Scudo Sports

Bisiklet kaç kilo kaldırır?

Kayıt
7 Eylül 2013
Mesaj
1
Tepki
0
Şehir
İst
Merhabalar, bir süredir internette buna benzer bir çok konuyu okudum düşündüm taşındım ama çoğu kişi benim standartlarım da soru sormamış (doğal olarak). Bu nedenle en sonunda ilk ağızdan sorup net bir cevap alabilmek için sizlere danışmaya geldim. :)

Öncelikle belirteyim kilo mu okuduktan sonra cevap yazmaya başlamayın devamını da okuyun lütfen. :) Bu ara 150kg'a varmış, 1.80 boyunda biriyim. Herhalde 130 kilo falan civarında bu bisiklet işi aklıma girmişti ama bir türlü hangi bisikleti almamın doğru olacağına karar veremediğim için ertelendikçe ertelendi. "Bu kiloyla zaten kullanmamalısın önce zayıflamalısın." demezseniz sevinirim...

Sorum şudur: Düz yolda 150kg 1.80 boyunda birini kaldıracak bisiklet nasıl olmalıdır?

Örnek bisiklet linki verirseniz çok makbule geçer. Fiyat konusunda da şöyle bir düşüncem var. Eğer bu kilo bisiklete zarar verir uzun ömürlü (kırılma, yolda kalma, vb... )olmaz diyorsanız ucuz olsun bir süre sonra daha ideal bir kiloya inebilirsem daha iyi bir şey için tekrar bir bütçe ayırmaya çalışırım. Yok, eğer bisiklet iyi olursa çok sorun çıkarmaz ömründe de sorun olmaz derseniz de daha iyi bir bisiklet düşünülebilir. Net bir bütçe belirtmiyorum hangisi benim için daha uygunsa ona göre bir bütçe ayarlamaya çalışacağım.

İlginiz için şimdiden teşekkürler.
 
Scudo
Bisikletler çok fazla yüke karşı mukavemetlidirler fakat bu ağırlık noktasında ilk akla gelen iki etken ve zayıf sayılabilecek nokta vardır ki bunlardan ilki bütün yükü omuzlayan göbek milleri, ikinicisi ise bütün ağırlığınızı taşımakla yükümlü sele. Miller genelde gözardı edilir fakat benim kıramadığım çok yakın bir arkadaşım 135kg olduğundan hemen her bisikletlerimi kullanmak isteyişinde kıramayıp versem de bilirim ki millerin sonu o 100-200 metrelik sürüşlerde bile eğilmektedir, ki genel olarak bir çok marka ve modelde de bu başıma malesef gelmiştir. O yüzden sevgili Hakan önemli olan mil ve seleden çıkışlı bir çözüm arayışı olursa daha kısa yoldan bu bisiklet arayışına çözüm yolu bulmuş olacaksındır.
 
  • Beğen
Tepkiler: oscak41
Bisikletin en iyi derecede dayanması için bu kiloda her çeşit sarsıntının yok edilmesi gerekebilir. Bu durumda sanıyorum çift amortisör tavsiye edeceğim. Fiyat aralığınız iyiyse Salcano Nirvana 30 X7. Muhtemelen bunun yakınına bile gelmezsiniz. Bu durumda Salcano Astro Diablo HD uygun olabilir. Ama bilenler derse ki yaylı çift amortisör zayıf olur, Salcano Insomnia serisi derim.
 
Merhaba. Ayni dertten muzdarip olan ben,bundan yaklasik 2 ay evvel salcano insomnia 272 aldim. 125 kg lik biri olarak bisikletin beni kaldirip kaldirmayacagi hic aklima gelmemisti. Gunluk 25-30 km pedal ceviriyorum. Simdiye kadar bir sorun olmadi. 3 kere lastik patlattim o kadar onlar da kilodan kaynaklanmiyor. Diken ve tel batmasi. Benim de aklima takilan soru bu kadro agir sayilabilecek bir kadro ve beni kaldiriyor ama bir yol bisikleti veya cyclocross da ayni derecede mukavemet edebilir mi bu kilolara? Dayanabilecegini bilsem simdi bir cyclocross alacagim.
 
