engin güner
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 28 Aralık 2010
- Mesaj
- 715
- Tepki
- 709
- Şehir
- kartal
Merhabalar değerli forum üyeleri. Konu Surly konusu ama ben konuyu eldekileri değerlendirme kadro arayışı ve para denkleştirme ve Surly toplama süreci olarak üç başlıkta ele almayı düşünüyorum.
BİRİNCİ AŞAMA ELDEKİLERİ DEĞERLENDİRME
Daha önceki başlıklarım da imkânsızlıklardan dem vurup çaresiz kaldığımı söylemiştim. Bu olaydan sonra önceki bisikletimden (sedona 721) kimseden de eli yüzü tutulur bir fayda göremeyeceğim konusunda fikir oluştu. Hal böyle olunca da bir şekilde bu kadro ve bisiklet işini çözmem gerekti. İlk olarak yakın arkadaşımdan elinde olan Sedona 711 alıp üzerinde cüzi değişiklik yaparak kullanmayı düşünmüştüm. Bu arada hibe olacak fiyat da fren kolu arka aktarıcı zincir temin edindim. Bunların fiyatları hakkında tek tek yazacağım. Yaklaşık iki hafta sonra nihayet Sedona 711 arkadaşımdan 1000 lira gibi fiyata almıştım. Bende ki 721 düzgün bakım yapıp artan para ile 711 derleyip yola devam edecektim. Böylece hem 711 e harcadığım para çıkacak hem de daha az yorulmuş bir kadrom olacaktı. Fakat bu kadroyu incelemeye ve denemeye koyulduğumda bariz şekilde 721 den farklı olduğunu ve zaten 721 bile küçük geldiği göze alınırsa 711 hiç mantıklı olmadığı fikri oluşmaya başladı. Bu fikri yine bir bisiklet dostum Burak Aksoy aklıma soktu bana kalsa ümitsiz şekilde bu kadro ile devam edecektim. Arada parça almaya ve eksik tamamlamaya yine devam ettim. Yurt içinde Rigida jant buldum çok geçmeden onu almak istedim. Fakat ürün geldiğinde hasarlı gelince tamamen ümitsiz kafa iyicene kötü oldu. Tabi jantı geri yolladım. Bu konuda da yine bir ufak not yazmayı düşünüyorum.
Buraya kadar biriktirdiğim ve elimde olan paranın büyük kısmını bu ölü projeye gömmüş çaresiz kalmıştım. Hani bir şekilde devam ederim düşüncesi ile devam ederken. Burak arkadaşım bendeki Sedona 711 i almayı teklif etti başlangıçta vermeye razı değildim zira bu sefer bisikletsiz kalacaktım. Fakat bunu kabul etmek durumu mantıklı gör ününce eldekileri değerlendirme kısmı kısmen bitmiş oldu. Elde kalan 721 ise yine gönül dostum bir arkadaşım bunu sen satma bana ayarla diye söyleyince elime cüzi bir miktar para geçmiş oldu.
KADRO ARAYIŞI VE PARA DENKLEŞTİRME
bu zamana kadar eldekiler ile neler yapabilirim derdinde iken kısmen bisikletsiz kalmanın durumu içindeydim. Sürekli olarak muhabbetim sohbetim olan çok kıymetli dostum Mehmet metin levent’ abiye de bu konu hakkında fikirlerini sordum. Onunla birçok konuda istişare içerisinde olduğumu söyleyebilirim Bu konuda yerel firmalarla konuşmanın iyi olacağını belirtmişti bende bu sebeple bazı kişilerle kadro veyahut bisiklet fiyat konusunda görüşmelerim oldu. Elde olan bisikletlerin, en büyük sıkıntısı kadro boyu ikincisi ise donanımları ve fiyatları göze alındığında bu duruma değmeyecek şekilde pahalı olmasıydı. Yine aynı şekilde bu arama sürecinde Dostum Burak Aksoy ve Murat kara ile sık sık görüş alışverişinde bunlundum kendirlerine buradan şükranlarımı sunuyorum.
