Alp Aslan
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 2 Temmuz 2008
- Mesaj
- 2.091
- Tepki
- 4.140
- Şehir
- istanbul - Küçükyalı
- Bisiklet
- Cannondale
Merhaba Arkadaşlar, Bisikletimi boyatmaya karar verdikten sonra başımdan geçenleri ve öğrendiklerimi sizlerle paylaşmak istedim.
Bisikletimi yeniden dizayn etmeye karar verdikten sonra kendim boyamaya yetecek zamanım ve yeterli tecrübeyede sahip olmadığım için bu konuyu araştırmaya başladım ilk olarak Kadro demontaj ve montaj yapacak bir bisiklet üstadı bulmanız gerekiyor ve duyduğum kadarı ile bunun için 100 ila 150Tl arası ücret isteyen bisikletçiler var ama bu fiyat biraz yüksek aradığımız rakam azami 50-70Tl arası olması gerekiyor bence, ama güvendiğiniz bir yerde yaptırmanızda fayda olacaktır, Kadroyu elimize aldıktan sonra 2. aşamaya geliyoruz Kim Nerde Hangi Yöntem ile boyayacak; Siz boyatabileceğiniz yerleri düşünürken ben bir yandan Tasarım konusunu anlatayım çünkü bisikletiniz boyanırken sizin sticker tasarımını halletmeniz gerekiyor, Kadronun hangi bölümlerine nasıl bir sticker tasarımı yapacaksanız o bölgelerin tam ölçülerini cm olarak alıp bilgisayar başına geçiyorsunuz ve umarım biraz bilginiz varsa bunun altında kolayca kalkabilirsiniz, kullanabileceğiniz programlar Freehand, Coreldraw ve photoshop olabilir eğer yapamayacağınızı düşünüyorsanız mutlaka çevrenizde çat pat bu programlardan birini kullanan vardır diye umuyorum ve varsa ona tarif edip istediğiniz sonuçları elde edebilirsiniz, çalışmalarınızı cd'e kaydedip dış mekan folyo sticker yapan ozalitçilerden birine gidiyorsunuz mutlaka 2-3 kopya yaptırın sonra benim gibi üzülmeyin bazen yapıştırırken istenmeyen kazalar olabiliyor.Ozalitçinin sizden beklentisi çalışmalarınızın 2 cm'den küçük olmamasıdır ve ödeyeceğiniz ücret 20Tl'i geçmemeli.Evet şimdi hemen 2. aşamaya geri dönelim Bisikletimizi Oto sanayide ( Ben İST. Bostancı Oto Sanayinde şansımı Denedim ) normal sıcaklıkda sprey boya ile boyatabiliyoruz yada İstanbul İmes'de ( yada şehrinize göre internette fırın boya diye aratıp bulabilirsiniz. ) Fırın boya yapan yerler var bunlar bisikletinizi kumlama yöntemi ile üzerindeki eski boyasını söküp 250 derecede boyayıp daha sonra yine yüksek sıcaklıkda vernikliyebiliyorlar ama sıcaklığa dayanamayacağı için sticker üzeri vernik atmıyorlar. Fırın boyacılar iş ayırt etmiyorlar fakat oto sanayide yaptırmak isterseniz çok dolaşmanız gerekebilir hepsi bu işi yapmak istemiyorlar eğer kadronuzu götürmeden bisikletimi boyarmısınız derseniz büyük ihtimal hayır derler ama sökülmüş kadroyu gösterirseniz o zaman içleri rahatlayıp kabul ediyorlar 2 sistem içinde ödeyeceğiniz rakam 50 ila 60 Tl'i geçmemesi gerekir.Ben oto sanayi sistemini seçtim oto boyacıları bisikleti zımparalayıp üzerine istediğiniz boyayı atabiliyorlar ben opel arabalarında kullanılan griyi seçtim ardından bisikletinizi alıp stickerlarını yapıştırıp aynı yere geri götürüyorsunuz bu seferde vernik atılıyor eğer bilginiz yoksa aman verniği kendiniz atmayın yoksa benim gibi üzülürsünüz ve ardından bisikletiniz yenilenmiş olarak binilmeye hazır hale gelmiş olur, Umarım sizlerle paylaştığım konu sizlerede yardımcı olur Bisikletimi yenilerken bana bilgileri ile destek olan Bülent Özer Arkadaşıma ve Cadde Bisikletten Üstad Muhammed Arkadaşıma teşekkürü bir borç bilirim. Bisikletimin eski ve yeni hali aşağıdadır, Saygılarımla
Alp ASLAN
ÖNCE
http://img142.imageshack.us/img142/3593/34455149.jpg
SONRA
