Scudo Sports

Bisiklet önerileri

yorumlarınız ve bilgilendirmeleriniz için çok tşkler.
evet sundu yakın daha öncede çankaya ve bostanlı şubelerine gitmiştim. dediğiniz gibi düz kadro 52 yada 56 tam hatırlamıyorum denetmişlerdi ham oldugum için bacağımı açmakta zorlanmıştım. 46 yada 48 e ise daha rahat bacağımı atıp binebilmiştim.ayaklarım ikisinde de tam yere basmıyor gibiydi. ilk soylediğiniz çok kafama yatmıştı sonra soylediklerinizden ve benimde acaba arabaya da atar gezermiyim diye hep düşündüğüm katlanır bisiklet vardı. fakat lastik boyutunun küçük olması güç olarak beni yorar mı endişesindeyim. bir de fiyatına baktım 6 taksit 26 kusur çok fiyat koyuyorlar. gerçi sundu bisiklette de o zaman için taksit yapmadıklarını yaparlarsa da vade farkı çok koyduklarını soyledikleri için vazgeçmiştim. bu arada hem satış hemde servis hizmeti veriyorlar aynı yerde.
Araba sedan değilse her bisiklet her türlü şekilde sığar
 
Scudo
yorumlarınız ve bilgilendirmeleriniz için çok tşkler.
evet sundu yakın daha öncede çankaya ve bostanlı şubelerine gitmiştim. dediğiniz gibi düz kadro 52 yada 56 tam hatırlamıyorum denetmişlerdi ham oldugum için bacağımı açmakta zorlanmıştım. 46 yada 48 e ise daha rahat bacağımı atıp binebilmiştim.ayaklarım ikisinde de tam yere basmıyor gibiydi. ilk soylediğiniz çok kafama yatmıştı sonra soylediklerinizden ve benimde acaba arabaya da atar gezermiyim diye hep düşündüğüm katlanır bisiklet vardı. fakat lastik boyutunun küçük olması güç olarak beni yorar mı endişesindeyim. bir de fiyatına baktım 6 taksit 26 kusur çok fiyat koyuyorlar. gerçi sundu bisiklette de o zaman için taksit yapmadıklarını yaparlarsa da vade farkı çok koyduklarını soyledikleri için vazgeçmiştim. bu arada hem satış hemde servis hizmeti veriyorlar aynı yerde.
Sunduda yada diğer bisikletçilerde alacağınız bisikleti seçip beğenin sonra istediğiniz kadrosunu internet üzerinden alın. Katlanır bisiklet jant küçük diye takılmayın çok. Kalın oluyor genelde ve sürmesi zevklidir. En azından inip binme derdinden kurtulursunuz. Dediğim gibi decathlona giderseniz orada denetirler. Bulunduğunuz yerde dediğiniz gibi pek yokuş yoksa da sorun olmaz katlanır bisiklet. Arabaya atıp yanınızda taşıyabilmeniz de cabası olur.
 
Sunduda yada diğer bisikletçilerde alacağınız bisikleti seçip beğenin sonra istediğiniz kadrosunu internet üzerinden alın. Katlanır bisiklet jant küçük diye takılmayın çok. Kalın oluyor genelde ve sürmesi zevklidir. En azından inip binme derdinden kurtulursunuz. Dediğim gibi decathlona giderseniz orada denetirler. Bulunduğunuz yerde dediğiniz gibi pek yokuş yoksa da sorun olmaz katlanır bisiklet. Arabaya atıp yanınızda taşıyabilmeniz de cabası olur.
şimdi decatlona uğrama şansım oldu bisikleti gördüm ama bisiklet reyonundakiler izinli oldukları için indirip gösteren olmadı. çıkıp eve geldim. yine ilk söylediğiniz bisiklete bakıcam.48 kadroydu o bana yeteceğini düşünüyorum. tşkler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Amanita
Selamlar

Bisikleti yenileyeceğim, CARRARO SPORTIVE 328C 28" 18-V HD modelinde karar kıldım. 48 Kadrosunu almayı planlıyorum. Bu model hakkında çok bilgi yok. Model aynı olsa da Cues versiyonu hakkında bilgiler kısıtlı. Kullananlar varsa kısa yorumlarını almak isterim. Tam satın alacağım ama vaz geçiyorum. Şu an 22k 9 taksit fırsatı var. Çok kararsız kaldım.
Aslında Sportive 227C modelini düşünüyordum fakat aralarında 5k civarı fark var.

