Scudo Sports

Bisiklet Kazaları

Amasya 16.Ağustos.2024 Scooter tipi motosiklet karşı yönden gelen bisikletliye çarptı.

Bu scooterlar (tüm motosikletliler değil) bulduğu her delikten geçmeye çalışıyor, ters yöne giriyor.

Her şehirde öyle midir, scooter'lar Bursa'da kaldırımda yaya olarak yürürken, karşımdan geliyor, yanımdan geçiyor.

Geçenlerde asfalt yolda açık olduğu halde, daha kestirme diye kaldırıma girip yayaların arasından geçen scooter gördüm.
Ya arkadaş yolun ortasından dönülür mü? be gerizekalı! Aslında bisikletçinin kamyonun ön tarafından geçmesi gerekirdi ya da bekleyebilirdi. Motosiklet yolunda gidiyor ancak hem kamyona yakın geçiyor, görüşü yok hem de kask takmamış gibi gördüm.
 
Son düzenleme:
Scudo
Amasya 16.Ağustos.2024 Scooter tipi motosiklet karşı yönden gelen bisikletliye çarptı.

Bu scooterlar (tüm motosikletliler değil) bulduğu her delikten geçmeye çalışıyor, ters yöne giriyor.

Her şehirde öyle midir, scooter'lar Bursa'da kaldırımda yaya olarak yürürken, karşımdan geliyor, yanımdan geçiyor.

Geçenlerde asfalt yolda açık olduğu halde, daha kestirme diye kaldırıma girip yayaların arasından geçen scooter gördüm.
İlk olarak; kamyonet sürücüsü, gidiş yönünün aksi istikametteki şeritte, o şekilde ilerleyerek manevra yapamaz. Bu zaten trafik ihlali. Videoda anlaşılmıyor ancak refüje yakın alanda olduğu için yerde kesikli çizgi olmayan yerde dönüş gerçekleştiriyor. Yüksek ihtimalle kaldırıma malzeme için yanaşacaktı. Hem geldiği istikamet hem ters istikamette yolu işgal ederek trafiği tehlikeye atmış. Bir kere bu sürücü park etme ve trafik akış kurallarını bilmiyor.

İkinci olarak; bisikletli, kamyonetin döneceğini ve kendi istikametine denk geleceğini varsayarak, gidiş yönündeki şeridinden çıkıp karşı şeride geçmeye çalışması en büyük hatası. Çünkü sollama yapılabilecek bir yer değil ve bisiklet sürücüleri motorlu taşıtlara kanunen hem kendisini hem taşıtları tehlikeye atmayacak şekilde yol vermek zorundadır. Tehlikeyi öngörerek, kamyonetin arkasından görmediği bir şeride geçiş yapılmamalıydı. Kaldı ki araçların arkası kasadan dolayı gözükmüyor ise, bu tür manevralarında arkasından geçilmeye çalışılmaz.

Üçüncü olarak; motosiklet sürücüsü, şehiriçi hız sınırları dahilinde sürüyor dahi olsa, önünde iki şeridi birden işgal etmiş/edecek ve manevra yapacak bir araç için hızını düşürüp kontrollü geçmelidir. Böylece, hem karşı şerit, hem kendi şeridindeki araçların geçiş hakları ve güvenliğini riske atmayacaktı. Sonuçta, bir araç baktığı istikametin tersine, trafik kuralları çerçevesinde dönüş hakkına sahiptir. Manevra yeri yanlıştır, o ayrı konu.

Amerika'da her yerde var mı bilmiyorum ama yolun kenarına park ettiğiniz aracın yönü, gidiş istikametine dönük olması zorunluluğu olduğu yerler var. Bu neyi önlüyor? Tersten çıkmaya çalışılmaması ve sürücülerin yolu görememe ihtimalini düşürmeyi. Hatta bununla ilgili video paylaşanlar oldu.