Eylül ortalarında bir firma ile konuştum. İşi çok sanatsal yaptığı ve ufak detaya ayrı fiyat istediği için bu firmadan vazgeçtim.
Derken Murat arkadaşım Türkiye de kadro getiren birisinin olduğunu onunla irtibata geçebileceğimi belirtti. Rigida jant çemberini bu arkadaştan almıştım. Fakat ellerinde onlarında elinde uygun kadro ancak mayıs ayında olacağını söyledi.
Sıkıntı ve üzüntü dolu bir zaman dilimindeydim karamsarlığın en yüksek olduğu anda ekim ayında arızalı bünyem bunu kaldıramadı. O gün işe okula gidemedim. Göğüs ağrısı ile gittiğim gata da acile geçiş yaptım aynı günü çıktım ama yine ufak bir kriz geçirmiştim. Bu berbat halde bile nasıl bir kafaya sahipsem hastane ve harem otobüs durağına yakın olduğu için birde gidip kadro imalatı yapan arkadaşla görüştüm.
. Ticari itibarı ve kişisel saygınlığımdan ötürü bu arkadaşın kim olduğunu yazmıyorum. Ama üst tarafta bir ipucu vermiş oldum. Fiyat olarak çok yüksekti ve bu fiyatı verdiğimde elimde nerdeyse hiç bir şey kalmayacaktı. Bunun dışında istediğim ölçüde kendi boyumda bir bisiklet temin edebilmiş olacaktım. Fakat gerek arkadaşın kaba üslupsuz kötü tavrı hem de bana olan yaklaşımı hiç iyi değildi. Buna rağmen Burak ile beraber arkadaş ile konuşma randevu alıp gittik. Buradaki tutumu da bir hayli garipti anlaşma yapıp çıktık. Para kaparo ise vermedik. Kendisi de yoğun olduğundan bir kaç ay sonra projeye başlayacağını o zaman getirebileceğimizi söyledi aslında başından savdı arkadaşlığını bilemem ama ticari üslubu hiç iyi bulmadığımı söylemeliyim. Anlaşma yapma sebebi ise yurt dışı imkânları başlangıçta olanaksız şekilde pahalı gelmesiydi. Orada bile uygun boyda kadro bulmak sıkıntılı oluyordu.
Bu süreçte var olan kalp sorunum birkaç kere lüks etti iki kere tekledi zira hayal ve umutları yıpratan bir durum söz konusuydu. Paranın pul kadar değeri olmadığı bir zamandayız. Kazancım zaten sosyal ihtiyaçlarıma ucu ucuna yeterken bir de doların ve hayat pahalılığın arttığı dönemde kimse gözümüzün yaşına pek bakmıyor üzücü gerçek
Burak’la istişare sürecinde neden yurt dışı olmasın gerekirse bir şekilde işin görülsün derken yurt dışı sitelerinde uygun kadro aramaya koyulduk. İlk olarak bulabileceğim en büyük kadro ölçüsünden yola çıktım İlk başta Amerika seçeneği vardı fakat bu çok zahmetli ve hacimli mal olacağı için kargosu üründen vergisi de üründen pahalı olduğu için bu seçeneği eledim.
Bikes compenent sitesinde ortalama boylara sahip olanlar için uygun fiyata kadrolar mevcut. Fakat benim alım zamanımda ürün ellerinde yoktu. Bir de kargo masrafı yüksek vergiyi de buna eklemeliyim.
