Scudo Sports

Bisiklet önerileri

Eğer illaki amortisör maşa olsun istemiyorsanız bence bianchi t0011x3 alın.

Neden 27.5 jant seçtin bianchi için? Magma 29S daha iyi olur yani 29 jant 970C muadili olarak.

Dağ bisikleti seçmenin özel bir sebebi var mı? Yani gerçekten dağ yollarında mı kullanacaksın? %80 asfalt ve bozuk toprak yollarda kullanmak için dağ bisikleti alma.

Kesin dağ bisikleti alacağım diyorsanız carraronun daha iyi modeli olan daytona 920 alın bütçeniz yetiyorken 48 kadrosunu bulabilirseniz.
İki jant farkını anlayabilecek kadar tecrübeye sahip değilim, muadiller konusunda da.
Dağ bisikleti seçmemin sebebiyse ileride kampa vs. gitmek istiyorum, zaman zaman da şehirden uzaklaşmak dolayısıyla daha bozuk yollarda sürmek. Ayrıca daha sağlam hissettirdiğini de düşünüyorum
Daytona’ya bakacağım çok teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Amanita
Scudo
Hangi markanın hangi markaya karşılığı ne bilmiyorum açıkçası. Birkaç online satış mağazasında filtrelerim sonucu bu ikisine kanım kaynadı. Kadro boyunu kendime uygun alırsam 27.5” jant ile 29” jant uygun olabilir diye düşündüm. Uzun zamandır aktif bisiklet kullanıcısı değilim o yüzden farkı kıyaslayamıyorum

Magma 29S'te aynı kan kaynaması olmaz mı? 29S ve 27S jant-lastik hariç birbirinin aynısı.
29" hem boyunuza uygun, hem sonrasında jant, dış lastik, iç lastik seçenekleri çok daha fazla.

29"-27.5" kararı verirken yardımcı olabilir:
(link)
 
Modeller tahmin ettiğim modeller çıkmadı. Bunlar Kron'un çelik kadrolu şehir bisikletleri.


Bunlarda bahsettiğim hatalı arka attırıcı seçimi yok, kullanıkları tek sorunu 14-28'den büyük ruble desteklememesi. 15.7 kg ağırlığıyla normal bir trekking bisikletinden 2 kg kadar daha ağır, o da kadrosundan kaynaklı. Nomad ile Aria'nın farkı, birinin erkek bisikleti de denen step-over, birinin kadın bisikleti ya da unisex kadro da denilen step-through kadro olması.
Bunların süspansiyonsuz 3.0 modelleri de var:

i
Süspansiyonsuz modellerin 1 kg daha hafif olması beklenebilir ama 15.55 kg ağırlık belirtmişler, arada 150 gram fark var, üstelik süspansiyonsuz olanların jantları da tek kat, daha da hafif olmalıydılar. Demek ki ya süspansiyonlar fazla hafif, ya düz maşalar fazla ağır.



Tetikli/mandallı/kelebek denilenler daha iyi, daha kullanışlı. Değiştirmek zor değil ama masraflı. Shimano'nun en ucuz mandallı modeli ST-EF41 şu anda 1000 liranın biraz üzerinde (örneğin ). Çin malı tetikliler var, beraberlerinde gelen misina gibi vites telinde kalitesi az çok belli oluyor ama bir bisikletime onlardan taktım, gayet güzel çalışıyor, şu:
Hocam verdiğiniz bilgilerin ışığında, yanlış anlamadıysam benim trekking bisikletine ihtiyacım var ancak, hafif olması gerek diye de süspansiyonsuz bisiklet daha işime geliyor ve de aliminyum şasi lazım sanırım,bana tavsiye edeceğiniz bir bisiklet var mı bütçem 7 ile 10 arası, amacım ben araştırma yapmayayım da hazıra konayım değil ancak şuanda trekking mi yoksa City mi almalıyım onu bile anlamadım, bisiklet konusuna daha çok yeniyim, tecrübeleriniz benim için çok değerli. Çok teşekkür ederim <3
 
Magma 29S'te aynı kan kaynaması olmaz mı? 29S ve 27S jant-lastik hariç birbirinin aynısı.
29" hem boyunuza uygun, hem sonrasında jant, dış lastik, iç lastik seçenekleri çok daha fazla.

