Scudo Sports

Bilindik bir internet sitesinde Ghosts biskikletlerdeki inanılmaz ucuzluk!

Scudo
Tüm e-ticaret alışverişleri "Mesafeli satış sözleşmesi" kapsamındadır (link)
bu sözleşmeye uymayanlara ciddi cezalar uygulanmaktadır, bu cezalar olay başına ve üst sınır olmaksızın uygulanır.
Ve yararınıza olacak bir yazı
kaynak ve devamı > (link)

Derken 6 Mart 2011'de yönetmelik değişti. 27866 sayılı 'Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik' madde 9'a şu eklendi "Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez." Ya işte etme bulma dünyası. Başımıza dert olacak bir madde. Peki bu ne demek, bunun getireceği sonuçlar nelerdir?

Evet sayın E-ticaretçi meslektaşım. Bu demek oluyor ki bundan böyle sipariş edilen bir mal için müşterine stokta kalmadı derken iki kere düşüneceğiz. Müşteri şunları yapma hakkına sahip. Senin tedarik edemediğin o malı eğer başka bir yerde bulursa satın alır ve aradaki fiyat farkını da senden talep edebilir. Sen bir malı 500 TL ye satıyorsun ancak siparişten sonra malı gönderemedin. Müşterin gider aynı malı bir mağazada 600 TL ye bulursa alır ve aradaki 100 TL yi de senden talep eder. Sen de paşa paşa ödersin. Çünkü sen mesafeli sözleşmeden doğan edimini yerine getiremedin. Borçlar kanununa göre de edimini yerine getiremeyen taraf karşı tarafın zararını tazminle yükümlüdür.

Daha beterini söyleyeyim mi? Müşterin, Anadolu'nun bir yerinde yaşıyor ve orada da medikal ürün satan bir yer yok veya çok uzak. Müşteri kaza geçirmiş ve senden bir sağlık ürününe ihtiyacı var. Çevresinde o ürün olmadığından senin sitenden sipariş vermiş. Sen ise malı gönderemiyorsun ve bunu 3 gün sonra müşterine bildiriyorsun. Müşterin bir başka yerden sipariş etmek zorunda kalıyor. Belki o ürünü sipariş edeceği sitenin de sistemi o malı 3 gün içinde kargoya vermek üzerine. Sağlık sorunu olan müşteri 3 gün seni bekledi ama sen ona malı gönderemiyorum dedin, şimdi 3 gün de o siteyi bekleyecek. Bu zaman zarfında da rahatsızlığı arttı. Eğer şikayet ederse yiyeceğin tazminatı düşünmeni öneririm.

Bir başka sevimsiz örnek: Oyuncak satıyorsun. Müşteri de çocuğuna doğum günü hediyesi alacak ve sizin sitenizden bir oyuncağı beğenmiş. Sen bir iki gün sonra bu oyuncak tükenmiş diyorsun. Ancak artık müşterinin o oyuncağı bir başka yerden sipariş verip bekleyecek zamanı kalmamış. Sen müşteriyi manevi olarak zarara uğratıyorsun. Çocuğuna söz verdiği oyuncak için hayal kırıklığına sebep oluyorsun. Bunun bir cezası olması lazım değil mi? Müşterin bu nedenle tazminat talebiyle tüketici mahkemesine gidebilir.

e-ticaret sektöründe olan birisi olarak bunları söylüyorum. Satıcı da alıcı da haklarını bilmeli. Bu işler çocuk oyuncağı değil, hepsiburada gibi bir site böyle bir hata yapmamalı yaparsa da hatasını telafi etmeli, benzer şekilde fiyat hatasını gold.com.tr yapmıştı ve fark edene kadar 63bin tl zararına satışı karşıladı. Gerçi bu vak`a için reklam ve promosyon olarak değerlendirenler de oldu ama kesin bir durum söz konusu değildi.
 
n11 deki mağazaları bizzat arayarak stok soruyorum o şekilde veriyorum bütün siparişlerimi. o yüzden şu sıralar çok mantıklı bir hale geldi bu site.
 
