Scudo Sports

Bisan mustang resterasyon (resimli)

Ömer Yüzgeç

Daimi Üye
Kayıt
4 Ocak 2014
Mesaj
296
Tepki
118
Şehir
istanbul
Bisiklet
Salcano
Merhaba arkadaşlar eski bir yarış bisikleti restore edip binmek amacıyla bisiklet arayışına giriştim ve birtane buldum sanıyorum. Bisan mustang sizce nasıldır uğraşılır mı sizlerden de onay gelirse hemen alıp başlıyorum.


https://imgsec.letgo.com/images/12/79/84/3e/1279843eb1d2acb2e8dd10e1344b48ba.jpg?resize=900:* https://imgsec.letgo.com/images/78/b3/9a/83/78b39a83538a21d79a09e96a7d4e11c9.jpg?resize=900:* https://imgsec.letgo.com/images/ca/79/47/27/ca794727f6cc6972d4d64b02af3c3ce2.jpg?resize=900:*
 
Scudo
Bence modelinin ismi yeter "MUSTANG". Ufak bir temizlik, bakım ve gerekli ayarlamalar ile binebilirsiniz buna.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Güzel bir bisiklet, ilgiyi hak ediyor.

Lakin eski bir yarış bisikleti değil, "eski bir şehir bisikleti" olduğunu bilmenizi istedim. Fren kolları, vites kolunun yeri, fren bacakları ve kadro geometrisi bariz bir şekilde şehir bisikleti olduğunu belirtiyor.

Şimdiden kolay gelsin.
 
Rengi güzelmiş. Ön maşa ve boruların bağlantı yerlerini kromnikel yaptın mı daha göz alıcı olacaktır.
 
@Aazam Rengini komple değiştirme fikri var aslında kafamda baştan bir bisiklet yapmak gibi.

Satıcı arkadaş hala dönüş yapmadı. Hadi bakalım ulaşabilsem başlıcaz maceraya da ulaşamıyorum.
 
Sadece gidona bile süngerleri cııkarıp gidon bandı sarsan havası direk deişir bisikletin. Yol bisikletlerinde drop barda su süngerler gercekten cok kötü duruo .
 
@Ömer Yüzgeç kadrosu ve jantları bildiğin demir ama en sevdiğim özelliği kadrosunun zarifliği zira alüminyum kadrolara göre kadro boruları oldukça ince ve görünümü çok güzel. Boyası oldukça kaliteli güneşin altında sedefli gibi bir görünümü var ilk elime geçtiğinde elektronik kantarda tartmıştım onu tamı tamına 15kg çekti. Sadece selesini ve lastiklerini değiştirdim bir de gidon bandı sardım diğer aksamları orninal.
Senin görsellerdeki de baya temiz görünüyor.
 
Benim de elime geçti böyle bir bisiklet ama benimki böyle toplu değil. Vitesleri çalışmıyor, ön aktarıcı yok üzerinde, vites kolları yok. Epey masraf var. Her yerini sprey boyayla boyamışlar. Kadro, maşa, gidon sağlam çok şükür. Single speed mi yapsam bilemiyorum. Ne kadar masraf edilse edilsin, bu tarz bisikletlere değer. Hakikaten çok zarif yapılı bisikletler, yeni bisikletlerde o hava yok. Güle güle kullanın bisikletinizi.
 
Selamlar bende de bu mustangden var fakat biraz bakım istiyor jant seti lastik nasıl temin edebilirim yardımcı olur musunuz?
Jant 27x11/4 28" yapsam sikinti olur mu ?
 
Son düzenleme:
27 inç jantı sjscycles ta bulabilirsiniz. Sorunuza gelirsek, bildiğim kadarıyla 27 aslında 28ten büyük dolayısıyla uyuyor. Ancak çok hafif bir ufak gelmiş görüntüsü olabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Lkr15
@BookFox peki yol bisikletleri için en büyük jant ölçüsü nedir? bir de sıfır vites ve fren takımı almalımıyım yoksa üzerinde olana bakım yaptırmak mı mantıklı olur?
@Yusuf'san selamlar bende de mustang var da parçalarını nerden temin ettiniz hangi parçaları kullandınız ?
 
Son düzenleme:
@Lkr15 Yol bisikleti için en büyük jant ölçüsü ilginç bir soru. Yaygın kullanım 28" ancak kadro uyarsa 29". Sırayla şöyle diyebiliriz 29>27>28

28in en önemli avantajı parça bulmanızı ciddi derece de rahatlatır. 27" ise yurtdışından parça almakta sıkıntınız yoksa bisikletin orijaniline sadık kalmak için iyidir.

Bende bisan değil ama peugeot mosaiq var, dökme demir ince borulu. Jantları ve vites sistemini güncelleyince akıcılıcığı ciddi miktarda artıyor. Sizdeki makine için de çemberleri güncellemek şart.

Sıfır almalı mı? Üzerindeki vites ve fren takımı nedir, kaçlıdır, frenler tel ve pab değiştirerek kullanılabilir mi, aktarıcıların yayı makarası ve dişlilerin aşınma durumu nasıldır? Bunları yazabilireniz, fikrimi beyan etmekten memnuniyet duyarım. Emeğinize sağlık:)
 
@BookFox Hocam müsadenizle düzeltiyorum, yol bisikleti için 29" diye bir jant söz konusu olamaz. 29" diye tabir edilen, jant değil aslında MTB lastik ölçüsüdür. Dağ bisikleti ve yol bisikletinde kullanılan jant ölçüsü "ÇAP" olarak aynıdır. Hatta bazı 29" MTB kullanıcıları 700c lastik takıp rahatlıkla kullanabiliyor. Jant olarak 27">28"=29" diyelim.
@Lkr15
 
@BookFox Hocam müsadenizle düzeltiyorum, yol bisikleti için 29" diye bir jant söz konusu olamaz. 29" diye tabir edilen, jant değil aslında MTB lastik ölçüsüdür. Dağ bisikleti ve yol bisikletinde kullanılan jant ölçüsü "ÇAP" olarak aynıdır. Hatta bazı 29" MTB kullanıcıları 700c lastik takıp rahatlıkla kullanabiliyor. Jant olarak 27">28"=29" diyelim.
@Lkr15
Ters olacaktı sanırım sayın @Ceyhun Özkan. 29" = 28" > 27" :)
 
  • Hahaha
Tepkiler: Ceyhun Özkan
Yoo, sayın @Cemal Ç. Dediğimin arkasındayım. 27", 28" ve 29" JANT'tan çap olarak daha büyüktür. :hhhhhh:
 
Sayın @Ceyhun Özkan saygı duyuyorum büyüklük düșüncenize. Doğru aslında. Neye göre, kime göre :D.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Ceyhun Özkan
Geri