Scudo Sports

Bisiklet önerileri

Arkadaşlar merhaba.
40 yaşındayım.
180 boy, 90 kg.
Bu sene 1200 km yol yaptım bisiklet ile. Hem işe gidip geldim, hem de grupla genellikle hafta sonları çıktım.
Genellikle asfalt yolda kullandım ama köylere de çok gittiğimiz için bozuk yollara da girdik. Eğimi yüksek yerler de oldukca fazla.

Kullandığım bisiklet ümit velocity 28 jant.
Özellikle yokuşları daha rahat çıkabileceğim bir bisiklet önerebilir misiniz? Baktığım modeller carraro sportive 230, 250,227c,bisan trx8600.

30-35 bin civarına çıkabilirim bütçe olarak.
 
Scudo
Pro x20 tırmanışta, Pro x24 max hızda daha iyi. Tırmanışa önem ver derim. Sonuçta yarışa katılmayacaksan max hızın pek önemi yoktur. Kaldı ki 40T ön dişli ve 11T arka dişliyi(maximum hız) sürekli çevirmek zor ama yüksek RPM çevirebilirsen 30-40 km/h arası çıkarsın düz yolda muhtemelen x20 ile. Yani düz yolda ön büyük dişli senin deyiminle 2. vites fazlasıyla yeterli olur.

Ve evet ikisine de port bagaj takabilirsin delikleri var.

Ama benim tavsiyem Kron TX500 olur CUES setli 20 vites olan bütçene uygun bulabilirsen. Dişli oranları x20 ile aynı ama parçaları daha kaliteli.
Hocam değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim söylediğiniz gibi büyük ihtimalle X20 çok daha güzel bir sürüş deneyimi sağlayacak

şu aradaki 5-6k fark can sıkıyor x20 ile 24 arasındaki biraz indirim kovalayıp ve uyguna denk getiririm umarım kronu da takip listeme alayim
 
  • Beğen
Tepkiler: Amanita
Arkadaşlar merhaba.
40 yaşındayım.
180 boy, 90 kg.
Bu sene 1200 km yol yaptım bisiklet ile. Hem işe gidip geldim, hem de grupla genellikle hafta sonları çıktım.
Genellikle asfalt yolda kullandım ama köylere de çok gittiğimiz için bozuk yollara da girdik. Eğimi yüksek yerler de oldukca fazla.

Kullandığım bisiklet ümit velocity 28 jant.
Özellikle yokuşları daha rahat çıkabileceğim bir bisiklet önerebilir misiniz? Baktığım modeller carraro sportive 230, 250,227c,bisan trx8600.

30-35 bin civarına çıkabilirim bütçe olarak.
Carraro 227'nin grupset 250'ye göre yokuşa daha elverişli, bir de maşanın gidondan kilitlenmesi yine tırmanırken avantaj sağlar. sanırım 230'lar bu sene üretilmemiş kendi web sitesinde göremedim, satıştakiler de eski ürün olabilir. Bisan ise grup set olarak hem yola hem tırmanışa bunlardan en iyisi gibi görünüyor ama düz maşa, bu da konfordan verip ağırlıktan kazanmak.
Benzer bisikletler, imkan varsa deneyerek kadro yapısı size en uygunu alabilirsiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: SlnKbr
Carraro 227'nin grupset 250'ye göre yokuşa daha elverişli, bir de maşanın gidondan kilitlenmesi yine tırmanırken avantaj sağlar. sanırım 230'lar bu sene üretilmemiş kendi web sitesinde göremedim, satıştakiler de eski ürün olabilir. Bisan ise grup set olarak hem yola hem tırmanışa bunlardan en iyisi gibi görünüyor ama düz maşa, bu da konfordan verip ağırlıktan kazanmak.
Benzer bisikletler, imkan varsa deneyerek kadro yapısı size en uygunu alabilirsiniz
Evet 230 eski model sanırım. İnternette satışı da çok yok.
Kullandığım Ümit Velocity'de de düz maşa. O yüzden Bisan aklıma yatıyor ama tam emin olamadım. Bulunduğum ilde maalesef seçenek çok yok. En bilindik bisikletçiye gittiğimde sportive227c vardı sadece.
 