Bu arada son zamanlarda motosiklet ile fazla vakit geçirdiğimden göbek aldı başını gitti.
Biraz forma girmem lazım. Teşekkürler.
 
Selamlar

Bisikleti yenileyeceğim, CARRARO SPORTIVE 328C 28" 18-V HD modelinde karar kıldım. 48 Kadrosunu almayı planlıyorum. Bu model hakkında çok bilgi yok. Model aynı olsa da Cues versiyonu hakkında bilgiler kısıtlı. Kullananlar varsa kısa yorumlarını almak isterim. Tam satın alacağım ama vaz geçiyorum. Şu an 22k 9 taksit fırsatı var. Çok kararsız kaldım.
Aslında Sportive 227C modelini düşünüyordum fakat aralarında 5k civarı fark var.

Bu arada son zamanlarda motosiklet ile fazla vakit geçirdiğimden göbek aldı başını gitti.
Biraz forma girmem lazım. Teşekkürler.
Attıklarınızın biri düz maşa diğeri amortisörlü maşa. Eğer amortisörlü istiyorsanız ama pahalı geliyorsa (link) bakabilirsiniz. (link) bu da düz maşalı versiyonu.

Uygun fiyat alternatif isterseniz cues setli olmayan ama donanım olarak güzel (link) (CITY OLMAYAN MODELİ) 20 bin civarı bulunabiliyor.
 
Soruyu daha açık sorayım. Düz maşa istiyorum.

Carraro Sportive 328C 28" 18-V HD 48 kadro veya Mosso Legarda Pro X20 MDM 46 Kadro arasında kaldım. Fiyatları birbirine çok yakın. 22k taksitli satılıyor.

Yanlış anlamadıysam;
Carraro Sportive 328C > 2x9 vites ve 46/11 oran ile daha hızlı, lastikleri zırhlı ve Schwalbe, Selle Royal ile geliyor (ne kadar iyidir bilmiyorum), ön arka reflektörleri var
Mosso Legarda Pro X20 > 2x10 vites ve 26/39 oran ile daha iyi yokuş performansı var gibi, lastikler Rubena Mitas zırhlı değil, sokma mil kullanılmış.

Tahminimce birbirlerine denk bisikletler. Her ikisinde de siyah ağırlıklı renk olacak. Gönlüm daha çok Carraro'dan yana.
 
Soruyu daha açık sorayım. Düz maşa istiyorum.

Carraro Sportive 328C 28" 18-V HD 48 kadro veya Mosso Legarda Pro X20 MDM 46 Kadro arasında kaldım. Fiyatları birbirine çok yakın. 22k taksitli satılıyor.

Yanlış anlamadıysam;
Carraro Sportive 328C > 2x9 vites ve 46/11 oran ile daha hızlı, lastikleri zırhlı ve Schwalbe, Selle Royal ile geliyor (ne kadar iyidir bilmiyorum), ön arka reflektörleri var
Mosso Legarda Pro X20 > 2x10 vites ve 26/39 oran ile daha iyi yokuş performansı var gibi, lastikler Rubena Mitas zırhlı değil, sokma mil kullanılmış.

Tahminimce birbirlerine denk bisikletler. Her ikisinde de siyah ağırlıklı renk olacak. Gönlüm daha çok Carraro'dan yana.
Mart ayında Pro X20 MDM modelini aldım. Daha önceki bisikletim sportive 324 tü. Yaklaşık altı aydır aktif kullanıyorum. Sanırım 700-800 km civarı olmuştur. Genel olarak memnunum. Boyum 170, iç bacak ölçüm 75. Bu değerlerle 46 kadro oldukça rahat. Ergonomik olarak bir sorunum yok. Vites oranlarından gayet memnunum. Yokuş çıkarken zorlamıyor. Cues yeni nesil bir sistem. Şu ana kadar bir olumsuzluk yaşamadım. Lastikler Rubena Stop Thorn Smart (zırhlı). Tek sıkıntım hub olarak herkesin talep ettiği ama benim sevmediğim sesli (boştayken cıııırrrr diye ses çıkaran) hub var. Bisikletözelinde sormak istediğiniz olursa yardımcı olmaya çalışırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: OzeNHocA
Aklımı çeldiniz. Biraz önce satıcıya kutu içeriğindeki lastiklerin zırhlı olup olmadığını sordum. Ürün özelliklerinde ne yazıyorsa o çıkar diyor. Ürünü Hepsiburada üzerinden alacaktım (9 taksit imkanı var) ama tek satıcısı var. Şartlar Mosso olmaması için elinden geleni yapıyor. :(
Teşekkürler.
 
