Scudo Sports

Bisiklet Dünyasından Haberler

1- İstanbul'da zaten metroya bisikletle binilince ek ücret ödenmiyordu! (eski uygulama aynen devam yani)
2- zaten saat 19'dan sonra (20 de olabilir tam hatırlamıyorum) her türlü bisikletle binilebiliyordu (bindim birkaç defa) (eski uygulama aynen devam yani)
3- Katlanır Bisiklet ise her zamanki gibi her türlü kısıtlamadan muaf! (eski uygulama aynen devam yani)
4- Tek vagon değil zaten hangisi müsaitse ona biniyorduk (ben şahsen hep en sondakine geçerdim, dallamanın biri laf eder de kafayı geçiririm haklıyken haksız konuma düşmemek için) şimdi sadece son vagona girebiliyoruz!
5- o zaman en son vagona bisikletsiz yolcuların girişi de engellenmeli!

sonuç; Var olan durumu daha kötü hale getirerek (tek vagona kısıtlayarak, yürüyen merdivene yasak koyarak) nasıl yeni ve güzel bir şey yapmış gibi gösterebiliyorsunuz İBB? burda iyileşen tek 1 madde bile yok! aksine kötüleşen bir durum var!
 
Scudo
Yarışlarda çevreyi kirleten sporculara yeni cezalar geliyor...
(link)
 
241043 dosyayı görüntüle
Artık katlanırlar da bisiklet vagonuna gelmek zorunda. Yanda da çok sempatik maddeler var bakın
1-Ayak altında dolaşmayın
2-Adam gibi davranın saçma sapan hareketlerde bulunmayın
3-Milleti rahatsız etmeyin sümüklü böcekler
4-Asansör ve yürüyen merdivene yeltenmeyin eşşek gibi merdivenden taşıyacaksınız o bisikleti
5-Her an dışarı atılabilirsiniz ayağınızı denk alın
Bu ne ya sevr muahedesi gibi şartlar. En son madde lüzum görüldüğü taktirde bisikletin işgal edilebilir gibi bir şey olmuş.
Yarışlarda çevreyi kirleten sporculara yeni cezalar geliyor...
(link)
yarışlarda soteye yatmış matara ölücülerine kötü haber. Tamamda kardeşim gravvvvvvv gravvvvv diye 1000 beygir basan formula ve ralli arabalarına niye ceza yok. Onlar atmosfere fransız parfümü mü salıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Daytona
Frensiz ve gidonsuz 3 bin 500 kilometre
Pakistan'da bir maceraperest, önemli parçalarını söktüğü bisikletiyle ülkeyi uçtan uca gezdi. 3 bin 500 kilometrelik çılgın yolculuk, başkent İslamabad'da tamamlandı.

(link)
 
Frensiz ve gidonsuz 3 bin 500 kilometre
Pakistan'da bir maceraperest, önemli parçalarını söktüğü bisikletiyle ülkeyi uçtan uca gezdi. 3 bin 500 kilometrelik çılgın yolculuk, başkent İslamabad'da tamamlandı.

(link)

Bir de akıl hocası varmış. Akıl hocası, Allah'tan bisikletin selesini söküp sele borusu üzerinde bin dememiş.:ssrtcbya:
Allah akıl fikir versin.
 
Strava bisiklet kullanımlarının yoğun olduğu yerleri erişime açtı. Amaç belediyelerin devletlerin bisikletli ulaşımda planlama yapmasına katlı sağlamak. Çok güzel düşünülmüş. Umarım bunu değerlendirecek kurumlarımız olur.
 
Zaten var olan, istanbul'da bisikletlilere metro ile ulaşım imkanını yeni bir hamle imiş gibi sunma uyanıklığı kısmına girmiyorum.

Eski uygulama gayet yerli yerinde gibiydi.
Mesai başlangıcı-bitişi yoğun saatlerde bisiklet kısıtlaması olmasını normal karşılıyorum çünkü bisiklet birkaç kişilik yer kaplıyor. Dolu metro koridorlarında insanların içinden bisikleti kapıya hareketlendirmeye çalışmak her açıdan sıkıntıdır.

