Scudo Sports

Bilindik bir internet sitesinde Ghosts biskikletlerdeki inanılmaz ucuzluk!

Bu tip hatalar eticaret sitelerinde olur bazen insanlar da alırlar ürünleri. Kayıp büyükse eticaret sitesi için, sorumlular çıkartılır ve başka firmalarda devam ederler iş hayatlarına. Kayıp küçükse daha dikkatli olmaları gerektiğini anlarlar ve işlerini daha sıkı yapmaya çalışırlar. İşim eticaret yazılımı geliştirmek olduğu için bu tip hikayeleri çok duydum firmalardan. Bahsi geçen HB olunca ve burda bisiklete ilgili kişiler olunca çok abartılmış gibi geliyor.
stok yanlışları, kargolama süreleri, çalınan kredi kartları (eskiden olurdu çok), yanlış renk ve biçim ürün gönderme vb. bir sürü sorun çıkar hem eticaret firması hemde müşterisi için bunlar aşılır. Herkes hukuki haklarını bilir ve sorumlulularını yerine getirir. Satış yapıldıysa -sözleşme de aksi felan olmaz- o ürünler müşterilerine gönderilmelidir.net
 
  • Beğen
Tepkiler: avanak_abdi
Scudo
@VolkanS

evet. sabah aradılar. onayladılar siparişleri. kontrol aşamasındaki de hazırlanıyor olarak düzeltildi.
 
Kimsenin kimseye kırıcı konuşmaya hakkı yok bence bu konuda. Çünkü ortada bir hırsızlık yok. Site bir fiyat vermiş alabilen almış. Bende bir teknoloji marketinde çalışıyorum ve sırf müşteri çekebilmek için zararıza satış yaptığımız kampanyalar düzenliyoruz. Hiç işine yaramayacak ürünleri alabilmek için insanlar geceden gelip kapıda bekliyor. Çoğu da satmak için alıyor keza. Kimse sorgulamıyor bi hata varmı diye. Muhtemelen site yüksek fiyatlı ürünler olduğundan bu kadar işlem yapılacağını tahmin etmedi ve hemen kaldırdı ürünleri. Zaten arayıp adres teyidi yapıyorlarmış. Bence hata olsaydı öncelikle mutlaka iptal yoluna giderlerdi (yerse diye). Demekki ortada hata yok. Bende yetişebilseydim önce telefonla yada maille ulaşarak doğruluğunu sorgulardım. Hata yok dediklerinde bende alırdım. Alabilen arkadaşlara da hayırlı olsun diyorum.

Koray BASKIN
 
@Cemali Avcı

Beni aramadılar, hep hazırlanıyor yazıyor, acaba tek sipariş olduğundan dolayı mı? Sonucu merakla bekliyorum.
 
@Yusuf Yılmazvural

hatayı kabullenmeme ve hatada ısrar var. aranıp söylenmiş müşteri hizmetlerine fiyatlar yanlış diye. herhangi bir sorun yok cevabı alınmış. ki beni aradılar kapatmadan önce de siparişleriniz onaylandı dediler. kısa ve net: alan razı satan razı..
 
@erdem özgür

Bravo için teşekkürler ama ben bir yargıya varmamıştım. Kafama takılıyor sadece ve tıpkı sizin yazdığınız gibi aslında soru soruyorum kendimce.

İlla yargı isterseniz, bu fırsattan faydalanmakta bence birşey yok, işi hukuki yola dökeceksek de, yasal hakların peşinden gidilmesine eyvallah ama hepsiburada gibi bir firma yerine bisikletçi ahmet amca'ya bunu yapar mıydım? Sanırım yapmazdım. E o zaman da ahlaki açıdan aslında kendi içimde çelişiyorum ve kişisel vicdanımla hareket ediyorum.

