Scudo Sports

Bisiklet Kazaları

Katil ya tek kelimeyle katil! koskoca yol,yasaklar var,ortalıkta doğru düzgün araç yok! nasıl buldunda vurdun adama sağ şeritte!
Kesin yola değil telefona falan bakıyordu ya da adamın canına kastetti. Başka hiçbir açıklama gelmiyor aklıma.
 
Scudo
Yasak degıldır heralde. Su sayfayı buldum bugün guzel videolar vae bu kazada ılgımı cektı atayım dedım foruma

(link)
 

Dosyalar

  • cyclinglifetx-20210516-0002.mp4
    214,4 KB
  • İnanılmaz
Tepkiler: speederman
Bisiklet kazası dediğin , benim birine çarpmam, takla atmam veya benzeri olaylara denir. Adam gelmiş bana çarpmış ,ezmiş geçmiş bu kaza değil cinayet.

Şimdi basında sözlü veya resimli haber yapan gazeteci arkadaşlar bisiklet kazası olarak olayı baz alıyor. Dakika bir gol bir oluyor. Bu tarz cinayetlere kaza süsü verilerek ilk haksızlığa uğruyoruz.

Zaten motorlu araçların karıştığı kazalarda olan ölene oluyor. Eğer bu kazaya bisikletle karıştıysan, olmaması gerekiyordu. Burada ne işi vardı. Sonrasında bir şey çıkmıyor zaten.

Basına olan saygım ve inancım gün geçtikçe kayboldu. Habere doğru başlamak adına başlığı doğru yazmak lazım.

Yukarıdaki " Otomobilin çarptığı bisiklet sürücüsü öldü" başlık güzel düşünülmüş ancak yazımı yanlış. Bisikletin B'si ve Sürücünün S'si büyük yazılırsa haber beyine daha iyi işlenir. Otomobilin büyük O'su zaten büyük olarak yıktı geçti.
Şimdi bu başlıkta paylaşım yaparken bu cinayet beynimize kaza olarak işleniyor. Ne yapmalıyız? Bu başlıkta sadece Bisiklet Kazaları ile ilgili paylaşımlarda bulunmalıyız.
"" Bisiklet Cinayetleri ve Teşebbüsleri" diye yeni bir başlıkta diğer haberleri verebiliriz. Ancak adını anmak istemediğim, yeni başlığa hiç birimiz yazmak zorunda kalmayız İnşallah.
Sürekli yazmak istediğim bir hususdu. Biz bu tarz cinayetleri yada teşebbüsleri ayırt etmeden başkalarının etmesinide beklemiyorum. Benim gibi düşünen arkadaşlar varsa fikirlerini beyan etsinler lütfen.
 
Sürekli yazmak istediğim bir hususdu. Biz bu tarz cinayetleri yada teşebbüsleri ayırt etmeden başkalarının etmesinide beklemiyorum. Benim gibi düşünen arkadaşlar varsa fikirlerini beyan etsinler lütfen.
Trafik ile ateşli silahları karşılaştırmak istiyorum. Yasalarımızdaki veya bu yasaların uygulanışındaki saçmalığın daha net görülmesini sağlayacağını umarak...
Türkiye'de trafiğe tescil edilmiş yaklaşık 24 milyon araç var, Umut Vakfı'nın (bireysel silahlanma karşıtı bir STK) iddiasına göre ruhsatsızlar da dahil Türkiye'de 25 milyon ateşli silah mevcut.
Ateşli silahlar ile yılda yaklaşık 3000 kişi öldürülüyor. Trafik "kazalarında" ise ölen sayısı senede 5 ile 6 bin arası (geçen seneki sayı pandemi kısıtlamaları yüzünden düşük).
Silah ruhsatı almak için gerekenler: para, sağlık raporu ve sabıka kaydı. Ehliyet almak için bunlara ek olarak 15 günlük kurs tamamlamanız ve en az ilkokul mezunu olmanız gerekiyor.

Kısacası, ülkemizde bir taşıtın bir insanı öldürmesi; bir ateşli silahın bir insanı öldürmesinden daha olası. Üstelik, silahlar insan öldürsün diye tasarlanıyor, taşıtlar ise daha güvenli olsun diye mühendisler senelerce araştırma geliştirme yapıyor; ayrıca araç kullanacak olan eğitim alıyor, silah alacak alana bu zorunlu değil.