29"-27.5" kararı verirken yardımcı olabilir:
https//wwwyoutubecom/results?search_query=27.5"+29"
Teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için. Magma 29s’i alacağım eğer bu modele karar verirsem. Başka bir öneriniz var mıdır peki bunlar dışında belki bunlardan bir tık daha fazla avantaj sunan?
 
Teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için. Magma 29s’i alacağım eğer bu modele karar verirsem. Başka bir öneriniz var mıdır peki bunlar dışında belki bunlardan bir tık daha fazla avantaj sunan?

Daha avantajlı değil de alternatif olsun diye: (link)
(link), (link), (link) temel özellikleriyle birbiriyle aynı; maşa, jant ve lastik seçimleriyle ayrışıyorlar. Fiyatları yakın olsa sanırım Magma 29s > BlackEdition > 970C diye giderdim ama fiyat sıralamayı çok değiştirir. Resmi fiyatlara bakarsak BlackEdition 970C'ye kıyasla çok pahalı.
 
Daha avantajlı değil de alternatif olsun diye: BLACKEDITION 29 CUES H
970C, Magma 29s, BlackEdition CUES H temel özellikleriyle birbiriyle aynı; maşa, jant ve lastik seçimleriyle ayrışıyorlar. Fiyatları yakın olsa sanırım Magma 29s > BlackEdition > 970C diye giderdim ama fiyat sıralamayı çok değiştirir. Resmi fiyatlara bakarsak BlackEdition 970C'ye kıyasla çok pahalı.
Teşekkür ediyorum Barış abi
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Hocam verdiğiniz bilgilerin ışığında, yanlış anlamadıysam benim trekking bisikletine ihtiyacım var ancak, hafif olması gerek diye de süspansiyonsuz bisiklet daha işime geliyor ve de aliminyum şasi lazım sanırım,bana tavsiye edeceğiniz bir bisiklet var mı bütçem 7 ile 10 arası, amacım ben araştırma yapmayayım da hazıra konayım değil ancak şuanda trekking mi yoksa City mi almalıyım onu bile anlamadım, bisiklet konusuna daha çok yeniyim, tecrübeleriniz benim için çok değerli. Çok teşekkür ederim <3

Süspansiyon konusunda ağırlık ve diğer sorunlarla konfor arasındaki kararı kullanacak kişinin vermesi lazım. Ben süspansiyon tercih etmiyorum ama ben önerdim diye süspansiyonsuz bisiklet alan birinin bozuk yollarda kulağımı çınlatmasını istemem.

Trekking, şehir, hibrit birbirine çok karışmış sınıflar. Mesela Carraro için hepsi şehir bisikleti. Mosso için çamurluklu ve bagajlı olanlar şehir bisikleti. Kron için çamurluklu ve bagajlı olanlar, az vitesli olanlar ve çelik olanlar şehir bisikleti. Bence kadrosu ve bileşen seçimiyle (gidon, sele, vites sistemi) şehir için tasarlanmış olanlar şehir bisikleti. Sanırım yerli yaygın markalar arasında benim düşündüğüm şekilde kategorize edenler Bianchi ve Ümit. Yanlış kategoriye kaçmış bir-iki model var tabii.

Alüminyum olsa iyi olur, sadece ağırlıktan değil, ömürden de. Bunu demişken, bisiklet nerede duracak, evde ve okulda?

Bunların dışında, daha önce bahsetmediğimiz bir konu daha var: Her çıkışın bir inişi vardır. V frenli bir bisiklet, özellikle yağışlı havada da kullanılacaksa o yokuşlar için yeterli olur mu?

