Scudo Sports

Bisiklet harika bir şeymiş

merhabalar, bende foruma yeni katılyorum ve bisikletimi yeni aldım
(TREK3900):rolleyes:
ismim samed.yaş22. fatih civarında oturuyorum.
eskilerde ara arada olsa severek bisiklete binerdim ,ama artık sık kullanmak ,etkinlikler, gezilere katılmak ve aktif pedal çevirenlerden olmak istiyorum....
 
  • Beğen
Tepkiler: macerakolik
Scudo
@wolfret

Hoşgeldin, Yeni bisikletin hayırlı olsun. Kazasız, belasız, güzel günlerde kullanman dileğiyle. Hafta içi Çarşamba günü Haliç Turu'na katılabilirsin. Bende bazen Güneşli'den katılıyorum. Haftasonlarında da çeşitli turlar var. Katıldığın turlardan keyif alacağına eminim. Şimdiden iyi eğlenceler.
 
Belki Belgrad ormanında yada Yıldız Parkı Koruluğunda parkur düzenlenebilir fakat federasyon ilgilenmesi lazım
 
bence yıldız egimi itibarıyle yetersıs kalır..ancak kartal aydos dagından cok saglam iniş parkuru çıkabilir...
 
  • Beğen
Tepkiler: macerakolik
@soneryen

bence asıl federasyonla birilerinin ilgilenmesi lazım :)

istanbuldaki tüm iniş alanları kısa sürer, aydosun bile en fazla 2 dk lık iniş süresi olur, gerçi bu parkuru düzenleyecek kişilerin hayal gücüne bağlı. bence istanbulda böyle birşey olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: macerakolik
@obsolate

yapma be sercan aydos o kadarda anlık bi iniş yeri deil 650 küsür rakımdan bahsediyoruz :)
aydosta cıkarılabılecek muhtemel bir iniş parkuru en az 3-4 bilemedin 5 dakıka olur bence ki dediğin gibi hayal gucune göre oldukça uzar ki bi yarış için sürenin o kadarda uzamasına gerek yok kanımca :)
 
Böyle bir yarış düzenlenirse, canı FR çeken XC bisikleti sahibi MTB'cileri de unutmazlarsa seviniriz :).
 
@ErkaL

bencede 4-5 dakika inis cok saglam, galiba farkina varmiyorsunuz :)
 
@HaliliOzturk

abi seninki FS gibi maşallah arkada 2 fox daha var :D :D :D
 
@AnterakUCI der ki parkur min 1500,max 3500metre olmalı. Yarış süresi ise 2-5 dakika arasında. Tamamı iniş olan bir parkur olmalı.

Kurallardan bahsetmişken, sadece kask (fullface) mecburi. Diğer koruma giysileri öneriliyor.

4.3.012 An approved full-face helmet must be worn both when racing and when training on the course.
4.3.013 The UCI strongly recommends that riders wear the following protection:
• Back, elbow, knee and shoulder protectors made of rigid materials
• padding on shins and thighs
• Full-length tights with protectors
• Long sleeved shirt
• Full finger gloves.

Kurallara sıkı sıkıya bağlı kalmak ancak UCI takvimindeki bir yarış için gerekli. Ama örnek alınabilir. Bunun dışında Federasyon kendi ülke kurallarını ekleyebiliyor. Ancak bizde henüz böyle bir çalışma yok.

Federasyonda uzun süre görev yapmış biri olarak, Federasyonun da direk yarış organize etme girişiminde bulunacağını sanmıyorum. XC disiplinindeki gibi birilerinin (sizlerin/amatörlerin/bir organizasyonun vs) öncülük etmesi gerek. Amatör başarılı bir iki organizasyondan sonra işler uluslararasına bile taşınabilir.

Tabi amatör denince UCI kurallarını da biraz yumuşatmak ve giyim kurallarını da sertleştirmek gerekir diye düşünüyorum. 600 rakımlı bir tepe başlangıç için hiç de fena olmaz. Mühim olan bunun içinde zevkli bir parkur yapmabilmek. İçinde herşey olmalı, patikalar, atlamalar, hızlı kesimler. Tabi atlama noktalarında daha amatörler için "chiken run" konursa iyi olur (atlamadan, kolay geçilen fakat süre kaybedilen).



Bu arada düşünülmesi gerek ayrıntı, sporcuların tepeye nasıl taşınacağıdır. Bu yüzden genellikle kayakmerkezlerinde yapılır.
 
Gurol, iyi ozetledin olayi
Bence bir sampiyona ya girmesi bile sart degil.
Ilk once fun olarak kurulabilir.

Gerekenler :

- pist designi (step,atlama, ve her bir havali zorluk icin "chicken way" sart
- kol ve kurek :)
- renkli bantlar pistin yolunu gosteren acik olmiyan yerlerde
- elektronik kronometre
- 1 veya 2 kamiyonet
- start noktasina cikan bir yol :)
- gonul icin calisanlar :
***********- Kronometreciler (4 kisi, 2 start a, 2 finish te)
***********- 1 veya 2 Sofor, pilot sayisina göre
***********- genel organizasyon manageru
***********- bir kac pist komiseri (4,5 kisi gerekebilir)
***********- yemek icme servisi yapan elemanlar
- yeme icme stand i

Bu malzemeler toplandiktan sonra iyi bir organizasyon hedef edilebilinir.
Pilot basi 35 YTL tum gun icin istenebilinir. Pilot sayisi da bence 60 i asmamasi lazim.

Aklima baska seyler geldikce iletirim



Son bir sey toplanan 2100 YTL ile tum kamionet kiraglanmasini, kronometre kiralanmasini, benzini, ... ve diger giderleri karsiliyacaklar, amac o parayi, eger kalirsa, da kenara koyup bir sonrakini yarisi duzenlemek.

Yeme icmeler de paraliydi katildigim organizasyonlarda, 60 kisiye bedava yemek vermek zor ama belki TR de olabilir bu butce ile
 
Anterak abi baya bilgili bu konuda belli.Böle bişey istanbulda yapılır neden yapılmasınki
 
Yapılması bana çok mantıklı geliyor. Böyle bir etkinlik için durumum müsait olursa parkur hazırlıkları dahilinde gönüllü çalışabilirim.
 
herkese selamlar...
 
  • Beğen
Tepkiler: dagci
ben ve arkadaşımda xc 1000 var :)
 
  • Beğen
Tepkiler: serdar80
saat 6:30 da karsida Uskudar da olacagim ve bugunun sabahinda oldugu gibi sisin icinde kaybolacam.

Eger herhangi biri ilgilenirse, haber etsin

Her hafta Istanbulumda ve cevresinde yeni rotalari deneyecem ve bi sey daha

tek pedal cevirmekten SIKILDIM !

dostcakalin !
 
Geri