Konuyu Yunan filozoflar gibi uzatırım aslında ama yapmayayım :)
 
bakın mevzu niyetlerle alakalı. niyetler bozuk. adam diyor ki hata olsa bile banane yapmasalarmış ben aldığım mala bakarım. yani siteye fiyatı hatalı girseler de girmeseler de adamlar için farketmiyor. ben buraya birkaç tane yazılan yazıyı alt alta giriyorum. milletin "bakış açısını" görünüz.


***
Bisikleti alıp yaptıkları hatadan faydalanmak ne kadar doğru olur bilmiyorum ama para olsa denerdim Alınsa bile sonradan anlarlar zaten 1 haftaya anca kargoya veriyorlar.Acaba satıldıktan sonra böyle bir durum için satışı iptal etme hakları var mı ?

***
hata olduğu kesin, hepsiburada aracı konumunda bulunuyor. bisikletleri üretici/dağıtıcı firma gönderiyor. yani ürün çıkışı hepsiburada deposundan değil ghost distribütörünün deposundan oluyor.

bu durumda ya hepsiburada aradaki farkı kendi ödeyip zararı karşılayıp müşterisini koruyacak ya da siparişler iptal olacak. sözleşmede hatalı fiyat konusunda bir madde yoksa teslim etmekle yükümlüdür diye biliyorum, kartta para olsaydı, hatta alabilecek nakit param olsaydı havale seçerek kesinlikle alırdım. en azından şansımı denemiş olurdum...
fiyat da en kısa sürede düzeltilecektir.
***
bahsedilen firma doğan holding'e ait, bu holding'in değeri milyar dolarlar ile ölçülüyor...
burada satılacak bir kaç bisikletteki fiyat farkından kâr oranını da düştüğümüzde bir kaç bin lira zarara girer en fazla...
yani feci bir zarar yaşamaz.

ancak o fiyatı giren bir kişinin hatasından kaynaklanıyor, bu durumda yasal olarak sorumluluk alma zorunluluğu yoksa iptal eder siparişleri büyük ihtimalle...
***
aynen direk sitesine baktım euroyu tl yazmışlar hata var
***
3000 küsüre aldığım bisikletin 990 tl ye satılması acı, daha önce alanlar içinde iyi birşey değil tahminim iptal ederler çünkü gider tutarı baya büyük sitenin gizlilik vs politikası mutlaka vardır.

O hoparlör faciasında bazı arkadaşlarım aldı aynı model değilde biraz daha ucuz model yolladılar ama yolladılar birde nerdeyse 10 12 sene geçti o olay üstünden illaki ders çıkarmışlardır.

Gittigidiyorda dükkanım var online sistem olduğundan bazen benimde fiyatlandırmada yanlışlık oluyor çöken çöküyor fakat gittigidiyora durumu bildirdiğinde sipariş iptal edilip tutar alıcıya yatırılıyordu bunda da mutlaka yeni düzenleme vardır bende şansımı denedim bahisimi yatırdım se2920 se 8000 alcaktım kaçırdık diğerini aldım en azından bu fiyattan satılırsa ve gelirse se 2950 de ettiğim zararı karşılarım en azından .
***
İyi bakalım abi gelişmeleri yaz buraya.
Bazen böyle hatalar oluyor benim bir arkadaşım başka bir sitede 0 TL'ye Xperia Z almıştı. Havale ile aldığı için sonra ne para alabildiler ne bir şey.
***
Selami Bey'e katılıyorum. Kendini bilip hatadan istifade etmeyenleri hürmetle selamlıyorum.
Hatayı farkettiği halde alanlar da hesabını İlahî huzurda verirler elbet...
KiMseyi kandırıp üç kuruşa beş köfte almadık. Fiyat şu denmiş, işine gelen ödeme yapmış. O kadar.
***
Evet hocam fark etmem biraz zaman aldı.

Eğer satılan bisikletlerin bedelleri, hatayı yapan personelden tahsil etmeyeceklerse hiçbir pişmanlık duymamak gerek. Sonuç olarak siz iade etseniz de o personeli orada barındırmazlar zannımca.

