Scudo Sports

Bisiklet piyasasının hali ne olacak?

Sadece bisiklet olsa iyi. Sıfır b segment normal bir araç için 200 bin tl gerekiyor. Bununla birlikte Eskişehirde şehirden uzak, site içerisinde 3+1 ev alalım dedik 700.000 tl den başlıyor. Eşim ve benim ortalama üstü maaş kazancımız olmasına rağmen, arabayı geçtim başımızı sokacak bir ev alamıyoruz.
Söyleyeceklerim bu kadar.
 
Scudo
Herşey grupset üreticilerinin başinin altindan cikiyor:) Saka bir yana bisiklet üreticileri ciddi tedarik problemiyle karsi karsiya. Shimano'dan yana özellikle. İşin kötü yanı şu ki aldiğim duyumlara göre bu sıkıntıdan dolayı önümüzdeki yil bisiklet fiyatlarindaki zam oranin minimum %30-40 olacaği. Umarim böyle bir zam olmaz.
 
30 lu yaşlardakilerin tamamı ve 40 lı yaşların başındakiler yaşları sebebiyle ya hiç bilmezler veya küçük oldukları için hatırlamazlar. Onun için hayrete düşüyor olabilirler.
Şu an yaşananlar 1994 ve 2001 ekonomik krizlerini bilen-yaşayan biz 50 yaş üstü dinozorlar için son derece alışıldık,deja vu gibi bir şey. Üstelik 1994 ve 2001 krizleri oldu ve hasar bırakarak geçti gitti.
İçinde bulunduğumuz ise 2008 den başlayarak bu günlere kadar devam eden ,pandeminin etkisiyle daha ağırlaşan ve en kötüsü de 13 yıldır kalıcı hale gelen bir ekonomik kriz.

Sebebi ne olursa olsun dünyada olan en ufak bir ekonomik çalkalanma,kriz veya uzak Asyanın cehennemin dibinde bir ülkesindeki anormal borsa hareketi bile ilk önce Türkiyeyi etkiler.İlk bizim paramız değer yitirmeye başlar.Nedendir acaba?

Ekonomisi pamuk ipliğine bağlı üçüncü dünya ülkelerinin kaderidir. Yeni ve kaliteli mala ulaşmak imkansıza yakındır,eski malın değeri sürekli artar,hatta artık ekonomik değeri kalmamış çer çöp bile dünya kadar paralara alınıp satılır.
Haydi Afrika unutulmuş kıta,Küba ve İran ambargo,Afganistan,Suriye,Irak gibi ülkeler işgal altında da öyleler, peki biz ne altındayız da bu durumdayız?

"Başımızdaki büyüklerimiz" (benim,beni yönetmek için,benim vergimden maaş vererek seçtiğim adam benim büyüğüm neden ve nasıl oluyorsa artık...) bize dünyanın en dandik mallarını,en kötü küçücük motorlu kutu gibi teneke arabalarını,en berbat,insanı gebertmesi kesin olan ilaçlı,hormonlu,kimyasallı yiyeceklerini, en düşük maaşlarını, standardı en düşük hayatını,en yüksek vergisini layık görüyorlar ne yazık ki.

Şimdi "10 bin liraya da alınır mı yahu" dediğiniz bisiklet seneye 30 bin lira olmaz umarım.

Hepinize saygılar.
 
Abi işte benim en çok üzüldüğüm şey bu. Yaşınız 50'yi geçmiş, 1994, 2001, 2008 krizlerini görmüşsünüz ve şuanki krizi yaşıyorsunuz. Bu coğrafyada ya ekonomik kriz yaşıyor insanlar ya savaş yaşıyor. Hepi topu 70-80 yıl olan ömür sıkıntılarla geçiyor. Artık insanların nefes alması, huzur bulması gerekiyor. Avrupaya Amerikaya özene özene geçiyor hayatlarımız. Özellikle teknoloji çağında gençlerin ekonomik sebeplerle teknolojiye ulaşamaması otomatik olarak geri kalmayı ortaya çıkarıyor. Bu da beraberinde psikolojik sorunları getiriyor ve gördüğümüz üzere toplum ruh hastası manyak dolu. Belki zamanında imkanları olsa çok daha farklı kişiler olabilirlerdi.