Charlie bikemonger sitesinde surly lht istediğim boyda ve uygun fiyata bulmuştum.2014 yılı kadrosu olmasına rağmen. Fakat kargo ile birlikte fiyat 640 euroyu bulunca buradan da vazgeçtim ama satıcı arkadaş oldukça ilgili ve dost canlısıydı. Bana bazı siteleri o önerdi diyebilirim. e (link),
Ocak ayında kadroyu starbike sitesinde 2400 liraya bulmuştum fakat bu fiyatı kaçırdım. İstediğim boyda ancak disk trucker buldum ama buda 2700 lira gibi fiyata geliyordu. Birde bagaj almam gerektiği için bu fiyatı 3300 çıktığını söylemeliyim. Bir öğretmen arkadaşımdan geçici bir arkadaşımdan ileriye dönük aldığım borç ile nihayet doların tekrar düştüğü şubat günü kadroyu aldım. Kadroyu alma sürecine kadar aktaracağım aklıma gelenler bunlar.
Starbike sitesi gayet uygun fiyatlı ilgili müşteri hizmetleri olan bir alman firması. Çeşitli ürün gruplarında yüzlerce ürün var fakat kargo ve ödeme işlemleri konusunda sıkıntı olabiliyor bende böyle sıkıntılar yaşadığımı belirtmeliyim.
Siparişi 3 Şubatta verdim 7 sinde kargoya geçti ve ancak bir ay sonra ülkeye girdi aslında ürün bir şekilde bir ara kayboldu da ürüne 110 lira gümrük ücreti karşılığında kapıda teslim aldım.
SURLY TOPLMA SÜRECİ
Yaklaşık bir ay sonra beklediğim paket gelmişti .çok geçmeden inceledim tam istediğim gibiydi.artık toplama ve tamamlama zamanı.
daha önceden hibe fiyata gelen zincir fren kolu arka aktarıcı ile zamanla bazı parçalarını aldım.Bunları vakit buldukça eklemeyi düşünüyorum
ilk ekleme
Önce aklımda RİGİDA RYDE ANDRA 30 vardı. Bu ürünü SJS CYCLES sitesinde bulabilirsiniz. Fakat hacimli mal olduğu için bunu almaya niyetlenmekten korktum yurt içinde arayışa girdim murat dostumun tavsiyesi üzerine samimiyetine güvendiğim kendi tur kadrolarını yaptıran arkadaştan jantlardan elinde olan bir tanesini istedim. Yalnızıca bir çember alacak durumum vardı diğerini ilkin 721 in çemberini kullanmayı düşünerek yola çıkmıştım. Çember geldiğinde söylediğine göre kargoda hasar görmüştü geldiği gün geri gönderdim. Bu konuda Mehmet levent abi’nin bilgilerini aldım. Kendisi bu süreçte de yine çok yardımcı oldu.
karogda hasar gören ryde jant !
Akşamleyin siteleri incelerken doğa bisiklette dtswiss in 545 model 36 delik yüksüklü çemberini gördüm. Söylediğine göre 160 kilo taşıma kapasitesi vardı bu beni cezp etti bunları sipariş ettim ve iki gün geçmeden elime geldi paketlemesi muazzam şekilde düzenliydi.
Eğer sjs cycles dan ryde jantı alsaydım bana bu ürün tane başı kargo hariç 200 lira gibi fiyata gelecekti birde kol gibi gümrük fiyatını eklemeliyim
Kullandığım göbek tercihleri ise önde deore 525 36 delik 6 vidalı modeli arkada ise fhm756 36 delik 6 vidalı modelidir.
Bu iki göbek arasında torna farkı dışında yatakları aynıdır. Torna farkı derken 756 ağırlığı azaltmak havalandırma için flanşlar da açılmış deliklere ve rotor bağlantı yuvası ile göbek arasında farklı boşluğa sahip ve tabi birde 756 deore xt olduğu için fiyatının da pahalı olduğunu belirtmeliyim
Arka göbeği 180 liraya n11 den ön göbeği 70 liraya doğa bisikletten aldım
Geçtiğimiz iki gün jantları örmek ile uğraştım. Tellerin tanesi 1 Euro olunca dtswiss tel kullanamadım. Sirkeci esnafından Bülent abiye tel yaptırdım uygun ölçüde bunları taktım şimdiki vaziyeti böyle lakin yardıma ihtiyacım var akort sehpasını kullandıracak arkadaş var mı?