Son olarak ticaret için Ghost SE 1000 alanlar satış fiyatı olarak ne düşünüyorlar?
***
Param olsaydı alırdım heralde.
Sonuçta orda ne yazıyorsa fiyat odur.
Mecbur gönderecekler. Gönderim yapmazlarsa para iadesini taksitli yapacakları için alan arkadaşa geçmiş olsun deriz.
Ürünü gelirse de hayırlı olsun deriz Vicdani yönü de var ya neyse artık.


@halil ibrahim duran
 
@Mert E.

Herkesin gözden kaçırdığı bir nokta var, sisteme doğru fiyat bilgisini girmek söz konusu firmanın sorumluluğu. Bu konuda bir hata yapıldıysa, bunun ceremesini firma çekmelidir; satıcı hata yaptı diye tüketicinin madur edilmesi kabul edilemez. "Ölü fiyatına bisiklet alamamak maduriyet değildir." gibi bir argüman öne sürmeyin lütfen, herkes bisiklet piyasasındaki fiyatları bilmek zorunda değil, bisikleti beğenmiş, fiyatını da makul görüp almış insanlar olabilir ve henüz niyet okuma makinası icat edilmediği için durumun ne olduğunu kimse bilemez.
 
@Murat B.

Tabii ki, katılıyorum. Herkes fiyatın doğru olup olmadığını bilemez. Ama sizin de kaçırdığınız bir nokta var. Diyelim ki, hepsiburada hatasını farketti ve "biz bir hata yapmışız, bisikletlerin fiyatını yanlış girmişiz, bu mağduriyetinizi gidermek için -atıyorum- 100 tl'lik bir hediye çeki veriyoruz size" dedi. Yine de "hayır ben bisikletin fiyatına göre siparişimi verdim, paramı ödedim, bisikletimi istiyorum" denmeli midir? (Denemez demiyorum, yanlış anlamayın, sadece ticaret etiği açısından doğru olup olmadığını sorguluyorum. Yoksa yasalar açık)

Bunun bir orta noktası olabilir mi?

Tabii tüm bunları hala hepsiburada eğer yan çizerse ekseninde düşünüyoruz. Belki de hiç alakası yok, hepsiburada bu fiyattan zaten herhangi bir arıza çıkartmadan gönderecek, bize de laf söylemek düşmeyecek.

Şöyle düşünün. Burada bir arkadaş 100 tl'ye satışa çıkan bir ürüne yanlışlıkla 1000 tl gönderdi. Satıcı kişi bana ne kardeşim, hata yapmasaydın mı demelidir?

Veya siz 1000 tl'lik bir ürünü yanlışlıkla 100 tl olarak listelediniz ve farkına varmadınız. Bir arkadaş da hemen tamam alıyorum, hesap no gönder diye mesaj attı ve siz de listelediğiniz mesajın yanlış olduğundan habersiz hesap no'nuzu gönderdiniz ve para hesaba geçince farkettiniz hatanızı. Alan arkadaş bu platformda "bana ne kardeşim, düzgün yazsaydın mesajını" der miydi? Demezse, bunu hepsiburada'ya demek çelişkili olmuyor mu?
 
Alan insanın kişisel olarak vicdanı rahatsız değilse ortada etik sorunu yoktur.

Kapitalizmin bizleri emdiği, sömürdüğü dünyada, tüketiciler lehine yapılmış bir hata açıkçası fena olmamış. Empati kurarsak sadece hatayı yapmış olan arkadaş adına üzülüyorum.
 