Sevgili hocalarım merhabalar, dün itibariyle rks elektrikli bisikletimi satarak tekrar şehir bisikletine geçmeye karar verdim. Daha önceden tanıdık olan bisikletçiye gittim ve birkaç model arasından mosso legarda pro x21 v fren olanda aklım kaldı, nakit olarak 14 bin TL'ye bırakabileceğini söyledi. Daha önceden de mosso legarda 2121 v freni kullanmıştım ve gayet de memnundum. Bisikleti sahil hattında günlük kullanım için alacağım. Ancak son kez sizlere danışmak istedim. Bütçem de 15 bin civarı. Sizlerin önerebileceği bir model var mıdır yoksa bu model bu fiyata alınabilir mi?
 
Carraro 227'nin grupset 250'ye göre yokuşa daha elverişli, bir de maşanın gidondan kilitlenmesi yine tırmanırken avantaj sağlar. sanırım 230'lar bu sene üretilmemiş kendi web sitesinde göremedim, satıştakiler de eski ürün olabilir. Bisan ise grup set olarak hem yola hem tırmanışa bunlardan en iyisi gibi görünüyor ama düz maşa, bu da konfordan verip ağırlıktan kazanmak.
Benzer bisikletler, imkan varsa deneyerek kadro yapısı size en uygunu alabilirsiniz
Hocam bir şey soracağım. Grup setlerden falan çok anlamıyorum. Yokuş çıkmak için en ideal olan grupset nedir, neye dikkat etmeliyim?
 
Sevgili hocalarım merhabalar, dün itibariyle rks elektrikli bisikletimi satarak tekrar şehir bisikletine geçmeye karar verdim. Daha önceden tanıdık olan bisikletçiye gittim ve birkaç model arasından mosso legarda pro x21 v fren olanda aklım kaldı, nakit olarak 14 bin TL'ye bırakabileceğini söyledi. Daha önceden de mosso legarda 2121 v freni kullanmıştım ve gayet de memnundum. Bisikleti sahil hattında günlük kullanım için alacağım. Ancak son kez sizlere danışmak istedim. Bütçem de 15 bin civarı. Sizlerin önerebileceği bir model var mıdır yoksa bu model bu fiyata alınabilir mi?
pro x21 V frenlisi yok. Daha eski seri 2321 falandır o. 14 bine alınabilir.

Bütçe 16600'e çıkarsa bu TRX 8500 çok iyi indirimde. Özellik bakımdan çok daha iyi. 50-52 kadrosu oluyorsa kaçırma.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: chriberk1
Hocam bir şey soracağım. Grup setlerden falan çok anlamıyorum. Yokuş çıkmak için en ideal olan grupset nedir, neye dikkat etmeliyim?

Yokuş çıkmak için vites sayısına ve vites oranlarına bak.

Vites oranları şöyle, ön dişli ve arka dişli sayılarını bölüyorsun ve elde ettiğin rakam vites oranıdır. En düşük viteste 0,8-0,9 gibi bir rakam elde etmen gerek. Senin ve benim gibi normal bir insan için 0,80-0,85 arası bir oran yokuş için yeterli.

ümit velocity'ye google'dan bakınca, aynakol MTB aynakolu sanırım. En düşük dişli 24 ve rublenin de en büyük dişlisi 28. Yani 24/28=0,85 oranı elde ediyorsun. 0,85 yokuş için kötü bir oran değil. Bisikletin üzerindeki grupset MTB için olduğundan yokuşları idare eder esasında.

Bisan trx 8600 özelliklerine baktım da, aynakolda 26 dişli ve rublede de 26-30-34 dişlileri ile daha rahat yokuş çıkılır.
 
