Scudo Sports

Bisiklet Kazaları

Kaza her zaman agresif araba kullananlar yüzünden olmuyor, bir çoğu görmüyor bile çarpana kadar bisikleti, yola bakmaktan, diğer arabalara bakmaktan yolda olabilecek araba ya da kamyon dışındaki, daha doğrusu çarptığı zaman kendisine zararı dokunacak nesneleri görüp diğerlerine göze perde iniyor sanki. Bunun dersinin verilmesi lazım okullarda. Yoksa her gün yeni bir haber gelmeye devam ediyor malesef...

Sizin dediğiniz sürücüler beyni olmayıp omurilik soğanı ile araç kullanan moronlar.
Omurilik soğanı düşüme gerektirmeyen motor görevleri yapar refleksler, dolaşım, boşaltım, solunum,sindirim v.b.

Omurilik soğanına göre 4 tekerlekli bir şey değilse yol boş demektir.
Beyni ile araç kullanan biri kaza olasılığını kaza olmadan ön görüp önlemini alan kişidir.
Usta sürücü freni en az kullanan sürücüdür.
 
Scudo
Allah rahmet eylesin, ailesine ve geride kalan tüm sevenlerine sabırlar diliyorum.
Video'ları izledim diyecek kelime bulamıyorum. Bisiklet sporu yapan bir insanın yerde o şekilde yatarken kalp masajı yapılması ve hayatı döndürme çabaları çok üzüntü verici.
Kazaya sebebiyet veren taksi şöförü de, kendi iç dünyasında ve vicdan azabında boğulsun.
 
Allah rahmet eylesin çok üzüldüm.Allah ailesine yakınlarına sabır versin bize bisikletlilere trafikte kesinlikle saygı yok.Her ne kadar dikkatli sürsek dahi kendini bilmez araç sürücüleri sıkıştırıp veya arkadan gelip vuruyorlar.Kara yollarında bisiklet sürmek kanuni hakkımız.
 
bir çoğu görmüyor bile çarpana kadar bisikleti, yola bakmaktan, diğer arabalara bakmaktan yolda olabilecek araba ya da kamyon dışındaki, daha doğrusu çarptığı zaman kendisine zararı dokunacak nesneleri görüp diğerlerine göze perde iniyor sanki. Bunun dersinin verilmesi lazım okullarda.
Kusura bakma ama, iyi bir şöför de değil, şöförlükten beklenenleri yapan bir şöför, sadece otomobilleri değil asfalt üstündeki her öğeyi okur sürerken. Çok büyük bir meziyet değil bu. Tek olay, bütün odağın yolda olacak, bu kadar basit. Bunu yapamayacak kişinin direksiyon koltuğuna oturmaması gerekir. Düşünüyorum taşınıyorum, yolun en sağından, hatta emniyet şeridinde giden bir bisikletliye çarpmayı gerektirecek bir durum bulamıyorum. Ben 100 yıl araba sürsem bir bisikletliye çarpmam mesela.
 
Son düzenleme:
Kusura bakma ama, iyi bir şöför de değil, şöförlükten beklenenleri yapan bir şöför, sadece otomobilleri değil asfalt üstündeki her öğeyi okur sürerken. Çok büyük bir meziyet değil bu. Tek olay, bütün odağın yolda olacak, bu kadar basit. Bunu yapamayacak kişinin direksiyon koltuğuna oturmaması gerekir. Düşünüyorum taşınıyorum, yolun en solundan, hatta emniyet şeridinde giden bir bisikletliye çarpmayı gerektirecek bir durum bulamıyorum. Ben 100 yıl araba sürsem bir bisikletliye çarpmam mesela.
Öyle demeyin, öyle bir açıdan güneş gelir ki, öyle bir açıda kör noktada kalır ki o bisiklet, öyle bir anda siz yolun başka bir yerindeki bir şeye bakarken o bisiklete teğet geçersiniz ki "ulan ben ne yaptım nasıl göremedim" dersiniz. 20 yıldan fazladır araba kullanıyorum yaklaşık 1.5 milyon km kadar vardır. Hep motorları farkn etmeye gayret ederim, ve tabi bisikletlere, ben bile bu kadar dikkat ederken 2-3 defa bisikletliye çarpma riski geçirdim. Birinde güneşe karşı giderken göremedim, diğerinde sahil yolunda araç parkından çıkarken bisiklet geliyor mu diye bakarken kör noktadaki bir arkadaşı dura dura hareket etmeme rağmen göremedim ucundan kurtardık, diğeri de sağ şeritte giden bir yol bisikleti birden orta şeride attı kendini vurmamak için soin atmak zorunda kalmıştım. Sonra pardon demişti.