Genelde resmi fiyatlar üzerinden gideceğim, piyasa fiyatları genelde resmi fiyatların altında olduğundan bütçenin biraz üstüne çıktığım modeller de olacak, muhtemelen bütçe içinde ya da çok az üstünde piyasada bulunurlar. Şunlar fena değil:

(link)
V frenlisi 500 TL kadar daha ucuz: (link)
HD frenlisi 1000 TL kadar daha pahalı: (link)
Bianchi T0018FS: (link)
(link)
(link)

Yukarıdakilerin hepsinin arka attırıcıları rubleyi 14-28'den 14-34'e büyütmeye uygun.

Arka attırıcıyı değiştirme ihtiyacı olabileceğini göze alarak:
(link)
(link)
(link)
Bunlar 14-34 rubleyi desteklemiyor ama zaten arka attırıcının değişmesi gerektiğinden ona göre bir modelle değiştirilir.

Bu da Kron olsa da arka attırıcı seçimi hatalı değil ama Kron ilginçlik yapacak ya, bu sefer de ön attırıcı 3x8 vites için ama sorun değil, 3x7'de sorun çıkarmaz:
(link) , düz maşalı. Bu da rublesini 14-28'den 14-34'e büyütmeye uygun.

Ayrıca Corelli Trivor'lar var, fiyatları genelde hesaplıdır ama Corelli'nin bu modellerdeki genel işçilik ve bileşen kaliteleri vasatın altında olduğundan pek öneremiyorum: (link) . Corelli kafasını daha çok yurtdışı için elektrikli bisiklet üretme konusuna yoruyor, güzel de iş çıkarıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: TheKasap16
Süspansiyon konusunda ağırlık ve diğer sorunlarla konfor arasındaki kararı kullanacak kişinin vermesi lazım. Ben süspansiyon tercih etmiyorum ama ben önerdim diye süspansiyonsuz bisiklet alan birinin bozuk yollarda kulağımı çınlatmasını istemem.

Trekking, şehir, hibrit birbirine çok karışmış sınıflar. Mesela Carraro için hepsi şehir bisikleti. Mosso için çamurluklu ve bagajlı olanlar şehir bisikleti. Kron için çamurluklu ve bagajlı olanlar, az vitesli olanlar ve çelik olanlar şehir bisikleti. Bence kadrosu ve bileşen seçimiyle (gidon, sele, vites sistemi) şehir için tasarlanmış olanlar şehir bisikleti. Sanırım yerli yaygın markalar arasında benim düşündüğüm şekilde kategorize edenler Bianchi ve Ümit. Yanlış kategoriye kaçmış bir-iki model var tabii.

Alüminyum olsa iyi olur, sadece ağırlıktan değil, ömürden de. Bunu demişken, bisiklet nerede duracak, evde ve okulda?

Bunların dışında, daha önce bahsetmediğimiz bir konu daha var: Her çıkışın bir inişi vardır. V frenli bir bisiklet, özellikle yağışlı havada da kullanılacaksa o yokuşlar için yeterli olur mu?

Genelde resmi fiyatlar üzerinden gideceğim, piyasa fiyatları genelde resmi fiyatların altında olduğundan bütçenin biraz üstüne çıktığım modeller de olacak, muhtemelen bütçe içinde ya da çok az üstünde piyasada bulunurlar. Şunlar fena değil:

Yukarıdakilerin hepsinin arka attırıcıları rubleyi 14-28'den 14-34'e büyütmeye uygun.

Arka attırıcıyı değiştirme ihtiyacı olabileceğini göze alarak:



Bunlar 14-34 rubleyi desteklemiyor ama zaten arka attırıcının değişmesi gerektiğinden ona göre bir modelle değiştirilir.

