Scudo Sports

Bir ss aday adayı daha

Kayıt
4 Ekim 2009
Mesaj
71
Tepki
31
Şehir
İzmir
Bir kaç gündür gözüme ve aklıma takılan emekli yol bisikletini bugün almış bulunuyorum. Bisikletin hafif olması beni gayet şaşırttı.
Vites sistemi simplex
Fren kolları Weinmann
Fren ayakları Brillant
Tek üzücü nokta bisikletimin seceresini bilmemem:) komponent ismi ve silik bir c harfini andıran yazıyla ne kadar bilgi edinebilirim bilmiyorum ama..
silinmiş stickerından emin olamasamda baş harfler cte.... gibi bir şey
Belki resimlerden tecrübeli arkadaşlar bana yardımcı olabilirler.
Görüş ve önerilerinizi, atıl durumda olan yol bisikleti malzemeleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
(link)

(link)

(link)

(link)

(link)
 
Scudo
Bisikletimin markasını sanırım buldum. e-bay.fr den baktığım bütün yol bisikletlerinde peugeot hariç hiç birisinde, maşa ile kadronun birleştiği yerdeki siyah kabartma gibi desen yok.
Örnekler:
http://i.ebayimg.com/05/!B8ynFCgBWk~$(KGrHqUOKjkEzK6NtPcLBM4COtGZDg~~_12.JPG

http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqMOKooE4t5wUsRlBONkQsE9d!~~_21.JPG
 

İrfan merhabalar ve aramıza hoşgeldin. Bisikletin hayırlı olsun, modeli bir yana fotograflarından dikkatimi çeken bir kaç nokta oldu. Bunlardan birincisi bisikletin 70lerden bir şehir bisikleti oluşu. yani geometrisi gereği ön ve arka lastiklerinin kadrodan uzak oluşu. İkinci nokta evet ön head tube lublarındaki işlemeden bisikletin kadrosunun "Peugeot" bir kadro olduğu anlaşılıyor ama maşa kısmıda bir o kadar acaba dedirtiyor? Komponentlere gelince fren ayakları güzel iş görecek gibide ama aynakolun kamalı oluşu bisikleti revize ederken değiştireceğinin sinyallerini veriyor. Unutmadan 27 jant sıkıntılıdır daima, yenilemeye kalkarsan ucuz teneke jantlardan başkasını bulamazsın gibi. O yüzdenjantlarda aşırı eğiklik ya da problem çıkarak başka bir şey yoksa temizleyim kullanmanı öneririm. Bisikleti toparlaman konusunda da en güzeli forumdaki mevcut ss ve fg konularına bakman fikir alman olacaktır diye düşünüyorum. Ne kadar revize edeceğine kalaraktan, iyi bir boya, kromların iyi parlatılması ile güzel bir bisiklet çıkacağı kanısındayım.:in:
 
  • Beğen
Tepkiler: İrfan Yılmaz
Doğan bey yorumunuz ve verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Ön ve arka lastiklerin kadrodan uzak oluşu, head tube daki işlemenin maşada olmaması benim de dikkatimi çekti. Yol bisikleti tecrübemin olmaması nedeni ile bir anlam veremedim. Sanırım maşa değişmiş. Maşada çatlak olduğu için maşayı değiştirmek yada onarmayı düşünüyordum. Ayrıca bisikletin 27 jant olduğunun farkına varmamıştım. Aslında gözüme biraz küçük görünmüştü, bunu kadro boyunun kısalığından kaynaklandığını sanmıştım:) Ön ve arka jantta tel de eksikler var ve birbirinden farklı. Sanırım ucuz teneke jant takmak üzerindeki jantlardan kat kat iyi olucaktır. Bu arada belirtmeyi unuttum ön ve arka göbekte boşluk var, 2 tekeride set olarak değiştirmem sanırım daha iyi olucak. Size sormak istediğim bir şey var, arka göbek almak istediğimde bisikletçiden hangi özelliklerde arka göbek istemem gerekiyor? Kadro göbek genişliği 130mm olarak ölçtüm. Ayrıca bütçe olarak fazla para harcamam şu an için pek mümkün değil. Aynakolun kamalı olması ayrı bir sorun :(
 
120 - 130 mm genel bir açıklık arka çatalda, fixed düşünmüyorsanızda göbek sıkıntı olmaz hemen her göbek olur, şık olması açısından fransız "maillard" göbekler kullanabilirsiniz. Hem yüksek flanşları gereği şıktır hemde akıcıdırlar. Şuanki mevcut maşada da kırık, çatlak yoksa kullanın derim neticede 27 maşa bulmakta jantını bulmaktan farksızdır. Ama değişeceksede daha az eğimi olan lastiği kadroya daha da yaklaştıracak derecede bir maşaya bakmanızı öneririm. :in:
 
  • Beğen
Tepkiler: İrfan Yılmaz
Geri