Scudo Sports

Bisiklet Dünyasından Haberler

BAE turunda UCI Ekipman Komisyonu bir markaya ait ekipmanın kullanımını yasaklamış. UCI'yi bu nedenle biraz FIA'ya benzetiyorum. Bilindiği üzere, formula 1 araçları birbirine benzese de, ufacık gözüken ama aslında çok büyük farklara sebep olabilen aerodinamik farklılıklar barındırıyor. Geçmişte çok fazla "tasarım", neredeyse hile olarak görülmüş veya rekabete aykırı olduğu iddia edilerek yasaklanmıştı. Yasaklanmaya da devam edilecek birçok tasarım ortaya çıkmaya devam edecek, ediyor.

Peki bisiklet gibi f1'in aerodinami takıntısına yaklaşmasa da kullanılan ve yeni yasaklanan şey ne? 2 senedir varyasyonlar halinde kullanılan, kask vizörü altına manyetik olarak tutunak siyah kanatlar. Kask modelleri: Kask Bambino (ilki), Aero Pro (ikinci, standartta vizör siyah çerçevesiz).

Bisiklet üreticileri alın borusu ve arka çatal gibi yerlerde yüzey alanını ufaltarak bir şeyler deniyorlar, enteresan tasarımları ileri yıllarda göreceğimiz kesin. Neredeyse binicisinden kendisine kadar her parçasında, malzeme ve aerodinami biliminin konuşturulduğu bir spor haline gelmesi şaşırtmamalı. Zamanla bu ekipmanların önü kesilecek mi veya form değişikliği ile tekrar önümüze gelecekler mi göreceğiz.

1739991540094.png

1739992326550.png

1739992655570.png

1739992684783.png

1739992773534.png

Kaynaklar: (link), (link)
 
Scudo
Bilmiyorum doğru konumu ama buraya uygun olacağını düşündüm.

Biskklet ile alakalı olduğumu bilen, Doğuda görev yapan bir ast subay arkadaşım whatsapp üzerinden yazdı bunu. Ekran görüntüsünü paylaşayım dedim.

Screenshot_20250314_090628_WhatsApp.jpg
 
Bilmiyorum doğru konumu ama buraya uygun olacağını düşündüm.

Biskklet ile alakalı olduğumu bilen, Doğuda görev yapan bir ast subay arkadaşım whatsapp üzerinden yazdı bunu. Ekran görüntüsünü paylaşayım dedim.

325531 dosyayı görüntüle
Hammurabi kanunlarında normalde bu suçun cezası ölüm. Modern dönemde, Suudileri sevmesem de, hırsızlık suçuna karşı ampütasyon cezalarını gayet yerinde buluyorum. Umarım çalınan malları bulunur.
 
1989 veya 90 yılında bir turcu gelmişti Almanya'dan Üsküdar'daki kulübün bisiklet atölyesine, o ara Balkanlar savaş ile kaynıyor, bombalar patlarken Balkanları geçmiş bir şey olmamış, İstanbul'da minibüsçü vurmuş arka jantı kırık gelmişti. Bizim memleket sakat...
 
Netflixte, Norvec'ten Güney Afrika'ya geçen bir ikili bisikletli vardı , beyaz yakalı, onlar da Türkiye'yi eş geçiyorlardi..Biri Azerbaycan Ermenistan husumetlerinden uçakla atlamisti...Sonra birlestirler..Bu coğrafya neden böyle ? Aynı güzergahı kuzey Avrupa'dan geçiriyor olsak, dur, isvicre'den geçmeyelim, taciz ederler; , dur , Finlandiya'dan geçmeyelim, arabayla ezerler; dur, isvec' i atlayalim, öldürürler der miyiz? Hangi dünya insanı bu rotayı tehtit olarak görür? Her hafta cumalari, her gün başka bir okulu imam hatip , her gün başka kadro ya da başını hacı hoca yapmalarına rağmen , hatta ülkeyi yönetiyor olmalarına rağmen ne diye bu düzen pislik içinde? Acaba rejimin ve zihniyetin kendisi mi sakat ? Bunu sorgulamak gerekir . Sonra da İslamcılar , medeni hukuku neden isvicre'den aldınız diye soruyorlar, nereden alacaktik, Ürdün ya da zimbabweden mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve TeamO2.cc
(link) 51 yıl boyunca bisiklet süren alman vatandaşı az önce Facebook'ta karşıma çıktı.
 
Adalar için güzel bir adım:

(link)
 
Uludağ Performans tırmanışını düzenleyen Mecit Tatlıcıların babası olması lazım...allah rahmet eylesin geçen haftalarda marmariste bu hafta da manavgat :((
 
Uludağ Performans tırmanışını düzenleyen Mecit Tatlıcıların babası olması lazım...allah rahmet eylesin geçen haftalarda marmariste bu hafta da manavgat :((
Bildiğim kadarıyla amcası oluyor. Hoş amca baba yarısı derler ya. Allah mekanını cennet eylesin. Geçen hafta bir tanede daha oldu, şükür arkadaşlar hafif sıyrıklar ile atlattılar.

