Scudo Sports

Bisiklet boyama püfleri

@Murat Cömez asıl sana "sakin ol şampiyon" denmesi gerekiyor sanki. 3-4 ay önce üşenmiyip "terbiyesiz forum üyesi" diye başlık açıp p.m. leri ifşa etmeyle uğraşan kişi değil misin sen? "forumun bilirkişisi" halleri... daha geçen gün kadroya bracket yatağının dişlerini hangi kılavuzla açarım diye soran birine daha adamın ne sorduğunu anlamadan 1 paragraf mil standartlarını anlattın. "bak ne kadar da kompentanıyım bu işlerin" havaları... hah dalga da geçtin başlığı açan kişiyle şimdi rahatlamışsındır.
:koptum: :koptum: :koptum: :koptum: Ha iste sen yazmasan olmazdi bana. Ne de özlemisim seni ya.
Sen bir seyin farkinda degilsin, ben yardimci olamk istedim ama yanlis anladigimida söyledim. Ha sonra ise senin yardimci olamdigin konuyu anladim ve yine ben yardimci oldum. Sen bana birdaha yazma ok. Senin yazdiklarini dogru dürüst okumuyorum bile, isfa ettigim kiside zaten terbiyesizin tekiydi bazi kisiler gibi burada.

Birdaha insallah seninle görüsmemek üzere. kendine iyi bak hoscakal.
 
Scudo
@Murat Cömez Sen kendini ne zannediyorsun yukarda ahlaksızca konuya dalıp alay geçiyorsun karşılık verince terbiyesiz konumuna düşüyoruz güya. Git başkasına sar
 
"senin yardımcı olamadığın"... ahahaha yine ezdi "forumun bilirkişisi" :koptum:

"ne kadar da cahilsin bracket yuvasının dişlerinin standartını, hatvesini vs bilmiyorsun"... ben "yardım ettim" demedim. ama en azından sorulanla alakasız bir şey hakkında maval okuyup, paylaşımcılık adı altında ego mastürbasyonu yapmıyorum. şu başlığın altına "boşuna deneme olmaz" yazarsın, veya saçma bulup hiç bir şey yazmazsın, ama direkt şahsa yönelip dalga geçmeye, yaş üzerinden küçümsemeye girme, kaç yaşında adamsın biraz ağırlığın olsun.
 
bisikletboya_20200608_193507.jpg
bisikleti boyaması için sanayide kaporta-boyacıya verdim bakalım sonuç nasıl olacak, istediğim renk kadro turuncu ve gidon un alt tarafındaki tekeri tutan yer siyah olacak şekildeydi, boyandıktan sonra da buraya atacağım
 
IMG_20200610_173643.jpgsanayiden çıkmış hali bu şekilde, fırın boya değil, akrilik+sertleştirici kattığını söyledi usta, aldığımda tam kurumamıştı dokunduğum yerler kalktı. Benim tavsiyem vaktiniz varsa kendiniz boyayın.
 
229772 dosyayı görüntülesanayiden çıkmış hali bu şekilde, fırın boya değil, akrilik+sertleştirici kattığını söyledi usta, aldığımda tam kurumamıştı dokunduğum yerler kalktı. Benim tavsiyem vaktiniz varsa kendiniz boyayın.
Aynısını tecrübe etmiş biri olarak azıcık özenerek çalışınca kendiniz daha iyi boyadığınızı göreceksiniz. Bende boyayacak adam ile beraber gidip rengi beğendim aldım. Kendinde sertleştiricisi falan varmış almamıştık. 4 kez boyayıp her seferinde daha farklı şekilde rezil etmiş ve sonuncuda hiç anlaşmadığımız farklı bir renk ile bana kadroyu vermişti. O günün kızgınlığı ile kafamda ne yapabilir diye düşünüp internetten bir kaç farklı örneğe bakıp 3 tane sprey boya aldım, üzerindeki boyaya ıslak zımpara atıp astar kat olarak kullandım. Detaylar için imzam da topladığım bisikletin konusu var.
Hayırlı ve geçmiş olsun.
 
229772 dosyayı görüntülesanayiden çıkmış hali bu şekilde, fırın boya değil, akrilik+sertleştirici kattığını söyledi usta, aldığımda tam kurumamıştı dokunduğum yerler kalktı. Benim tavsiyem vaktiniz varsa kendiniz boyayın.
Merhabalar. Sonuç için üzüldüm sizin adınıza. Geçmiş olsun.
Fotoğrafa yakınlaştırıp incelemeye çalıştım kulak kısmında alın borusunda falan kusurlar var gibi. Sanki fırçayla boyayı kalın tabaka halinde sürüp bırakmış gibi. Merak ediyorum acaba astar atıldı mı? Boyanın üzerinde herhangi bir koruyucu falan? Bir de neden sanayiye boyamaya verdiğiniz halde fırın boya yaptırmadınız acaba?

