Scudo Sports

Bisiklet ehliyeti

Bir hort'ta benden olsun. Yıl 2020'nin kapısına dayanmış durumda. Var mı ehliyet ya da kanunlar konusunda bir gelişme?
 
Scudo
Ayrica bisiklet kullaniminin yasalarla kontrol altinda tutulmasi ve belgelendirilmesinin, bisikletlinin daha kaale alinir bir ortamda surusunu gerceklestirecegini dusunuyorum.

Aynı zamanda farkındalık açısından isabetli olur. Yani hem bakış açısını hem ilgiyi bisiklet tarafına çekmesinde katkı sağlar diye düşünüyorum.
 
Ehliyet olursa ardından plaka ve ruhsata evrilir diye kaygılıyım..
Zaten yeni söğüşleme yolları arıyorlar...
 
şimdi bende farklı bir bakış açısı ile konuya ufak bir ekleme yapayım... şimdi travmalarda vücuda belli oranda hasar verebilmesi iiçin bir eşik değer vardir ve o eşik değer geçilmedikçe ciddi yaralanma oluşmuyor yani şehir içinde maksimum yapacağınız hız ve yayaya çarpma şekliniz vs önemli burda... travma eşik değerini ve o hasar veren enerji düzeyini bisiklet ile yakalamak çok zor vucut onu absorbe ve tolere edebilir... ama uzun bir performans sürüşündesiniz yokuş aşağı iniyorsunuz 70 80 km hızla önünüze bir yaya atladı orda yine ölümcül bir sonuç çıkmasa da heriki tarafta hatta bisikletli çok daha ciddi hasar görebilir... neyse neticede olasılık çok çok düşük olmakla birlikte olduğunda da ne ehliyet ne sigorta bu durumu düzeltemeyecek ... yokuş inişlerinde biraz daha düşük hızlar ve dikkat sorunun büyük oranda ortadan kalkmasını sağlayacaktır bence...ehliyet almaktan daha önemli ....
 
şimdi bende farklı bir bakış açısı ile konuya ufak bir ekleme yapayım... şimdi travmalarda vücuda belli oranda hasar verebilmesi iiçin bir eşik değer vardir ve o eşik değer geçilmedikçe ciddi yaralanma oluşmuyor yani şehir içinde maksimum yapacağınız hız ve yayaya çarpma şekliniz vs önemli burda... travma eşik değerini ve o hasar veren enerji düzeyini bisiklet ile yakalamak çok zor vucut onu absorbe ve tolere edebilir... ama uzun bir performans sürüşündesiniz yokuş aşağı iniyorsunuz 70 80 km hızla önünüze bir yaya atladı orda yine ölümcül bir sonuç çıkmasa da heriki tarafta hatta bisikletli çok daha ciddi hasar görebilir... neyse neticede olasılık çok çok düşük olmakla birlikte olduğunda da ne ehliyet ne sigorta bu durumu düzeltemeyecek ... yokuş inişlerinde biraz daha düşük hızlar ve dikkat sorunun büyük oranda ortadan kalkmasını sağlayacaktır bence...ehliyet almaktan daha önemli ....
Yavaş yavaş giderken basit bir şekilde bisikletten düşme sonucu oluşan bisiklet kazasında bile vücut tolere filan etmiyor. Sakın ola bisikletle basit düşme de dahil olmak üzere kaza filan yaşamayın. Bisiklet sürmeyi ciddiye alın. Yoksa en basitinden olay kırıklarla başlayıp beyin kanamalarına kadar gidiyor. Bunun için 70-80 km filan hızlara da gerek yok. Yaşadım oradan biliyorum
 
Son düzenleme:
  • Üzgün
Tepkiler: suyunsesi
Ehliyet olsun da bisikletli sayısı iyice azalsın, kadınlar ve ara sıra bisiklet kullananlar iyice trafikten çekilsin. Sporcu olmayanlar ile ehliyet ve sağlık muayenesi için para vermeyen bisiklet kullanamasın. Böyle daha emniyetli bir trafikte sürülür değil mi?
 
Bisiklete ehliyet, ruhsat ve vergi filan gelmez. Sebebi de sen, ben değiliz. Sebebi o tekerleği oynayan, zinciri paslı, gacur gucur giden bisikletlerin sahibi amcalar. Çöpten plastik toplayan amca, işportacı amca, ülkedeki fakir (pardon fakir biziz), yani "yoksul" kesimin yegane ulaşım aracı o hiç birimizin yüzüne bakmayacağı bisikletler. Şimdi size soruyorum, bu insanlar bisiklet vergisi öder mi? Hadi bi soru daha sorayım, bu insanlar acaba kime oy veriyor?

Hah, işte o yüzden bisiklet hep bedava kalacak, canınızı sıkmayın.
 
Geri