benim tavsiyem ucuzundan çelik kadro bir bisiklet bulman olacaktır. çelik kadrolar ağır olur ama Alu kadrolara göre daha fazla yük taşıma kapasitesine sahiptirler ve daha ucuzdur.

tamiri falanda çok daha kolaydır
 
hi-ten kadrolara bakıcaksın ayrıca dogukan abinin yorumununu da gerekirse 2 kere oku
 
Kalıtelı lastık ve kesınlıkle kalıtelı pedal.Abım 110 kıloyken mılyoncudan yedek pedal alıp,denemek ıcın takmıstı,gun sonunda pedalların ıkısı de agırlıga boyun egmıstı.Dıs lastık ve jantların teknık detaylarında maksımum agırlık bılgısı oluyor dıye bılıyorum.
 
Merhaba,

Bende Kron XC1000 var, başladığımda 95kg idim. Kızımıda ardaya koltuğuna bağlıyorum, koltuğu ile birlikte bir damacana ağırlığı kadar yani 19-20 kg gelir. Ailenin katırı olarak min 2lt, genellikle 3 lt su da taşırım. Bu yükle yazın hafta içi her akşam ve haftasonları ormanda kullandım. yaklaşık 600 km yaptım, şimdilik bir problem yok..
 
Çevremde gördüğüm ağır abiler (110 130 kg ağırlıkları) lastikleri ve kadrosu daha cüsseli gözüktüğü için Salcano Astro alıyor.
 
Dıs lastık konusunda sıkıntı olacagını sanmıyorum.mesela dandık sayılabılecek 10-15 tl lık naylon swallow marka(mın 2.5 max 4.5 bar)lastıgın uzerınde max 110 kg. Yazıyordu.dogukan'ın dedıgı gıbı mıller daha hassas olabılır jant ve lastıklerden.pedalları da unutmayalım.700 23c contınental ultrasport takılı bısıkletımde,120 kıloluk bır abımız bır sure bındı(lastıkler 8 bar)banamısın demedı lastıkler.cok dandık,ucuz olmadıkca yenı donem malzemeler oldukca saglam kanımca.
 
Mandallı mil yerine kalın klasik mil takılırsa sorun yaşacağını sanmıyorum.Genelde çift katlı jantlar sağlamdır.Mtb veya offroad tarzı bisikletler uygun olur.Kadronun boyunuza uygun olması iyi olur.Sele borusunu fazla uzatmak iyi olmaz.Siz yeterki bisiklet sürmek isteyin bisiklette alternatif çok var.Çift kişilik tandem bisikletiyle dahi çok fazla yüklü eşyayla Dünya turuna bile çıkanlar var. Tandem Fotoğrafları linkte gördüğünüz gibi tandem bisikletlerin kadrosu uzun(dikkat çekmek istediğim nokta uzun kadroda eğilme,bükülme yok.) ve bu uzun kadroda 3 kişi veya 2 kişi taşıyanların kilolarının 65-70kg arasında minumum varsayarsak 3 kişide 210 kilo.Hatta buna eşya dahil edenler var.Fazla kilolu iki kişi olanlar bile var.Burada Tandem bisiklet alınız demiyorum sadece bisikletin yüke karşı dayanımını göstermek istedim.Mandallı göbek bile var.Kısacası malzemenin kalitesine göre durum değişiyor.Bütçeye göre pahalı marka bisikletde alabilirsiniz ya da ekonomik sağlam malzemeli klasik tarzda bisiklette modifiye edilebilir.Ben mesela ağır yük için arka jant için 3mm kalınlığında jant teli( 3mm motorsikletede takılıyormuş.),klasik kalın mtb mili ve arka göbek jant setim var:D.
 
Selamlar,

Benzer bir durumdan muzdarip olduğum için benim de bir sorum olacak (her ne kadar son post 24.09.13 te atılmış olsa da).

Yıllarca lisanslı sporla uğraştım. (Basketbol - hentbol - atletizm). Ancak gerek iş hayatı gerek yaşın getirdiği (36) tembellikle sporu da bıraktıktan sonra bayaa bir saldım. 2 sene öncesine kadar düzenli spor yapıyordum, ufaklık doğunca o da kaldı.