Şimdi planınız ne bu kadro ile ilgili? Yapacaklarınızı merak ediyorum, takipte olacağım.
 
yakından bu şekilde gözüküyor 😀 eski boyayı söküp zımparaladığını, astar attığını söyledi ama astar atılmış boya bu şekilde kalkar mı? Boyanın üstüne vernik atılmış. Fırın boyanın kadroya zarar verebileceğini söylemişler kadro da eski olunca risk almak istemedim. Boya konusunda çok tecrübem yok dolaysıyla planım olduğu da söyleyenemez hocam 😀 kusurlar biraz daha gözükmeyen yerlerdeler diye kendimi teselli ediyorumIMG_20200610_173650.jpg
 
Hepsini söküp yeniden yapmak isterseniz adım adım yol gösterebilirim. Bu şekilde boyanmaması mümkün değildi zaten. İmkanınız varsa boyayı güneş altında kurutun sertleşsin sonra sanayide kumlamacı bulup komple kumlatarak detaylı temizletin. Elle de yaparsınız da uzun sürer ince işçilik ve el girmeyen yerlerde uğraştırır.
Bisikletin kendisi fabrikada boyanırken fırına giriyor da yeniden boyanınca neden giremiyormuş. Fırın boyaya da verseniz altını temizlemedikleri için zamanla pul pul atardı . Zaten bunu tek fırına atmazlar. Oto Sanayide ise boya kabini/fırını saatlik yada yarım saatlik kiralanır. Fiyat ne şu anda bilemiyorum. Tüm malzemelerle girer boyamayı yapar bir miktar kuruması beklenir ve çıkar. Bisikleti tek başına oraya sokmak örneğin 100-200 TL fırın ücreti vermek demek. Attırdığınız boyaya değmez.

Komple kazımadan boyamayı denemeyin rezil birşey çıkar ortaya.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Benim de alüminyum bisikletim var. Henüz şartları sağlayamadığım için yapamıyorum. Ancak planım sprey şeklinde satılan boya sökücülerden almak. O spreyi sıkınca metalin üzerindeki tüm boya kabarıyor ve spatula gibi bir malzemeyle boyayı kazıyosunuz. Dokununca düşüyor zaten. Böylece efor sarfetmeden boyadan tamamen kurtuluyosunuz. Sonrasında kadroyu sabunlu suyla yıkayıp kuruturum. Sonra ince zımpara atıp zemin oluştururum. Ardından sprey astar ve üzerine yeterli katlarda boya atarım. Sonrasında mat bir vernik atıp bitiririm diye düşünüyorum. Bu işlemi de katları güzelce kuruta kuruta bir haftaya falan yaymayı düşünüyorum. YouTubedaki Etoe isimli kanal çok güzel işler yapıyor. Ben de bu süreçte onun attığı her videoyu izleyerek kendimi hazırlıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
Katlar kurutulmaz. Hafif kuruduktan sonra üstüne atılır böylelikle 3 kat attıysanız tek kat gibi birleşir. Kuruduktan sonra kat atarsanız keçelemeniz gerekir ki sağlam tutsun. İşin püf noktası da son katta. metalikte vernik son kata atılır ama içine sertleştirici katılarak. Opakta ise vernik ile boya ve sertleştirici beraber karıştırılıp atılır. Böylelikle kürlendiğinde kemik gibi olur aynen araç boyaları gibi.,

Yalnız alüminyum biraz sorun. Astar katını kaldırırsanız oksijenle tepkimeye girer ve ince oksit tabakası oluşturur. Bu da boya tutumunu azaltır. Hiç boyamadın mı bu şekilde derseniz evet boyadım ama bazılarında zamanla pul pul dökülmeler oldu özellikle darbe alan bir noktadan boya nem alırsa altına oradan devam edip gider.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin ve MakRo
Katlar kurutulmaz. Hafif kuruduktan sonra üstüne atılır böylelikle 3 kat attıysanız tek kat gibi birleşir. Kuruduktan sonra kat atarsanız keçelemeniz gerekir ki sağlam tutsun. İşin püf noktası da son katta. metalikte vernik son kata atılır ama içine sertleştirici katılarak. Opakta ise vernik ile boya ve sertleştirici beraber karıştırılıp atılır. Böylelikle kürlendiğinde kemik gibi olur aynen araç boyaları gibi.,

Yalnız alüminyum biraz sorun. Astar katını kaldırırsanız oksijenle tepkimeye girer ve ince oksit tabakası oluşturur. Bu da boya tutumunu azaltır. Hiç boyamadın mı bu şekilde derseniz evet boyadım ama bazılarında zamanla pul pul dökülmeler oldu özellikle darbe alan bir noktadan boya nem alırsa altına oradan devam edip gider.
Bana cevap vererek yanlış yaptınız. Bu işe kalkıştığımda size ulaşıp sorularımla başınızı ağrıtabilirim :)
En büyük kullanım alüminyum bisiklette, çoğu kişi boyuyor, boyamak istiyor. Belki ben bulamıyorum ama şöyle aptala anlatır gibi tane tane ve tüm ayrıntılarıyla uygulamalı olarak anlatan birini bulamadım. Her kafadan ayrı ses çıkıyor. Sizin bahsettiğiniz bu oksitlenme olayını ilk kez duydum mesela. Sağ olun.
 