"Bu ürün tükendi demek yerine, ürünün tedariğinin 30 gün kadar sürebileceğini ancak dilerse hemen sipariş bedelini iade edebileceğinizi belirtin. Muhtemelen müşteriniz zaten bu kadar süre beklemek istemeyeceği için siparişin iptalini ve bedelinin de iadesini isteyecektir. İşte gördünüz mü, size müşteriye ürün yok gönderemiyoruz demediniz. Yasal süreniz olan 30 gün içinde gönderebileceğinizi söylediniz ama müşteriniz kendisi vazgeçti."
Sanırım bunu yapacaklar :)
 
Bence bisikletler gerçek ederi değerinden satıldı.
Bu durum için ne üzülmeli ne de sevinmeliyiz !


Ghost için değil sadece, tüm bisikletler bu şekilde fiyatlandırılmalı.
Yoksa nasıl herkes binebilir. Demir yığınına bile 300TL den aşağı istemiyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet F.ELBİR
Tedarikçiyi arayıp soran oldu mu? Sipariş ekranında "Tedarikçi firma tarafından kargoya verilmesi bekleniyor." yazıyor, gerçekten böylemi merak ediyorum.
 
Bugün kargoya verilecekti güya, az önce diğer siparişimle birlikte bisikleti yine sordum, yine "süreç tamamlandı, yarın kargoya verilir" cevabıyla karşılaştım. Diğer siparişimin de aslında dün verilmesi gerektiğini düşündüğümde, büyük ihtimalle gecikmeli de olsa sorunsuz şekilde gönderecekleri görüşündeyim.

Ha burada müşteri temsilcilerinin gerçekten bilgisiz ve belli bir standarda uygun cevap vermekte başarısız insanlar olduklarını düşününce, gönderilmeme ihtimalini de her zaman hesaba katıyorum. Olursa olur, olmazsa olmaz. Sağlık olur.

Ek: Bazı siparişlerin kargo bilgileri sistemde görünmüyor. Diğer siparişin kargo bilgisini sözlü olarak alabildim. Bilginiz olsun.
 
Arkadaşlar HB yi daha iyi tanıyın, 800 liralık çeki geri ödemek için 25 gün beni süründürdü. Hani çok büyük bir kuruluş ya siz anlayın artık ;)
 
Komik bir hikaye.
Bir eticaret paket programları geliştirip satan firmaya baskın yapılmıştı maliye tarafından, sebebi.
Eticaret paket programı satan firmadan aldığı yazılım ile satış yapan, xyz.com sitesi bir siparişi göndermedi müşterisine.
Göndermediği siparişin sahibide, hakkını aradı. Ve yetkili -ama az bilgili- denetmenler xyz.com sitesinin altında yazan eticaret paket programları satan firmanın reklamını görüp o firma sandılar, usulsüzlüğü yapan siteyi.
Sonunda yazılım firmasındaki programcılara güzel bir anı, usülsüzlüğü yapan firmaya da güzel bir ceza ile kapandı konu. Şimdi ne alakası var derseniz... yuh artık var işte alakası :)
 
@Muhammed Ali

Beklememiz sizi mi gerdi? :D

Sony Xperia Z1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Avukat arkadaşımla konu hakkında irtibat halindeyim. Söylediği şu:

Sana da mail, telefona mesaj ve arama şeklinde geri dönüş yapılırsa, konuyu uzatma. Avukatımla görüşeceğim. Haklarımı araştıracağım. hakem heyetiyle de konuyu görüşeceğim. Kanuni haklarım neler bunu öğreneceğim. Şu zaman zarfında size geri dönüş yaparım.

Zaten sizin onayınızı almadan sipariş iptali yapamıyor yasaya göre. Yaparsa ki yasal süreci başlatmaktan başka çaremiz de yok eğer hala istiyorsak.
 
Türkiye'ye hoşgeldin
 
@Mustafa T. Erhan
Muz bisikletçinin dostudur, zarar gelmez...
 
"Tedarikçi firma tarafından kargoya verilmesi bekleniyor.
Tahmini kargoya veriliş tarihi: Siparişinizin vaat edilen kargoya veriliş tarihi (09.04.2014) geçmiştir, özür dileriz."
 
@VolkanS

aynı not bende de var. gece aradım. paketlenmiş, kargolamaya hazır. fakat kargoya verilecektir yarın dendi. ilgili birime de konuyu iletiyorum. maille bilgilendirileceksiniz diye de ekledi. tahminim bunlar hep süre kazanmak için.
 
Geri