şehir bisikletlerinde disk fren olmaması taraftarıyım. V fren çok daha hafif, bakımı da çok basittir.
Hatta şehir bisikletlerinde maşanın amortisörlü olması yerine düz olması daha makbuldür diye düşünüyorum. Elite modelinde karbon maşa var. Aliminyum maşaya göre daha kullanışlıdır. ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: M.A.Y.

M.A.Y.

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Kasım 2010
Mesaj
606
Tepki
508
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
Ön amortisörü kilitlemeli bisiklet pek kullanmadığımdan bişey diyemeyeceğim, 2 ay kadar Trek 3700 kullandım, standart kilitsiz ön amortisörlü, düz yolda çok konforlu, yokuş çıkarken yavaş ve yorucu. Sonuçta 1.5 - 2 kg lik bir ağırlığı itmeye çalışıyorsunuz. Kilitli amortisörle yokuş çok farkedermi bilmiyorum, kullanan arkadaşlara sormak lazım. Fx 7.2'yle yokuşlar çok rahat, ama biraz bozuk bir zeminde, örneğin parke taşlı yolda gitmek tam bir işkence. Ama aynı yoldada amortisörsüz mtb ile gayet keyifli sürebiliyorsunuz. Sonuçta tamamen kullanıcıya kalmış, genelde asfaltta hızlı ve uzun turlar yapmak istiyorsanız amortisörsüz tur bisikleti tercih etmelisiniz diye düşünüyorum.
 

M.A.Y.

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Kasım 2010
Mesaj
606
Tepki
508
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
@Önder AŞIK

Kesinlikle şehir bisikleti için v fren gayet yeterlidir. Düz karbon maşa şehir bisikleti için süper bir olay. Benim bisiklette ön maşa hi-ten olmasına rağmen tam bir yokuş canavarı, karbon olsa pedala yüklenince ön kaldırır herhalde :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ƥinokyo

recep24ank

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Kasım 2008
Mesaj
1.540
Tepki
4.634
Yaş
44
Şehir
Sakarya Adapazarı
İsim
Recep Eşref ÇINAR
Bisiklet
Carraro
Nerdeyse profillerimiz aynı

Yaş 31
Kilo 63

Kadrom 16 - Kadro Arası 39 santim Sana Tam Olur İstersen 15,5 Kadroda Sana Tam Olur Tercih Meselesi

Bisiklet Corratec x Vert Motion 27 Vites 2009 Model Hiç Tamir Görmedi
Fiyatı 1100 TL Civarı

Amirtösörü Kitleme Özelliği Mevcut

Oldukça seri ve sessiz bir sürüşü var kesinlikle öneririm.
 

Taner Koç

Üye
Kayıt
24 Mayıs 2011
Mesaj
30
Tepki
5
Şehir
Kocaeli
@recep24ank

tşk.ler bisiklet türü, marka ve modeli bir seçebilsem kadro kısmına geleceğim :) Ama bildiğim iyi oluyor alırken satıcıya bilgi veririm.

CORRATEC X-VERT CROSS COUNTRY TUR BİSİKLETİ 2011
30 Vitesli
(link)

Bunuda listeye koyabiliriz :) Birde Corractec'de size olarak 45-48-51-54 gözüküyor 15,5 veya 16 kadro neye denk geliyor ki? Corratec'in size olayını pek anlamadım.
 

recep24ank

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Kasım 2008
Mesaj
1.540
Tepki
4.634
Yaş
44
Şehir
Sakarya Adapazarı
İsim
Recep Eşref ÇINAR
Bisiklet
Carraro
kadro arası yazdıştım 39 cm diye bendeki kadro 16 ama 39 cm modeli 16,5 kadrolar 41-43 arası seninle profil hemen hemen aynı olduğu için 16 kadro 39 cm veya daha düşük 16 kadro 38-37-36 cm gibi zaten bu cm'ler düştükçe kadro boyuda düşüyor büyüdükçe kadro boyuda artıyor.

ayrıca senin seçtiğin Corratec güzel bisiklet şuan bende inceliyorum. bazı parçalarda değişiklik olursa çok güzel olur diye düşünüyorum. verdiğin sitedeki bisikletin kadro boyları oldukça yüksek farklı bir bisiklet bakmanını öneririm en güzeli site değil telefon açıp sormaktır getirme durumlarıda sözkonusu ayrıca birebir iletişim ile indirim yaptırım daha ucuza alabirsin.
 