Selamlar

Bisikleti yenileyeceğim, CARRARO SPORTIVE 328C 28" 18-V HD modelinde karar kıldım. 48 Kadrosunu almayı planlıyorum. Bu model hakkında çok bilgi yok. Model aynı olsa da Cues versiyonu hakkında bilgiler kısıtlı. Kullananlar varsa kısa yorumlarını almak isterim. Tam satın alacağım ama vaz geçiyorum. Şu an 22k 9 taksit fırsatı var. Çok kararsız kaldım.
Aslında Sportive 227C modelini düşünüyordum fakat aralarında 5k civarı fark var.

Bu arada son zamanlarda motosiklet ile fazla vakit geçirdiğimden göbek aldı başını gitti.
Biraz forma girmem lazım. Teşekkürler.
Bende mosso legarda pro x20, x18 ve carraro 227c arasında kalıyorum. İsterseniz şu videolara göz atabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: OzeNHocA
Legarda & Sportive karşılaştırmasını yeni yüklemiş. Bu arkadaşı ben de izledim. Sportive 227C ile ilgili kayda değer bilgiler verdiği videosu vardı. Şimdi diken sezonu da açıldı zırhlı lastikle gelmediği sürece Legarda'yı tercih edemeyeceğim. Muhtemelen yarın Sportive 328C siparişi vereceğim.
Umarım siz de içinize sinen bir seçim yapabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Işbara
Tekrar Selamlar

Güncellemeler oldu. Birkaç saat önce Performans Bisiklet'ten Mosso Legarda Pro X20 46 Kadro Mavi rengini 23,500 ₺ biraz peşin biraz taksitli almış oldum.
Sizin de dediğiniz gibi lastikler Rubena Stop Thorn'lu geliyormuş.

Almama en büyük etken.
  • Performans Bisiklet Sadun Beyi eskiden beri tanırım, esnaflığı ve ustalığı iyidir. Kurulumu emin ellerde yapılmış olacak.
  • 2x10 CUES. Carraro'da 2x9 kullanılıyordu. Yokuş performansı lazım olacak. Ankara dediğiniz gelirken de giderken de yokuş. İlginç memleket. Malum gün geçtikçe morukluyoruz. "Çok dert etmiyorum gerçi, dedem rahmetli 92 sinde vefat etti ve 90 yaşına kadar bisiklet üzerindeydi. Düzenli kullanıyordu. En son bisiklette kaza geçirmişti."
  • Sokma mil kullanılması. Kolay kolay ayarı bozulmaz.
  • Sesli Hub kullanılması :)
  • Lastiklerinin Zırhlı geliyor olması
 
Selamlar, 45.000tl bütçem var dağ bisikleti almayı düşünüyorum tecrubem yok bisikletten anlamıyorum karma kullanım amacıyla alıyorum hem arazide hem asfaltta kullanacağım .BIG 912 S 29" 12-V HD (42.5k),BIG 912 D 29" 12-V Hd (43.5k), carraro big 2911(35.8k), 2911 diğerlerinden 8bin tl daha ucuza bir sitede var 1 2 yıl kullanıp grupseti değiştirsem mi yoksa hiç uğraşmayıp 8bin fazla verip 912 d mi alsam boy 184 bacak boyu 85 kilo 103 kadro boyu nasıl olmalı . Başka bisiklet öneriniz varsa onlara da açığım.
 
Selamlar, 45.000tl bütçem var dağ bisikleti almayı düşünüyorum tecrubem yok bisikletten anlamıyorum karma kullanım amacıyla alıyorum hem arazide hem asfaltta kullanacağım .BIG 912 S 29" 12-V HD (42.5k),BIG 912 D 29" 12-V Hd (43.5k), carraro big 2911(35.8k), 2911 diğerlerinden 8bin tl daha ucuza bir sitede var 1 2 yıl kullanıp grupseti değiştirsem mi yoksa hiç uğraşmayıp 8bin fazla verip 912 d mi alsam boy 184 bacak boyu 85 kilo 103 kadro boyu nasıl olmalı . Başka bisiklet öneriniz varsa onlara da açığım.
Hiç bisikletten anlamıyorsan, bu sporu sevip sevmeyeceğini de bilmiyorsun demektir. Belki üç beş gün sürüp bir kenara atacaksın, belki de üzerinden inmeyeceksin. Bir de ne kadar sevsen de hayatın gerçekleri var belki vakit bulamayacaksın. Kendini bizden daha iyi tanıyorsundur.