Bu da Kron olsa da arka attırıcı seçimi hatalı değil ama Kron ilginçlik yapacak ya, bu sefer de ön attırıcı 3x8 vites için ama sorun değil, 3x7'de sorun çıkarmaz:
, düz maşalı. Bu da rublesini 14-28'den 14-34'e büyütmeye uygun.

Ayrıca Corelli Trivor'lar var, fiyatları genelde hesaplıdır ama Corelli'nin bu modellerdeki genel işçilik ve bileşen kaliteleri vasatın altında olduğundan pek öneremiyorum: . Corelli kafasını daha çok yurtdışı için elektrikli bisiklet üretme konusuna yoruyor, güzel de iş çıkarıyor.
Gerçekten elinize emeğinize sağlık hocam, her linki detaylı inceledikten sonra size tekrar bir teşekkür eder kapınızı çalarım :D şuanda HD fren nedir bilmiyorum ama hidrolik disk diye tahmin ediyorum, alüminyum hidrolik disk ve amortisörlü bir model sanırım en mantıklısı
Yollar ektedir :)
 

Dosyalar

  • IMG_20240918_141142.jpg
    IMG_20240918_141142.jpg
    133,4 KB · Okunma: 21
  • IMG_20240918_141050.jpg
    IMG_20240918_141050.jpg
    62,8 KB · Okunma: 25
  • IMG_20240918_141029.jpg
    IMG_20240918_141029.jpg
    81,6 KB · Okunma: 24
  • IMG_20240918_140822.jpg
    IMG_20240918_140822.jpg
    57,6 KB · Okunma: 25
Gerçekten elinize emeğinize sağlık hocam, her linki detaylı inceledikten sonra size tekrar bir teşekkür eder kapınızı çalarım :D şuanda HD fren nedir bilmiyorum ama hidrolik disk diye tahmin ediyorum, alüminyum hidrolik disk ve amortisörlü bir model sanırım en mantıklısı
Yollar ektedir :)

Güzel yollar. Bir de "İzmir dümdüz şehir, ne gerek var vitesli bisiklete" derler.
Sondaki fotoğraf güzergahı göstermek için değildir diye umuyorum.
Bütün güzergah böyle değildir ama. Bisikletle hafif uzatarak daha az eğimli yerlerden geçilebilir, mesela 3. resimde arabalar nasıl gidiyorsa oradan, en azından çıkarken.
Yol bu mu: (link) ya da yaya yoluna bakarsak: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: TheKasap16
LEGARDA PRO X20 MSM
Hocam bu değil ama amortisörsüz düz maşa olan modeli yani LEGARDA PRO X20 MDM'yi 18K altı fiyata bulunca aldım geçtim :) Öneriniz ve detaylı bilgilendirmeniz için çok teşekkürler, F/P olarak iyi bir makine satın aldığımı düşünüyorum.

Aldığım yerdeki bilgilendirmede, "ürün yarı monte gönderilir, montaj için yetkili servise götürmelisiniz, garanti serviste montaj yapıldığında başlar" şeklinde bir ifade var. Bölgemdeki yetkili servisin kullanıcı yorumlarına baktım, açıkçası memnun olan/olmayan çok karışık yorumlar var.

Sizce montajı kendim yapsam çok gereksiz risk almış olur muyum (ne kadar teknik beceri ve alet/edavat ister)?
Montaj için servise götürsem nelere dikkat etmeliyim? Mesela "bırak ertesi gün al" deseler kabul etmeli miyim ya da başında beklemeli miyim?
Montaj için servise götürmeyi tercih edersem dönüşte arabaya monte etmek için hangi aparatı önerirsiniz? Link paylaşabilirseniz çok sevinirim.
 
