Scudo Sports

İnceleme Bisan All Trail Eco Ön incelemesi

rodya

Daimi Üye
Kayıt
14 Ekim 2017
Mesaj
290
Tepki
882
Şehir
Zeeuws-Vlaanderen
İsim
Berkay
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Canyon
Bisiklet türü
Yol bisikleti
236917 dosyayı görüntüle


Canyon Ultimate kullanıcısı olarak uzun zamandır onun yanına gravelda, kışın kötü hava koşullarında ve trainer üzerinde kullanabileceğim ucuz, sokma milli bir "adventure" bisikleti bakınıyordum. Canyon'da sokma milli kadro olduğundan jantlarım iki bisiklete uyumlu olsun istemiştim. Bisan'da tam böyle bir bisiklet çıkarınca ve fiyatı da uygun olunca pek düşünmeden almaya karar verdim. Gerçekten de hem borusu dahil full karbon maşa ve sokma milli bir kadroyu bu fiyata satmak akıl karı değil. Yurtdışı muadili en uygun bisiklet bile neredeyse 2 kat daha pahalıydı.

Küçük bir Belgrad Ormanı turu yaptım. Bu yazı da o sürüş tecrübeleri ekseninde şekillenecek.

Donanım:
  • Bisiklet full sora r3000 setle geliyor. Bisikletin mekanik olan bütün parçaları ve sokma miller Shimano kullanılmış. Burda ucuza kaçmamaları çok memnun edici.
  • Jantların göbeği 32 telli GRX ve çok akıcı. Bunları 19mm genişliğinde alexrims jant çemberleriyle örmüşler. Jantlar ağır ama gravel için uygun. Bu arada jantlarda no-name, kötü bir jant bandı kullanılmış. Bunları değiştirmenizi öneririm.
  • Vader marka 300 gram ağırlığında bir selesi var. Çok uzun yol yapmadım ama hiç rahatsızlık vermedi. En azından yanlış yerlere baskı yapmadı.
  • CST Pika 700CX38mm kullanılmış. Ortalama bir lastik olduğunu gravelci arkadaşlar söylüyor. Katlanır ve tanesi 400gram.
  • Bisikletin jantsız ağırlığı pedalsız olarak tam 7kg.

Kadro: Kadrosunu çok beğendim. Çok amaçlı, modern ve rahat bir kadro.
  • Bisikleti yüklemek isterseniz üst boru üzerinde direct mount tip denilen çantaları takmanız için iki adet yuva, karbon maşada birer adet yuva, seat stay üzerinde üçer adet yuva var.
  • Ön maşada ve arkada tam 60 mm boşluk var. Bu da kadroya büyük bir gravel potansiyeli sağlıyor. Eğer gravel ağırlıklı kullanacaksanız size tavsiyem 650b jant alıp 47mm'lik lastik kullanmanızdır. Böylece 700c jantla aynı çapa denk geleceğinden bisikletin geometrisini bozmadan gravelin hakkını verebilirsiniz.
  • Full karbon maşası yoldaki titreşimleri sönümlerden bisiklete de bir paha katıyor. Bu fiyat aralığındaki bisikletlerde genelde karbon maşa da olsa aluminyum steerer kullanılır.
  • Kadro stabil ve yoldan çıkmak istemiyor. Etli alt borunun da yardımıyla rijit bir kadro ama bunun yanında Canyon Ultimate ve muadilleri gibi "twitchy" değil. Daha çok uzun yolda seyretmeyi seven bir kadro.
  • Kablolar içerinden geçirilip saklanmış. BB altına kabloları tozdan, pislikten korumak için sactan bir plaka kaynatılmış. Bu detay da çok hoşuma gitti.
Kullanılan boya yumuşak, çok kolay çiziliyor, buna rağmen koruma bantları da kullanmamışlar. Bisikleti aldığınız gibi bunları alıp yapıştırmanızı öneririm.