Seçtiğiniz modeller hem fiyat hem de özellikler olarak okkalı görünüyor. Bu bisiklet daha çok dağ için yani şehir de kullanılabilir. Şehir içi ağırlıklı kullanacaksanız bu kadar masrafa değmez gibi. Yaptığınız daha çok araç kullanmaya yeni başlayıp S Class Mercedes almak gibi. Para çoksa neden olmasın. Para var huzur var.

Daha düşük bütçeli ama bilinen markalardan 20k-30k bandında benim aldığım gibi başlangıç için "şehir/trekking/hybrid" bisiklet almanız daha uygun gibi.
Bir de ekipman lazım. Aksesuar da gerekli. Üzerine 3-5k ₺ daha düşünün.
Bakalım diğer arkadaşlar ne önerecek. Bir şekilde orta yol bulunur.
 
Son düzenleme:
Mosso Legarda Pro X20 MDM

Selamlar,
Bugün teslim aldım ve ilk sürüşümü gerçekleştirdim.

Ben de Mosso Legarda Pro X20 MDM bisikleti alırken birbirlerine yakın özellikleri olan Carraro Sportive 328C modeli ile karşılaştırıyordum. Eğer siz de bu iki marka ve model arasında kaldıysanız her yerde yazmayan veya açıklanmayan farklılıklarını paylaşayım, belki fikir verebilir.

  • Lastiklerine öncelikle değineyim. Mosso Legarda kendi sitesinde yazdığı gibi Rubena Landmark V86 lastikle geliyor. Bu lastikler aynı zamanda Stop Thorn Smart özellikli. Bana sorulsaydı Carraro'da gelen Schwalbe Delta Cruiser lastiği tercih ederdim. Her iki lastik de kendinden reflektörlü.
  • Mosso Legarda'nın üzerinde gelen sele Selle Prima. Carraro ise Selle Royal Shadow ile geliyor. Aynı sele tipinde farklı üreticilerin seleleri tercih edilmiş.
  • Mosso'nun üzerinde 160 mm.lik standart 6 vidalı fren rotoru mevcut. Carraro ise 160 mm.lik Shimano RT10 Centerlock rotor kullanıyor.
  • Yan ayaklıklarda ise Mosso alyanla ayarlanabilen model kullanmış. Carraro ise arka tarafından elle ayarlanabilir butonlu sistem tercih etmiş.
  • Mosso kutu içeriğinden ön arka reflektörler çıkmıyor. Emin olmamakla beraber, Carraro'da ise ön arka reflektörler çıkıyordu. Bir videoda denk gelmiştim. Şu anki durum nedir bilmiyorum. Model yıllarına göre kutu içeriklerinde değişiklik olabilir.

Sonuç olarak bulunduğunuz bölgede hangi marka ve modele ulaşabiliyorsanız, hangisi daha ucuz veya kolay alışveriş imkanı sunuyorsa alın geçin. Aralarında uçuk farklar yok.
 
İyi günler.. 2 yıl'a yakın yol bisikleti tecrübem var. Ay'da sadece 2-3 defa bisiklet sürebiliyorum. Önce ki bisikletim Carraro 062 idi. Link'te ki bisikletler hakkında pek bir bilgi'ye ulaşamadım. Bu bisikletler ile alakalı bilgisi veya önerisi olan var ise tecrübelerinden faydalanmak isterim.

(link)
(link)
 
Son düzenleme:
Dostlar biri bana sokma mil ve QR mandallı mil arasında avantaj/dezavantajları soyleyebilir mi?
 
Merhaba sporcu arkadaşlarım,
Kendimi tanıtayım:
Emektar bir bisikletim var çok eskiden alınmış, eski ağır çift süspansiyonlu modellerden o sebeple bisiklet tecrübelerim genellikle o modelle sınırlı.(Resimlerini ekleyeceğim)
Eski bisikletim dağ bisikleti olduğu için yokuş çıkmak gerçekten çok sıkıntılı, ağırlığı yaklaşık 18-19 kilo arasında.