Hız sınırının 2-3 katı süratle giden, telefona baktığı için önünü görmeyen, kırmızı ışıkta veya yaya geçidinde hız kesmeden devam eden katiller; birine çarptığında sanki bu hiç beklenmemiş bir olaymış gibi "taksirle ölüme neden olma" suçundan hüküm giyip açık cezaevinde birkaç ay kaldıktan sonra hayatlarına kaldıkları yerden devam ediyorlar (Bilmeyenler için söyleyeyim; filmlerde gördükleriniz kapalı cezaevidir. Açık cezaevi şartları, bildiğiniz hapishaneden daha çok yatılı okula benzer). Biraz daha fazla cezası olan "bilinçli taksir" hükmü bile alkol veya uyuşturucu madde kullanımı dışında uygulanmıyor.

Öte yandan, havaya ateş açan maganda kurşunu birine isabet ederse; "olası kastla adam öldürme" olarak değerlendiriliyor ve katil hak ettiği şekilde senelerce hapishanede yatıyor, çünkü rastgele ateş açmanın başkalarının can güvenliğine yönelik umursamazlık olduğu kabul ediliyor.
 
Adil, kazayı yapan arkadaşımız Refik Kaleli.
İnişte arkadan gelen bir araca yol vereyim derken mıcıra girmiş.Sağ köprücik kemiği kırılmış....
 
Videoda izleyeceğiniz üzere, evden işe gitmek üzere yola çıkmıştım. Tam iş yerine vardım diyecekken iki şeritli yol, bir sevkiyat kamyonunun enteresan park etmesi sonucu tek şeride düşüyor ve o esnada benim göremediğim beyaz renkli araç geri gelmeye başlıyor. Park lambalarını görür görmez ıslık çaldım ancak sürücü indikten sonra kulağındaki airpodsları gördüğümde beni neden duymadığını anladım. Allaha şükür kötü bir şey olmadı, daha kötüsü de olabilirdi. Kısa mesafe diye kaskı takmamıştım ama bu bana ders oldu. Bu tür kazaların kısa mesafe de olsa hep “bir anlık” olduğunu aklımızdan çıkarmamak ve kask takmayı ihmal etmemek gerek.
 
Ramazan sonrası binbir heves ve heyecan ile sabahın erken saatlerinde yola koyuldum,her şey gayet güzel sıkıntı yok.Dönüşte Anadolu yakasında Orhantepe-Cevizli mevkiinde şeridimden güzelce gidiyorum. Kardeşime WhatsApp'tan 7-8 saniyelik bir ses kaydı atmak için formamın cebinden telefonu aldım(hatalıyım bu konuda, kabul ediyorum)başladım kayda, tam o sırada arkamdan bir maganda daaaaaaaaat diye kornaya abandı. Ben de kaldırım ile yol arasında ufacık bir mesafedeyim,yolun ortasında falan da değilim,efendi gibi gidiyorum . Neyse panik yaptım demek ki, gidon hakimiyetini kaybedip kaldırıma doğru kendi sağıma düştüm. Kornaya basan şeref yoksunu durup bı geçmiş olsun demek şöyle dursun ,gaza basıp gitti. Arka aktarıcım kesin zarar gördü dedim ama şükür bir şey yok,telefonumun ekranı kırıldı ama kullanabiliyorum onu da. Sağ dirseğim ve sağ dizim yaralandı,soyuldu biraz. Sağ avuç içimi A101den aldığım 15 TL'lik eldiven korudu. Yani demem o ki sürüşe çıkarken kaskımızı,eldivenimizi, gözlüğümüzü takalım . He gözlük demişken Üsküdar'da Kuleli Askeri Lisesi'nin orda da balık tutan dayının gerilip attığı oltadaki kurşun gözlüğüme mi kaskıma mı ne geldi
 
Geçmiş olsun, iyi ki durmuş en azından çarptığını anlayınca, binek arabaya denk gelmiş olmanız büyük şans.
Tam bir bisikletçi olmanız için 101 püf başlığında bununla ilgili bir madde geçiyordu, çizgisel ilerlemek gerektiğiyle alakalı. Bisiklet üzerinde ani hamleler her zaman risk. Islığın da neredeyse hiçbir işlevi olmadığını da ayrıca yaşayarak deneyimlemeniz yine sizin kazancınıza olmuş
 
Ben, Garmin Varia RTL 515 Radar kullanıyorum.
Evet biraz pahalı ama konu olan hayatım olunca Türkiye şartlarına riskleri en aza indirmek adına aldım ve gerçekten çok memnunum, arkamda da bir gözüm var gibi trafiğe hakim olabiliyor ona göre kendimi ayarlayabiliyorum.