Sürüş: Asfaltta stabil, kıvrak olmayan bir sürüş tarzı var. Eğer tek bisiklet olarak kullanmayı düşünüyorsanız yol jantları ve ince lastiklerle karakteri değişip hızlanacaktır fakat safkan bir yol bisikleti olmadığını daha ilk oturduğunuzda aldığınız dik pozisyondan hissettiriyor. Gravelde ise ne kadar hızlansam, çukurlardan zıplasam da hiç istifini bozmadı, hatta daha hızlı gitmeme teşvik etti. Bu yönüyle etkilendim diyebilirim.
50-34 compact aynakol ve 11-32 ruble asfaltta yeterli olsada gravelde daha küçük aynakolum olsun istedim. Tümseklerden geçerken kadansı korumak iyice zorlaştığından GRX 46-30 aynakol gerçekten de iyi olurdu.
Yine mekanik frenler asfaltta 38'lik lastiklerin de yardımıyla tutsa da gravel yaparken elinize aldığınız titreşimlerle beraber kola yeterince baskı uygulayamayayınca çok ürkütücü oluyor. Özellikle ben HD frene alışık olduğumdan bisikleti yokuş aşağı durdurmaya çalışırken kollarımın boydan boya uyuştuğunu hissettim, hatta bir ara fren yapmayı bırakıp serbest inişe geçmek zorunda kaldım. Tabi bu benim tecrübem, sizin kollarınız muhtemelen daha güçlüdür 😄
Asfaltta yuvarlanma direnci beklenileceği gibi çok yüksek olsa da CST Pika 38mm'lik kalınlığıyla bozuk yollarda tutuş konusunda beni çok memnun etti ama konfor konusunda yetersiz kaldı. Eğer uzun gravel turlar yapacaksanız daha kalın lastiklerle konforu arttırabilirsiniz.
Eğer bütçeniz yeterliyse ve ciddi anlamda gravel yapacaksanız kesinlikle ECO olmayan GRX setli modeli öneririm. HD fren ve GRX setin teknolojileri parasının hakkını verip çok daha iyi bir gravel tecrübesi vaadecektir.
Benim gibi yol bisikletinizin yanına ucuz, her yola gelecek ikinci bir bisiklet arıyorsanız ECO modelini kesinlikle öneririm. Fakat ciddi gravelciler ECO olmayan modele ya da GRX setli veya en azından HD frenli diğer bisikletlere yönelmeliler.

236918 dosyayı görüntüle236919 dosyayı görüntüle236920 dosyayı görüntüleIMG_20200803_165435_322__01.jpg236922 dosyayı görüntüle
 
Son düzenleme:
Scudo
Gule gule kullanin🙏 Ne kadara satın aldınız?
 
@wrmsty sağolun. Liste fiyatı üzerinden %5 indirim yaptılar.
 
@rodya çok teşekkürler harika bir ön inceleme olmuş , yorum da katmışsınız. Listesine yazan arkadaşlar için çok bilgilendirici. Bence de GRX setli daha mantıklı , ancak eco ile daha ucuz alternatif güzel bir opsiyon olmuş. 👍🏻
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin ve rodya
İnceleme için teşekkürler. Çok tadında olmuş.
Benim gibi hem hıza odaklı, hem de toprak yola da girsin diyenler için gerçekten güzel bir bisiklet olmuş. Gerçi ben de çok yakın zamanda Bisan Grand Tour Eco almıştım ama şimdi diyorum ki; bir Bisan GTE sahibi olarak bir All Trail Eco kullanmadım, hatta hiç bir gravel bisiklet kullanmadım. Acaba 700x28 lastiklere sahip benim GTE ile hafif taşlı topraklı yollara girsem, ne de olsa lastik kalınlığı hariç ATE ile aynılar, taş toprak hafif arazi yollarında beni çok üzer mi? Bu resimlerdeki yolları bir gravel kadar olmasa da benim bisikletim de kaldırabilir mi?
 
@suyunsesi hafif gravel yapabilirsiniz. Fotoğraf da pek belli olmasa da bu yollarda yol bisikletini 28 lik lastiklerle kontrol etmeniz cok ama cok zor. Yine de en iyisi deneyip yanılma yöntemi.
 