IMG-20250429-WA0001.jpg
 
"Seslendik, kırmızı yandı dur dedik, duymadı." Bu bir bisikletçinin ölümü için hiç mazur görülecek bir mazeret değil.
O grup sürüşündeki bisikletçileri kınıyorum. :(
Abi prosedürler de biraz muallak. Mesela bisiklet yolu varsa ve biz yoldan gidiyorsak, suçluyuz. Bisiklet yolu yoksa, haklıyız. Ayağımız yere degdiğinde, yayayiz, bisiklet üzerinde iken taşıt.. Bizde de birwz sorun var.. Yol istemeden , yola atliyoruz.. elimizle sinyal vermeden dönmeye çalışıyoruz, trafiğin seyrini yavaslatacak bozacak şekilde sürüyoruz.. kırmızı ışıklarda beklemeden geçiyoruz..
Bu konuda caydırıcılık da yok.. İnsanlar üstümüze sürmekten , bağırıp çağırmaktan geri durmuyor, korkmuyor kimse.. Herkesin yola çıkmadan önce bisikletli ile karşılaşma ihtimalini düşünmesi lazım..
 
Abi prosedürler de biraz muallak. Mesela bisiklet yolu varsa ve biz yoldan gidiyorsak, suçluyuz. Bisiklet yolu yoksa, haklıyız. Ayağımız yere degdiğinde, yayayiz, bisiklet üzerinde iken taşıt.. Bizde de birwz sorun var.. Yol istemeden , yola atliyoruz.. elimizle sinyal vermeden dönmeye çalışıyoruz, trafiğin seyrini yavaslatacak bozacak şekilde sürüyoruz.. kırmızı ışıklarda beklemeden geçiyoruz..
Bu konuda caydırıcılık da yok.. İnsanlar üstümüze sürmekten , bağırıp çağırmaktan geri durmuyor, korkmuyor kimse.. Herkesin yola çıkmadan önce bisikletli ile karşılaşma ihtimalini düşünmesi lazım..
Aslına bakarsan kimsenin umurunda değiliz özet bu. seçim zamanı bisiklete biner gezerler sonra şu kadar bisiklet yolu yaptık derler, yaptıkları yolların çoğu da kullanılabilir de değil, ulaşım için de anlamsız yerlerde. Maksat dostlar alışverişte görsün.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alazarhus
Bir iş ticarileştiği zaman görünür oluyor. Örneğin bakın motosiklet kullanımına, kuryelikle birlikte son 10-15 senede nasıl patladı ve trafikte herkes şu an bi yerlerden bi motor çıkar düşüncesine sahip. Bu iyi bişey diye demiyorum ama kullanım oranı arttıkça görünürlük artıyor, kullanım oranının artması için de o işin ticarileşmesi gerekiyor bizim gibi hobilerin lüks ve çocuk işi olarak görüldüğü ülkeler için. Bisikletin böyle bi statüye kayması mümkün değil, zira ne motosikletteki gibi kuryelik açısından ne de futbol gibi sportif açıdan ticari olarak artısı eksisinden fazla olması mümkün değil.

Kendimizi koruyabildiğiniz kadar koruyacağız tabi ama yine de maalesef trafikteki diğer unsurların görebildiği kadar güvendeyiz.
 
Bir iş ticarileştiği zaman görünür oluyor. Örneğin bakın motosiklet kullanımına, kuryelikle birlikte son 10-15 senede nasıl patladı ve trafikte herkes şu an bi yerlerden bi motor çıkar düşüncesine sahip. Bu iyi bişey diye demiyorum ama kullanım oranı arttıkça görünürlük artıyor, kullanım oranının artması için de o işin ticarileşmesi gerekiyor bizim gibi hobilerin lüks ve çocuk işi olarak görüldüğü ülkeler için. Bisikletin böyle bi statüye kayması mümkün değil, zira ne motosikletteki gibi kuryelik açısından ne de futbol gibi sportif açıdan ticari olarak artısı eksisinden fazla olması mümkün değil.

Kendimizi koruyabildiğiniz kadar koruyacağız tabi ama yine de maalesef trafikteki diğer unsurların görebildiği kadar güvendeyiz.
Bu işler örgütlenme ile olur, biz sürekli şikayet edip hiç bir çaba göstermeyen ortadoğulularız.
 
Bir iş ticarileştiği zaman görünür oluyor. Örneğin bakın motosiklet kullanımına, kuryelikle birlikte son 10-15 senede nasıl patladı ve trafikte herkes şu an bi yerlerden bi motor çıkar düşüncesine sahip. Bu iyi bişey diye demiyorum ama kullanım oranı arttıkça görünürlük artıyor, kullanım oranının artması için de o işin ticarileşmesi gerekiyor bizim gibi hobilerin lüks ve çocuk işi olarak görüldüğü ülkeler için. Bisikletin böyle bi statüye kayması mümkün değil, zira ne motosikletteki gibi kuryelik açısından ne de futbol gibi sportif açıdan ticari olarak artısı eksisinden fazla olması mümkün değil.

Kendimizi koruyabildiğiniz kadar koruyacağız tabi ama yine de maalesef trafikteki diğer unsurların görebildiği kadar güvendeyiz.
Motorcular buyuk bela. Hem kendilerine hem millete. Gecen yolda giderken 5 km icinde belki 2-3 farkli motor kazasi gordum ve genelinde kaza sebepleri kendileri oluyor.
 
Geri