Güzel yollar. Bir de "İzmir dümdüz şehir, ne gerek var vitesli bisiklete" derler.
Sondaki fotoğraf güzergahı göstermek için değildir diye umuyorum.
Bütün güzergah böyle değildir ama. Bisikletle hafif uzatarak daha az eğimli yerlerden geçilebilir, mesela 3. resimde arabalar nasıl gidiyorsa oradan, en azından çıkarken.
Hocam Buca tarafına doğru gittikçe İzmir, İzmir olmaktan uzaklaşıyor. Normalde o merdiveni kullanıyorum evet ancak tabii güzergahta oynama yapmak şart. İkinci attığınız yolu kullanmayı düşünüyorum ancak yollar hep böyleyse ilk attığınız yolu kullanacağım en azından aşağı iner sonra düz devam ederim ki böyle daha mantıklı gibi, yol uzar ama daha hızlı bile varırım belki. Araba konusunda yorumsuzum kelimeler kifayetsiz, inanmazsınız tam şuan bir araba kazası oldu yaklaşık 30 dakikadır otobüste duruyoruz çünkü yollar bir tane :) (yaralı yok)
 

Dosyalar

  • Screenshot_2024-09-18-14-52-45-160_com.google.android.apps.maps.jpg
    Screenshot_2024-09-18-14-52-45-160_com.google.android.apps.maps.jpg
    55,6 KB · Okunma: 7
Hocam bu değil ama amortisörsüz düz maşa olan modeli yani LEGARDA PRO X20 MDM'yi 18K altı fiyata bulunca aldım geçtim :) Öneriniz ve detaylı bilgilendirmeniz için çok teşekkürler, F/P olarak iyi bir makine satın aldığımı düşünüyorum...

Hayırlı olsun. Daha güzel zaten, ben düz maşa taraftarıyım.

...Aldığım yerdeki bilgilendirmede, "ürün yarı monte gönderilir, montaj için yetkili servise götürmelisiniz, garanti serviste montaj yapıldığında başlar" şeklinde bir ifade var. Bölgemdeki yetkili servisin kullanıcı yorumlarına baktım, açıkçası memnun olan/olmayan çok karışık yorumlar var...

Servis isterse bisikletten hiç anlamasın ama paketi o açsın. Pakette eksik, bozuk, hatalı ürün varsa orada çözülür ama siz açarsanız kendiniz çözmek zorunda kalırsınız.

...Sizce montajı kendim yapsam çok gereksiz risk almış olur muyum (ne kadar teknik beceri ve alet/edavat ister)?...

Fren tak-kullan olarak geliyorsa pek özel aletler gerekmez. Metrik alyan seti, pense v.b. yeterli olur. Normalde HD fren olmasa hiç sorun değil ama montajı yapmadan bir kere fren kolunu boştayken sıksanız bile sorun. Kutunun içine bakmadığım için bisikletin tam olarak ne kadar işçilik gerektirdiğini bilmiyorum. Pedal sökük, ön tekerlek sökük, çıkıntı yapan her şey en az çıkıntı yapacak şekilde dönük, sele borusu en dibe inik v.b. Her şey normal şekline getirildikten sonra vites-fren ayarları yapılıp, lastik şişirilip bitiyor olmalı.

...Montaj için servise götürsem nelere dikkat etmeliyim? Mesela "bırak ertesi gün al" deseler kabul etmeli miyim ya da başında beklemeli miyim?...
Servisin yoğunluğuna göre değişebilir. Ben sadece 1 kere Mosso Legarda aldım, onun montajı hayatımdaki 3 servis işçiliğinden biridir (diğerleri acil bir jant değişimi ve İstanbul'dan alınan 2. el bir bisikletin satıcının (Hayta) buradaki bir bisikletçi arkadaşına (Kadans) gönderilip kurulması). Tahmin edilebileceği gibi "çok yoğunum, bırak, olunca haber veririm" dedi, 3 saat kadar sonra hazır diye aradı. Diğer 2. el olanın kurulumunda bekleyip aldım ama onda sadece jantlar söküktü, fazla yer kaplayan kısımlar içeri dönüktü, onlar düzeltilip ayarlar kontrol edildi.