İnceleme için teşekkürler. Çok tadında olmuş.
Benim gibi hem hıza odaklı, hem de toprak yola da girsin diyenler için gerçekten güzel bir bisiklet olmuş. Gerçi ben de çok yakın zamanda Bisan Grand Tour Eco almıştım ama şimdi diyorum ki; bir Bisan GTE sahibi olarak bir All Trail Eco kullanmadım, hatta hiç bir gravel bisiklet kullanmadım. Acaba 700x28 lastiklere sahip benim GTE ile hafif taşlı topraklı yollara girsem, ne de olsa lastik kalınlığı hariç ATE ile aynılar, taş toprak hafif arazi yollarında beni çok üzer mi? Bu resimlerdeki yolları bir gravel kadar olmasa da benim bisikletim de kaldırabilir mi?
Ben yakın zamanda 28 mm lastiklerle ilk defa çakıl kaplı yola girdim. Yolun bir an önce bitmesini bekledim çünkü ince arka lastik sürekli sağa-sola gezindi ve hiç güven vermedi. Bisikletin arkasında kontrolünüzü her an kaybediyormuş hissi oluşuyor. Belki bu hisse alışıp kullananlar vardır ama, ben çok denemedim.
Zaten bunun dışında yüksek lastik basıncından dolayı patlama riski de yüksek. Pek mantıklı gelmedi bana.
Yine de denemek isterseniz kadronuzun izin verdiği maksimum çapta lastik kullanmayı deneyin. Ben 700x32'ye kadar kullanabiliyorum ama 32 mm ile gravel denemedim.
 
Bu modele çamurluk takabilir miyiz? Takabilirsek öneriniz olur mu?
 
Ben yakın zamanda 28 mm lastiklerle ilk defa çakıl kaplı yola girdim. Yolun bir an önce bitmesini bekledim çünkü ince arka lastik sürekli sağa-sola gezindi ve hiç güven vermedi. Bisikletin arkasında kontrolünüzü her an kaybediyormuş hissi oluşuyor. Belki bu hisse alışıp kullananlar vardır ama, ben çok denemedim.
Zaten bunun dışında yüksek lastik basıncından dolayı patlama riski de yüksek. Pek mantıklı gelmedi bana.
Yine de denemek isterseniz kadronuzun izin verdiği maksimum çapta lastik kullanmayı deneyin. Ben 700x32'ye kadar kullanabiliyorum ama 32 mm ile gravel denemedim.
Sanırım Grand Tour serisinin izin verdiği en kalın lastik 28 mm. Emin değilim çünkü bir ara kendim evde bakmıştım ve boşluk yok denecek kadar azdı. Akşam evde tekrar bakayım. En azından 2 ya da 4 mm kadar yer arsa takılabiliyordur belki.
Bisan Grand Tour Eco'nun izin verdiği en kalın lastik ölçüsü nedir arkadaşlar, bileniniz var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: portakallimon
GTE deki jantlar Alexrims diye geçen bütçe dostu jantlar , model ismi üstünde yazar internetten bakabilirsiniz. Ama ön ve arka çatalın genişliği de belirleyici burada.

GT üzerindekiler Shimano RS010 sanırım , bu da max 28mm ye kadar lastik takılabileceği anlamına geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Arkadaslar selamlar, bu bisiklet bana cok uygun gibi. ancak boy konusunda tereddutlerim var. Boyum 1.70 bacak boyum 78.5-79... 52 kadro ile rahat edebilir miyim acaba?
Ben genel olarak bol yokuslu asfaltta kullanacagim ancak ara ara arkaya portbagaj ve cocuk koltugu takarak oglumla gezmek istiyorum. rc500, g2, g0, salcano gr001 ve bu bisiklet cocuk tasimaya uygun gibi geldi bana.. zannediyorum yol bisikletlerinden bir beklentim olmamali (cocuk tasiyamamak nedeniyle)?
 
