Scudo Sports

Bisiklet Kazaları

işte 90 model şahinler vb leri heryerde.

birde şunu anlamadım, ne zaman kaza haberi görsem ya eski şahin ya eski doğan karışmış, tükenmedilerde. doğuruyor sanki. sanayide birleştirip birleştirip trafiğe sokuyorlar herhalde
abi fakirlik asla ve hiç bir zaman fakirlik değildir. Ekonominin kötü yönetildiği ülkelerde her şey bozuluyor. Bizde üniversiteler de lise gibi ders verilen yerler olduğu için bu sonuçları ortaya koyan gözümüze sokan çalışmalar da yok. ama benim demek istediğim en azından sıfır satılan her araçta bunlar var, ötv bu yüzden de azaltılmalı, yeni lüks olmayan araçlar ulaşılabilir olmalı.
 
Scudo
abi fakirlik asla ve hiç bir zaman fakirlik değildir. Ekonominin kötü yönetildiği ülkelerde her şey bozuluyor. Bizde üniversiteler de lise gibi ders verilen yerler olduğu için bu sonuçları ortaya koyan gözümüze sokan çalışmalar da yok. ama benim demek istediğim en azından sıfır satılan her araçta bunlar var, ötv bu yüzden de azaltılmalı, yeni lüks olmayan araçlar ulaşılabilir olmalı.
ÖTV den elde edemediğin geliri,
azalan trafik kazası, sigorta ödemeleri, ssk hizmeti vb tasarruflar ile kazanabilirsin belki de
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Atalar
Allah rahmet eylesin tek tek gidiyoruz bu ülkeye de insanına da nalet olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: Victor Osimhen
Kazaya bu açıdan bakınca adam sistemlerinin ne kadar önemli olduğu da ortaya çıkıyor; birincisi araç o şerit çizgisini aşıp emniyet şeridine girmez yol içine atar sizi, ikincisi bisikletli algılayıp acil fren desteği ile aracı durdurur. Geçen gün yaya geçidi olmayan yerde adamın biri önüme atladı araç öyle bir fren yaptı ki emniyet kemerim kilitlendi eve geldiğimde kızarmıştı omzum. Maalesef adam yeni araçlarda zorunlu olsa da bizim ülkede sahip olunan araç parkı çok eski. Orantısz vergi ve aşım gücünün azlığı tek başına fakirlik değil böyle sonuçlar da doğuruyor. Tabi bütün bunlar şoförü ve o yaşta o algı düzeyinde ona araç kullanmaya izin veren yetkililerin suçunu hafifletmiyor. Esas suçlu en başta şoför.
Bu sistemler de %100 ile çalışmıyor geçen yaz aldığım arabada var front Assist diye geçiyor. Yola dediğiniz gibi sağ solda olan kişileri iyi algılayamıyor. Zaten adamlar kitapçığa da yazmış motor gibi şeyleri algılayamayabilir diye.

Ülkedeki sistem ehliyet alanın istediği gibi araba kullanılıyor olması yanlış tamamen. Yolda ayarsız ve kuralsız gidenlere ehliyet verilmemeli. Verilen de geri alınmalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Atalar
Bu sistemler de %100 ile çalışmıyor geçen yaz aldığım arabada var front Assist diye geçiyor. Yola dediğiniz gibi sağ solda olan kişileri iyi algılayamıyor. Zaten adamlar kitapçığa da yazmış motor gibi şeyleri algılayamayabilir diye.

Ülkedeki sistem ehliyet alanın istediği gibi araba kullanılıyor olması yanlış tamamen. Yolda ayarsız ve kuralsız gidenlere ehliyet verilmemeli. Verilen de geri alınmalı.
Sende radar yoktur, bu sistemin iyileri radar ve birden fazla kamera ile yaya, bisikletli motor hepsini ayrı olarak tanıyor, gaza bassan bile çarpmıyor.
 
Yapay zekaya sahip yiyecek teslimatçısı robot ile waymo'nun tam otonom sürüşlü jaguar aracının çarpışması. Üstelik yaya geçidinde. Yani henüz bu tarz icatlar da tam verimle çalışmıyor. LiDAR aslında çok gelişse de henüz istenilen düzeyde araçlara entegre olmadığını düşünüyorum.


Bir de işin şöyle bir boyutu var. Devletler, güvenlik seviyeleri belirli bir sınırın altında kalan araçları artık yollardan temizlemeli. NCAP testlerinde yaya güvenliğinin de test edildiğini herkes biliyor. Belirli bir değerin altında olduğu kesinleşen araçların sürülmesine izin verilmemesi en güzeli.

Mesela Volvo yakın zamanda, araç içi kamera sistemleri geliştireceğini ilan etti. Sürücünün dikkat dağınıklığı ve gözünü yoldan ayırması gibi durumlar için sistemler geliştirecekler. Bu gibi alternatif güvenlik tedbirleri genelleşmeli. Bir kişinin alkollü araç sürmesini bile araç engelleyebilmeli.
 
Albert Camus "Bir ülkeyi tanımak istiyorsanız, o ülkede insanların nasıl öldüğüne bakın." demişti.