...Montaj için servise götürmeyi tercih edersem dönüşte arabaya monte etmek için hangi aparatı önerirsiniz? Link paylaşabilirseniz çok sevinirim.
Ben kargoyu takip edip şubeye ulaştığında teslim etmemeleri için aramıştım, kargo şubesine el arabasıyla gidip yaklaşık 200 metre ötedeki servise el arabasıyla götürmüştüm ama aslında el arabası pek de gerekli değil, elde taşınır. Küçük HB arabama kutunun sığması mümkün değildi, küçük-büyük ticariler, SUV'lar dışındaki araçlara sığar mı bilmiyorum. Dönerken de sürerek döndüm (ilk iş ayarlarını yaptım :) ). Sadece servis dönüşü için bir aparat çok pahalıya gelir, yeterince büyük bir araçsa arka koltuklar yatırılıp bisikletin ön tekerleği sökülerek sığdırılabilir, ben minicik C3 ile 1 sene yol bisikletini öyle taşıdım. Bir defa Decathlon'dan alınmış 18 kg'lik şehir bisikletini de ön teker sökük ve gidonu dönük olarak aynı şekilde sığdırmıştım. Sürekli taşınacaksa bir taşıma aparatı baştan alınabilir ama o konuda hiç tecrübem yok, hiç kullanmadım.






Hocam Buca tarafına doğru gittikçe İzmir, İzmir olmaktan uzaklaşıyor. Normalde o merdiveni kullanıyorum evet ancak tabii güzergahta oynama yapmak şart. İkinci attığınız yolu kullanmayı düşünüyorum ancak yollar hep böyleyse ilk attığınız yolu kullanacağım en azından aşağı iner sonra düz devam ederim ki böyle daha mantıklı gibi, yol uzar ama daha hızlı bile varırım belki. Araba konusunda yorumsuzum kelimeler kifayetsiz, inanmazsınız tam şuan bir araba kazası oldu yaklaşık 30 dakikadır otobüste duruyoruz çünkü yollar bir tane :) (yaralı yok)

Kazadan dolayı herhalde, şimdi üstteki yolu önermeye başladı. Bu yol nasıl? Vazgeçtim, çok otoyol.
1726661382054.png
 
Hayırlı olsun. Daha güzel zaten, ben düz maşa taraftarıyım.



Servis isterse bisikletten hiç anlamasın ama paketi o açsın. Pakette eksik, bozuk, hatalı ürün varsa orada çözülür ama siz açarsanız kendiniz çözmek zorunda kalırsınız.



Fren tak-kullan olarak geliyorsa pek özel aletler gerekmez. Metrik alyan seti, pense v.b. yeterli olur. Normalde HD fren olmasa hiç sorun değil ama montajı yapmadan bir kere fren kolunu boştayken sıksanız bile sorun. Kutunun içine bakmadığım için bisikletin tam olarak ne kadar işçilik gerektirdiğini bilmiyorum. Pedal sökük, ön tekerlek sökük, çıkıntı yapan her şey en az çıkıntı yapacak şekilde dönük, sele borusu en dibe inik v.b. Her şey normal şekline getirildikten sonra vites-fren ayarları yapılıp, lastik şişirilip bitiyor olmalı.


Servisin yoğunluğuna göre değişebilir. Ben sadece 1 kere Mosso Legarda aldım, onun montajı hayatımdaki 3 servis işçiliğinden biridir (diğerleri acil bir jant değişimi ve İstanbul'dan alınan 2. el bir bisikletin satıcının (Hayta) buradaki bir bisikletçi arkadaşına (Kadans) gönderilip kurulması). Tahmin edilebileceği gibi "çok yoğunum, bırak, olunca haber veririm" dedi, 3 saat kadar sonra hazır diye aradı. Diğer 2. el olanın kurulumunda bekleyip aldım ama onda sadece jantlar söküktü, fazla yer kaplayan kısımlar içeri dönüktü, onlar düzeltilip ayarlar kontrol edildi.