Mesela bir diğer sorun, kazadan sonra motorsikletlinin geldiği istikamette gelen bir başka araç sürücüsü, yerde yatan yaralı ve ona yardım etmeye çalışan kişinin önünde dörtlüsünü yakıp bir müddet bekleyebilirdi. Kontrollü şekilde yanlarından geçmeyi tercih ediyor. Ancak sabah saatlerinde, güneş ışığının yansıması ve açısı nedeniyle, yerdeki insanları göremeyen biri ikinci bir kazaya davetiye çıkarabilir. Geçenlerde trafik kazası geçiren bir yayaya, dikkatsiz başka bir sürücü, yerde yatarken tekrar çarpmıştı.

Acele ediyoruz, tabakhaneye bok yetiştirecekmiş gibi.
 
Amasya 16.Ağustos.2024 Scooter tipi motosiklet karşı yönden gelen bisikletliye çarptı.

Bu scooterlar (tüm motosikletliler değil) bulduğu her delikten geçmeye çalışıyor, ters yöne giriyor.

Her şehirde öyle midir, scooter'lar Bursa'da kaldırımda yaya olarak yürürken, karşımdan geliyor, yanımdan geçiyor.

Geçenlerde asfalt yolda açık olduğu halde, daha kestirme diye kaldırıma girip yayaların arasından geçen scooter gördüm.
Bisikletli büyük şanssızlık yaşamış. "Hazır kamyonet trafik akışını her yönden tıkamışken, yolun karşısına geçeyim" demiş.
Düşünememiş yırtık dondan dahi çıkabilen bir motorun aradan fırlayabileceğini. Allah şifalar versin.

Uzun yıllar önce, yoğunluktan her iki yönde kilitlenmiş bir ara sokakta karşıdan karşıya geçecek oldum.
Trafik tamamen kilit, araçların arasından güvenle geçebilirim diye düşündüm. Sağa gitmek için bekleyen araçların arasından geçtim, öncesinde kafamı uzatarak motorcu çıkabilir mi diye sağa sola baktım. Temiz olduğunu göründe devam edip sol yöndeki bekleyen araçların arasından geçtim. Bir ayağımı kaldırıma koyduğum anda kendimi havada buldum. Araçlarla kaldırım arasındaki 30-40 santimlik boşluktan hızla gelen bir motorcu biçti beni.
Sonuç, iki yerden kırılmış bir bacak. Ahlaksız motorcu ve arkasında oturan yolcusu yere düşmüşler. On saniye sonra baktığımda ise çoktan kaçıp gitmişlerdi 🤬
 
Amasya 16.Ağustos.2024 Scooter tipi motosiklet karşı yönden gelen bisikletliye çarptı.

Bu scooterlar (tüm motosikletliler değil) bulduğu her delikten geçmeye çalışıyor, ters yöne giriyor.

Her şehirde öyle midir, scooter'lar Bursa'da kaldırımda yaya olarak yürürken, karşımdan geliyor, yanımdan geçiyor.

Geçenlerde asfalt yolda açık olduğu halde, daha kestirme diye kaldırıma girip yayaların arasından geçen scooter gördüm.
Ne yazık ki ben bisikletliye hata buluyorum burada.
 
İlk olarak; kamyonet sürücüsü, gidiş yönünün aksi istikametteki şeritte, o şekilde ilerleyerek manevra yapamaz. Bu zaten trafik ihlali. Videoda anlaşılmıyor ancak refüje yakın alanda olduğu için yerde kesikli çizgi olmayan yerde dönüş gerçekleştiriyor. Yüksek ihtimalle kaldırıma malzeme için yanaşacaktı. Hem geldiği istikamet hem ters istikamette yolu işgal ederek trafiği tehlikeye atmış.
2025 yılı için "drift atma" 46392TL gibi en yüksek cezalardan biri. Çünkü polisleri, halkı sinirlendiriyor. Buradaki kamyonet te esasında drift atan araçla aynı + daha kötü. Drift atmadan önce çevrede ne var, ne yok bakar öyle drift atar.Ancak bu kamyonet her bir yerde drift atabilir ! Drift atacak araç aynasından bir bakar, arkadan bisikletli yaya geliyorsa drift atmaz. Hoş atsa da, drift atan araç alçak olur, arkasından gelen yaya, bisikletli vs birbirini görür. Kamyonet gibi arkasındaki görüşü kapatmaz. Drift atan araç kimseye zarar vermese bile 46392TL ceza öder, buradaki kamyonet bisikletlinin ölümüne yol açsa bile "Emekçi o" "helal para ile alındı o" denilerek cezasız gönderilir. Drift atan araç ise "haramcı" dır. Halk sevmez öyle şeyleri. Bisikletlinin ölmesinden can gitmesinden bile önemlidir halkın neyi sevdiği....
 