Ekonomik açıdan bakınca önümüzdeki süreci şu şekilde görüyorum, devletlerin bastığı paralar gelişmiş ülkelerde çift haneli enflasyonlara sebep olabilir ve bu sorunu çözmek için ciddi faiz artırımına ihtiyaç olacak. (Ortalama 2 yıllık süreçten bahsediyorum) Bu durumda bizim gibi gelişmekte olan ülkeler ve gelişmemiş ülkeler muhtemelen şuanki durumdan çok daha ciddi ekonomik sıkıntılar yaşayacak. Şahsen ihtiyacım olan ve alabilecek durumum olan ürünleri hemen alıyorum ve taksit yapıyorum. TL'ye ve TCMB'ye güvenmiyorum.
 
Yol bisikleti almayı düşünüyorum. Fakat fiyat farkları ve bu konudaki biraz bilgisizliğimden size sormayı düşündüm. bütçem 4000tl ama 4500tl ye kadar zorlayabilirim. Önerileriniz var mıdır bu fiyaz aralığında?

carraro 022 claris setli güzel bir bisiklet. Ben 2019 model kullanıyorum. Gayet memnunum. Bu fiyat aralığında alabileceğiniz seçenekler sınırlı zaten.
 
30 lu yaşlardakilerin tamamı ve 40 lı yaşların başındakiler yaşları sebebiyle ya hiç bilmezler veya küçük oldukları için hatırlamazlar. Onun için hayrete düşüyor olabilirler.

Muhtemelen aramızda hiçkimse anımsamaz, hatta umurunda bile değildir ama yine de hatırlatmak farz oldu...

Sene 1948; günlerden 14 Mayıs... Filistin topraklarında Ben Gurion diye bir zalim çıkmış, Yahudi devletini ilan etmiş. Dağdan gelip bağdakini kovmuşlar. O felaketin boyutunu idrak edebiliyor muyuz? Kendi vatanında vatansız kalmak nasıl bir zulümdür, tasavvur edebiliyor muyuz? Filistinli kardeşlerimizin çektiği acıların, uğradığı zulümlerin, bizim bisiklet alamamamızın yarattığı suni sıkıntıların yanında hiç mi esamesi okunmaz?

Bir başka örnek. İslam'ın aslanı Selahaddin Eyyubi. Kudüs Haçlıların eline düştüğü vakit, Kudüs'ü tekrar fethedene kadar, 10 seneden fazla bir süre, bir kere olsun gülmemiş. Tebessüm bile etmemiş. Ta ki Kudüs'ü kafirlerin elinden kurtarana dek... Şimdi Eyyubi'nin ızdırabıyla kendi sıkıntılarımızı kıyaslayalım. Bir tarafta zalimlerin elinde inim inim inleyen Kudüs, bir tarafta Ultegra setli bisiklete binememenin derdine düşmüş BF üyesi....

Daha gerilere gidelim. Sene 622... Peygamber efendimiz Mekke'de putperestlerin hedefindeydi. Onunla ve sahabeleriyle sürekli alay ediliyor, aşağılanıyorlardı. Bıçak kemiğe dayandığında Medine'ye hicret etmek şart oldu. Sahabenin hicret yolunda çektiği sıkıntılar hangimizin umurunda? Bugün çocuklarımız pop şarkıcılarının isimlerini ezbere biliyor, hangisi bir tane sahabenin adını ezberinden söyleyebilir? Suçu biraz da kendimizde arayalım...

Bu açıdan bakınca halimiz ne kadar da trajikomik görünüyor öyle değil mi? Büyük resme odaklanmak, büyük oyunu bozmak lazım. 1500 senelik kutlu yürüyüşün son 10-15 senesinde ortaya çıkmış ufak-tefek sıkıntıları büyüte büyüte gözümüze sokanlar kendilerine önce şunu sorsunlar? "Ben kime/neye hizmet ediyorum? Fitneci ve bozgunculara mı, yoksa sahabenin yolundan gidenlere mi?"
 
Arkadaşlar, ülkede sata kaçıra deniz bitti artık. Para değer kaybediyor ve daha da keybedecek. 1100 USD olan kişi başı ulusal gelir geçen yıl 850 dolara düşmüş, bu yıl 700'lerdedir herhalde. Tarıma, sanayiye destek yok, herşey daha da kötü olacak...

Ama bisikletine yeni grupset arayan arkadaşlarım için galiba yeni umut ışıkları var. Geçen gün Aliexpress'de gezinirken bir sürü vites-frenkolu ve grupset ilanına rastladım. Eskiden Çin malı sadece Microshift vardı, şimdi 2-3 marka var, 11'liye kadar shifter üretmişler, satıyorlar ve yorumları da çok olumlu. Vites-fren kollarını fiyatları da 700-1000 TL arasında. Estetik olarak da güzeller ayrıca.