Ülke nüfusunun büyük çoğunluğunun içinde yaşadığı yoksulluk, sefalet ve cehalet atmosferi, ne kadar kaçmaya, uzak durmaya çalışırsak çalışalım hepimize bir şekilde bulaşıyor/bulaşacak.

Necib Anadolu köylüsünün orta-2 terk varoş manitasıyla TofAŞK etiketli instagram pozları paylaştığı 40 yaşındaki muayenesiz, kabak lastikli arabası, 6 şeritli bomboş yolda gelip çarpacak bize. O kazada ölmezsek, tarlasına ektiği ve pestisite buladığı meyve-sebzeyi yiyerek kanser olup öleceğiz zaten. Hadi onu da bir şekilde savuşturduk diyelim, köyden şehre göçerken köyünde yediği her haltı da beraberinde getiren ve ortak yaşam kültürünün ırzına geçen, hiçbir vasfı ve mesleği olmayan çocuğunu, kurallara uyması için uyardığımızda boynumuza dayayacak bıçağını, boğazımızı kesecek.

Bunlardan kaçış yok. Toplumda sayısal üstünlüğe sahipler ve her geçen gün de çoğalıyorlar. Çoğunluk oldukları için, kuralsızlıkları, ahlaksızlıkları, arsızlıkları ve yaptıkları seçimler hepimizin umutlarını tüketiyor, geleceğini karartıyor.

 
Allah rahmet eylesin. Fakat yanlış yapan ile masum olanı aynı ateşe atıp lanet okumak hele ki vatanına lanet okumak doğru bir yaklaşım değil.
biraz fevri davrandım özür dilerim fakat insanları konusunda zerre fikrim değişmedi
 
Sende radar yoktur, bu sistemin iyileri radar ve birden fazla kamera ile yaya, bisikletli motor hepsini ayrı olarak tanıyor, gaza bassan bile çarpmıyor.
Aracımda radar var hatta manevra ile kaçışı bile var. Ama bu sistemlerin %100 doğruluk ile çalışmadığı gerçeği değişmiyor maalesef.

Her şeyi geçtim çarpışmayı sıfıra indirmek değil amaç. Adam kılavuza şu cümleyi yazmış:

Ön Bölge Asistanı: Çarpışmayı önlemeye ve ya hafifletmeye çalışan sistem.

Adam dememiş ben bunu engellerim. Bunu adam da diyor. Tabiki faydası var ama çözüm arabalar değil sürücüler. Kendi şeridini ortalayamayan dingillerde suç.

Öyle şerit dışı gidecek adam şerit takip asistanını da kapatır zaten iki tuşla kapanıyor hepsi
 
Aracımda radar var hatta manevra ile kaçışı bile var. Ama bu sistemlerin %100 doğruluk ile çalışmadığı gerçeği değişmiyor maalesef.

Her şeyi geçtim çarpışmayı sıfıra indirmek değil amaç. Adam kılavuza şu cümleyi yazmış:

Ön Bölge Asistanı: Çarpışmayı önlemeye ve ya hafifletmeye çalışan sistem.

Adam dememiş ben bunu engellerim. Bunu adam da diyor. Tabiki faydası var ama çözüm arabalar değil sürücüler. Kendi şeridini ortalayamayan dingillerde suç.

Öyle şerit dışı gidecek adam şerit takip asistanını da kapatır zaten iki tuşla kapanıyor hepsi
Dediklerine katılmıyorum konuyu da çok uzatmayayım, konudan çıkmayalım. Bu konudan bağımsız bir şey söyleyeyim; kullanım kılavuzlarına bu kadar güvenip, ciddiye alma. Üreticiler kanuni sorunlar yaşamayacak şekilde yazar o uyarıları.
 
Dediklerine katılmıyorum konuyu da çok uzatmayayım, konudan çıkmayalım. Bu konudan bağımsız bir şey söyleyeyim; kullanım kılavuzlarına bu kadar güvenip, ciddiye alma. Üreticiler kanuni sorunlar yaşamayacak şekilde yazar o uyarıları.
Evet hocam o konuda tabiki katilmayabilirsiniz sonsuz saygım var ama şoförler eğitilmesine katılıyorsunuzdur. Yani o sistemi kapatıp aynı şeyi yapmak zor değil çünkü
 
Dün bisiklet sürüşüm esnasında, bir rampa tırmanıyorum, emniyet şeridindeyim. İki şeritli bir yol.
Yanımdan tır geçiyor, benim hızım 10 ise onun da 20 olsun. Tıngır tıngır çıkıyoruz.
Birden benimle tırın arasından bir pejo partner geçti :eek:
O araya girmeye nasıl cesaret etti, nasıl çıkmayı becerdi, bana nasıl çarpmadı halen anlamış değilim. Olayın şokuyla plaka falan alamadım.
 
Bugün yine 2 arkadaşa araba çarpmış.. Sevindirici yanı arkadaşlara herhangi birşey olmamış.. Arabanın solundan emniyet şeridindekilere nasıl vurmuş anlaşılır gibi değil..