Son düzenleme:
Arkadaslar selamlar, bu bisiklet bana cok uygun gibi. ancak boy konusunda tereddutlerim var. Boyum 1.70 bacak boyum 78.5-79... 52 kadro ile rahat edebilir miyim acaba?
Ben genel olarak bol yokuslu asfaltta kullanacagim ancak ara ara arkaya portbagaj ve cocuk koltugu takarak oglumla gezmek istiyorum. rc500, g2, g0, salcano gr001 ve bu bisiklet cocuk tasimaya uygun gibi geldi bana.. zannediyorum yol bisikletlerinden bir beklentim olmamali (cocuk tasiyamamak nedeniyle)?
Halil kardeşim, sana katılıyorum. Gravel bisikletler bu işler için çok uygun. Ben hiç gravel kullanmadım ancak, çok inceleme okudum ve izledim. Hem yokuş, hem bozuk yol, hem de asfalt yol performansları yeterli seviyede iyi. Artı tur bisikleti de olabilen ve tam aranılan türden bisikletler olarak geçiyor. Kullanan ve incelemesini yapanlar bu konuları baz aldığınızda şiddetle öneriyorlar. Arkalarına port bagaj takıp, bir çocuk koltuğu da takıp gayet kullanabilirsin gibi görünüyorlar. Açıkçası Grand Tour Eco alamasaydım sanırım bir Al Trail Eco alırdım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: halils
Gravellar harika ancak maksimum yuk tasima hepimizin aklinda olmali. Bu bilgiyi cogu firma vermiyor maalesef. Triban 520’de 25 mm lastik gerci ama max 100 kg birsey gordum decathlone hk sitesinde... (Neden Triban’a baktin Gravel bile degil diyebilirsiniz, Carraro yazdi da ben mi bakmadim :)) Ben de su an cocugu arkaya atma fikrinden vazgectim. Bu is icin bence celik, efendim motorsiklet gibi ikili ayagi olan bisikletlere bakmak lazm. Ya da 55 kg olmak lazm 80 degil :D konuyu caldiysam affalo.... yeni bir farkindalik yasamisken paylasmak istedim :)
 
@rodya konuyu tekrar hortlatacağım gravel düşünüyorum yol bisikletimi sattım malum yağmur sezonuda başlıyor son izlenimleriniz nedir nasıl gidiyor bisiklet ile
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
@Mtt Yazın Bisan'la pek yol yapma fırsatım olmadı açıkçası. Kışın buna GP4000 SII leri takıp kış bisikleti yapmayı düşünüyorum.
 
Bisan'ın yanlış ve kötü jant bandı kullanmasından dolayı lastiği patlayan kullanıcıların yorumları dikkatimi çekmişti. Ben de All Trail Eco"nun yanında gelen Alexrims jantların içine baktığımda aynı durumu gözlemledim. Aynı hatayı, türk Bianchi ve Carraro da yapıyor. Giriş seviyesi jantlarda çok kötü ve uygun olmayan jant bandı kullanıyor.

IMG_20201107_124501.jpgIMG_20201107_125709.jpg

Yeni bantlarının çiftini $1.81'e Wiggle'dan aldım.
(link)

Gerçekten çifti 2 dolar etmeyen bir şey için firmaların bu özensizliği ve kullanıcıları zor durumda bırakmaları kabul edilemez. Eğer bu mavi bandı takan ben olsaydım utanırdım.
 
Bisan'ın yanlış ve kötü jant bandı kullanmasından dolayı lastiği patlayan kullanıcıların yorumları dikkatimi çekmişti. Ben de All Trail Eco"nun yanında gelen Alexrims jantların içine baktığımda aynı durumu gözlemledim. Aynı hatayı, türk Bianchi ve Carraro da yapıyor. Giriş seviyesi jantlarda çok kötü ve uygun olmayan jant bandı kullanıyor.

246371 dosyayı görüntüle246372 dosyayı görüntüle

Yeni bantlarının çiftini $1.81'e Wiggle'dan aldım.
(link)

Gerçekten çifti 2 dolar etmeyen bir şey için firmaların bu özensizliği ve kullanıcıları zor durumda bırakmaları kabul edilemez. Eğer bu mavi bandı takan ben olsaydım utanırdım.
Ben de sırf o yorumlardan ötürü Vittoria jant bandı aldım,bisikletim gelince takacağım.Olması gereken alttaki gibi değil mi
 
  • Beğen
Tepkiler: Joseph K ve rodya
@rodya merhaba , sizden yaklaşık 1 ay sonra bende all teail eco aldım . Hatt kendimce ufak bir inceleme yapmıştım Bisan All Trail Eco ilk izlenimler

Daha önceden yarış bisikletiyle hiç alakam olmadı dolasıyla bilgim az. Malum Bir MTB'm var , sürekli güncelliyorum. Çelik kadroyu yükseltmek
Gündelik bu MTB'yi kullanıyorum. Bisan All Trail Eco 'yu anca hafta sonu ve boş vakitlerde kullanabiliyorum zaten 3 sefer falan anca çıktım havalar soğuyunca uzun mesafe de bisiklet bindiğim yok.

Verdiğiniz bilgiler benim gibi yeni başlayan biri için çok değerli . Teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: rodya
@rodya boyasının çabuk çizildiğinden bahsetmişssiniz. Koruyucu film olarak önerebileceğiniz ürün var mı ?
 
Geri