Bu husus dışında diğer söyledikleriniz ile paralel düşünüyorum...
 
Taksici yaklaşık 80 km/h ile gidiyordum demiş. O yol için normal bir hız. 80 km ile çarpılan bir bisiklet paramparça olmalı veya epey yamulmalıydı taksinin kaputu da çok çökmemiş taksinin tekeri rahmetlinin üzerinden mi geçti diye düşünüyorum.
Hukukçu bir aileden geliyorum. Her zaman iki taraf da dinlenir hüküm verilirken. Olayı tam bilmeden taksiciye beddua etmek de haksızlık olur. Zaten o da şoka girmiş ağlayıp duruyor, bırakıp da kaçmamış yani.
 
Allahim tüm bisikletlileri korusun çok üzgünüm çok
Günahını almak istemem ama o an telefonlami oynuyordu konuşuyordu ne yapıyordu bu adam açık geniş yol nasıl çarpabilmiş alkollüde değil kafası nerede bu adamın çok şaşkınım
 
Arkadaşlar, aşırı dikkat esnasında bile kaza olabiliyor. Lütfen otomobil sürücüsü olarak dikkati arttıralım. Bisiklet sürücüsü olarak ta mümkün olduğu kadar kendi canımızı düşünelim. Görünebilirliği arttırıp, görüldüğümüzden emin olmadan ve uyarı el hareketi yapmadan dönüşlerden geçmeyelim. Hızmış, zamanla yarışıyormuşuz, falanmış filanmış, canımızdan önce değil. :( Çok ama çok üzgünüm. Ayrıca sinirliyim.
Size benim bir araç kazamı anlatayım. Arabamla akşam karanlığında caddede iniş aşağı ilerliyorum ama yerler karlı ve buzlu. Bu yüzden hızımı epey düşürdüm. 100 m kadar ileride sağdan ve soldan dar iki sokak var. Her iki yol da 90 derece ile benim bulunduğum yola bağlanıyor. Soldaki yol çok daha dar. Yani bir araç anca geçer. Ben oraya yaklaşırken hızımı düşürdüm ve sağdaki sokaktan bir aracın ışıklarını fark ettim. Ana yolda olduğumdan bana yol vereceğini bildiğimden ve yeterli mesafesini gördüğüm için rahattım. Soldaki yola da bir göz attım ama ben tam o tarafa baktığım anda sağdaki bana selektör yaptı. Tekrar ona kafamı çevirdiğim anda soldan bir araç önüme çıkmış. Son anda fark edip frene bastığım halde araç, hem yokuş aşağı hem de yerlerin kayganlığından durmadı. Vurdum. Sağdan bana selektör yapan araç hatalıydı. Hem onun yüzünden dikkatim o yöne kaydı, hem de soldaki araç uyarısız önüme atlamıştı. O da hatalıydı. Ben ana yoldaydım. Bana yol vermek ve beklemek zorundalardı. Allahtan hızlar düşüktü. Maddi hasar dışında bir şey yoktu. Soldan önüme çıkan araç tüm masrafı karşıladı.
Bunu anlatma sebebim, biz ne kadar dikkat edersek edelim, başkalarının hatası yüzünden de kazaya karışılabiliyor. Bunu aklımızdan çıkarmayalım. Çünkü artık bu ülkede araba kullanmak ta, bisiklet kullanmak ta keyif için yapılamıyor.
 
