Scudo Sports

Bisiklet Kazaları

Ayhan bana da arkadan gelip çarpmışlardı kazada. Adamın sigortası benimde hatalı olmama rağmen baya bir karşılamıştı hasarımı. Polis tutanağı falan var mı olay ile alaka?
Olay yeri tutanağı yok adam beni hastaneye getirdiği için ancak hastanede jandarmanın tuttuğu tutanak var Adil. İş göreceğini düşünüyor buradaki abiler.
 
Scudo
@Bıyıkov çok üzüldüm kaza haberinizi okuyunca.

Genel durumunuzun iyi olması çok sevindirici. Kendinize zaman verip toparlanın biraz, büyük kaza atlatmışsınız.

Kazalar bu kadar yakınımızda değildi sanki.
Korkar oldum artık, cesaret falan da kalmadı neredeyse...

Tekrar çok geçmiş olsun, bisikleti falan kafanıza takmayın. Daha iyilerini alırsınız, sağlık olsun da.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Ufak bir güncelleme yapayım. Dün sırt Mr sonuçlarım da iyi çıktı. Omurga ve disklerde benim korktuğum gibi bir sıkıntı çıkmadı. Doktor sırt, bilek ve diz arkası eklemler için 2 krem ve ödem giderici ağrı kesici bir tabletle tahmini 8-10 gün sonra tamamen iyileşmemi beklediğini söyledi.
Ayrıca dün sigorta sürecini başlattım. Hızlı bir şekilde eksper ataması yapıldı ve eksper aynı gün içinde gelip benimle görüştü bisiklet ve diğer ekipmanların fotoğraflarını çekti. Savcılığa evraklar ulaştığında oradan onları alıp ekspere ileteceğim. Sonra o raporunu yazıp sigorta şirketine iletecek ve sigorta şirketi bana teklifini iletecek rapordan sonra 1 hafta içinde. Açıkçası şimdilik sigorta süreci benim beklediğimden hızlı ve pürüzsüz ilerledi, bakalım bundan sonrası nasıl olacak.
 
Ufak bir güncelleme yapayım. Dün sırt Mr sonuçlarım da iyi çıktı. Omurga ve disklerde benim korktuğum gibi bir sıkıntı çıkmadı. Doktor sırt, bilek ve diz arkası eklemler için 2 krem ve ödem giderici ağrı kesici bir tabletle tahmini 8-10 gün sonra tamamen iyileşmemi beklediğini söyledi.
Ayrıca dün sigorta sürecini başlattım. Hızlı bir şekilde eksper ataması yapıldı ve eksper aynı gün içinde gelip benimle görüştü bisiklet ve diğer ekipmanların fotoğraflarını çekti. Savcılığa evraklar ulaştığında oradan onları alıp ekspere ileteceğim. Sonra o raporunu yazıp sigorta şirketine iletecek ve sigorta şirketi bana teklifini iletecek rapordan sonra 1 hafta içinde. Açıkçası şimdilik sigorta süreci benim beklediğimden hızlı ve pürüzsüz ilerledi, bakalım bundan sonrası nasıl olacak.
Tekrar geçmiş olsun bu işlemleri kaza tutanağı tuttuğunuz için mi yaptırabildiniz. Size çarpan aracın trafik sigortası mı muhattabınız.
 
Tekrar geçmiş olsun bu işlemleri kaza tutanağı tuttuğunuz için mi yaptırabildiniz. Size çarpan aracın trafik sigortası mı muhattabınız.
Çetin aslında bende kaza tutanağı yok çünkü apar topar adamla beraber bisikleti bagaja koyup hastaneye gittik. Sırtımda ve bacağımd aciddi ağrılar vardı ve kafamı da vurdum yere. O nedenle kaza tespit tutanağı yok. Ancak her iki tarafın jandarma ifadeleri var. Onları da savcılıktan alacağım. Bana çarpan amcayı arayıp sigortasının olduğunu öğrendim ve onun sigorta şirketini aradım. Telefonda dosya oluşturdular. 3 saat sonra da eksper aradı. Akşam da geldi kask, telefon, kıyafetler dahil herşeyin fotoğrafını çekti. İstediği belgeleri söyledi gitti. Belgeleri ona ilettikten sonra sürecin tamamlanması maksimum 3 hafta dedi. Bakalım nasıl olacak. Sigorta şirketinin teklifleri oluyormuş. Bazısı sana bir rakam teklif ediyor ve elindeki kazaya karışan tüm malzemeyi alıyormuş, bazısı da malzemen sende kalsın sana üstüne de şu kadar para verelim gibi teklif yapıyormuş. O da biraz eksperin raporuna göre şekilleniyormuş sanırım.
 
