Scudo Sports

Bisiklet kazası ve Kelebek Gidonun kaza anında yararı

Kayıt
26 Temmuz 2016
Mesaj
68
Tepki
40
Yaş
42
Şehir
Trabzon
İsim
Adem Ü
Bisiklet
Mosso
Arkadaşlar merhaba yaklaşık 1 hafta önce bisikletimle kaza yaptım. Tali bir yolda bulunan dönel kavşağı dönmek istiyordum. Otomobil sürücüsü sağ yoldan gelip sağ yoldan devam eder diye düşündüm, kendisi ise sağ yerine dönel kavşaktaki sol yolu tercih etti, sinyal da vermemişti. Ben de biraz hızlıydım, dönüş esnasında araba bir anda önüme çıkınca arabaya çarpmamak için gidonu viraj içine aniden kırdım, tam hatırlamıyorum ama sanırım ön frene de asılmıştım. Bu esnada bisikletin dengesi bozuldu ve birkaç depardan sonra kendimi yerde buldum. Bu arada ani manevra yapmasaydım arabaya çarpacaktım, en az 40 kilometre hızla dönel kavşağa giren bir araca sol kapısından çarpsam benim açımdan daha kötü bir kaza olabilirdi diye düşünüyorum.
Sağ bileğimin üst tarafı, sol kolum hafif şekilde yaralandı, kaza esnasında vücudum öne doğru hareket ettiği için kasık bölgesini de elciğe çarptığımı düşünüyorum. O kısım bayağı morarmıştı. Morartılar azalsa da hala daha morartı ve çok hafif derecede şişlik var. Kafadan darbe almadığım için ağrı da olmadığı için hastaneye gitmedim. Tabii doğru olanı hastaneye gitmek.
Kazadan geriye kalanlar ise: elciklerin iki tarafı da geçme yerlerinden parçalandı, kadroda herhangi bir çizik yok.

Kazada benim tek suçum kavşağa hızlı girmemdi. Bu da bana iyi bir ders olmuş oldu. Bu kazadan şöyle bir tez çıkardım. Katılır mısınız bilmem ama? Kelebek gidon kullansaydım kasık arasından bu kadar darbe almazdım. Neden diye sorarsanız; Elciklerin köşe kısımlarının ne kadar sert olduğunu az çok bilirsiniz. Belki bazı elçikler o sertliği emse de içinde kıvrımsız bir alüminyum parça olduğunu düşünürsek kaza anında köşe kısımlardan gelecek darbe bize hayli zarar verecektir. Kelebek gidonun yassı ve köşesiz yapısı sayesinde çarpma anında vücudumuza fazla darbe vermeyecek, artı olarak kelebek gidon yüksek olduğu için kaza anında ellerimizi gidonun üst kelebek kısımlarına doğru hareket ettirerek kafamızı ve ellerimizi yere çarpmamıza bir nebze katkı sağlamış olacak. Kelebek gidondaki yumuşak süngerler de darbe emiş konusunda yararlı olacak kanaatindeyim.

Şu an kelebek gidon kullanmadığım için kesin bir yorum yapamıyorum, ama benim tezim bu şekilde.
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
Scudo
Ne olursa olsun gidon tıpası kullanın. Aman ihmal etmeyin.
ehe.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
Kelebek gidon sizi kazadan nasıl koruyacak peki?


En iyisi gidondan bağlı büyükçene bir ayna almanız. Bir miktar tecrübe eksikliğinin yanı sıra görüşünüz de eksik kalmış anladığım kadarıyla


Hatırlatma: Her yerden araba çıkabilir. Arabalar bisikletlerin herhangi bir yerden çıkabileceğini hesaba katmıyorlar. Bizler canı olan hayaletlerden farklı değiliz. Bu yazdığım kimseye akıl verme amacı gütmemekte, amacı şuan da okuyan herkese genel bir hatırlatma olması.

Lütfen kendinize dikkat edin.
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
@Yusuf !!WOW!! o şey gerçek mi?
Bu arada gidonda tapalar var, kaza anında tapalar kullanılamaz hale geldi

@DutPekmezi Ayna konusunda haklısınız, bisikletimde ayna yoktu. Fakat aynı olsa da sonuç aynı olacaktı. Çünkü araç arkamda kalmamıştı. Olayı özetleyen fotoğraf aşağıda. Mavi çizgileri kazaya sebep olan araç, kırmızı çizgileri de bisiklet olarak düşünün. Araç sürücüsü sinyal vermiyor, Rampa aşağı gelirken yolun en sağ tarafından geliyor, sağ tarafa doğru geldiğine göre mantık olarak sağdan devam etmesi gerekirken ani bir manevra yapıp bir anda dönel kavşağın içine giriyor.