En korktuğum yerler bu yol ayrımları zaten. Çok dikkat etmek lazım. Sol kolumu mutlaka bu tip geçişlerde sola çıkartıyorum ne faydası var görmeyen yine görmez ama züğürt tesellisi işte. Sırf bu korkularım yüzünden Varia aldım gündüz ışığı çok uzaktan görülebiliyor diye. Allah rahmet eylesin. Ölen ölüyor olan geride kalanlara oluyor. Ben öldüğümü düşünürken aklıma ilk eşim ve çocuğum geliyor. Ne kadar mutlu oluyoruz turlara çıkarken ama geri döneceğimizin garantisi yok ne yazık ki. Bir hobini yaparken ölme olasılığının bu kadar yüksek olması ne kadar acı. Bu tip haberleri görür görmez kanalı değiştiriyorum evde biliyorum ki kısıtlamalar gelecek yada en azından her turumda endişe katsayısı artmış bir eş bırakacağım arkamda.
 
Özellikle İstanbul trafiğinde araç süren bir çok şoför bana kalırsa "yol hakkı benim, bisikletli gitsin kendi yolunda sürsün" diyerek istifini bozmuyor ve silme olarak geçiş yaparak gidiyor.
Bana bu genellemeyi hafta sonu solo olarak yaptığım Bostancı - Tuzla arası sürüşlerinde dibimden geçen araçlar kazandırdı.
Hatta bu Cumartesi bir tane kadın şoför niye yolundan gitmiyorsun diye el kol hareketi bile yaptı.
Halbuki emniyet şeridindeki demir kablolara girecek şekilde sürüş yapıyordum.
 
Ben de olabilecek en emniyetli saatleri ve güzergahları tercih etmeye gayret ediyorum. Ama geçen yıl sabah 5:45 bir köy yolunda yokuş çıkarken hava aydınlık ve arka ışığım vs açıkken bana arkadan araba çarpınca ne yapsam boş diye düşünmeye başladım. Varia iyi bir çözüm ama bir yere kadar. Kızımın eşime anne babam ölecek mi sorusunu sormasına neden olacak bir spor yapmalı mıyım sorusu her gün aklıma geliyor malesef o kazadan beri.

En korktuğum yerler bu yol ayrımları zaten. Çok dikkat etmek lazım. Sol kolumu mutlaka bu tip geçişlerde sola çıkartıyorum ne faydası var görmeyen yine görmez ama züğürt tesellisi işte. Sırf bu korkularım yüzünden Varia aldım gündüz ışığı çok uzaktan görülebiliyor diye. Allah rahmet eylesin. Ölen ölüyor olan geride kalanlara oluyor. Ben öldüğümü düşünürken aklıma ilk eşim ve çocuğum geliyor. Ne kadar mutlu oluyoruz turlara çıkarken ama geri döneceğimizin garantisi yok ne yazık ki. Bir hobini yaparken ölme olasılığının bu kadar yüksek olması ne kadar acı. Bu tip haberleri görür görmez kanalı değiştiriyorum evde biliyorum ki kısıtlamalar gelecek yada en azından her turumda endişe katsayısı artmış bir eş bırakacağım arkamda.
 
Özellikle İstanbul trafiğinde araç süren bir çok şoför bana kalırsa "yol hakkı benim, bisikletli gitsin kendi yolunda sürsün" diyerek istifini bozmuyor ve silme olarak geçiş yaparak gidiyor.
Dün Polonezköy tarafında, Reşadiye yokuşunu çıkıyoruz 2 kişi, yol tek gidiş tek dönüş. Şeridin en sağından ilerliyoruz. Karşıdan, yokuş aşağıya gelen araç bizi göre göre sollamaya çıktı, karşıdan gelirken bir de kornaya basıyor... şeridin de dışına attık kendimizi...
Bu mahlukatlara nasıl çözüm bulunur bilemiyorum...
 