  • Beğen
Tepkiler: SlnKbr
Hocam bir şey soracağım. Grup setlerden falan çok anlamıyorum. Yokuş çıkmak için en ideal olan grupset nedir, neye dikkat etmeliyim?
İdeali sizin kondisyon, tırmanacağınız yokuşun sertliği, bisikletin ağırlığı gibi değişkenler belirliyor ama kabaca ön dişli ne kadar küçük arka dişli ne kadar büyükse o derece pedal yükünüz hafifler. Beni 11-28 ruble zorlarken başkasına fazla fazla yetebilir. %10 üzeri bir yokuşa ben mtb ile ön 30 arka 50 ile tırmanıyorum, bir arkadaşım karbon yol ile ön 34 arka 34.
Yol grup sette aynakol 34 ruble 34 üzeri bildiğim kadarıyla en güncel sistemler, mtb'lerde 30-50 gibi sayılar, şehir bisikletlerinde 26 - 36 gibi oranlar var.
 
Hocam bir şey soracağım. Grup setlerden falan çok anlamıyorum. Yokuş çıkmak için en ideal olan grupset nedir, neye dikkat etmeliyim?
(link)

Bütçeniz varken TX500 hidrolik tavsiye ederim. Keçi gibi her yere tırmanır. 26 ön, 39 arka diş ile tırmanmayacağı yer olmaz. Hiç kondüsyonu olmayan birisini bile zorlamaz ama dikkat edin piyasada eski serii 30 vitesli deore setli olanları da var. O da kötü değil ama siz 20 vitesli güncel CUES vites sistemli modeline bakın. 26-27 bin civarı bulabilirsiniz. Kadro boyunu doğru seçin. Ümitten sonra çok iyi gelir:D
 
  • Beğen
Tepkiler: SlnKbr
Herkese esenlikler ve keyifli sürüşler dilerim. Bisiklet almayı düşünüyorum ve tavsiyelerinize ihtiyacım var. Min 5–10 km maks 30–35 km’ye kadar sürüş yapabileceğim bir model arıyorum. Kullanımın yaklaşık %85’i şehir içi düz yollarda, %15’i ise eğimli yollarda olacak. Aklımda üç model var: Carraro 225, Carraro 227C ve Mosso Lagerda Pro X20. Boyum 1.90, iç bacak ölçüm 94±1 cm. Öneri ve yorumlarınızı paylaşırsanız sevinirim. Bütçe maks 25k
 
Merhabalar. Bende bisiklet almayi düşünüyorum. Grupta yeniyim ve bir türlü başlık açmayı yapamadim. Butcem 25 30 bin tl arasi. Onerebileceginiz mtb türü bisikletler nelerdir. Benim gozume carpan carraro daytona 920.
 
Merhabalar. Bende bisiklet almayi düşünüyorum. Grupta yeniyim ve bir türlü başlık açmayı yapamadim. Butcem 25 30 bin tl arasi. Onerebileceginiz mtb türü bisikletler nelerdir. Benim gozume carpan carraro daytona 920.
Daytona 920 olur. Aynı yada yakın fiyata MTX 7500 bulabilirseniz özellikle yeni üretim cues setli olan daha iyi olur.

(link)
 
Daytona 920 olur. Aynı yada yakın fiyata MTX 7500 bulabilirseniz özellikle yeni üretim cues setli olan daha iyi olur.

MTX 7500 Cues Bisan Dağ Bisikleti 2x10 Vites - Bisan Bisiklet
Bu alta yazdiginizdan buldum 20 vites cues serili 30 bin doğru üründür dimi. Kusura bakmayin uzun yillar sonra yeniden bisiklet alicam düzgün birşey almak istiyorum. Yanlis yapmak istemiyorum
Birde yeni üretim cues dediğinizin modeli var midir ?
 