Şimdi tekrar hayatıma çeki düzen vermek ve yeni bir heyecan yaratmak adına, bisiklet sporuna başlamaya karar verdim.

Ofisteki bir arkadaşım - ki kendisi de bu forumun bir üyesidir- sayesinde forumunuza (forumumuza?) kaydoldum.

Sadede geleyim:

Yaptığım araştırmalar ve incelediğim modeller içinde, Btwin in Triban 3 modeline "vuruldum" desem yanlış olmaz.

Ancak, ürünü almak için aradığım firmadaki arkadaşa 130 Kg olduğumu söyleyince "abi sen buna binemezsin 100-110 kg a kadar kaldırır" dedi.

Bende sıkıldım bu işe ve webe daldım. Ancak doyurucu bir bilgi herhangi bir kaynakta bulamadım.

Tecrübeleriniz konusunda yol gösterirseniz sevinirim:

Tech. Speclerim şöyle

Boy: 195
Kg : 130
Yaş: 36
Budget: 1000 TL


Saygılar sevgiler ve cevaplar için şimdiden teşekkürler!
 
Hoş geldiniz ahmet hocam. Bisiklet gibi güzel bir spora başlamakla bana göre en doğru kararı vermişsiniz. Sorununuza gelecek olursak. alacağınız bisiklet tipine göre kilo biraz sıkıntı desek yanlış olmaz. Konyada 130 kg olduğunu düşündüğüm bir yakınım,120 üstü olduğuna bahse girerim, specialized bisiklet kullanmakta. Ben de biraz araştırdım ve genel kanı 300lb civarında bisiklet firmalarının bir sorun oluşturmadığını hem tecrübe edenlerden hemde yazılardan gördük ama önemli bir fark varki firma ve ürün. Bahsi geçen konuda ürün ve firmaların sizinde belirttiğiniz gibi herhangi bir kilo değerine yer vermemesi sıkıntı. Okuduğum bir katlanır bisiklet kitapcığında 250lb sınırı konulmuş ki alacağınız bisikletin bu bisiklet sağlam olması kuvvetle ihtimal.

Bu yol bisikletleri için geçerli tabiki. MTB platformunda bu denli katı bir ayrım söz konusu yok. Şahsi düşüncem lastiklerine ve jantlarına dikkat ederek bisikletinizi seçmeniz olacak kadro konusunda özellikle aluminyum alaşımlılarda bir sorun çıkacağını düşünmem (bilindik firma kadroları için geçerli). Lastiklerde üst kilo sınırı var ve bu değer psi ile korunuyor. Lastiğinizi kilonuza göre seçmeniz gerekecek ki normal bir lastik 100-110 kg sınırında.

Kısa vadede size sorun çıkarmasada jantınızın 32 veya 36 telli bir model seçmeniz gerekecek 24 ve 28 tellerin sıkıntı çıkardığınıda okuduk (özellikle önce sık akort bozulması sonrasında tel kopmaları). Tabi bu özelleştirmeler sizin alacağınız bisiklet üzerinde standart dışı oynamalar olacağı için biraz daha masraflı olabilir. Forumda ikinci el bisikletlere bakarak da bu durumdan biraz karlı ayrılabilirsiniz. Ben de özet geçecek olursam eğer; 130 kilo sınırında marka bisiklet kadrolarında sıkıntı çıkmayacağını (Aluminyum kadrolar ve YOL bisikletleri için), lastik ve jant seçiminin önemli olunduğunu söyleyebilirim. Google'dan 300lb for bike frame olarak bakabilirsiniz.
 
Abi hangi bisikleti bulursan bul kilo nedeniyle problem olabilir. Ben de kilolu bir insanım bisiklette rahat edemiyorum tam olarak. Sizin 20 kilo fazlalığınız var onu verip başlamanız çok daha iyi olur düşüncesindeyim. eğer maddi durumunuz iyiyse dayanıklı bir kadrolu MTB alıp 20 kiloyu diyet+spor ile rahat verirsiniz. tabi bunları siz daha iyi bilirsiniz. ben sadece hatırlatıyorum.
 