Dün Polonezköy tarafında, Reşadiye yokuşunu çıkıyoruz 2 kişi, yol tek gidiş tek dönüş. Şeridin en sağından ilerliyoruz. Karşıdan, yokuş aşağıya gelen araç bizi göre göre sollamaya çıktı, karşıdan gelirken bir de kornaya basıyor... şeridin de dışına attık kendimizi...
Bu mahlukatlara nasıl çözüm bulunur bilemiyorum...
Çözüm yok hocam. Belki bizim ölümlerimiz, gelecek nesillerin daha iyi bir ortamda bisiklet sürmelerine katkıda bulunur. :(
Karşıdan sellektör yapıp yola çıkan adamın yüzüne hayvan gibi ışık ile biz de karşı sellektör yapsak yine fark etmeyecek. Bu sefer daha da kızıp üzerimize üzerimize sürerler. Bunun karşılığı olarak ta bunu yapana silah mı sıkalım istiyorlar anlamıyorum. Taramalı silah sesi çıkaran bir korna mı icat edilse? Özellikle kornanın ucunda da ışıklar patlasa. Sanki bisikletli, yüksek ses eşliğinde ateş ediyor gibi görüntü verse?
 
Çözüm yok hocam. Belki bizim ölümlerimiz, gelecek nesillerin daha iyi bir ortamda bisiklet sürmelerine katkıda bulunur. :(
Karşıdan sellektör yapıp yola çıkan adamın yüzüne hayvan gibi ışık ile biz de karşı sellektör yapsak yine fark etmeyecek. Bu sefer daha da kızıp üzerimize üzerimize sürerler. Bunun karşılığı olarak ta bunu yapana silah mı sıkalım istiyorlar anlamıyorum. Taramalı silah sesi çıkaran bir korna mı icat edilse? Özellikle kornanın ucunda da ışıklar patlasa. Sanki bisikletli, yüksek ses eşliğinde ateş ediyor gibi görüntü verse?
Belki öne polis ışığı gibi mavi kırmızı bir ışık koyulsa biraz genişçe karanlıkta yandığında polis motoru izlenimi verebilir. En azından dikkat çeker. Bilemedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
İstanbul'da en tehlikeli yerler yol ayrımlarıdır. Bu kaza da yol ayrımında meydana gelmiş. Bisiketle en sağ şeritten giderken sol taraftaki yola girmek zorunda kalınca tehlike maksimuma çıkıyor. Bu kazada bisikletci sola geçmeye çalışırken sağa yönelmek zorunda olan bir şoförün gazabına uğramış gibi duruyor. Ana yolda sürerken bu duruma dikkat etmek gerekir.

İstanbul'da yaşadığım zamanlarda en büyük korkum bu şekil bir kaza yaşamaktı. O kadar dikkat etmeme rağmen bir kez yaşadım malesef.

Artık Samsun'dayım ve bir nebze kafam daha rahat. Ana yolları kullanmak zorunda değilim. Köy yolları en güvenli yollar benim için.

Kaza geçiren arkadaşa Allah'tan rahmet diliyorum.
 
Konusu açıkken maalesef bugün yaşadığım olayı anlatayım. Aynen vefat eden abimiz gibi E5 yolunda ayrıma geldim elimi sola kaldırdım düz gideceğim için bir amcamız da bir anda frene basıp bana yol vermek istedi ancak biliyorum ki arkadan hızlı gelen olacak emin olamadım çıkmaya derken arkadan başka araç bana yol veren araca çarptı. Kısa süreli bir medeniyet denemesi yaşadık ancak başarısız olduk. Amcamız bana iyi niyetle yol vermiş olsa da onun canı yandı.

Bu yaşanandan sonra mahçup şekilde her ne kadar suçum olmasa da özür diledim devam ettim. Mümkün olduğunca yol ayrımlarında dikkat edin çünkü bu yollar arabalar için tasarlanmış, bisikletli düşülmediği aşikar.
 
1654521923905.png



Tahminimce bu geçiş şekline itiraz edenlerimiz olacaktır ama olması gereken geçiş şekli bu .
Eğer motorlu araçlar gibi düz gitmeye çalışırsak yüksek hızlı araçların dönüşü sırasında çarpma riski artıyor.
Bisiklet araçtır diğer bütün araçlar gibi davranır diye düşünürsek, şunu unutmamalıyız bisiklet motorsuz bir araçtır (lütfen elektrikli motor muhabbeti yapmayalım).
Araç sürücülerinin trafiği engelleyecek tehlikeye düşürecek davranışlardan kaçınması gerekliliği vardır, hızımız itibariyle düz geçiş yapmaya çalışırsak trafiği (en çokta kendimizi) tehlikeye düşürmüş oluruz.
Otoban tipi yüksek hızlı yolları girişimiz yasak zaten.
Hiçbirşey bizlerin canından daha değerli değil
 

Dosyalar

  • 1654521898229.png
    1654521898229.png
    170,8 KB · Okunma: 28

Hakikaten kahredici. İnsanların bi hobisi var burnundan getiriyorlar lanet olsun. Yolun araç için ayrılan bölümüne hiç girmemek gerekiyor sağ şerit bile olsa. Daima emniyet şeridinde gitmek gerekiyor. Hoş, öyle de vurabilirler ama en azından risk azaltılabilir. Ve evet, kaldırımdan sürmek yol darsa gerekiyor.