Yeni uygulamayla saçma ve bisiklet kullanıcıları aleyhine bulduğum bir kaç durum oluşuyor.

Normal bisiklet sahibiyim.
Katlanırlara da son vagon şartı getirilmiş.
Gereği neydi ki? Katlanır bisikletin çekçekli bavuldan veya bebek arabasından ne farkı var? Pekala herhangi bir vagonu kullanabilirlerdi katlanır sahipleri kimseye rahatsızlık vermeden.

Bisikletlilerin sadece son vagona binebilmeleri, diğer vagonlara yasak getirilmesine bir diyeceğim yok. Makul karşıladım. Bir zararı olmaz, normal yolcularla arada olası sıkıntılar da yaşanmamış olur.

Yeni uygulamada en büyük sıkıntı bisikletlinin asansör kullanılmasına yasak getirilmesi olmuş. Yürüyen merdiven de yasaklanmış ama bunu doğru buluyorum çünkü çok tehlikeli ve riskli gerçekten. Yürüyen merdivende bisikletin hakimiyetini kaybettiğiniz anda hem kendinizin hem diğer yolcuların sağlığını tehlikeye atmış oluyorsunuz, ki böyle bir kaza yaşadım. Allahdan gecenin bir yarısıydı ve yürüyen merdiven bomboştu. Tek zarar gören ben oldum.
Ama asansör yasağı böyle mantıklı değil hiç.
Metro asansörünü kullanmadım. Marmaray aansörleri Bisikletlilerin kullanımına çok uygun. Hemen hiçbir risk barındırmıyor.
Metro asansörleri de marmaray gibi bisikletin giriş çıkışına müsade edecek boyuttaysa yasak saçma.

Öyle istasyonlar var ki yerin 4-5 kat altında ve seksen, yüz basamak inip çıkmak gerekir.
Zaten metro merdivenleri çok dik. 20 basamak bile pek çok bisikletli için hem büyük zahmet, hem tehlike demektir.
Bunun kadın bisikletlisi, çocuk bisikletlisi, yaşlı bisikletlisi var daha ayrıca.

Asansörü kullanmama müsade etmeyecek biri olursa al sen çıkar derim şimdilik.
Asansörsüz metroda bisikletli seyahat özgürlüğü olmaz, zulmü ve hayati tehlikesi olur ancak.
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan
Yeni UCI teknoloji kuralları sızdırıldı: Bisiklet tasarımı sarsılacak mı?
(link)
 
Türkiye Yol Bisikleti Yarışları tarihi İpek Yolu'nda başladı

(link)
 
Sahibine 'affedin' notu yazıp, bisikleti aldığı yere bıraktı...
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan
Vestel elektrikli bisiklet bataryası üretmeye başlamış.
 
  • Beğen
Tepkiler: Daytona
@eshquiaa vestel batarya alanına iyi yatırım yaptı diye biliyorum, şuan durum ne bilmiyorum. Elektrikli araç piyasasının potansiyelini gördükleri için yüklü yatırım yapmışlardı. Yanılmıyorsam toggun da ortaklarından olmaları lazım. Umarım iyi ürünler üretebilirler.
 
(link)

Çok beğendim ama ülkemize getirip satmazlar...
 
(link)

Çok beğendim ama ülkemize getirip satmazlar...
Yeni touring modeli de çok güzel duruyor, avrupada satışa çıktı yanlış hayırlamıyorsam 800 euroydu(önü arkası kırpık ama instagramdan aldım) . Bike packing çantaları da yeni yılda çıkacak diyorlar ama bize geleceklerini ben de sanmıyorum.IMG_20201112_020343.jpgIMG_20201112_020359.jpg
 
Bisikletimi sürmeyi seviyorum. Ama kendime 'Bisikletçi' demeyeceğim....
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Geri