Her markanın kendine göre sınırları oluyor belirttiği.. +/- hata payı var fakat bir sorun çıktığında eğer belirttikleri kilonun üzerindeyseniz "Bakın biz kullanıcı kılavuzunda yazmıştık bunu" diyorlar..
Örneğin, Scott yol bisikletleri için kullanıcı + bisiklet azami ağırlık olarak 117-120kg veriyor.
Cannondale (link) yine yol bisikletleri için, ayrıca bazı şehir bisikletleri için sınır 150kg olarak verilmiş.
Trek'te ise bu limit (link).

Ha yukarıda verilen değerleri geçerseniz bisiklet altınızda "zıbam" diye kırılır mı? Kırılmaz ama dediğim gibi garanti konusunda sıkıntı olur.

bTwin'in sitesine baktım, (link);
Tüm bisikletleri için bisiklet ve üzerindeki tüm ekipman dahil 100kg olarak görülüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdülkadir Ergin
Ben 95 kiloyum ancak 150 kilo civarı olsaydım 28 jant bisikletlere güvenmezdim belki sıkıntı çıkarmaz ancak yolda çukuru fark etmeden girdiğimde 26 jant gibi dayanabileceğini düşünmüyorum hiç olmazsa akortun bozulacağından şüpheleniyorum, belki bir şey olmaz ama içim rahat olsun diye düşünseydim, 26 jant alır biraz antreman yapar 10 ila 20 kilo verir ilerleyen zamanlarda yani bir kaç sene sonra 28 janta geçmeyi düşünürdüm.. Bir de ucuz olsun dedin de dostum kalite kadro almaya çalış sen yine de yani iyi markalardan düşük donanımlı bisikletlerden al yeter ki kadron iyi olsun. Naçizane fikrim budur.. Bir de etrafından "bu kiloyla bisiklete mi binilir" gözlere yada sözlere kulak asma, birilerinin düşüncelerine göre hareket edersek bir daha gelmeyeceğimiz şu dünyada bir çok şeyden mahrum oluruz (helal ve kanunlara uygun isteklerden bahsediyorum) bu sebeple hazır yaz geldi kolay kilo kaybı olabileceğini düşünerek en kısa zamanda burada yorum yapan kardeşlerimizi dikkate alarak mümkün mertebe bu özelliklerde bir bisiklet edinip bir an önce antremanlara başlamalısın.
 
Salih Eroglu' nun yazdiklarina tamamen katiliyorum.
Bisikletlerde verilen agirlik sinirlari- eger verilmisse- cok azami darbeleri hesaba katarak olabilecek hasarlarin emniyet toleransini da hesap ederek verilmis degerlerdir. 1960 li yillarda 5 kisi bir bisiklet üzerinde yüzmeye giderdik! ! BU 5 kisiyi genc delikanli cocuk oalark bile hesap etseniz yine 200kg i bulur veya gecer.

Bu yüzden hic düsünmeden 26 jant bier bisiklet alin, hatta daha da emniyetli olmasi acisindan- hani cukura filan düserseniz diye- amörtisörlü olursa daha da rahat edersiniz.
Sizin esas sorununuz, bisikletin sizi tasimasi degil, kaba etlerinizin, -en büyügü dahi olsa yine de ufacik- sele üzerinde sizi tasimasi olacaktir. Bu yüzden seleyi secerken iyice arastirin.

Bir nokta da; ayirdiginiz bütce iyi bir bisiklet icin biraz zorlayici!
 
Kolan jant al bir şey olmaz.
 
Herkese cevapları için çok teşekkür ediyorum

Her nekadar terminolojilerden neredeyse hiç bir şey anlamadıysamda,(kolan jant?) hepinizin yazdıklarından anladığım özet şu:

110 a düş öyle yol bisikletine geç diyorsunuz. E ben zaten 110 a düşebilmek için bisiklete binmek istiyorum :) Yani bir paradoksun ortasındayım :)

Özetle, yol bisikleti için fazla kilolusun önce dağ bisikleti al öyle başla diyorsunuz. Doğru mu anladım?
 
Geri