Edit: Taksici beyanında birden önüme çıktı diyor. Yani dönüşlerden birinde kaza olmuş gibi görünüyor. Emniyet şeridinde kalan bisikletliye çarpmak çok kolay değildir, eğer adam kaldırıma girmek için çaba sarfetmediyse. Muhtemelen gerçekten hızlıydı adam ve üzgünüm ama bisikletliler yeterince emniyeti almadan geçtiler. Her türlü berbat birşey. Hepimizin başına gelebilir. Aman dönüşlerde dikkat, yeterince emniyeti almadan geçmeyelim. Benim de yasadığım en büyük tehlikeler hep dönüşlerde oldu.

289291 dosyayı görüntüle


Tahminimce bu geçiş şekline itiraz edenlerimiz olacaktır ama olması gereken geçiş şekli bu .
Eğer motorlu araçlar gibi düz gitmeye çalışırsak yüksek hızlı araçların dönüşü sırasında çarpma riski artıyor.
Bisiklet araçtır diğer bütün araçlar gibi davranır diye düşünürsek, şunu unutmamalıyız bisiklet motorsuz bir araçtır (lütfen elektrikli motor muhabbeti yapmayalım).
Araç sürücülerinin trafiği engelleyecek tehlikeye düşürecek davranışlardan kaçınması gerekliliği vardır, hızımız itibariyle düz geçiş yapmaya çalışırsak trafiği (en çokta kendimizi) tehlikeye düşürmüş oluruz.
Otoban tipi yüksek hızlı yolları girişimiz yasak zaten.
Hiçbirşey bizlerin canından daha değerli değil

Evet, ben de böyle geçiyorum mümkün mertebe. Hızımız az olduğundan arkadan şeride girecek araç hızla geliyorsa görmeden bize vurabilir. Gerçekten tehlikeli..
 
Son düzenleme:
Hakikaten kahredici. İnsanların bi hobisi var burnundan getiriyorlar lanet olsun. Yolun araç için ayrılan bölümüne hiç girmemek gerekiyor sağ şerit bile olsa. Daima emniyet şeridinde gitmek gerekiyor. Hoş, öyle de vurabilirler ama en azından risk azaltılabilir. Ve evet, kaldırımdan sürmek yol darsa gerekiyor.

Edit: Taksici beyanında birden önüme çıktı diyor. Yani dönüşlerden birinde kaza olmuş gibi görünüyor. Emniyet şeridinde kalan bisikletliye çarpmak çok kolay değildir, eğer adam kaldırıma girmek için çaba sarfetmediyse. Muhtemelen gerçekten hızlıydı adam ve üzgünüm ama bisikletliler yeterince emniyeti almadan geçtiler. Her türlü berbat birşey. Hepimizin başına gelebilir. Aman dönüşlerde dikkat, yeterince emniyeti almadan geçmeyelim. Benim de yasadığım en büyük tehlikeler hep dönüşlerde oldu.



Evet, ben de böyle geçiyorum mümkün mertebe. Hızımız az olduğundan arkadan şeride girecek araç hızla geliyorsa görmeden bize vurabilir. Gerçekten tehlikeli..
Geçenlerde sahil yolunda giderken Pendik feribot alanı otopark girişinde bile bir kadın sürücü, otopark girişi diyorum dikkatinizi çekerim, 5 metrelik yerde bile resmen makas atarak önüme kırıp girdi. Neredeyse kaldırıma çıkıyordu savruldu. Yuh artık dedim. Daha neler yahu. Her anlamda dikkatli olmak gerekiyor.
 
Geri