http://img187.imageshack.us/img187/2803/57985489.jpg
http://img109.imageshack.us/img109/3567/31327107.jpg
http://img690.imageshack.us/img690/5374/85629016.jpg
Bisikletimi yeniden dizayn etmeye karar verdikten sonra kendim boyamaya yetecek zamanım ve yeterli tecrübeyede sahip olmadığım için bu konuyu araştırmaya başladım ilk olarak Kadro demontaj ve montaj yapacak bir bisiklet üstadı bulmanız gerekiyor ve duyduğum kadarı ile bunun için 100 ila 150Tl arası ücret isteyen bisikletçiler var ama bu fiyat biraz yüksek aradığımız rakam azami 50-70Tl arası olması gerekiyor bence, ama güvendiğiniz bir yerde yaptırmanızda fayda olacaktır, Kadroyu elimize aldıktan sonra 2. aşamaya geliyoruz Kim Nerde Hangi Yöntem ile boyayacak; Siz boyatabileceğiniz yerleri düşünürken ben bir yandan Tasarım konusunu anlatayım çünkü bisikletiniz boyanırken sizin sticker tasarımını halletmeniz gerekiyor, Kadronun hangi bölümlerine nasıl bir sticker tasarımı yapacaksanız o bölgelerin tam ölçülerini cm olarak alıp bilgisayar başına geçiyorsunuz ve umarım biraz bilginiz varsa bunun altında kolayca kalkabilirsiniz, kullanabileceğiniz programlar Freehand, Coreldraw ve photoshop olabilir eğer yapamayacağınızı düşünüyorsanız mutlaka çevrenizde çat pat bu programlardan birini kullanan vardır diye umuyorum ve varsa ona tarif edip istediğiniz sonuçları elde edebilirsiniz, çalışmalarınızı cd'e kaydedip dış mekan folyo sticker yapan ozalitçilerden birine gidiyorsunuz mutlaka 2-3 kopya yaptırın sonra benim gibi üzülmeyin bazen yapıştırırken istenmeyen kazalar olabiliyor.Ozalitçinin sizden beklentisi çalışmalarınızın 2 cm'den küçük olmamasıdır ve ödeyeceğiniz ücret 20Tl'i geçmemeli.Evet şimdi hemen 2. aşamaya geri dönelim Bisikletimizi Oto sanayide ( Ben İST. Bostancı Oto Sanayinde şansımı Denedim ) normal sıcaklıkda sprey boya ile boyatabiliyoruz yada İstanbul İmes'de ( yada şehrinize göre internette fırın boya diye aratıp bulabilirsiniz. ) Fırın boya yapan yerler var bunlar bisikletinizi kumlama yöntemi ile üzerindeki eski boyasını söküp 250 derecede boyayıp daha sonra yine yüksek sıcaklıkda vernikliyebiliyorlar ama sıcaklığa dayanamayacağı için sticker üzeri vernik atmıyorlar. Fırın boyacılar iş ayırt etmiyorlar fakat oto sanayide yaptırmak isterseniz çok dolaşmanız gerekebilir hepsi bu işi yapmak istemiyorlar eğer kadronuzu götürmeden bisikletimi boyarmısınız derseniz büyük ihtimal hayır derler ama sökülmüş kadroyu gösterirseniz o zaman içleri rahatlayıp kabul ediyorlar 2 sistem içinde ödeyeceğiniz rakam 50 ila 60 Tl'i geçmemesi gerekir.Ben oto sanayi sistemini seçtim oto boyacıları bisikleti zımparalayıp üzerine istediğiniz boyayı atabiliyorlar ben opel arabalarında kullanılan griyi seçtim ardından bisikletinizi alıp stickerlarını yapıştırıp aynı yere geri götürüyorsunuz bu seferde vernik atılıyor eğer bilginiz yoksa aman verniği kendiniz atmayın yoksa benim gibi üzülürsünüz ve ardından bisikletiniz yenilenmiş olarak binilmeye hazır hale gelmiş olur, Umarım sizlerle paylaştığım konu sizlerede yardımcı olur Bisikletimi yenilerken bana bilgileri ile destek olan Bülent Özer Arkadaşıma ve Cadde Bisikletten Üstad Muhammed Arkadaşıma teşekkürü bir borç bilirim. Bisikletimin eski ve yeni hali aşağıdadır, Saygılarımla
Alp ASLAN
ÖNCE
http://img142.imageshack.us/img142/3593/34455149.jpg
SONRA
http://img187.imageshack.us/img187/2803/57985489.jpg
http://img109.imageshack.us/img109/3567/31327107.jpg
http://img690.imageshack.us/img690/5374/85629016.jpg