aldığım göbekler ve jant
BİRİNCİ AŞAMA ELDEKİLERİ DEĞERLENDİRME
Daha önceki başlıklarım da imkânsızlıklardan dem vurup çaresiz kaldığımı söylemiştim. Bu olaydan sonra önceki bisikletimden (sedona 721) kimseden de eli yüzü tutulur bir fayda göremeyeceğim konusunda fikir oluştu. Hal böyle olunca da bir şekilde bu kadro ve bisiklet işini çözmem gerekti. İlk olarak yakın arkadaşımdan elinde olan Sedona 711 alıp üzerinde cüzi değişiklik yaparak kullanmayı düşünmüştüm. Bu arada hibe olacak fiyat da fren kolu arka aktarıcı zincir temin edindim. Bunların fiyatları hakkında tek tek yazacağım. Yaklaşık iki hafta sonra nihayet Sedona 711 arkadaşımdan 1000 lira gibi fiyata almıştım. Bende ki 721 düzgün bakım yapıp artan para ile 711 derleyip yola devam edecektim. Böylece hem 711 e harcadığım para çıkacak hem de daha az yorulmuş bir kadrom olacaktı. Fakat bu kadroyu incelemeye ve denemeye koyulduğumda bariz şekilde 721 den farklı olduğunu ve zaten 721 bile küçük geldiği göze alınırsa 711 hiç mantıklı olmadığı fikri oluşmaya başladı. Bu fikri yine bir bisiklet dostum Burak Aksoy aklıma soktu bana kalsa ümitsiz şekilde bu kadro ile devam edecektim. Arada parça almaya ve eksik tamamlamaya yine devam ettim. Yurt içinde Rigida jant buldum çok geçmeden onu almak istedim. Fakat ürün geldiğinde hasarlı gelince tamamen ümitsiz kafa iyicene kötü oldu. Tabi jantı geri yolladım. Bu konuda da yine bir ufak not yazmayı düşünüyorum.
Buraya kadar biriktirdiğim ve elimde olan paranın büyük kısmını bu ölü projeye gömmüş çaresiz kalmıştım. Hani bir şekilde devam ederim düşüncesi ile devam ederken. Burak arkadaşım bendeki Sedona 711 i almayı teklif etti başlangıçta vermeye razı değildim zira bu sefer bisikletsiz kalacaktım. Fakat bunu kabul etmek durumu mantıklı gör ününce eldekileri değerlendirme kısmı kısmen bitmiş oldu. Elde kalan 721 ise yine gönül dostum bir arkadaşım bunu sen satma bana ayarla diye söyleyince elime cüzi bir miktar para geçmiş oldu.
KADRO ARAYIŞI VE PARA DENKLEŞTİRME
bu zamana kadar eldekiler ile neler yapabilirim derdinde iken kısmen bisikletsiz kalmanın durumu içindeydim. Sürekli olarak muhabbetim sohbetim olan çok kıymetli dostum Mehmet metin levent’ abiye de bu konu hakkında fikirlerini sordum. Onunla birçok konuda istişare içerisinde olduğumu söyleyebilirim Bu konuda yerel firmalarla konuşmanın iyi olacağını belirtmişti bende bu sebeple bazı kişilerle kadro veyahut bisiklet fiyat konusunda görüşmelerim oldu. Elde olan bisikletlerin, en büyük sıkıntısı kadro boyu ikincisi ise donanımları ve fiyatları göze alındığında bu duruma değmeyecek şekilde pahalı olmasıydı. Yine aynı şekilde bu arama sürecinde Dostum Burak Aksoy ve Murat kara ile sık sık görüş alışverişinde bunlundum kendirlerine buradan şükranlarımı sunuyorum.
Eylül ortalarında bir firma ile konuştum. İşi çok sanatsal yaptığı ve ufak detaya ayrı fiyat istediği için bu firmadan vazgeçtim.