2025 yılı için "drift atma" 46392TL gibi en yüksek cezalardan biri. Çünkü polisleri, halkı sinirlendiriyor. Buradaki kamyonet te esasında drift atan araçla aynı + daha kötü. Drift atmadan önce çevrede ne var, ne yok bakar öyle drift atar.Ancak bu kamyonet her bir yerde drift atabilir ! Drift atacak araç aynasından bir bakar, arkadan bisikletli yaya geliyorsa drift atmaz. Hoş atsa da, drift atan araç alçak olur, arkasından gelen yaya, bisikletli vs birbirini görür. Kamyonet gibi arkasındaki görüşü kapatmaz. Drift atan araç kimseye zarar vermese bile 46392TL ceza öder, buradaki kamyonet bisikletlinin ölümüne yol açsa bile "Emekçi o" "helal para ile alındı o" denilerek cezasız gönderilir. Drift atan araç ise "haramcı" dır. Halk sevmez öyle şeyleri. Bisikletlinin ölmesinden can gitmesinden bile önemlidir halkın neyi sevdiği....
Trafikte drift atılmaz çünkü tehlikelidir. Ben de arkadan itişli bir araç kullanıyorum, ne kadar tecrübeli olursan ol kontrolü kaybedebilir drift sırasında.
 
Trafikte drift atılmaz çünkü tehlikelidir. Ben de arkadan itişli bir araç kullanıyorum, ne kadar tecrübeli olursan ol kontrolü kaybedebilir drift sırasında.
Yanlış hatırlamıyorsam BMW vardı sizde, aklıma saçma sapan 2 hikaye geldi paylaşmak isterim bu vesileyle.

Bilenler bilir, BMW'nin otomobilleri genellikle arkadan itişlidir. 1 serisi projeleri başladığı dönemde de yine bu model de arkadan itiş olarak tasarlanıp üretime geçiliyor. Ancak sonrasında BMW fark ediyor ki 1 serisi müşterilerinin büyük çoğunluğu ya arabanın nerden çekişli olduğunu bilmiyor ya da önden çekişli olduğunu düşünüyor. Bunun üzerine yanılmıyorsam 3. nesilden itibaren 1 serileri önden çekişe döndü. Daha zevksiz ve karaktersiz bi otomobil oluyor ama maliyeti düşürdüğünü söylemeye gerek yok diye düşünüyorum. Tabi bu bi rivayet.

Bir diğer hikaye de Concorde uçaklarıyla ilgili. Bildiğiniz gibi Concorde 60'ların sonunda süpersonik hızlarda yolcu taşımacılığı yapmaya imkan sağlayan bir hava taşıtı olarak üretildi. Döneminde Air France ve British Airways tarafından kullanılıyordu. Hatta Paris'ten New York'a uçanları zamanda geriye doğru bir yolculuğa çıkarmasıyla da meşhurdu. Neyse efendim, tabi süpersonik uçuş maliyetli ve uçağın kapasitesi de görece düşük olduğu için bu havayolu firmaları bakıyor ki güzel bi reklam kaynağı evet ama bu uçakları işletmek çok da sürdürülemeyecek bi maliyete patlıyor. Uçakları kısa surede emekli etmeyi düşünürlerken birileri bakıyor ki yav bu uçağın biletleri zaten çok pahalı, yolcuları da hep kalburüstü yöneticiler, zenginler, vb. insanlar, e bu insanların da büyük çoğunluğu biletini kendisi değil yardımcısı, asistanı falan alıyor. Hemen bi anket çalışması yapılıyor, daha önce yolculuk yapan müşterilerine bi kaç farklı memnuniyet sorusu içine çaktırmadan eklenen "bilet fiyatlarından memnun musunuz" sorusuna aldıkları cevap firmaları şaşırtıyor. Hemen herkesin fiyatların gayet makul olduğunu düşündüğünü görüyorlar, e bunu gören yöneticiler durur mu hemen yapıştırıyorlar %100'den fazla zamları. Bakıyorlar ki müşteriler hala aynı, alan mutlu veren mutluuu.