Taner Koç

Üye
Kayıt
24 Mayıs 2011
Mesaj
30
Tepki
5
Şehir
Kocaeli
@recep24ank

Corratec X-VERT Cross Country 'de size olarak 45-48-51-54 gözüküyor yani bana sizin belirlediğiniz 39 cm uymuyor mu ? Corratec'de minimum 45 gözüküyor. Sanırım tabirleri karıştırıyorum.
 

recep24ank

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Kasım 2008
Mesaj
1.540
Tepki
4.634
Yaş
44
Şehir
Sakarya Adapazarı
İsim
Recep Eşref ÇINAR
Bisiklet
Carraro
39 sana çok uygun kendi kullandığım kadro boyuda 39 ilk fırsatta bir bisikletçide denemeni öneririm. kesinlikle daha yüksek bir kadro deneme 40-41-42 gibi uzun yollarda yorar seni
 

recep24ank

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Kasım 2008
Mesaj
1.540
Tepki
4.634
Yaş
44
Şehir
Sakarya Adapazarı
İsim
Recep Eşref ÇINAR
Bisiklet
Carraro
http://img695.imageshack.us/img695/910/hpim2067.jpg

örnek görüntü

2009 dan beri kullanıyorum 20.000 Km geçti zincirini ve fren papuçları değiştirdim sadece
 

Taner Koç

Üye
Kayıt
24 Mayıs 2011
Mesaj
30
Tepki
5
Şehir
Kocaeli
@recep24ank


Güzel bisiklet, marka için birşey diyemiyorum. Markalar konusunda yeterince bilgim yok.

Alacağım bisiklet muhtemelen hibrit olacak, marka model ne olacak bir türlü ona karar veremedim.
 

Taner Koç

Üye
Kayıt
24 Mayıs 2011
Mesaj
30
Tepki
5
Şehir
Kocaeli
Başka bir model daha :)

GIANT Roam XR 2 (969 €)
(link)

(Roam serisi hibrit mi bilemiyorum)
 

SALİH TUNÇKIRAN

Daimi Üye
Kayıt
6 Şubat 2011
Mesaj
226
Tepki
138
Şehir
MERSİN
@Taner Koç

madem sürat yapacaksın, yapman gereken bisikletin tipinden markasından çok donanıma bak.
krank takımı 28x38x48
rublesi 11x34
teker 28" olsun.
 
Kayıt
5 Mayıs 2011
Mesaj
94
Tepki
39
Şehir
kütahya
bence kesinlikle scott scale 70 small beden. birtek lastikler size biraz kalın gelebilir 2,1 kalınlıgında onuda aynı kalitede 1,50 yada 1,75 sehir lastiği alarak çözebilirsiniz..
 

Taner Koç

Üye
Kayıt
24 Mayıs 2011
Mesaj
30
Tepki
5
Şehir
Kocaeli
@SALİH TUNÇKIRAN

Bahsetmiş olduğunuz değerlere tam anlamı ile tutan:

Trek 7300 (24 vites 28x38x48 - 11x34)

DİĞERLERİNİN DEĞERLERİ:

Hibrit modellerin değerleri (28" Jant):
Specialized Crosstrail Sport Disc (24 vites - 28x38x48 - 11x32)
Trek 7500 (27 vites - 26x36x48 - 11x32)
Trek 7.3 FX Disc (24 vites - 28x38x48 - 11x32)
Scott Sportster 30 Men (27 vites - 26x36x48 - 11x32)
Sportster 55 Men (24 vites - 28x38x48 - 11x32)
GIANT Roam XR 2 (27 vites - 26x36x48 - 11x34)

MTB modellerin değerleri (26" Jant):
Scott Aspect 20 (27 vites - 22x32x44 - 11x32)
Scott Scale 70 (27 vites - 22x32x44 - 11x32)
Trek 4500 Disc (27 vites - 22x32x42 - 11x34)
Trek 4300 Disc (24 vites - 22x32x42 - 11x32)
Cannondale Trail SL 3 (27 vites - 22x32x44 - 11x34)





Çoğunun krank takımı 44x32x22 veya 48x36x26
bazılarında rublesi 11x32

Yakında değerler ne kadar fark eder tam bilemiyorum, siz daha iyi bilirsiniz.