Derken Murat arkadaşım Türkiye de kadro getiren birisinin olduğunu onunla irtibata geçebileceğimi belirtti. Rigida jant çemberini bu arkadaştan almıştım. Fakat ellerinde onlarında elinde uygun kadro ancak mayıs ayında olacağını söyledi.
Sıkıntı ve üzüntü dolu bir zaman dilimindeydim karamsarlığın en yüksek olduğu anda ekim ayında arızalı bünyem bunu kaldıramadı. O gün işe okula gidemedim. Göğüs ağrısı ile gittiğim gata da acile geçiş yaptım aynı günü çıktım ama yine ufak bir kriz geçirmiştim. Bu berbat halde bile nasıl bir kafaya sahipsem hastane ve harem otobüs durağına yakın olduğu için birde gidip kadro imalatı yapan arkadaşla görüştüm.
. Ticari itibarı ve kişisel saygınlığımdan ötürü bu arkadaşın kim olduğunu yazmıyorum. Ama üst tarafta bir ipucu vermiş oldum. Fiyat olarak çok yüksekti ve bu fiyatı verdiğimde elimde nerdeyse hiç bir şey kalmayacaktı. Bunun dışında istediğim ölçüde kendi boyumda bir bisiklet temin edebilmiş olacaktım. Fakat gerek arkadaşın kaba üslupsuz kötü tavrı hem de bana olan yaklaşımı hiç iyi değildi. Buna rağmen Burak ile beraber arkadaş ile konuşma randevu alıp gittik. Buradaki tutumu da bir hayli garipti anlaşma yapıp çıktık. Para kaparo ise vermedik. Kendisi de yoğun olduğundan bir kaç ay sonra projeye başlayacağını o zaman getirebileceğimizi söyledi aslında başından savdı arkadaşlığını bilemem ama ticari üslubu hiç iyi bulmadığımı söylemeliyim. Anlaşma yapma sebebi ise yurt dışı imkânları başlangıçta olanaksız şekilde pahalı gelmesiydi. Orada bile uygun boyda kadro bulmak sıkıntılı oluyordu.
Bu süreçte var olan kalp sorunum birkaç kere lüks etti iki kere tekledi zira hayal ve umutları yıpratan bir durum söz konusuydu. Paranın pul kadar değeri olmadığı bir zamandayız. Kazancım zaten sosyal ihtiyaçlarıma ucu ucuna yeterken bir de doların ve hayat pahalılığın arttığı dönemde kimse gözümüzün yaşına pek bakmıyor üzücü gerçek
Burak’la istişare sürecinde neden yurt dışı olmasın gerekirse bir şekilde işin görülsün derken yurt dışı sitelerinde uygun kadro aramaya koyulduk. İlk olarak bulabileceğim en büyük kadro ölçüsünden yola çıktım İlk başta Amerika seçeneği vardı fakat bu çok zahmetli ve hacimli mal olacağı için kargosu üründen vergisi de üründen pahalı olduğu için bu seçeneği eledim.
Bikes compenent sitesinde ortalama boylara sahip olanlar için uygun fiyata kadrolar mevcut. Fakat benim alım zamanımda ürün ellerinde yoktu. Bir de kargo masrafı yüksek vergiyi de buna eklemeliyim.
Charlie bikemonger sitesinde surly lht istediğim boyda ve uygun fiyata bulmuştum.2014 yılı kadrosu olmasına rağmen. Fakat kargo ile birlikte fiyat 640 euroyu bulunca buradan da vazgeçtim ama satıcı arkadaş oldukça ilgili ve dost canlısıydı. Bana bazı siteleri o önerdi diyebilirim. e (link),
Ocak ayında kadroyu starbike sitesinde 2400 liraya bulmuştum fakat bu fiyatı kaçırdım. İstediğim boyda ancak disk trucker buldum ama buda 2700 lira gibi fiyata geliyordu. Birde bagaj almam gerektiği için bu fiyatı 3300 çıktığını söylemeliyim. Bir öğretmen arkadaşımdan geçici bir arkadaşımdan ileriye dönük aldığım borç ile nihayet doların tekrar düştüğü şubat günü kadroyu aldım. Kadroyu alma sürecine kadar aktaracağım aklıma gelenler bunlar.