Estağfurulllah . Alüminyumun paslanmamasının en büyük sebebi yüzeyinin havadaki oksijenle etkileşime girip alüminyum oksit tabakası ile kaplanması. Bu çok ince ve şeffaf olduğundan fark edilmez. Bu nedenle de Alüminyum kaynağı da farklıdır. Eskiden kırılan alüminyumu kaynakla eski haline döndüremezlerdi ama teknik artık izin veriyor.
Alüminyum boya yerine eloksal dediğimiz elektrokimyasal yöntemlerle yüzeyinde oluşturulan mikropürüzlere yapışan pigmentlerle renklendirilir. Bu işlemden sonra da yüzey pürüzlendirilmiş olduğundan üzerine boya atıldığında tutar.
Bunun dışında alüminyum primer astar boyası vardır. Bu boya ile astarlama işlemi yapmak sonra çelik kadroyu boyar gibi boyamak mümkün.

Bunun dışında elbette çelik kadro gibi zımpara, akrilik boya astarı yada astarsız direkt boyamak mümkün ama uzun ömürlü olmayacağına emin olabilirsiniz. Boyayı birkaç kat atıp üzerini de vernikleyince sağlam oldu hissi versede haliyle bisiklet bu bir yerlere çarpıp çizdirmenizle birlikte bozulma hızla ilerleyecektir.

Sanayide de alüminyum kaporta parçaları geliyor ama boyacılar hangi ürünü kaça alıyorlar bilemiyorum şu an ama unutursam da hatırlatırsanız boyacıya gidince güncel isim ve ücretini öğrenir yazarım.
 
Belki ben bulamıyorum ama şöyle aptala anlatır gibi tane tane ve tüm ayrıntılarıyla uygulamalı olarak anlatan birini bulamadım. Her kafadan ayrı ses çıkıyor.

Aynen öyle bu tip konularda Türkçe kaynak bulması ölüm her kafadan bir ses çıkıyor. Ben boyama yapacağım zaman yıllardır bu işi yapan adam işinin ehlidir diyip güvenerek verdiğim ve adamın daha da rezil etmesiyle "en fazla ne olabilir ki
daha da bozulursa komple boyayı söker adam gibi 300-500'e boya yapan işin ehli birisine verir geçerim" dedim ve işe giriştim. Youtube'daki Etoe'nin kanalı falan bende izledim. 1 ay kadar @mariokaldato Raşit abi bulduğu videoyu bana atıyor falan bir komple oturdum ıslak zımpara ile hazırladım. Boya yapacağım alan olmadığı için evin boş odasını güzelce çöp poşetleri ile kapladım, bir tane cam açtım. Malum pandemi dönemi olması ile 2 tane maskeyi üst üste takarak. 3 kat olarak boyadım.
-En alt en açık beyaza yakın yeşil astar olarak kullandığım,
-Onun üzerine dalları istediğim yere tutarak kahve rengi ile boyadım. 30-40 dakika beklettim.
-Aynı yöntem ile yeşil boyayı yaptım yine 30-40 dakika beklettim. En sonda da ara ara bazı yerleri siyah ile boyadım.

Her hangi bir askı aparatım olmadığı için sandalyenin bir tanesini diğerinin üzere ters koyup maşa borusu geçecek yere sandalye bacağını geçirip öyle boya yaptım kadro her hangi bir yere temas etmediği için her hangi bir boya kalkması olmadı. 1 gün boyunca oda da beklettim. İyice kuruyunca da şeffaf mat sprey vernik ile aralarında 30'ar dakika arayla 3 kat vernik attım. Şimdiye kadar bir nokta boya kalkması oldu. Onu da elimde tornavidayı bir an kaçırınca boya kalktı. Vernik öncesi 1 kez daha ıslak zımpara yaptım. Hatta bazı yerleri es geçmişim. İlk vernik kuruduktan sonra kadro yüzeyine elimi komple gezdirdim pürüzlü olan yerlere bir kaç kez ıslak zımpara yaptım (1000'lik zımpara) Fabrikasyon kalitede olmadı ama gayet hoş oldu.
 

