Scudo Sports

bir anda lastik janttan çikti

umutd

Üye
Kayıt
17 Haziran 2012
Mesaj
6
Tepki
0
Şehir
bursa
bugün marketten eve giderken zincir atti sol vitesi 2,3 e getirerek kendiliğinden düzelmesini denedim ama olmadi zincir dolandi falan bisiklet baya zorlandi sonra zar zor elle düzelttik arkadaş ile 5 metre gittim bi anda baktim arkaya diş lastik janttan ayrilmiş iç lastik biraz inmiş.şaşirdim kaldim eve uzak değildim zaten indim elle götürdüm eve gelince aldim bi kova su lastiğe baktim patlak için mimik bir delik açilmiş zaten su baloncuklari çok minik minik geliyordu. neyse yapiştirdim. sonra arkadaşi uğurlamak için evden 10 km uzağa gidecektim yolun yarisinda yola atilmiş cam şişenin üstünden geçtim fark edemeden çat diye kirildi lastiğin altinda lastik indi hemen. çok inmedi, bi miktar gidebilcek kadar havasi vardi. benzin istasyonuna kadar zar zor götürdüm. hava bastim 25psi . bir miktar indi aşaği yukari 22 psi de kaldi öyle eve kadar gittim.şimdi benim daha lastik hiç patlamamişken bastiğim hava 28 psi idi acaba fazla bi miktar mi. ilk defa başima böyle bir şey geldi acaba neden diş lastik bi anda janttan ayrilmiş olabilir
 
Scudo
havası inik oldgundan belki lastıgın yanakları jantan sıyırmıstır bide teker 28 psı den 22 psi ye inmise patlayabilr samyel deliktir lastık basıncı sayesinde hava içinde duruyodur yapsanız ii olur :D
 
Mtb lastiklerinde 25 psi ile de bir lastiğin janttan ayrılma riski vardır dikkatinize.Genelde mtb lastikleri 35-65 psi arası kullanılır.35 psi altı düşük basınçta veya 65 üstü yüksek basınçta lastik yol tutuşunu da kaybeder zaten.
 
Yeni konu açmak yerine şunu bir canlandırayım dedim.

Birkaç ay önce 100 PSI hava bastığım 700x23c ebatlarındaki dış lastik düz yolda giderken janttan kurtulup ayrıldı. O zamandan beri 90 PSI ve altında kullanıyorum, herhangi bir atma yok.

Daha önce yol bisikletinde bu durumu yaşamış olan var mıdır? Varsa nasıl çözdü?
 
@uğurs. Ben az hava basinca bu seferde her kesikte patlama riski oluyo. 115-120 psi arasi basiyorum ben .
 
@furkan.zaman Benim lastik max 110

Sınırda kullanmamak adına biraz aşağıda kullanıyorum. Fakat 90'da yeri çok tuttuğu için rampalarda ekstra efor demek. 100 ile 90 arasındaki fark hissediliyor yani...

Neyse, konumuz bu değil. Daha önce yeterli hava basmasına rağmen sürüş esnasında dış lastiği janttan ayrılan var mıdır?
 
@Uğur S. Ayrılabilir yani bu iş şans da olabilir, lastiğin jantı tutan yanağı hatalı olabilir, jantın iç yüzeyi eğilmiş olabilir veya hatalı tırnak tasarımı vardır. Yüksek basınç isteyen lastikleri şişirirken 15-20psi kadar basıp lastiğin oturduğundan emin oluca 100 e kadar basmakta fayda vardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: caner1405
iç lastik değişimi yaptıktan sonra gerekli basınç kadar hava basıp daha sonra tekrar söndürüyorum (çok fazla değil sadece parmakla sıkılacak kıvama gelene kadar) ve sonra tekrar şişiriyorum. bu şekilde iç lastiğin dengeli bir şekilde dağıldığını düşünüyorum. mtb söz konusu olduğunda çok teknik parkurlar dışında en az 30-35'e kadar inmek lazım. eğer şehirde kullanılıyorsa 50-60 civarı basardım. yol bisikletinde 100 civarı basıyorum kilom 65.
 
ben hemen hemen hep max da kullanıyorum şimdiye kadar öyle bi olaya girişmedi lastiklerim.
halbuki plastik levye kullanmadan da çıkartabiliyorum lastikleri.

acaba kalite kalite mi değişiyo bu yanak tutma olayları :hihi:
 
İşin ilginci plastik levyesiz çıkmıyor benim lastikler :) Ayrıca telliler. Katlanır falan da değil...
Jantta bir sorun olabilir diye düşünüyorum artık. Bakalım...
 
@Uğur S. uğur abi. lastikleri çıkartıp tekeri bisiklete geri takıp bisikleti ters çevirip tekeri yüksek hızda çevirip elini jantın iç kenarına sürter şekilde koyup gözlerini kapatıp konsatre olursan jantta sıkıntı olup olmadığını anlarsın. bu yöntemide kendim buldum patentini çıkartmayı düşünüyom
 
Wow! :ssrtcbya: Denerim Cihan. Patentini almadan önce denediğim için bana dava falan açamazsın bak anlaşalım. :krnz:
 
Geri