Scudo Sports

Bisiklet bakımına ne kadar para veriyorsunuz?

Ali D.

Üye
Kayıt
7 Mayıs 2014
Mesaj
96
Tepki
63
Şehir
Ankara
Bisiklet
b'Twin
Merhaba biraz önce decathlon servisini aradım genel bakıma 80 lira istiyorlar. Bana pahalı geldi. Siz bakımı nerede yaptırıyorsunuz? Mahalle bisikletçisi zincir yağlamaya, vites ayarına ne kadar para ister?
 
Scudo
ben de 40 lira biliyordum. Sadece genel bakım yapılıyormuş ve 80 liraymış.
 
Çok zor olmadıkça her bakımı temizlik, yağlama, vites ayarı gibi konuları kendim yapıyorum ama göbek bakımı gibi konular olursa da yardım istemek zorunda kalıcam. En iyi tamir kendi yaptığınız tamirdir bence , bisikletim önüne gelen mahalle bisikletcisine teslim edemeyecek kadar seviyorum.
 
@Ali Dursun

Burada genel bakım 50 lira, göbekler falan komple ağır bakıma girerse 75 oluyormuş.
 
Ben size söyliyim pek fazla ilgilenilmiyor bence o kadar para verilmenin anlamı yok. "dc için konuşmuyorum."
Bence internetten sipariş edin, yağ sistemi ve elinizde alet varsa netten biraz araştırarak bakımlarını yapabilirsiniz. 3-5 parça sıkılıyor, temizleniyor, yağlanıyor, gevşek parçalar yerine oturtuluyor genel bir kontrol ediliyor eksik gedik parça varsa yenisini takıyor falan. Bence biraz araştırma yaparak bunu en uygun hatta ücretsiz şekilde kendinize de deneyim olmuş olur.

Yani sonuçta eli alet tutan her insan yapabilir, çok zor bir şey değil. Şahsen ben otomotiv sektöründeyim; Yetkili serviste çalışıyorum. Çalışana kadar alet tutmayı bilmezdim. Çalıştığım yerde öğrendim. Kendim yapabiliyorum bir problem olmadan. Ama illa ki yaptıracağım derseniz genel bakımı mahalle arası bisikletçilere yaptırmayın en azından bisikletiniz kaliteliyse. Gidin atıyorum; salcano bayii, kron bayiilerine gidin. Fiyatlarda ortalama 25-70 tl arası bir şey olur en babası.
 
daha hic bakim yapmadim :D daha bakima var ama ufak capli arastiriyorum 35 40 lira arasi merkez semtlerde saglam bisikletcilerde bakim fiyatlari
 
Şimdiye kadar bisikletime istediğim gibi bakımı yapan tek yer Ankara'daki Güngörler bisiklet Burak beydi. Hatta bedava sayılacak bir rakamdı. 3 yıldır Iğdır'dayım, Her bahar başında bakıma götürdüm farklı bisikletçilere, Ortalama 50 tl alıp sadece zincirime yanık yağ sürdüklerini gördüm. Çok büyük bir problemi yoksa bisikletinizin Kendiniz bakımını yapmanızı tavsiye ederim. En kötü vites ayarını belki yapamazsınız ( Ben halen doğru ayarı tutturamadım :) ) ama içiniz rahat olur. Sonuçta her kuruşu kazanmak için ne kadar zor işler yaptığını düşününce, aç gözlü esnafa para kaptırmanın ve aptal yerine konmanın verdiği rahatsızlık çok kötü. Ama dürüst işini bilen bir bisikletçi de bulursanız, aranızı iyi tutup hakkını veriniz.
 
göbek bakımı korkutuyor beni kendim yapabilir miyim?
 
Istediği kadar pahalı olsun arabaya göre simit parası....

I Love my bicycle :)

HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Oğuz han T
Göbek bakımı profesyonellik gerektiren bişey. Bir kaç eski jant göbeği ve eski bisikletim de denemeler yapmayı düşünüyorum.
 
80tl nedir yahu. youtube dan videoları izle bişeyler öğreniyor insan. öğrendikten sonra evde bakım en iyisi (link) ben az da olsa bişeyler öğrendim bu sayfadan
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali D.
Ben vermiyorum.
Bakım yapmak için gereken bütün anahtarlarım var. Zaten modern sistemlerde ihtiyacınız olan;
1. Aynakol sökmek için gerekli parçalar. Hollowtech II için 1 anahtar yetiyor. Sram sistemlerde tek alan. Campagnolo da aynı şekilde. Rotor aynakollar için ruble sökme anahtarı da gerekiyor, ki zaten var. Bir de göbek anahtarı. Ama orta göbeğin bakımı yok zaten. Ya sağlamdır ya da değişmesi gerekir.
2. Zincir sökme anahtarı
3. Ruble sökme anahtarı

Bunun dışında başka bir parçaya ihtiyacınız yok. Alyan seti zaten standart. Jantlarım alyan anahtarı ile açılıp kapanıyor. Sizin öyle değilse, 2 tane anahtar almanız gerek onun için de.
Gerisi oldukça kolay. Bilyaları kendiniz dizebilirsiniz.
Zincir yağı, gres yağı ve bakımlardan önce temizlemek için yağ sökücü bir sıvıya ihtiyacınız var.
Pompamız zaten var.
 
