Scudo Sports

bisiklet kazası (bir daha şehir veya yol bisikleti kullanmıcam)

Merhaba lastikleriniz eski veya doğru basınçta olmayabilir mi?
 
Scudo
bisiklet eski (kalkhoff spectrum) ama lastikler eski değil basıncıda araç lastikçisine üzerinde yazan değere göre ayarlamıştı
 
@Furkan Çınar
katılıyorum,
keskin u virajlara ben yavaş girerim yavaş girmezseniz orada kayıp düşmezsiniz yoldan çıkarsınız zaten
normal geniş virajlara 70-80 le girdiğim olur hiç kaydırmadım daha pedalın boşa gelmesi lastiği kaymasıyla alakasıda nedir anlamadım

geçmiş olsun
 
@ramazanedis

Lastik iyi diyorsunuz ama marka ve modelini söylememişsiniz.

Yol bisikletinin lastiğinin marka ve modelini yazabilir misiniz? Hatta MTB'ninkini de.

Bazı uyduruk merdiven altı çin lastikleri, kompozit(bileşenli malzeme matriksi) değildir yani gerçek lastik değildir ve üstünde nylon yazar; yani bildiğiniz naylon. Kızak gibi kayar.

Bunlara lastik demek cüret ister, bildiğiniz naylon.

Size bir de beyin cimnastiği; asfalt pist yarışlarında neden çok kalın tabanlı lastikler kullanılır da karda rally araçları incecik motosiklet lastiği gibi lastikler kullanır ?

Her lastiğin bir kullanım amacı yani kullanılması gereken yol var. Karlı yol için ayrı, toprak için ayrı, asfalt için ayrı lastik desenleri ve malzemeleri var.

Bazı lastiklerde ise karma desen olabilir. Desenin belirli yeri toprak için, belirli yeri asfalt için vs.

Lastiklerin kalınlıkları ve desenleri (dişli olup olmadığı, su tahliye kanalcıklı olup olmadığı veya dişsiz olup olmadığı) süs olsun diye yapılmamıştır.

Ben yine de derim ki her ikisi de aynı desenli olup, aynı yolda ve aynı şartlarda; 1.5 kalınlıklı çok iyi lastik; 2 kalınlıklı kötü lastikten daha iyi yola tutunur.

Yol şartlarını, diğer koşulları; lastik kalitesini vs. belirtmeden ince lastik kalından iyidir veya kalın olan inceden iyidir demek yanlış !
 
Kardeş çok geçmiş olsun.Hangi virajı 50 Km sürat ile dönüyorsun 78 model bisikletle.Allah beterinden saklasın
 
  • Beğen
Tepkiler: ramazanedis
şehir bisikletinin lastiğinin markası vredestein bicycle tires mtb deki lastik ritchey birde lastiklerinin yapısının (şekili) yol tutuşuna etki ettiğinin biliyorum asfalt yarış araçlarındaki lastiklerin geniş olmasının nedeni asfalt için kullanıldığından değil kakışta patinaji yanı motor gücünü yola daha iyi iletsin diye kar lastikleride daha ince olmaz yapıları farklı olur birde kar lastiğinde su kanalı olmaz kış lastiğinde olur şuan bizim araba için 4 tane kar lastiği var kömürlükte ben amatör değilim dişli bisiklet lastiğinin yol bisikleti lastiğinden daha az yol tuttuğu biliyorum zaten biskletin kaymasının nedni sadece bisiklet lastiği değil konuyu açarken belirttiğim gibi vites sorunu yüzünden yalpalamaya başladı ve kaydı benim amacım mtb yol bisikleti yorum savaşlı yaratmak değil o an sinirli olduğum için öyle yazdım
 
yarış araçlarında asfalt lastiklerinin geniş olmasının nedeni kalkışta patinajı önlemek değil (ki o işi çekiş kontrol sistemleri hallediyor bir çok yarış serisinde, hiç bir yarışçı sadece start için koca lastiği bütün yarış boyunca taşımak istemez)(drag hariç tabii) virajlarda grip yani tutunma elde etmektir. asfaltı en iyi tutan lastikler slick diye tabir edilen üzerinde hiç bir kanal gözükmeyen lastiklerdir. çünkü asfalt ile olan temasları maksimumdadır. lastik üzerinde kanallar arttıkça asfalt tutuşu düşer. temas yüzeyi azalır çünkü.
yol bisikleti lastiklerinde genelde desen çok çok ince olur. gözle zor görürsünüz. bu da asfalt üzerinde kesintisiz şekilde dönmesini sağlar. ama 2.2 lik bir mtb lastiğinin dönüşü sırasında lastiğin nerdeyse yarısı asfalta dokunmaz. ya da zayıf şekilde dokunur. çünkü toprağa gömülmesi için tasarlanmıştır. hülasa şehir bisikleti lastiklerinde de genelde kesinti azdır. yol kadar olmasa da 2.2 lik bir mtb den daha iyi yol tutup viraj alabilir.
hiç bir değişkeni değiştirmeden sizi mtb ye oturtsak aynı virajda yine aynı şekilde düşerdiniz muhtemelen. olayın icne lastikle bir alakası yok yani.

bu arada kar lastikleri de daha ince olur ve evet yapıları farklıdır.. ince yapılı olmasının nedeni aracın zeminle temasını mümkün olduğunca aza indirmektir. bu şekilde santimetre kareye çok daha büyük bir ağırlık düşer ve araç karın içine batıp alttaki sert tabakaya yaklaşır. misa isveç rallisinde falan görebilirsiniz bisiklet tekerinden hallice lastikler kullanılır. 140-160 kms ile viraj dönerler.
 
bence hemen vazgeçme yol bisikletinden. aynı şartlarda, ikinci bir denemede düşememe olasılığın daha yüksek. beynin artık neyle karşılacağını az çok biliyor. spd pedala geçiş sürecimde 6-7 defa düştüm ve beynimin bana oynadığı bu oyuna her defasında güldüm. yani alışma sürecinde bu kadar kesin kararlar vermek korkularını azaltmaz. naçizane düşüncelerim...
 
ben 50 km hızla düz yolda gidemiyorum ani bişey olur duramam diye
siz yine ucuz atlatmışsınız geçmiş olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: ramazanedis
arkadaşlar anlamadı galiba düşme sebebim sadece bisikletteki yol tutuşu değil VİTES SORUNU AŞIRI TEPKİ VERMEMİN SEBEBİ KAZANIN SICAKLIĞI YOL BİSİKLETİ KULLANAN ARKADAŞLARDAN ÖZÜR DİLERİM BUKADAR TEPKİ VERDİĞİM İÇİN !!!
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Günsezer
Geri