Dosyalar

  • IMG_20200508_144644.jpg
    IMG_20200508_144644.jpg
    1,3 MB · Okunma: 90
  • IMG_20200508_162224.jpg
    IMG_20200508_162224.jpg
    497 KB · Okunma: 89
  • IMG_20200508_164148.jpg
    IMG_20200508_164148.jpg
    1,3 MB · Okunma: 89
  • IMG_20200508_175649.jpg
    IMG_20200508_175649.jpg
    1,3 MB · Okunma: 86
  • IMG_20200508_180446.jpg
    IMG_20200508_180446.jpg
    1,2 MB · Okunma: 85
İlk önce boya kaldırıcı bir malzeme var alüminyumsa saf alüminyum gözükene kadar tüm boyayı kaldırıyor. Kesinlikle yapın. Sonra darbe almış yerler varsa arabalarda olduğu gibi macunlayın. Sonra astar atın sonra boya yapın. Boyalarda fırın boya değilse oturun kendiniz boyayın kimse sizin kadar özenmez. Boya seçimi yaparken dikkat edin, metal için mi suya dayanıklı mı vs. Ahşaplarda olduğu gibi bunda vernik vs var mı bilmiyorum ama varsa mutlaka uygulayın. Boya katları ve son işlem arasında yeterince süre geçsin yoksa geri kalkar. En kötü ihtimalle metal sprey boyası kullansanız bile iş görür.
 
@MakRo Sizin maceranızı okudum tamamen güzel iş çıkartmışsınız tebrik ederim. Özeniyorum işte böyle şeylere :)
İğne yaprak deseni benlik değil ama kadronuzu kurtarmayı başarmışsınız.
 
Su zımparası ile pürüz ve pütürler varsa onları giderin. Komple su zımparası yapmanıza gerek yok. Boyacılarda keçe satılıyor. 5-10mm kalınlığında 15x20 cm ebadında. Uzun süre kullanabilirsiniz ve esnek olduğundan kolaylıkla parçalanmadan tüm yüzeyleri birkaç geçişte ve kuru olarak kılcal çiziklerle kaplarsınız. Ardından deterjanla güzel bir yıkama ve nem kalmayana kadar kurutma sonrası son katı atın. Toz , yağ ve nem kalmaması çokomelli.
 
Aynen öyle bu tip konularda Türkçe kaynak bulması ölüm her kafadan bir ses çıkıyor. Ben boyama yapacağım zaman yıllardır bu işi yapan adam işinin ehlidir diyip güvenerek verdiğim ve adamın daha da rezil etmesiyle "en fazla ne olabilir ki
daha da bozulursa komple boyayı söker adam gibi 300-500'e boya yapan işin ehli birisine verir geçerim" dedim ve işe giriştim. Youtube'daki Etoe'nin kanalı falan bende izledim. 1 ay kadar @mariokaldato Raşit abi bulduğu videoyu bana atıyor falan bir komple oturdum ıslak zımpara ile hazırladım. Boya yapacağım alan olmadığı için evin boş odasını güzelce çöp poşetleri ile kapladım, bir tane cam açtım. Malum pandemi dönemi olması ile 2 tane maskeyi üst üste takarak. 3 kat olarak boyadım.
-En alt en açık beyaza yakın yeşil astar olarak kullandığım,
-Onun üzerine dalları istediğim yere tutarak kahve rengi ile boyadım. 30-40 dakika beklettim.
-Aynı yöntem ile yeşil boyayı yaptım yine 30-40 dakika beklettim. En sonda da ara ara bazı yerleri siyah ile boyadım.

Her hangi bir askı aparatım olmadığı için sandalyenin bir tanesini diğerinin üzere ters koyup maşa borusu geçecek yere sandalye bacağını geçirip öyle boya yaptım kadro her hangi bir yere temas etmediği için her hangi bir boya kalkması olmadı. 1 gün boyunca oda da beklettim. İyice kuruyunca da şeffaf mat sprey vernik ile aralarında 30'ar dakika arayla 3 kat vernik attım. Şimdiye kadar bir nokta boya kalkması oldu. Onu da elimde tornavidayı bir an kaçırınca boya kalktı. Vernik öncesi 1 kez daha ıslak zımpara yaptım. Hatta bazı yerleri es geçmişim. İlk vernik kuruduktan sonra kadro yüzeyine elimi komple gezdirdim pürüzlü olan yerlere bir kaç kez ıslak zımpara yaptım (1000'lik zımpara) Fabrikasyon kalitede olmadı ama gayet hoş oldu.
Komando botu takas
 
  • Hahaha
Tepkiler: necmeddin
Aaa
Arkadaslar konuyla alakası yok ama acaba sorabilir miyim basit yoldan bisikletimi nasıl boyayabilirim
 
Geri