Hiç bir sıkıntısı yok bir adet kap, kova ,leğen gibi bir şeyin üzerine vidayı acın ve içindeki yuvarlak çelik bilyaları dökün. Bir miktar tiner dökün üzerine beklesin.Bir fırça yardımıyla da bilyelerin bulunduğu hazneyi tiner ile temizleyin biraz bekledikten sonra tiner uçar.Bez ile slip bilyeleri takmadan önce gres yağını sürün bol olsun ama çokta abartmayın :).Teker teker her bilyeyi yerleştirin ve üzerine gene gres sürün tamamdır Bunu diğer tarafa da yapacaksınız.Merak etmeyin gresi sürünce bilyeler düşmeyecek o yüzden rahatlıkla ters çevirebilirsiniz.Önemli noktası var her şey bittikten sonra vidayı çok sıkarsanız bilyelerin dönmesi zorlaşır az sıkarsanız gevşek kalır boşluğa (elinizle mil i bastırıp çektiğiniz zaman boşluk olmamalı)neden olur birkaç deneme yanılma ile elinizle kontrol edebelirsiniz.Tabi unuttum bunun için 2 adet anahtara ihtiyacınız var.Örnek olsun diye buradan bakabilirsiniz.
(link)
 
Bisikletin göbekler yaklaşık 8 yıldır hiç bakım görmedi. Dönerken baya bir direnç gösteriyor, takur tukur takılıyor. Malum başta parça fiyatları olmak üzere, işçilik maliyetleri de uçmuş durumda...

1- Ön ve arka göbek bakım maliyeti ne olmalı? İçini açacak temizleyecek, gresleyecek ve kapatacak.
2- Yukarıdaki bakımlara orta göbeği de katarsak, bu şekilde bakım maliyeti ne olmalı?

Sormaktaki maksadım şu: 500-600 lira isteyeceklerse, 1000 lira vereyim, sıfır göbek alayım. Youtube videolarında jant nasıl örülür gördüm, gözümü korkutmadı... kendim ördükten sonra bir bisikletçide akort ayarı yaptırırım.
 
Bisikletin göbekler yaklaşık 8 yıldır hiç bakım görmedi. Dönerken baya bir direnç gösteriyor, takur tukur takılıyor. Malum başta parça fiyatları olmak üzere, işçilik maliyetleri de uçmuş durumda...

1- Ön ve arka göbek bakım maliyeti ne olmalı? İçini açacak temizleyecek, gresleyecek ve kapatacak.
2- Yukarıdaki bakımlara orta göbeği de katarsak, bu şekilde bakım maliyeti ne olmalı?

Sormaktaki maksadım şu: 500-600 lira isteyeceklerse, 1000 lira vereyim, sıfır göbek alayım. Youtube videolarında jant nasıl örülür gördüm, gözümü korkutmadı... kendim ördükten sonra bir bisikletçide akort ayarı yaptırırım.
Muhtemelen isterler. Bir iki ay önce sorduğumda o fiyatları istiyorlardı Bursa'da. Orta göbeği falan da sayıyorsanız tabii.

Jant örmek basit de uygun tel ayarlamak mesele. Benim evde iki jant öylece bekliyor. Uygun vakti bekliyorum :D

Göbekler için uygun anahtarları alıp kendiniz de gresleyebilirsiniz aslında. Gerçi aletler de pahalı artık.
 
Bisikletin göbekler yaklaşık 8 yıldır hiç bakım görmedi. Dönerken baya bir direnç gösteriyor, takur tukur takılıyor. Malum başta parça fiyatları olmak üzere, işçilik maliyetleri de uçmuş durumda...

1- Ön ve arka göbek bakım maliyeti ne olmalı? İçini açacak temizleyecek, gresleyecek ve kapatacak.
2- Yukarıdaki bakımlara orta göbeği de katarsak, bu şekilde bakım maliyeti ne olmalı?

Sormaktaki maksadım şu: 500-600 lira isteyeceklerse, 1000 lira vereyim, sıfır göbek alayım. Youtube videolarında jant nasıl örülür gördüm, gözümü korkutmadı... kendim ördükten sonra bir bisikletçide akort ayarı yaptırırım.
8 senedir bakim yapilmamissa ve dediginiz gibi takur tukur sesler de geliyorsa greslemek artik ise yaramayacaktir. Okadar sene sonra muhtemelen yataklar ve bilyalar ölmüstür ki takur tukur sesler de gelmesi bu durumda cok normal.

Ben fiyat hakkinda bir sey demek istemiyorum, baskasi derse sorun degilde ben dersem buraya düsman yagar. Yalniz 1000TL ye yataklar, bilyalar ve bakimi bence imkansiz olabilir. Siz yine de bir bisikletciye sorun isterseniz.
 
@Arena En azından göbek açıp temizleyip tekrar yağlayıp kapatmayı yapabilmelisiniz, cebinizi ve zamanınızı düşünüyorsanız. Zor bişeyi yok. Takır tukur bir dönme varsa, ya içeride kum parçası var, ya da kırık bilya var. Çanakları yenileyip yeni bilya koyarak göbek yenilenmiş olur, jantı dağıtıp örme ve akort işçiliğine girmeye gerek yok.
 
çin shimano orta göbekte plastik kapağa denk geldim sıkmak için zorlayınca yalama oluyo ürün satın alırken dikkat etmekte fayda var
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Geri