Dengemi kaybedip yere düştüm. Dizlerimle ellerim yere sürttü. Eldivenler korudu fakat dizlerim hasar aldı.
Performans sürüşleri dışında (ki şehir içinde performans sürüşü yapılmamalı bence) dizlik ve dirseklik kullanmak gerekli bence. Şehir içi sürüşlerde karşımıza çıkabilecek tehlikelerin downhill'dekinden pek farkı yok bence.
 
Performans sürüşleri dışında (ki şehir içinde performans sürüşü yapılmamalı bence) dizlik ve dirseklik kullanmak gerekli bence. Şehir içi sürüşlerde karşımıza çıkabilecek tehlikelerin downhill'dekinden pek farkı yok bence.
Ortalama 25 km/h ile sürseniz bile üstün şoförlerimiz sayesinde her sürüşte kaza tehlikesi atlatmak zorundayız. Dağda downhill yaparken alınan önlemlerden daha fazlasına ihtiyacımız var trafikte. Ve benim de en çok sinirlendiğim nokta ise yeni ehliyet alan ve %95'i kadın sürücü olan insanlara gereken eğitimin verilmemesi. İşte sırf bu yüzden gelecek yıllar için çözüm yolu bulunmaz ise trafik çok daha can sıkıcı hal alacak.
 
Ortalama 25 km/h ile sürseniz bile üstün şoförlerimiz sayesinde her sürüşte kaza tehlikesi atlatmak zorundayız. Dağda downhill yaparken alınan önlemlerden daha fazlasına ihtiyacımız var trafikte. Ve benim de en çok sinirlendiğim nokta ise yeni ehliyet alan ve %95'i kadın sürücü olan insanlara gereken eğitimin verilmemesi. İşte sırf bu yüzden gelecek yıllar için çözüm yolu bulunmaz ise trafik çok daha can sıkıcı hal alacak.
Selamlar, bilinçsiz ve dikkatsiz sürücülerin %95'inin kadın oldukları gibi bir istatistiği hangi bilimsel çalışmanın sonucuna göre söylüyorsunuz?
 
Performans sürüşleri dışında (ki şehir içinde performans sürüşü yapılmamalı bence) dizlik ve dirseklik kullanmak gerekli bence. Şehir içi sürüşlerde karşımıza çıkabilecek tehlikelerin downhill'dekinden pek farkı yok bence.

Bisiklette dizlik kullanılmaz, harekete engel teşkil ediyor, dirseklik olabilir fakat söz konusu trafik kazası ise kask dışında hiç birinin faydası yok. Sürücüler bilinçlenmedikçe, bisiklete ayrılmış yollar olmadıkça her an tehlike altındayız. Yılda ortalama 150 sürüş gerçekleştiriyorum, hepsi şehir dışında. Neredeyse her sürüşte bir tehlike teğet geçiyor. Ya 10 cm dibinden geçen kamyon ya yola birden çıkan araç yada önüne kıran sürücüler. Bırakın bisiklet sürücüsüne saygılı sürücüyü, bisikletin karayolunda ne işi olduğuna akıl erdiremeyen sürücüler mevcut. Bisikletçiler için en tehlikeli sürücü modeli araç kullanırken telefon kullanan sürücüler.
Selamlar, bilinçsiz ve dikkatsiz sürücülerin %95'inin kadın oldukları gibi bir istatistiği hangi bilimsel çalışmanın sonucuna göre söylüyorsunuz?


Bu zamana kadar hatası yüzünden 100 sürücü ile karşı karşıya geldiysem 1'i 2'si kadındı. Kadınların trafikte analitik hesaplama hızı erkeklere göre daha düşük bu nedenle daha az riske girip daha temkinli davranıyorlar. Bu aslında kadın sürücüleri biz bisikletçiler için daha az tehlikeli yaparken tepki hızlarının daha yavaş olması ve üzerlerinde hissettikleri baskı yüzünden trafikte daha çok göze çarpıyorlar.
 
Son düzenleme:
Şehir içinde veya dışında araç olan her yolda kaza riskiyle daima burun burunayız maalesef,en büyük sebebide trafikte yok hükmünde olmamız ve araç sürücülerine gereken eğitimin verilememesi yada onların bu kurallara gerektiği şekilde uymamasıdır,daha bu sabah adam dörtlüleri yakmış eşi bakkala girmiş bekliyor,gözüm sürücü koltuğunda,yaklaştım her zaman kapıyı açacakmış gibi uzaklaşırım araçların yanından geçerken,demeye kalmadan amcam kapıyı hobaaa sonuna kadar açtı son anda sola kırdım ve dibimden geçen s plaka dolmuşun aynası donk diye önceden kırılmış olan dirseğimde patladı! Dibimden geçen servis sürücüsünemi kızayım kapıyı kontrolsüzce açan amcayamı çıkışayım,şimdi dirseğim sızlıyor,dr gitmeye korkuyorum tekrar çatladı veya kırıldıysa alçıya alınır diye! Böyle işte hergün bir tehlike hergün bir stres!
 
