Scudo Sports

Bir aceminin bisikletine verebileceği zararlar.

hogutmen

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ağustos 2007
Mesaj
831
Tepki
860
Şehir
Ankara
Bisiklet
Salcano
Evet Forumdaşlar,

Yine popüler olmayan konularımdan bir tanesi ile daha birlikteyiz. :)

Hiçbirimiz bisiklet ile bilgi ve tecrübelerimizi annemizin karnında edinmedik.
Sizlerden ricam acemilik dönemlerinde bisikletinize verdiğiniz geçici veya kalıcı hasarları, aksaklıkları, hüsranla sonuçlanan deneme-yanılma tecrübelerimizi burada paylaşalım. Hatta acemilerin bulaşmaması gereken hususları da belirtirsek, bal-kaymak olur. :)

Ben başlayayım. Bende olmayan ne olduğunu bilmediğim akort anahtarı bana abim tarafından hediye edildi.
Eeeee, ben de boş durur muyum. Gittim akort ile ilgili youtube'dan 1-2 video izledim ve kafama göre akort yaptım. Yaptığım bu yanlış akort sayesinde -kesin olmamakla beraber- iki jant telimi kırdığımı düşünüyorum. :(
 
Scudo
Bende bir keresinde arka tekerim patladığında jantı söküp tamir ettim. Sonra iç lastiği, tekeri yerine oturtup jantı geri yerine koyma zamanı geldiğindeeee... Rubleyle arka attırıcıyı pek iyi ayarlayamadığım için kadro kulağını yamultmuştum :D aman dikka edin böyle şeylerde :D
 
@Sarper Tuncer

Çok beceriksizim. Gereken malzemeyi verin bir lastik patlağını 1 saatte yapıp yerine takamam. Ya da süresiz yapamam.
Şimdi diyeceksiniz lastik bile tamir edemiyorsan neyine biniyorsun. Bu ne cesaret, küstahlık falan. Seviyorum işte var mı diyeceğin :)
 
@Utku D

Ben onu kapitalizmin bir oyunu zannediyordum. :eek:
 
Şehir bisikletimi yeni aldığım da bi hevesle çift taraflı olduğunu düşünerek 2. El spd sl pedal aldım acı gerçeği sonradan fark ettim tabi,normal ayakkabı ile kullanmak için birde pedal platformu aldım ama oda uymadı ;) simdi t 420 pedal kullaniyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Kürşatt
Dedim bile :) yazayım dedim ama sonradan ben anlamam diyenden korkmak lazım gelir cümlesi akla gelince Dememeye karar verdim.
@hogutmen
 
İki bisikleti yanyana koyup aralarına koruyucu bır parca koymadan kapalı kasada tasımak ve sonra olusan cızıklerı hıssetmek :D
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
Jantları söktükten sonra furç kapağını yanlış sıkıştırınca furçta boşluk olmuştu :D sonra hallettim ama ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
Gerçi jant sökmeyle furçun bi alakası yok ama olsun jant sökerken olmuştu :)
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
Yeni bisikletimi ilk aldığım sıralar.. Seleyi çok iyi ayarlayacağım hep öyle kasın diye 80 kere yukarı aşağı oynattım. Her seferinde bu son diye biraz daha sıktım ve bisikletin 2. gününde sele kelepçesini çok sıkarak kırdım :)

sonra Toto bir sağa bir sola kıvıra kıvıra eve döndüm..
 
Ucuz market tipi taşıyıcı alıp kadroda çok güzel çizikler ve aynı şekilde arabada da çok derin çizikler oluşturdum.. Paraya kıyıp iyi bir taşıyıcı alın.. Çeki demiri tarzı olanlar tavsiye edilir.. Mümkünse pedallarınıza kalın çoraplar takın.. Bisikleti sabitleyen sistemleri olan taşıyıcıları tercih edin..
 
@İbrahim A.


2 ay uğraştım hala ideal sele yüksekliğini bulamamıştım. :) Herhalde bir ütopya o.
4 aydır aynı seviyede kullanıyor ama hala sanki o sihirli seviyede değil gibi.
Bir gün gene acemiyiz. Önüme bakmadan sürüyorum. Son anda frenle beraber bir çukura girdim.
Bisikletle rodeo yaptım. Kuyruk sokumumu selenin ucunu çarptım. Sele biraz yamuldu. Öyle kullanayım dedim.
Seledeki garç gurç sesleri ile beraber ayak parmak uçlarımda bir uyuşma hissettim. Bir süre böyle geçti.
Zahmet edip selenin altına baktım. Ayar yeri varmış. :)
1 ayda kuyruk sokumunun acısı anca geçti. :(

Haaaa şans eseri kadroyu kırmamışız. Sele borusunun da azami bir yükseltme kapasitesi varmış. Kadro riske giriyormuş.
Onu da forumdan öğrendim. :)
 
1996 yılında Bianchi Vento bisikletim vardı Cromoly kadrolu. Sanırım ikinci el almıştım. Altus C10 vites seti olan harika bir bisikletti. İlk gün gezdikten sonra eve geldiğimde sağını solunu temizlerken arka vitesteki ayar vidalarını gördüm. "Bunlar neden gevşek acaba?" diyerekten iki vidayı da sonuna kadar sıktım. Ertesi gün arka vitesi neredeyse hiç kullanamıyordum :D :D
http://imageshack.com/a/img910/670/RFLum1.jpg
Bu arada konu harika olmuş ;)
 
bende 1.95 lik iç lastiği 1.50 lik dış lastiğe takmıştım. Sonuç lastik yerde sürünüyordu :)
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
Sene 1993 Akşam karanlığında bisiklet ile rampa aşağı üst boruya oturmuş arkadaşım ile birlikte iniyoruz. O an arkadaşım bana buralarda çukur yok değil mi dedi. Tam cevap verecekken çok ciddi bir kanalizasyon çukuruna (Zeminden 15cm asfaltın altında kalmış kapağı) girdim. Frene bastığımda fren kollarını ileri geri sallıyordu. Sabah bakarım dedim. Sabah bir baktım. Kanallı çelik jant yanakları dışarı doğru şişmiş. Aldım elime çekiç birtane de tahta parçası. Tahtanın üzerine vura vura jantı çizmeden eski formunu geri kazandırdım. Ancak hasar sadece bununla sınırlı değildi. Akort da bozulmuştu. O dönemin jantlarını bilenler hatırlarlar. Çelik janta akort yapmak kolay değildir. Dengesiz başlar ve bunda ısrar ederseniz alüminyum janta göre en az 4 kat daha fazla jant atması olur. Eee elde akort anahtarı da yok. Hadi pense ile yapalım. :D :D. Sonra bir attı jant. Bu arada tüm tel başları da yalama (sıyrıldı). Derken pat pat başladı jant telleri kopmaya. :D Panik üzerine panik. Hemen yürüye yürüye bisikletçiye gidilir ve jant telleri ve tel başları alınır. Yanında da bir akort anahtarı. Bitmek bilmeyen bir 30 dakikanın ardından akort işlemini % 3-4 hata ile bitirebilmiştim. Sonrası ise mahalledeki arkadaşların bisikletlerini teker teker akort ederek devam ettim. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
Geri