Son düzenleme:
Bu alta yazdiginizdan buldum 20 vites cues serili 30 bin doğru üründür dimi. Kusura bakmayin uzun yillar sonra yeniden bisiklet alicam düzgün birşey almak istiyorum. Yanlis yapmak istemiyorum
Birde yeni üretim cues dediğinizin modeli var midir ?
Yukarıda linkini bıraktığım özelliklere sahip MTX 7500 yeni serii. Cues set zaten yeni çıkan serii.

Daytona 920de de cues set var yeni çıkanlarında ama mtx7500 vites sistemi, göbekleri ve maşası biraz daha iyi fiyat farkını hakeder.

Farklı sitelerden 25-30 bin arası bulursunuz yeni mtx 7500i. Yada bisan mağazalarına gidip nakitle pazarlık yapabilirsiniz.
 
Yukarıda linkini bıraktığım özelliklere sahip MTX 7500 yeni serii. Cues set zaten yeni çıkan serii.

Daytona 920de de cues set var yeni çıkanlarında ama mtx7500 vites sistemi, göbekleri ve maşası biraz daha iyi fiyat farkını hakeder.

Farklı sitelerden 25-30 bin arası bulursunuz yeni mtx 7500i. Yada bisan mağazalarına gidip nakitle pazarlık yapabilirsiniz.
Çok teşekkür ederim
 
Herkese iyi forumlar yaklaşık 10 yıl sonra ilk bisikletimi almak için bayiye gidip istediğim modeli bulamayınca fiyat olarak en uygunu alıp birkaç ay kullandıktan sonra satmayı düşünerek bisan mtx 7050 aldım 180 95 kiloyum kondisyonum neredeyse sıfırmış onu fark ettim 250m irtifa kazanınca ciğerim soluyordu tırmanış oranı 0.875 bu arada, biraz daha araştırıp bilgilendikten sonra eski tip vidalı ruble olduğunu ve ruble değişimi gibi bir masrafa gerek kalmadan elimden çıkarıp üst modele geçmeye kadar verdim muhtemelen fark yoktur aralarında kalite olarak ancak bilginiz ve önerilerinizi önemsiyorum, (link),
(link),
(link),
(link),
(link),
(link),
Mosso full Altus 3.5 son hız 0.75 tırmanma
Kron ön aynakol tourney aynı oran fiyat uygun
Bianchi ön tourney 3.81 hız 0.705 tırmanma
970c cues set 3.27 hız 0.61 tırmanma
950 ön tourney 3.81 hız 0.705 tırmanma
7300 ön tourney 3.81 hız 0.75 tırmanma
Şimdi kağıt üstünde veriler bu şekilde sıradan kendi yorumlarımı katacağım sizden fikir istiyorum
1 Mosso fiyatı uygun Altus üzerine biraz koyup bianchi 950 7300 almak mı mantıklı yoksa daha uygun olduğu için bunu alıp zamanla yükseltmek mi onu merak ediyorum,
2 Kron gördüğüm kadarıyla en sevilmeyen marka ancak fiyatı uygun o yüzden var sırf
3 bianchi suntour maşa belirten tek model fiyatı ve performansına baktığımda en yakın olduğum model
4 970c üzerindeki cues set sanıyorum tourney ile eşdeğer ve sadece tırmanma odaklı bir model sadece dağ sürüşü yapmadığım ama yenilikleri sebebiyle aklımda olan model
5 950 kağıt üzerinde Bianchi ile aynı yorumlarınızı bekliyorum hangisi daha mantıklı olur bu ikisinden biri arasında
6 7300 fiyat kendi fiyat bandında en iyi son hızlı ancak üzerine birkaç bin daha koyunca 950 Bianchi alabilecekken almak mantıklı mı onu düşünüyorum
Değerli yorumlarınızı bekliyorum biraz uzun oldu ama olsun
Ek olarak şöyle bir şey var aklımda eğer aynı grupset bisikletlerde kalite farkı olmuyorsa Mosso raceline modelini 11-34 ruble takılı halde almak ihtimalim olursa onu değerlermek veya almışken 950, bianchi 29.1 almak mı daha mantıklı olur sizce
 