Kelebek Gidon mantığına gelince; Söylemek istediğim şey aslında kelebek gidonun kazada bizi korumasından ziyade, düz gidona göre kaza anında daha az hasar vereceği mantığı. Aşağıdaki fotoğrafa bakarsanız kelebek gidonun köşe kısımları yok, yassı bir şekli var. Yukarıdaki arkadaşın paylaştığı fotoğrafta, gidon bisiklet sürücüsünün bacağına geçmiş. Kelebek gidonda böyle bir köşe olmadığı için o denli bir yaralanma olmayacak kanaatindeyim. Artı olarak kelebek gidondaki gidon süngeri darbeyi bir nebze olsun emecektir. Otomobil üreticileri bile otomobillerin burunlarını üretirken, yayaya çarpma anında en az hasarı vermesi için yassı, bombeli bir şekilde üretir. Keşke gidonlarda bir hava yastığı olsa da çarpma anında balon gibi açılsa. Yapılması zor değil.

Tabii buradan çıkartılacak ders; Gidon düz de olsa kelebek de olsa kaza kazadır, bisiklet sürüşlerinde dikkatli olmak gerekli. Benim en büyük hatam da otomobil sürücüsünün önüme çıkabileceğini düşünmeden pedala abanmam.

ok0q17.jpg

ZEMj4z.jpg
 
ok0q17.jpg

@djmaviyansima Kırmızı çizgiler bisikletse hata sizde oluyor. Yolun sağına kalmanız gerekir. Adayı içerden almanız hata olmuş. (Ek olarak daralan yol ve kavşaklarda motorlu taşıtların geçiş üstünlüğü vardır)

En fazla gidon kontrolü ve güvenlik isteyen downhill bisikletlerin 700 - 750 mm düz gidonlarla sürüldüğünü düşünürsek, güvenlik için daha fazla kontrol, bunun içinde uzun gidon gerektiğini söyleyebilirim.
Kelebek gidon konfor verir ama refleks olarak düz gidonun yerini tutmaz bence. Nasıl bir kaza gidonu bacağınıza saplar onu ayrıca merak ettim :)
 
@Yusuf !!WOW!! Abi böyle şeyler koymayın ya buraya, bayılacaktım neredeyse. 5 dakikada zor geldim kendime =/
 
Öncelikle geçmiş olsun ucuz atlatmissiniz...arkadasin bahsettigi gidon kazasini ben de yasadigim icin ne demek istedigini anladim...duz yolda kasisi farketmeyerek yalpaladim ve bisiklet once yere sonrada ben bisikletin ustune dusmustum,bisiklet yere dusme esnasinda gidon saga dogru egiminde gidon karin bolgeme derin bi darbe vermisti...yaklasik 3 dakika nefes alamadim insanlar ambulans bile cagirmisti...
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
şöyle görseller koymayın yahu.. yada spoiler yazın uyarı yazın.. herkesi kendiniz gibi sanıyorsunuz :naslyany:
 
Geçmiş olsun. Bana sorarsanız bu işin gidon tipiyle hiçbir ilgisi yok, tamamen rastlantısal. Öyle bir açıyla düşersiniz ki, gidona taktığınız ışık vb. aksesuarlar yine kasığınıza denk gelir ve aynı şekilde yaralayabilir. Tedbiri elden bırakmadan, heyecana kapılmadan, trafik kurallarına azami uyarak, sakin sakin sürmekte fayda var.. Tabii kazanın nereden geleceği de belli olmuyor işte.
 
@Tolqiu

@Türka¥
Özür dilerim düzenledim
 
Üstelemek gibi olmasın ama ben kazada nasıl koruyacak diye sormadım, kazadan nasıl koruyacak diye sordum

Ama herkesin yeterince yazdığını düşünüyorum. Bana kalrısa konuşacak bir şey kalmamış
 
@Yusuf !!WOW!!
fren vites kolu da o delikten geçmiş olmalı, yoksa nasıl ?
 
Geri