Adamlar aramış, teyit almış ve ürünü onaylıyoruz göndereceğiz demişler; daha neyin tartışmasını yapıyorsunuz?
Hata yaptık bile dememişler; ürünü siz mi aldınız? adres doğru mu? diye teyit almışlar; o da miktar yüksek meblağlı olduğu için :D
 
ortada bir hata gözükmüyor halen ısrar ediyorsunuz tartışma konusuna döndü
hataysa derler hata kaç kere teyit edilmiş hata yok demişler
 
@Mert E.

evet bir hata var. bunda hemfikiriz. ancak arkadaşın biri arayıp uyarmış. hata olmadığını belirtmişler. iyi niyet de gösterilmiş.

ilk durumda satıcı kalan 900tl iade etmezse durum farklıdır. iade etmek zorundadır.

ikinci durumda ise -ki tüketici danışma hattını arayan arkadaşla da konuştum- satış sözleşmesi olması gerekli satıcı ve alıcı arasında. bu durumda eğer hb bize de satış sözleşmesi göndermeseydi -ki yasal zorunluluk. mesafeli satışlarda mail vs aracılığıyla göndermek zorunda- biz de hak iddaa edemezdik.
 
5 TL'ye gümrüğü dahil ülkeme giren bakım kremini 299 TL ye satıyorlar
0.10 ile 2.4 TL ye giren saklama kaplarını 50 TL ye 60 TL'ye satıyorlar holdingler. Şimdi adam %66 indirimlimli ürün aldı da etik olarak hatamı oldu yani vay arakdaş :)
 
@Mert E.

Hayır, çelişki olmuyor; ticaretten para kazanan birisi ile alıcı veya 2. el satıcısını aynı kurallara tabi değiller. Garanti de sunmuyorlar, fatura da düzenlemiyorlar.

Hediye çekini kabul edip etmemek tamamen müşterinin tercihine ve vicdanına kalmış bir durumdur, kimseyi verdiği karar yüzünden eleştiremeyiz bence.

Yasanın söz konusu maddesi tüketiciyi sadece satıcı hatalarından değil, suistimalinden de koruyor. Art niyetli bir satıcı, fiyatları kasten yanlış girip müşteri çeker, sonra da ürünü satın alanlara telefon edip "Bir alt modelin fiyatını girmişiz, size ya o modeli gönderelim, ya da 200 lira daha ödeyin" diyebilir. Bu şekilde daha ucuz olmadığı halde rakiplerinden fazla müşteri çekmiş olur, müşteri kabul etmeyip "paramı iade edin" dese bile parayı iade edene kadar faizinden kazanır...
 
Ghost u aradım ordaki sorun HB ile ilgili dedi. Bizi ilgilendirmiyor ordaki hata diyor adamlar :) Bu iyiyemi işaret kötüyemi bilemedim umarım gelir bisikletleriniz arkadaşlar :)
 
Ticari maksatlı cross alan varsa görüşelim.
 
Ben ikna oldum. Sonuçta ortada bir sözleşme var ve bu sözleşmeden doğan hakları nasıl HB kendi lehine kullanıyorsa, tüketici de kullanabilmelidir.

Yalnız, sözleşme deyince, sözleşmeye baktınız mı, typo hataları istisnai durum olmasın sonra?
 
@uğur çalık

Alırken beden seçemiyorduk, ben normalde eşime cross 1300 aldım. Ama boyu uymaz ise haber veririm.
 
@oguz657

https://i.hizliresim.com/277Vb0.jpg

1 ve 2 nolu kısımlara bakarsak bisikleti ghost gönderecek, faturayı hepsiburada gönderecek. ghost sorun bizle alakalı değil diyorsa ki satan ghost değil hepsiburada. yani sorumlu da hepsiburada olur. aralarında nasıl bir mutabakata varırlaar bilemem ama her halukarda hepsiburada bu işten zararlı çıkar ;)

@Mert E.

okudum bütün maddeleri. çıktı da aldım :) tipografik hatalarla alakalı bir madde yok. ki tüketici danışma hattını arayan arkadaş da sormuş: ''fiyat yanlış girilse bile bu alıcıyı bağlamaz. satıcı belirtilen fiyat üzerinden ürünü göndermek zorundadır'' demişler :)

@halil ibrahim duran

hiç önemli değil. üç cross modeli aldım. hiçbirinin boy uymazsa bile kadroyu değiştiririm :)
 
Geri