Son düzenleme:
Herkese iyi forumlar yaklaşık 10 yıl sonra ilk bisikletimi almak için bayiye gidip istediğim modeli bulamayınca fiyat olarak en uygunu alıp birkaç ay kullandıktan sonra satmayı düşünerek bisan mtx 7050 aldım 180 95 kiloyum kondisyonum neredeyse sıfırmış onu fark ettim 250m irtifa kazanınca ciğerim soluyordu tırmanış oranı 0.875 bu arada, biraz daha araştırıp bilgilendikten sonra eski tip vidalı ruble olduğunu ve ruble değişimi gibi bir masrafa gerek kalmadan elimden çıkarıp üst modele geçmeye kadar verdim muhtemelen fark yoktur aralarında kalite olarak ancak bilginiz ve önerilerinizi önemsiyorum, (link),
(link),
(link),
(link),
(link),
(link),
Mosso full Altus 3.5 son hız 0.75 tırmanma
Kron ön aynakol tourney aynı oran fiyat uygun
Bianchi ön tourney 3.81 hız 0.705 tırmanma
970c cues set 3.27 hız 0.61 tırmanma
950 ön tourney 3.81 hız 0.705 tırmanma
7300 ön tourney 3.81 hız 0.75 tırmanma
Şimdi kağıt üstünde veriler bu şekilde sıradan kendi yorumlarımı katacağım sizden fikir istiyorum
1 Mosso fiyatı uygun Altus üzerine biraz koyup bianchi 950 7300 almak mı mantıklı yoksa daha uygun olduğu için bunu alıp zamanla yükseltmek mi onu merak ediyorum,
2 Kron gördüğüm kadarıyla en sevilmeyen marka ancak fiyatı uygun o yüzden var sırf
3 bianchi suntour maşa belirten tek model fiyatı ve performansına baktığımda en yakın olduğum model
4 970c üzerindeki cues set sanıyorum tourney ile eşdeğer ve sadece tırmanma odaklı bir model sadece dağ sürüşü yapmadığım ama yenilikleri sebebiyle aklımda olan model
5 950 kağıt üzerinde Bianchi ile aynı yorumlarınızı bekliyorum hangisi daha mantıklı olur bu ikisinden biri arasında
6 7300 fiyat kendi fiyat bandında en iyi son hızlı ancak üzerine birkaç bin daha koyunca 950 Bianchi alabilecekken almak mantıklı mı onu düşünüyorum
Değerli yorumlarınızı bekliyorum biraz uzun oldu ama olsun
Ek olarak şöyle bir şey var aklımda eğer aynı grupset bisikletlerde kalite farkı olmuyorsa Mosso raceline modelini 11-34 ruble takılı halde almak ihtimalim olursa onu değerlermek veya almışken 950, bianchi 29.1 almak mı daha mantıklı olur sizce
Dağ bisikleti amacınıza uygun bir bisiklet olduğundan eminseniz yani çoğunlukla çamurlu çok bozuk dağ yollarına giriyorsanız bence görüntü olarak en beğendiğinizi alın. Hepsi bir birinin muadili sayılır. Görünüşünü beğendikleriniz arasında göbekleri daha kaliteli olanı seçebilirsiniz yada lastiklerini alır almaz değiştirmek zorunda kalmayacağınız varsa onu. CST/Mitas gibi çok giriş seviyesi lastikle geliyorsa mesela kaliteli düzgün bir şeye değiştirmek için en az 3-4 bin TL harcamak gerekir. Maşası kalitesiz markasız bir model kullanan varsa onları eleyin derim. Sonuçta ortalamanın üzerinde bi kiloda olduğunuz için kalitesiz olanda daha kolay bozulabilir. Aynı şekilde göbekler de.
 
LEGARDA PRO X20 MDM
1.80 boy, 80cm iç bacak boyu için 56 kadro mu 51 kadro mu kararsız kaldım ne dersiniz
1757684761834.png
 
Geri