Starbike sitesi gayet uygun fiyatlı ilgili müşteri hizmetleri olan bir alman firması. Çeşitli ürün gruplarında yüzlerce ürün var fakat kargo ve ödeme işlemleri konusunda sıkıntı olabiliyor bende böyle sıkıntılar yaşadığımı belirtmeliyim.
Siparişi 3 Şubatta verdim 7 sinde kargoya geçti ve ancak bir ay sonra ülkeye girdi aslında ürün bir şekilde bir ara kayboldu da ürüne 110 lira gümrük ücreti karşılığında kapıda teslim aldım.
SURLY TOPLMA SÜRECİ
Yaklaşık bir ay sonra beklediğim paket gelmişti .çok geçmeden inceledim tam istediğim gibiydi.artık toplama ve tamamlama zamanı.
daha önceden hibe fiyata gelen zincir fren kolu arka aktarıcı ile zamanla bazı parçalarını aldım.Bunları vakit buldukça eklemeyi düşünüyorum
ilk ekleme
Önce aklımda RİGİDA RYDE ANDRA 30 vardı. Bu ürünü SJS CYCLES sitesinde bulabilirsiniz. Fakat hacimli mal olduğu için bunu almaya niyetlenmekten korktum yurt içinde arayışa girdim murat dostumun tavsiyesi üzerine samimiyetine güvendiğim kendi tur kadrolarını yaptıran arkadaştan jantlardan elinde olan bir tanesini istedim. Yalnızıca bir çember alacak durumum vardı diğerini ilkin 721 in çemberini kullanmayı düşünerek yola çıkmıştım. Çember geldiğinde söylediğine göre kargoda hasar görmüştü geldiği gün geri gönderdim. Bu konuda Mehmet levent abi’nin bilgilerini aldım. Kendisi bu süreçte de yine çok yardımcı oldu.
karogda hasar gören ryde jant !
Akşamleyin siteleri incelerken doğa bisiklette dtswiss in 545 model 36 delik yüksüklü çemberini gördüm. Söylediğine göre 160 kilo taşıma kapasitesi vardı bu beni cezp etti bunları sipariş ettim ve iki gün geçmeden elime geldi paketlemesi muazzam şekilde düzenliydi.
Eğer sjs cycles dan ryde jantı alsaydım bana bu ürün tane başı kargo hariç 200 lira gibi fiyata gelecekti birde kol gibi gümrük fiyatını eklemeliyim
Kullandığım göbek tercihleri ise önde deore 525 36 delik 6 vidalı modeli arkada ise fhm756 36 delik 6 vidalı modelidir.
Bu iki göbek arasında torna farkı dışında yatakları aynıdır. Torna farkı derken 756 ağırlığı azaltmak havalandırma için flanşlar da açılmış deliklere ve rotor bağlantı yuvası ile göbek arasında farklı boşluğa sahip ve tabi birde 756 deore xt olduğu için fiyatının da pahalı olduğunu belirtmeliyim
Arka göbeği 180 liraya n11 den ön göbeği 70 liraya doğa bisikletten aldım
Geçtiğimiz iki gün jantları örmek ile uğraştım. Tellerin tanesi 1 Euro olunca dtswiss tel kullanamadım. Sirkeci esnafından Bülent abiye tel yaptırdım uygun ölçüde bunları taktım şimdiki vaziyeti böyle lakin yardıma ihtiyacım var akort sehpasını kullandıracak arkadaş var mı?
aldığım göbekler ve jant
Dosyalar
-
160,9 KB Okunma: 4
Son düzenleme: