Scudo Sports

Bisiklet geliştirmeye nereden başlamalı?

aykut alihocaoğlu

Aktif Üye
Kayıt
26 Haziran 2013
Mesaj
154
Tepki
39
Şehir
Antalya
Merhabalar sora setli yol bisikletim var ancak bisikletimi bütcem el verdiğince 105 ve ultegra parçalara upgrade etmek istiyorum sizce performans açısından nereden başlanmalı aynakol, arka aktarıcı vs. yardımcı olan herkese teşekkür ediyorum :)
 
Scudo
start jant bence
 
Hocam öncelikle öğrenciyim janttan başlayamam bütçem yetersiz kalır fikrim şuanda merlin cycles da olan indirimden arka aktarıcı almak dağa sonra aynakol gibi ancak danışayım dedim

Kadrom Focus culebro 5 aliminyum karbona üniversite de geçmeyi planlıyorum şuanda iyi performans alabileceğim bir bisikletim olsun yeterli
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
vites geçişleri performansa etki edeceğini sanmıyorum. aynokolda aynı şekilde.
jant setinden başlarsan daha iyi olur kanımca.
çünkü sana pozitif etkiyi ilk jantlar sunacaktır.
 
Kadro> Jantlar> lastikler >aynakol >sonra vites sistemi

Bu şekilde yükseltin. Vites sisteminin performansa etkisi en az olan birimdir.
 
Yüzde 95 jant setinden başlayın. Geri kalan 5lik dilimi dağıtmanız gereken parçaları zaman geçtikçe kendiniz anlarsınız.
 
bencede janttan başlayın
 
Ben de janttan başlayıp değiştirmek istiyorum da 28 jant ama centerlock göbeğiolan cyclocross janyı ne önerebilirsiniz bi kaç ay içinde değişmeyi düşünüyorum
 
Sora setli yol bisikletim var.

Jant setinden başladım dünde lastik siparişimi verdim.
 
bende ilk olarak lastikleri değiştireceğim
 
gerçekten bilmediğimden soruyorum, jant seti nasıl etkiler performansı?
 
@yunusemreyuksel
Akıcılık , hafiflik , dayanıklılık olarak.
 
  • Beğen
Tepkiler: yeyu
@aykut alihocaoğlu


ben de benzer bir terfi yapmıştım. carraro cr022'nin üzerinde gelen jantlardan ön jantı bir kaza sonucu ciddi şekilde yamultmuştum. sonra evanstan (evanscycles.com) 120 dolara miche 707 jant seti almıştım. ve neden bilmiyorum, hiçbir fark yaşamamıştım. yani hissetmemiştim. tek farkı da buraya yazayım; lastik değiştirmek daha kolaylaşmıştı. lastiği çıkarıp takmak daha kolaydı o janta. okadar :)
demem şu ki, jant konusunda 500 lirayı aşmadıkça, pek de bir fark hissetmeyeceksinizdir.. (yani alacağınız yeni jantın göbek,tel ve çember kalitesi şimdiki jantınızdan ancak biraz daha iyi olacaktır, bunu da hissetmeyeceksinizdir. belki de 50-100 gr daha hafif olur)

tavsiyem paranı kenara koy, senin de dediğin gibi üniversitede güzel bir bisiklet al.
ayrıca performans artışı istiyorsan ciddi antrenmanlara geçmiş olmalısın?
yani iyi pedli bir forman, spd ayakkabın var? eğer yoksa önce bunları tamamla
onlar da tamamsa nabız ölçeri olan bir gps cihazı al ki antrenmanlarının adını koyabil (kolay-zor) ve kendini başkalarıyla kıyaslayabil
 
Eğer belli bir seviyeye gelmediysen istediğin jantı da taksan grup seti de alsan aradaki farkı çok kolay anlayamazsın.Spd pedala yeni geçtiğine göre daha başlangıç düzeyindesin bence grup setle falan uğraşma kendine antrenman programı koy o sürede bitirmeyi hedefle.Kendin geliştikçe zaten bisiklet sana yetmemeye başlayacak bunu hissettiğin anda parça değişimine başlayabilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: evrenozbilen
Geri