 
Arkadaşlar sizlerden bir ricam olacak. Ben bu karikatürleri farkındalık yaratmak amacıyla çiziyorum. Epey zamanımı aldıklarını söyleyebilirim. Şu an paylaştığım bu karikatürü bisiklet kazalarına karşı toplumsal duyarlılığı arttırması amacıyla sosyal paylaşım sitelerindeki hesaplarınızdan da paylaşırsanız sevinirim.
Sağlıkla kalın.


KAMYONCU.jpg
 
Geçen hafta komşu sitenin içinde beton yolda gidiyordum. Sola dönüşe geldiğimde yavaşlamaya çalıştım ama maalesef fazla hızlıymışım. Viraja yattım ama hain kedi bir anda önüme çıkınca panikle tekrar frene dokundum. Sola yatmıştım önce arka teker sola kaydı, sonra bisiklet toparlayıp beni sağa doğru düşürdü. Sağ kolumun üzerine düştüm. Şanslıymışım ki kas ezilmesi ve sıyrıklarla atlattım. Bir haftadır sağ kol iptal. İyileşmeyi bekliyorum. Aman dikkat.
 
.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Geçmiş olsun, iyi ki durmuş en azından çarptığını anlayınca, binek arabaya denk gelmiş olmanız büyük şans.
Tam bir bisikletçi olmanız için 101 püf başlığında bununla ilgili bir madde geçiyordu, çizgisel ilerlemek gerektiğiyle alakalı. Bisiklet üzerinde ani hamleler her zaman risk. Islığın da neredeyse hiçbir işlevi olmadığını da ayrıca yaşayarak deneyimlemeniz yine sizin kazancınıza olmuş
Teşekkür ederim. Bazı şeyleri yaşayarak deneyimledik ancak bu tür şeylerin yaşayarak tecrübe edilmesi riskli. O yüzden dediğiniz başlığı kontrol edeceğim. Neşeli forumlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Laciverdi
Parke kaldırım taşları da sıkıntı yaratıyor. Altındaki kumdan zemin zamanla göçüyor. Siz üstünden geçerken zemin bir anda boşa çıkıyor. Ya kayıp düşüyorsunuz ya da takla atabiliyorsunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Facebokta bir sayfada gördüm,11 haziran cuma günü Uçmakdere'den iniş yaptığı sırada düşerek hayatını kaybeden bir bisiklet sevdalısnın haberini gördüm çok üzüldüm,paylaşılan yazıyı aktarıyorum...

11 Haziran cuma günü 20.00 sıralarında Tekirdağ Uçmakdere'de İsmail Taş isimli bisikletçi geçirdiği kaza sonucu vefat etti. Dün akşam haberi aldık lakin teyit etmeden paylaşmak istemedik. Tekirdağ TePe bisiklet grubundan birisi kendiini şans eseri bulmuş ve aşağıdaki şekilde yorumlamıştır durumu. Solo antrenman sırasında olan bir kaza. Bilinç kaybı, araç çarpması yada başka bi durum mu var net olarak bilmiyoruz o kısmını.
Muhtemelen kazadan hemen önce attığı hikayeyi de ekledik. Artık ne kendisi ne hikayesi yok.. Lütfen biraz daha dikkat ve oto kontrol..!
Antrenmanlarınız da canlı konum yahut garmin gibi cihazlardan kaza algılama modlarını açmanızı tavsiye ederim. Bulan arkadaşın yorumu aşağıdaki gibidir..
"Dostlar dün akşam saat 20:00 civarı 35yaşlarında üniversite öğretim görevlisi ismail taş isimli arkadaşımız virajı alamayarak hendeye düşmüş kimsede yarım saat farketmemiş oradan geçerken arkadaşımla farkettik durumu çok ağırdı ilk yardım yaptık ambulans gelene kadar fakat maalesef elimizde can verdi Allah mekanını cennet eylesin çok acı bi duruma şahitlik ettik sizden ricam bu yolda bisiklet kullanmayın çok tehlikeli bir yol ve araç trafiği çok yoğun arkadaşın ailesine ulaştık haber vermek için çok zor bir durum Allah geride kalanlara sabırlar versin
🙏
"
 
Mekanı cennet olsun az önce haberlerde gördüm. Allah ailesine sabır versin.
 
Geri