Kendime İstanbul başakşehir bölgesinde yol yapabileceğim yokuş çıkabileceğim giriş seviye yol veya şehir bisikleti almak istiyorum. Buraya gelmeden önce Krom kc2000 yol bisikleti üzerinde karar kılmıştım ancak birtakım ekonomik sıkıntılar yaşadım ve şu an ekim ayının ilk haftasında bisiklet satın alacağım.
Hedefim havalimanında çalıştığım ve yakında havalimanı metrosu açıldığında, evden metro istasyonuna bisikletim ile gitmek ve bisikletimi havalimanı park istasyonlarında muhafaza etmek.(metro için gidiş dönüş 6 km)
İkincil hedefim de başakşehir bisiklet yollarında güzel havalarda şehir turu yapmak, spor salonuna gitmek, başakşehir stadyumuna gitmek. Mesafe olarak (en fazla gidiş gelişim stadyuma olacak) yaklaşık maksimum 20 km (spor salonu için) 10km yapıyor.
Geceleri de sürüş yaptığım olacak ancak genelde yakın mesafelerde.
Bu hedeflerimi gerçekleştirmek için hafif bir bisiklet almam gerektiğini düşünüyorum yani 11-12 kilo civarında bu düşüncem doğru mu? Hafifliğinden dolayı yol bisikleti almayı planlıyordum ancak eğimli sürüş modelini hiç denemedim sırt bölgesinde ciddi basınç oluşturur çekincesine sahibim.
carrora sportive 227hd 18 vites
carraro sportive 327 27 vites
kron tx150 hd
kron 2000 rc
Bu modeller bütçemden dolayı 14 kilo civarlarında. Bu modelleri önerir misiniz? Bir de şehir ve yol bisikletlerinde amortisör olmaması ağırlıktan kazanmak için mi?
Cevap veren herkese teşekkürler.
 

Dosyalar

  • feem_a147ebdce1eca_IMG_20250926_174534.jpg
    feem_a147ebdce1eca_IMG_20250926_174534.jpg
    91,7 KB · Okunma: 1
  • feem_a147ebdce1eca_IMG_20250926_174630.jpg
    feem_a147ebdce1eca_IMG_20250926_174630.jpg
    78,5 KB · Okunma: 1
  • feem_a147ebdce1eca_IMG_20250926_174623.jpg
    feem_a147ebdce1eca_IMG_20250926_174623.jpg
    75,1 KB · Okunma: 1
  • feem_a147ebdce1eca_IMG_20250926_174503.jpg
    feem_a147ebdce1eca_IMG_20250926_174503.jpg
    85,6 KB · Okunma: 1
  • feem_a147ebdce1eca_IMG_20250926_174607.jpg
    feem_a147ebdce1eca_IMG_20250926_174607.jpg
    111,5 KB · Okunma: 1
  • feem_a147ebdce1eca_IMG_20250926_174454.jpg
    feem_a147ebdce1eca_IMG_20250926_174454.jpg
    117,6 KB · Okunma: 1
Birde bianchi t002x2 bakabilirsiniz. Eğer sadece asfaltta sürecekseniz amörtisör ihtiyacınız olmayacak demektir, ağırlığı artırmaya hiç gerek yok. Ama metroya da bisiklet ile binecekseniz katlanır da düşünebilirsiniz.
 
Dostlar biri bana sokma mil ve QR mandallı mil arasında avantaj/dezavantajları soyleyebilir mi?
Sokma milde jantınızı herseferınde aynı sekılde montaj yaparsınız. Qrda fren dısklerıne ve pabuclarına gore ayarlamanız gerekıyor. Yoksa sürtme yapıyor. Ayrıca daha hafıf ve daha yenı bır teknolojı.
 
  • Beğen
Tepkiler: burak002
Dostlar biri bana sokma mil ve QR mandallı mil arasında avantaj/dezavantajları soyleyebilir mi?
Cevap verilmiş ama yine de ekleyeyim:

Sokma mil QR milden daha kalın olduğu için daha dayanıklı, rijitliği daha fazla. Güçlü frenlerin varsa göbek esnemesi daha az oluyor.

Tek dezavantajı qr dan bir tık daha ağır olması ve sökmek için alyan gerektirmesi.
 
Geri