Ben kargoyu takip edip şubeye ulaştığında teslim etmemeleri için aramıştım, kargo şubesine el arabasıyla gidip yaklaşık 200 metre ötedeki servise el arabasıyla götürmüştüm ama aslında el arabası pek de gerekli değil, elde taşınır. Küçük HB arabama kutunun sığması mümkün değildi, küçük-büyük ticariler, SUV'lar dışındaki araçlara sığar mı bilmiyorum. Dönerken de sürerek döndüm (ilk iş ayarlarını yaptım :) ). Sadece servis dönüşü için bir aparat çok pahalıya gelir, yeterince büyük bir araçsa arka koltuklar yatırılıp bisikletin ön tekerleği sökülerek sığdırılabilir, ben minicik C3 ile 1 sene yol bisikletini öyle taşıdım. Bir defa Decathlon'dan alınmış 18 kg'lik şehir bisikletini de ön teker sökük ve gidonu dönük olarak aynı şekilde sığdırmıştım. Sürekli taşınacaksa bir taşıma aparatı baştan alınabilir ama o konuda hiç tecrübem yok, hiç kullanmadım.








Kazadan dolayı herhalde, şimdi üstteki yolu önermeye başladı. Bu yol nasıl? Vazgeçtim, çok otoyol.
321505 dosyayı görüntüle
Hocam vallahi güzel yolmuş aslında, siz daha iyi bilirsiniz ancak otoyolda kullanmak o ara sokaklarda kullanmaktan daha güvenli değil mi? Ek olarak, taşıma aparatı bende vardı yıllar önce 150 liraya sattım, şu bagaja takılanlardan hani, kullanması çok kolay sökmesi takması işten bile değil ancak takılı iken bagajı açabiliyor muyduk orasını hatırlamıyorum, 12 13 yaşındaydım küçüğüm diye de heyecanla belki kolay gelmiştir :D Not: Bizim araba da emektar HB clio3 kendisine sevgilerimi iletiyorum <3
 
yeterince büyük bir araçsa arka koltuklar yatırılıp bisikletin ön tekerleği sökülerek sığdırılabilir,
Araç Toyota Corolla sedan, koltuklar yattığında sığar gibi, olmadı dönüşte biner götürürüm artık dediğiniz gibi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Hocam vallahi güzel yolmuş aslında, siz daha iyi bilirsiniz ancak otoyolda kullanmak o ara sokaklarda kullanmaktan daha güvenli değil mi? ...

Değil :)
Aslında otoyol değilmiş, yani bisiklet girmesi yasak değil. Bisikletliye saygı seviyesi yeterince yükselmiş olsa gayet güzel gidilir. Bisikleti yolun dışına ittirmeye çalışacak mahluklara karşı çok güvenli görünmüyor, yol şeritlerinin hemen sağının çok yüksek beton kaldırım olduğu yerler var. Önden bir keşif yapmak lazım, Google her yerini gösteremiyor.
1726666801823.png
 
  • Beğen
Tepkiler: TheKasap16
Merhaba bu şekilde bir rotam var eğim %10 kadar çıkıyor totalde 150metre tırmanma 150metre iniş bu rotayı haftada 1-2 kez gitmeyi düşünüyorum size bir kaç soru sormak istiyorum

İlk olarak bisiklet olarak öneri almak istiyorum hep hayalimde bir Carraro almak vardı ama Salcano City Life 24 Vites'i gördüm zoom maşası hariç bana bisiklet çok fiyat/performans gibi gözüktü ama aklım hala Carraro sportive 227'de ama aradaki 8k'lık fiyat farkı beni bu hayalden uzaklaştırıyor tabi sizin tavsiyeniz çok önemli sizce bu yol için nasıl bir bisiklet almalıyım eğer kesin şartsa bütçemi zorlayıp 227 alabilirim ama salcano city life'da idare eder mi merak ediyorum

İkincisi sizce kaldırım varken ki yolun çoğunda var, kaldırımdan gitmek mi daha mantıklı yoksa sürekli asflat yoldan mı güvenlik olarak ben kafam rahat olsun diye kaldırımdan gitmek istiyorum eğer asfalt yoldan gideceksek bir araç gibi sağ şerit üzerinden gitmek isterim güvenlik şeridi yerine ama 10 yıldır bisiklet sürmedim nasıl bir deneyim şu anda hayal bile edemiyorum siz bu konuda oldukça tecrübelisinizdir sizin stratejiniz nasıl oluyor

Üçüncüsü kask olarak da VAN RYSEL Roadr 500 düşünüyorum mips'in bedeni yok onu almak isterdim ama 2k kadar öneri kaskınız varsa alabilirim
 

Dosyalar

  • Rota.png
    Rota.png
    530,8 KB · Okunma: 8
Araç Toyota Corolla sedan, koltuklar yattığında sığar gibi, olmadı dönüşte biner götürürüm artık dediğiniz gibi :)

Şimdiden yazayım, önemli çünkü: Bisiklet zincir ve aynakolun olduğu sağ yanına değil, sol yanına yatırılmalı. Hem arka attırıcı korunur, hem yağ bulaştırma riski azalır.



...İlk olarak bisiklet olarak öneri almak istiyorum hep hayalimde bir Carraro almak vardı ama Salcano City Life 24 Vites'i gördüm zoom maşası hariç bana bisiklet çok fiyat/performans gibi gözüktü ama aklım hala Carraro sportive 227'de ama aradaki 8k'lık fiyat farkı beni bu hayalden uzaklaştırıyor tabi sizin tavsiyeniz çok önemli sizce bu yol için nasıl bir bisiklet almalıyım eğer kesin şartsa bütçemi zorlayıp 227 alabilirim ama salcano city life'da idare eder mi merak ediyorum...

227'ye benzer olduğu için, bunlara baktınız mı: (link)
Maşa noname ama fiyat 227'ye göre epey avantajlı.
 
  • Beğen
Tepkiler: RoadRun
Sinopta Mossonun servisi yok :(, kurulum, garanti işlemleri için samsuna gitmem gerekiyor sanırım aracım da yok
 
Sinopta Mossonun servisi yok :(, kurulum, garanti işlemleri için samsuna gitmem gerekiyor sanırım aracım da yok

O zaman (link) iyidir.



...İkincisi sizce kaldırım varken ki yolun çoğunda var, kaldırımdan gitmek mi daha mantıklı yoksa sürekli asflat yoldan mı güvenlik olarak ben kafam rahat olsun diye kaldırımdan gitmek istiyorum eğer asfalt yoldan gideceksek bir araç gibi sağ şerit üzerinden gitmek isterim güvenlik şeridi yerine ama 10 yıldır bisiklet sürmedim nasıl bir deneyim şu anda hayal bile edemiyorum siz bu konuda oldukça tecrübelisinizdir sizin stratejiniz nasıl oluyor...

Mantıklı/güvenli olmasının dışında doğru/kurallara uygun olması da önemli. Bisiklet yolu olduğunda oradan, yoksa yoldan, başka çare yoksa kaldırımdan ama kaldırımda bisikletten inip elde götürülmesi lazım. "Git kaldırımda sür" diyen noncomposlar olsa da kaldırımda sürmek trafik kanununa aykırı, kaldırımdaki yayalarla papaz olma riski var ve kaldırımdaki bir yayayla çarpıştığınızda çok büyük sıkıntı yaşayabilirsiniz.
 
Teşekkür ederim yolda sürerken peki nasıl bir strateji ile sürmek mantıklı olur, şeridi ortalayarak gitmiyor genelde bisikletler bunun sebebi nedir, emniyet şeridi veya sağ şeridin en sağında gidiyorlar
 
Geri