Son düzenleme:
Şehir içinde veya dışında araç olan her yolda kaza riskiyle daima burun burunayız maalesef,en büyük sebebide trafikte yok hükmünde olmamız ve araç sürücülerine gereken eğitimin verilememesi yada onların bu kurallara gerektiği şekilde uymamasıdır,daha bu sabah adam dörtlüleri yakmış eşi bakkala girmiş bekliyor,gözüm sürücü koltuğunda,yaklaştım her zaman kapıyı açacakmış gibi uzaklaşırım araçların yanından geçerken,demeye kalmadan amcam kapıyı hobaaa sonuna kadar açtı son anda sola kırdım ve dibimden geçen s plaka dolmuşun aynası kırık olan dirseğimde patladı! Dibimden geçen servis sürücüsünemi kızayım kapıyı kontrolsüzce açan amcayamı çıkışayım,şimdi evvelki yıl kırılan dirseğim sızlıyor,dr gitmeye korkuyorum tekrar çatladı veya kırıldıysa alçıya alınır diye! Böyle işte hergün bir tehlike hergün bir stres!

Benimkisi duyum tam bilgim yok ama Hollanda'da kapıyı sağ elle açma zorunluluğu varmış, Sınavda sağ elle açmazsan direk kalıyormuşsun. Küçük ama ne kadar faydalı bir hareket sağ elle açmak isterken ister istemez arkaya kontrol sağlamış oluyorsun. Böyle bir şeyi sürücü eğitimlerine entegre etmek zor olmasa gerek.
 
Benimkisi duyum tam bilgim yok ama Hollanda'da kapıyı sağ elle açma zorunluluğu varmış, Sınavda sağ elle açmazsan direk kalıyormuşsun. Küçük ama ne kadar faydalı bir hareket sağ elle açmak isterken ister istemez arkaya kontrol sağlamış oluyorsun. Böyle bir şeyi sürücü eğitimlerine entegre etmek zor olmasa gerek.
Sinyal vermek, emniyet kemeri takmak bunlarda sürücü eğitimlerine entegre ama gelin görün uygulayan yok.
 
Ortalama 25 km/h ile sürseniz bile üstün şoförlerimiz sayesinde her sürüşte kaza tehlikesi atlatmak zorundayız. Dağda downhill yaparken alınan önlemlerden daha fazlasına ihtiyacımız var trafikte. Ve benim de en çok sinirlendiğim nokta ise yeni ehliyet alan ve %95'i kadın sürücü olan insanlara gereken eğitimin verilmemesi. İşte sırf bu yüzden gelecek yıllar için çözüm yolu bulunmaz ise trafik çok daha can sıkıcı hal alacak.
Acemi sütücülere karşı önlem almak daha kolay bence. Zaten kendilerini belli ediyorlar. Asıl sıkıntı arabasına binince tüm yolları tapulu malı gibi gören tiplerde. Bir de benim fark etiğim kamyon veya tır kullananların çoğu aslında dikkat ediyor size. Araba kullanırken sıkıştıran ağır vasıta sayısı çok daha fazla benim gözlemlediğim. Araba kullanırken %30'u sıkıştırma yapıyorsa bisiklete binerken belki de %5'i sıkıştırıyor.
Bisiklette dizlik kullanılmaz, harekete engel teşkil ediyor, dirseklik olabilir fakat söz konusu trafik kazası ise kask dışında hiç birinin faydası yok.
Orada özel olarak "performans" sürüşü durumunu belirttim. Ben işe gidip gelirken bisiklet kullanıyorum. Eğer bana %2 ek güvenlik sağlayacaksa hareketimi ve performansımı %10 engellemesini kabul edebilirim. Eğer beni ekstradan yorup dikkatimi azaltacaksa bir noktadan sonra taksiye veya otobüse atlarım. Çoğu düşmede düşmede el, dirsek ve diz ilk darbeyi alan kısımdır. Bu işi profesyonel olarak yapanlar için ölmemek yeterli olabilir ama benim gibi ulaşım amacıyla kullanan biri için sakat kalmamak da önemli. Zira hemen hiçbirimizin sakatlığı döneminde bakımına ve tedavisine destek olacak sponsorları yok.
 
Son düzenleme:
Hollanda'da kapıyı sağ elle açma zorunluluğu varmış
Kesinlikle zorunlu olması gereken bir uygulama,gerekli uyarı veya cezalandırma yapıla yapıla toplumda bu tip hareketler alışkanlık haline gelir diye düşünüyorum.
 
Geri