1. Fren pabucu jant yüzeyine temas yüzey alanı ne kadar büyükse toplam sürtünme yüzeyi artacak ve fren daha iyi tutacaktır. Nasıl kontrol ederiz: Fren elciğini sıkın ve pabucun janta değmeyen yüzeyi var mı bakın. Eğer varsa tüm yüzey janta değecek şekilde ayarlayın. Bunu yapma yöntemlerinden biri şu: 1 Pabuç civatasını gevşetin. Fren kelepçelerini, pabuçlar janta değecek kadar tek elle sıkın. Bu haldeyken civatası gevşek olan pabucun tüm yüzeyi janta değecek şekilde ayarlayın ve bu haldeyken hiç oynatmadan önce elle civatayı iyice sıkın. Sonra elinizi kelepçeden çekin. Elle sıkıştırmış olduğunuz civatanın bağlı olduğu pabucu, yerinden oynatmayacak şekilde sıkıca tek elle tutarken, boşta kalan elinizle de allen veya uygun anahtarla civatayı sıkın. Diğer pabucu da aynı şekilde ayarlayın. Not: Profesyoneller daha hassas ayar yaparlar, örneğin pabucun önünün janta olan mesafesinin arkaya göre daha az olması gibi. Ama çoğumuz amatör olduğumuzdan bu kadar hassas ayara gerek yok.
2. Pabucun jant ile arasındaki mesafesi: Örneğin düşük hızda (yaklaşık 5 km/saat) giderken ön freni tam sıkın; lastiği kilitleyecek kadar etkin değilse, pabuçları janta daha yakın olacak şekilde ayarlayın. Tabii ki bu denemede çok dikkatli olun, sakın düşmeyin, kontrollü olun !! Bunu da fren telinin civatasını(fren kelepçesinin ucunda sallanan tel kısmı) gevşetip sonra da teli elinizle çekip gerginleştirerek ayarlayın. Teli çok çekip gergin yaparsanız, pabuç janta çok yakın olur, fren boştayken pabuç janta sürtebilir; sürtmeyecek şekilde ayarlayın. Bu sıkılık ayarını aynı zamanda fren sıkım elciğinde; fren kablosunun tam çıkışında bir sıkım vidası vardır; bunu saatin tersi yönünde musluk açıyormuş gibi gevşeterek de sıkılaştırabilirsiniz. Bazı bisikletlerde buna ek olarak fren jant kelepçelerinin orada da kablonun sonunda ayar vidası var; onunla da yapabilirsiniz.
3. Fren kelepçeleri, freni sıktığınızda her ikisi de açıp kapamalı. Sadece teki hareket ediyor; diğeri kısmi ya da hiç hareket etmiyorsa bu da sorun demektir. Buna sebep, kelepçe yaylarının uygun çalışmamasından tutun da kelepçenin kadro konum deliklerinin üzerine uygun takılmamasına kadar çeşitlidir. En iyisi iyice gözlemleyip sorunun kök nedenini bulun.
4. Eski bisikletler veya çok km yapmış bisikletlerde; tozun, kirin fren hareketli mekanizmalarının, elcik menteşelerinin üzerine yapışması sonucu aşırı sürtünme, mekanizmanın takılması ve çalışmaması gibi sonuçlar doğurur. İyice temizleyip yağlamak gerekir.
Resimli açıklama yapamadım, umarım anlaşılır olmuştur.