WhatsApp Görsel 2025-04-20 saat 14.23.50_d7d4d362.jpg
 
Evet hocam o konuda tabiki katilmayabilirsiniz sonsuz saygım var ama şoförler eğitilmesine katılıyorsunuzdur. Yani o sistemi kapatıp aynı şeyi yapmak zor değil çünkü
Hayır eğitime karşıyım ben :) Adas sistemleri tamamen kapatılamıyor, tıpkı Esp traction Control sistemleri gibi, kapalı diyor ama yine de acil durumda devreye giriyor. İkincisi bir arkadaşın bahsettiği araç içinde sürücüyü izleyen kameralar şu an benim araba da dahil oğu araçta var gözünü yoldan ayırırsan dikkatin düşerse yorgunsan ona göre adam sistemlerini daha erken devreye sokuyor, mola vermeni istiyor.
Bugün yine 2 arkadaşa araba çarpmış.. Sevindirici yanı arkadaşlara herhangi birşey olmamış.. Arabanın solundan emniyet şeridindekilere nasıl vurmuş anlaşılır gibi değil..


326347 dosyayı görüntüle
Araba çarpınca bisikletli sola doğru devrilmiş aracın üzerine çıkınca, bazı araçlarda bu yüzden kaput çarpınca yaya ve bisikletlileri korumak için yukarı hareket ediyor.
 
Hayır eğitime karşıyım ben :) Adas sistemleri tamamen kapatılamıyor, tıpkı Esp traction Control sistemleri gibi, kapalı diyor ama yine de acil durumda devreye giriyor. İkincisi bir arkadaşın bahsettiği araç içinde sürücüyü izleyen kameralar şu an benim araba da dahil oğu araçta var gözünü yoldan ayırırsan dikkatin düşerse yorgunsan ona göre adam sistemlerini daha erken devreye sokuyor, mola vermeni istiyor.
Hocam sistemler kapanıyor her araçta. Asistanlar bölümünden şerit takibini, front Assist, dikkat ve yorgunluk algılayıcısını kapatabiliyorum ama kadranda rahatsız edici şekilde semboller çıkıyor kapatınca. Hatta şerit takibini otobana çıkarken her zaman kapatırım. Sizin aracınız ne benim Golf 8.5
 
Hocam sistemler kapanıyor her araçta. Asistanlar bölümünden şerit takibini, front Assist, dikkat ve yorgunluk algılayıcısını kapatabiliyorum ama kadranda rahatsız edici şekilde semboller çıkıyor kapatınca. Hatta şerit takibini otobana çıkarken her zaman kapatırım. Sizin aracınız ne benim Golf 8.5
Umarım kaza yapacak duruma gelip nerede müdahale edeceğini görmezsin ama vw biraz geri kaldı bu işte, ben Bmw 3 serisi kullanıyorum.



🚗 Golf 8.5 ve AEB (Yaya Tanımalı Otomatik Frenleme)

  • Golf 8.5’te AEB sistemi (Front Assist + Pedestrian Monitoring) standarttır.
  • Kullanıcı arayüzünden “Front Assist” sistemini devre dışı bırakabilirsin (geçici olarak),
    ancak Volkswagen çoğu zaman AEB’yi arka planda korur ve sadece uyarı kısmını devre dışı bırakır.
 
Bugün yine 2 arkadaşa araba çarpmış.. Sevindirici yanı arkadaşlara herhangi birşey olmamış.. Arabanın solundan emniyet şeridindekilere nasıl vurmuş anlaşılır gibi değil..


326347 dosyayı görüntüle
Benim olaydaki gibi, emniyet şeridinden yani sağdan sollama yapmaya çalışmış görünüyor. 🙁
İnşallah emniyet şeridine girmeyi alışkanlık haline getirmiş tüm sürücüler, oraya park etmiş bir kamyonla karşılaşır. Belki soyları tükenince güvende oluruz 🤬
 
Benim olaydaki gibi, emniyet şeridinden yani sağdan sollama yapmaya çalışmış görünüyor. 🙁
İnşallah emniyet şeridine girmeyi alışkanlık haline getirmiş tüm sürücüler, oraya park etmiş bir kamyonla karşılaşır. Belki soyları tükenince güvende oluruz 🤬
Grupta yazılana göre arakadaşlara adres soracakmış adam ama duramadan çarpmış.. Şoför yine yaşlı bir kişiymiş..
 
Grupta yazılana göre arakadaşlara adres soracakmış adam ama duramadan çarpmış.. Şoför yine yaşlı bir kişiymiş..
Farklı bir adres sorma stili. Korkar oldum trafiğe çıkmaya. Karşımdan gelen arabanın son anda üzerime kırıp kırmayacağını düşünmek bile beni ürkütüyor. Ama her şeye rağmen devam ediyorum. Neden, ben de bilmiyorum. Çok iyi geliyor. Stresten, gündemden, baskılardan kurtulmanın en iyi yolu. Demek ki bunlar çarpılıp ölmekten daha az korkunç geliyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Atalar
Geri