Bunlar da böyle anılarmış işte.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
insanların da büyük çoğunluğu biletini kendisi değil yardımcısı, asistanı falan alıyor. Hemen bi anket çalışması yapılıyor, daha önce yolculuk yapan müşterilerine bi kaç farklı memnuniyet sorusu içine çaktırmadan eklenen "bilet fiyatlarından memnun musunuz" sorusuna aldıkları cevap firmaları şaşırtıyor. Hemen herkesin fiyatların gayet makul olduğunu düşündüğünü görüyorlar, e bunu gören yöneticiler durur mu hemen yapıştırıyorlar %100'den fazla zamları. Bakıyorlar ki müşteriler hala aynı, alan mutlu veren mutluuu.
Concorde hikayesinde alıntıladığım bölüm biraz şehir efsanesi kokuyor :)
 
sadece scooter değil daha güçlü 250 600 cc gibi motorları da bu yeni yetme veletler kullanıyor ve oyuncak zannediyorlar 5 sene önce şahin vs tayfasından çekiyorduk şimdi onlar bitti bunlarla uğraşıyoruz
 
Concorde hikayesinde alıntıladığım bölüm biraz şehir efsanesi kokuyor :)
İkisi de şehir efsanesi olabilir :)

Yalnız ben yine tutturamamışım doğru konuyu, konu dışı mesaj yazmışım yine kusuruma bakmayın 🤦🏼‍♂️
 
Hemen bi anket çalışması yapılıyor, daha önce yolculuk yapan müşterilerine bi kaç farklı memnuniyet sorusu içine çaktırmadan eklenen "bilet fiyatlarından memnun musunuz" sorusuna aldıkları cevap firmaları şaşırtıyor. Hemen herkesin fiyatların gayet makul olduğunu düşündüğünü görüyorlar, e bunu gören yöneticiler durur mu hemen yapıştırıyorlar %100'den fazla zamları. Bakıyorlar ki müşteriler hala aynı, alan mutlu veren mutluuu.
Bir değil iki anket yapılıyor o dönemde. "Uçaktan memnunsunuz; peki ya tablet çıkarsak alır mısınız?" diye soruyorlar. Gelen cevaplar neticesinde Concord markası tablet işine de el atıyor ve piyasanın altını üstüne getiriyor:

 
Bugün Konyaaltı bisiklet yolunda, elektrikli scooterla, yol bisikletli bir arkadaş hafifce kıvrımlı bir noktada çarpışıp düşmüş gibi gördüm. Durup bakamadım. Scooter kullananlar, benden 35-40 metre ilerideyken, bisiklet yolu ortasında dikelirken görmüştüm. Ben varana kadar tam gaz hızlanıp gitmişlerdi. Maksatları scooterla hız yapıp eğlenmek mi yoksa ulaşım mıydı bilmiyorum.

Bisikletli arkadaşa geçmiş olsun. Umarım bisikletine de bir şey olmamıştır (açık yeşil veya sarı? scott).
 
Tesadüfen hukuki bir paylaşıma denk geldim. Yabancı bir ülkede (tahminen Latin Amerika) kaldırımdan yola inen kadına çarpan bisikletli, kadını düşürüyor. Kadın hayatını kaybetmiş.

Olayı birçok açıdan yorumlamak gerekebilir.

 
  • Üzgün
Tepkiler: Kerem Atalar
Geri