Scudo Sports

Bisiklet fren ayarı nasıl yapılır?

Kayıt
13 Ağustos 2013
Mesaj
1
Tepki
0
Şehir
Ankara
Bisiklet
Salcano
Yeni aldığım SALCANO marka NG 650 model bisikletimin ön freni çok iyi tutmuyor.Daha iyi tutması için nasıl fren ayarı yapabilirim? (Ürün V fren bu arada) Yardım ederseniz çok mutlu olurum :)
 
Scudo
Öncelikle pabuçların jant yüzüyine doğru biçimde temas ettiğinden emin olmalısın sonra fren bacaklarını ayarlamalısınki tek taraf sürtüp seni yavaşlatmasın bunların yanında pabuçların bitik olup olmadığınından emin olmalısın.
 
@Alperen Doğan

Ne kadar ayar yaparsanız yapın 5 TL ' lik pabuçlar istediğiniz kadar iyi frenleme sağlamıyor en iyisi baradine 4 mevsim alıp takmak ve fren ayaklarını iyice ayarlamaktır.
 
Konuyu atölyemize taşırsanız, daha verimli ve daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz hem de konuyu açılması gereken yere açmış olursunuz :)
 
1. Fren pabucu jant yüzeyine temas yüzey alanı ne kadar büyükse toplam sürtünme yüzeyi artacak ve fren daha iyi tutacaktır. Nasıl kontrol ederiz: Fren elciğini sıkın ve pabucun janta değmeyen yüzeyi var mı bakın. Eğer varsa tüm yüzey janta değecek şekilde ayarlayın. Bunu yapma yöntemlerinden biri şu: 1 Pabuç civatasını gevşetin. Fren kelepçelerini, pabuçlar janta değecek kadar tek elle sıkın. Bu haldeyken civatası gevşek olan pabucun tüm yüzeyi janta değecek şekilde ayarlayın ve bu haldeyken hiç oynatmadan önce elle civatayı iyice sıkın. Sonra elinizi kelepçeden çekin. Elle sıkıştırmış olduğunuz civatanın bağlı olduğu pabucu, yerinden oynatmayacak şekilde sıkıca tek elle tutarken, boşta kalan elinizle de allen veya uygun anahtarla civatayı sıkın. Diğer pabucu da aynı şekilde ayarlayın. Not: Profesyoneller daha hassas ayar yaparlar, örneğin pabucun önünün janta olan mesafesinin arkaya göre daha az olması gibi. Ama çoğumuz amatör olduğumuzdan bu kadar hassas ayara gerek yok.


2. Pabucun jant ile arasındaki mesafesi: Örneğin düşük hızda (yaklaşık 5 km/saat) giderken ön freni tam sıkın; lastiği kilitleyecek kadar etkin değilse, pabuçları janta daha yakın olacak şekilde ayarlayın. Tabii ki bu denemede çok dikkatli olun, sakın düşmeyin, kontrollü olun !! Bunu da fren telinin civatasını(fren kelepçesinin ucunda sallanan tel kısmı) gevşetip sonra da teli elinizle çekip gerginleştirerek ayarlayın. Teli çok çekip gergin yaparsanız, pabuç janta çok yakın olur, fren boştayken pabuç janta sürtebilir; sürtmeyecek şekilde ayarlayın. Bu sıkılık ayarını aynı zamanda fren sıkım elciğinde; fren kablosunun tam çıkışında bir sıkım vidası vardır; bunu saatin tersi yönünde musluk açıyormuş gibi gevşeterek de sıkılaştırabilirsiniz. Bazı bisikletlerde buna ek olarak fren jant kelepçelerinin orada da kablonun sonunda ayar vidası var; onunla da yapabilirsiniz.

3. Fren kelepçeleri, freni sıktığınızda her ikisi de açıp kapamalı. Sadece teki hareket ediyor; diğeri kısmi ya da hiç hareket etmiyorsa bu da sorun demektir. Buna sebep, kelepçe yaylarının uygun çalışmamasından tutun da kelepçenin kadro konum deliklerinin üzerine uygun takılmamasına kadar çeşitlidir. En iyisi iyice gözlemleyip sorunun kök nedenini bulun.

4. Eski bisikletler veya çok km yapmış bisikletlerde; tozun, kirin fren hareketli mekanizmalarının, elcik menteşelerinin üzerine yapışması sonucu aşırı sürtünme, mekanizmanın takılması ve çalışmaması gibi sonuçlar doğurur. İyice temizleyip yağlamak gerekir.

Resimli açıklama yapamadım, umarım anlaşılır olmuştur.
 
Genius konu açmayim bunu bir hooooortlatiyim. Bu genin dışında kalan tel var ya onun sonuna birşey takiyoruz ismini bulamadim .Onun yerine birşey yapabilirmiyiz? zırt pırt çıkıyor .

.
.
.
Yazım hatası genius değil "Yeni" klavye ingilizcede kalmış .gen değil fren
 
Arkadaşlar merhaba sizlere bir kaç sorum olacaktı ben Salcano xrs060 kullanıyorum ve üzerinde ne adını bildiğim nede nasıl çalıştığını bildiğim bir fren sistemi var aşağıya resimlerini koyucam acaba bu frenlerin ayarı nasıl yapılıyor ben bir çok kez denememe rağmen bir türlü ayarını tutturamadım lütfen yardım eder misiniz
1560841741181571130665.jpg1560841777807543652233.jpg
 
1. Fren pabucu jant yüzeyine temas yüzey alanı ne kadar büyükse toplam sürtünme yüzeyi artacak ve fren daha iyi tutacaktır. Nasıl kontrol ederiz: Fren elciğini sıkın ve pabucun janta değmeyen yüzeyi var mı bakın. Eğer varsa tüm yüzey janta değecek şekilde ayarlayın. Bunu yapma yöntemlerinden biri şu: 1 Pabuç civatasını gevşetin. Fren kelepçelerini, pabuçlar janta değecek kadar tek elle sıkın. Bu haldeyken civatası gevşek olan pabucun tüm yüzeyi janta değecek şekilde ayarlayın ve bu haldeyken hiç oynatmadan önce elle civatayı iyice sıkın.

Yol bisikletinde fren ayarı yaparken pabuçları açılı olarak(ön taraf önce değecek şekilde) ayarlayın diyorlar. (resimdeki gibi)
(link)
(15-16-17’de bahsediliyor)
8A37F371-8552-479E-B9EF-E992F1917EFA.jpeg

Kartuşlu olmayan normal pabuçlarda da böyle mi yoksa Özgür beyin anlattığı gibi mi
 
Yol bisikletinde fren ayarı yaparken pabuçları açılı olarak(ön taraf önce değecek şekilde) ayarlayın diyorlar. (resimdeki gibi)
(link)
(15-16-17’de bahsediliyor)
290255 dosyayı görüntüle

Kartuşlu olmayan normal pabuçlarda da böyle mi yoksa Özgür beyin anlattığı gibi mi

Bisiklet ve pabuç türü fark etmeksizin her türlü pabuçlu frende öyle. Fren ayar aparatlarının şekli de zaten onu sağlayacak şekilde.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yavuz Onat
Geri