Ayrica bisiklet kullaniminin yasalarla kontrol altinda tutulmasi ve belgelendirilmesinin, bisikletlinin daha kaale alinir bir ortamda surusunu gerceklestirecegini dusunuyorum.
Yavaş yavaş giderken basit bir şekilde bisikletten düşme sonucu oluşan bisiklet kazasında bile vücut tolere filan etmiyor. Sakın ola bisikletle basit düşme de dahil olmak üzere kaza filan yaşamayın. Bisiklet sürmeyi ciddiye alın. Yoksa en basitinden olay kırıklarla başlayıp beyin kanamalarına kadar gidiyor. Bunun için 70-80 km filan hızlara da gerek yok. Yaşadım oradan biliyorumşimdi bende farklı bir bakış açısı ile konuya ufak bir ekleme yapayım... şimdi travmalarda vücuda belli oranda hasar verebilmesi iiçin bir eşik değer vardir ve o eşik değer geçilmedikçe ciddi yaralanma oluşmuyor yani şehir içinde maksimum yapacağınız hız ve yayaya çarpma şekliniz vs önemli burda... travma eşik değerini ve o hasar veren enerji düzeyini bisiklet ile yakalamak çok zor vucut onu absorbe ve tolere edebilir... ama uzun bir performans sürüşündesiniz yokuş aşağı iniyorsunuz 70 80 km hızla önünüze bir yaya atladı orda yine ölümcül bir sonuç çıkmasa da heriki tarafta hatta bisikletli çok daha ciddi hasar görebilir... neyse neticede olasılık çok çok düşük olmakla birlikte olduğunda da ne ehliyet ne sigorta bu durumu düzeltemeyecek ... yokuş inişlerinde biraz daha düşük hızlar ve dikkat sorunun büyük oranda ortadan kalkmasını sağlayacaktır bence...ehliyet almaktan daha önemli ....