Ultegra'ya 6000 TL vermek yerine ondabir fiyatına Çin malını denemeye değer, onların da fiyatı uçmadan önce. Çünkü yakında Shimano, Sram vs'yi sarsacaklar.
Yeni slogan: Markaya hayır, Kaliteye evet! :hhhhhh:
 
Arkadaşlar, ülkede sata kaçıra deniz bitti artık. Para değer kaybediyor ve daha da keybedecek. 1100 USD olan kişi başı ulusal gelir geçen yıl 850 dolara düşmüş, bu yıl 700'lerdedir herhalde. Tarıma, sanayiye destek yok, herşey daha da kötü olacak...

Ama bisikletine yeni grupset arayan arkadaşlarım için galiba yeni umut ışıkları var. Geçen gün Aliexpress'de gezinirken bir sürü vites-frenkolu ve grupset ilanına rastladım. Eskiden Çin malı sadece Microshift vardı, şimdi 2-3 marka var, 11'liye kadar shifter üretmişler, satıyorlar ve yorumları da çok olumlu. Vites-fren kollarını fiyatları da 700-1000 TL arasında. Estetik olarak da güzeller ayrıca.

Ultegra'ya 6000 TL vermek yerine ondabir fiyatına Çin malını denemeye değer, onların da fiyatı uçmadan önce. Çünkü yakında Shimano, Sram vs'yi sarsacaklar.
Yeni slogan: Markaya hayır, Kaliteye evet! :hhhhhh:

Konu bisiklet olunca bilgim ve tecrübem neredeyse sıfır olduğu için yakın zamanda bir bisiklet FB grubunda sormuştum, Çin cephesinde durum nedir, diye, hiç cevap alamadım ama umduğum bir cevabı bir ucuyla burdan vermişsiniz. Çin ve kalitesi, eski Çin ve kalitesi değil; kötü imajı yıkılır mı bilmiyorum ama son yıllarda umut veren kalite gelişmeleri var, belli. Bunu kampçılık malzemeleri imal eden Naturehike gibi Çinli markalardan biliyorum, sadece Çin adına değil, insanlık adına umut verici :p Kullananlarınız vardır eminim, fiyat performans ürünleri süper; ayrıca taklit ettikleri orijinallerinde bile olan kimi kusurları (teknik kusur değil ama kullanıcı şikayetlerini) giderecek kadar da iyiler ve işleri ciddiye alıyorlar. İşte bisiklet alanında da durumun benzer olmasını umuyor, bekliyor insan. Gerek parça gerekse toplu/tüm bisiklet düzeyinde Naturehike gibi sıyrılmış, kendini kanıtlamış marka ve modeller henüz yoksa bile yakında çıkar umarım.
 
Baştan aşağı tüm sektörler, piyasalar kokuşmuş vaziyette. Liste fiyatı 3600 olan bisiklete 4300 bayilerin yok olması gerekiyor öncelikle.
Abi sen bunu al, 3 ay sonraki sevkiyatta fiyatı 4300 lira olacak dese bisiklet üreticisi, bayi neden 3600 a satsın. Ya 3 ay bekler 4300 den satar, ya da almak isteyeni boş çevirmez 4300 den satar. Anlatabildim mi?
 
2 alternatif var.
1) Kriz derinleşecek. Bugün sıfırı 10 bin lira olan bisiklet 5 yıl sonra 30 bine çıkacak. Bu rakamlara çıkabilecek vatandaş sayısı az olduğu için üst düzey 0 bisiklet bulmak zorlaşacak ve çoğunluk 2. el piyasasına yönelecek. (Açıkçası şuanda da 2. el bisiklet piyasası olması gerekenden çok daha az rağbet görüyor)
2) Yönetim anlayışı değişecek. Krizden uzuuuun vadede çıkılacak. Eğitime önem verilecek. Ara malı ithal/ihracı üzerine kurulmuş ekonomimiz değişecek. Turizmde "Kim olursan ol gel" anlayışı gidecek vsvsvsvs........ Alım gücü yükseldikçe bisiklet daha ulaşılabilir olacak.

2.'nin olabilme ihtimalini sevdik..
 
İçimi Kararttınız valla yaşanmaz bu ülkede :D
 
  • Üzgün
Tepkiler: Kadir İLBAY
2 alternatiften fazlası var ama uyguyalacak irade lazım. Şimdi size Yusuf Miroğlu kurallarını sayıyorum
1- Adalet sistemi yeniden tesis edilecek
2- Liyakat esas alınacak
3- Merkez Bankası bağımsız olacak
4- İstanbul Finans merkezi hakkında uluslararası kanun çıkarılacak
5- Veriler ve bilgiler şeffaflaşacak
6- Ülke tansiyonu ve coğrafi sebeplerden kaynaklı tansiyon düşürülecek
7- Öğrenci enflasyonunu azaltmak için gereksiz üniversite ve fakülteler kapatılacak, ara eleman yetiştirilecek
.
.
.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Dünkü açıklamadan sonra bisiklet piyasası ucuzlar diye tahmin ediyorum nede olsa dünyanın en ucuz benzin ve mazot fiyatları bizdeymiş :) :ssrtcbya:.
 
Konu bisiklet olunca bilgim ve tecrübem neredeyse sıfır olduğu için yakın zamanda bir bisiklet FB grubunda sormuştum, Çin cephesinde durum nedir, diye, hiç cevap alamadım ama umduğum bir cevabı bir ucuyla burdan vermişsiniz. Çin ve kalitesi, eski Çin ve kalitesi değil; kötü imajı yıkılır mı bilmiyorum ama son yıllarda umut veren kalite gelişmeleri var, belli. Bunu kampçılık malzemeleri imal eden Naturehike gibi Çinli markalardan biliyorum, sadece Çin adına değil, insanlık adına umut verici :p Kullananlarınız vardır eminim, fiyat performans ürünleri süper; ayrıca taklit ettikleri orijinallerinde bile olan kimi kusurları (teknik kusur değil ama kullanıcı şikayetlerini) giderecek kadar da iyiler ve işleri ciddiye alıyorlar. İşte bisiklet alanında da durumun benzer olmasını umuyor, bekliyor insan. Gerek parça gerekse toplu/tüm bisiklet düzeyinde Naturehike gibi sıyrılmış, kendini kanıtlamış marka ve modeller henüz yoksa bile yakında çıkar umarım.

birçok güzel marka var zaten. AliExpress i bşr inceleyin derim. Mesela güzel karbon malzemeler üreten firmalar var. Bisiklet yol bilgisayarı üreten birkaç firma var. Gözlük üretenler var. Çanta vs üreten. Birçok kaliteli marka var aslında.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gezegen
Benim herhangi bir konuda zerre umudum yok. Umudu olana da başarılar diliyorum. Ayrıca bugün şikayet ettiğimiz ne varsa milyonlarca insan aksini iddia ediyor. Gerildiğime değmez.
 
Alabilecek gücü olan var ise alın çünkü o an sizin için ucuz andır . Burası Türkiye ekonomik anlamda borcun içinde bunlar iyi günlerimiz .
 
  • Beğen
Tepkiler: Feunard
Kullanıcının birisi(hiç adına sanına bakmadım) bilmem kaç yüz yıl öncesine bakıp şükür etmiş. Sonra da komik demiş. O anki şartlarda telefon araba bir şey yoktu ama şimdi var. Ve o zamanlarda hayat öyle ilerliyordu şimdiki şartlarda bunlar olmadan ilerlemiyor. Komik olan varlık içinde yokluk çekmemiz. Komik olan bunu normalleştirmeye çalışmak. Ben de diyeyim ki;
O kadar genç nüfusumuz,
O kadar enerjimiz,
Doğal kaynaklarımız,
İyi sayılabilecek geçmişimiz,
Tarihi ve kültürel mirasımız var.

Trajikomik ki sadece fabrika sattık sadece arazi sattık(araplara katarlara) şimdi de fakirlikten kırılıyoruz.

Diğer bir kullanıcı içinse şunu öneririm. Karşılaştırma yaparken rakamlarla somut şeylerle yapın. O zaman dolar ne kadarmış şimdi kaç katmış bakın. 2001 sonra 20 yılda dünyada çok şey değişti.
Kaynak:
21:11 den itibaren.
Edit: imla ve kaynak.
 
Son düzenleme:
Belli ko ironiyi anlamamışım. O yüzden mesajımı editliyor ve siliyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Yeni_kullanıcı
Konu güzel ve ben ilk kez boş boş konusan birini bu baslık sayesinde engelledim. Boş tip bura senin üçüncü sınıf propogandalarını yapacağın ve dinlenecegi bir yer degil. Malum bisiklet kullananların başına ziyadesiyle oksijen gidiyor.
 
Geri