Scudo Sports

Bianchi Venüs restorasyona değer mi?

ctnky

Üye
Kayıt
23 Mayıs 2015
Mesaj
77
Tepki
52
Şehir
Ankara
İsim
Cihan Çetinkaya
Bisiklet
Carraro
herkese selamlar. kardeşim için bisiklet bakınırken bi tanıdık evdeki bisikletini bize vermeyi teklif etmiş, annem de eve getirmiş. ama gördüğünüz gibi elle tutulur bir tarafı yok bisikletin. her yeri paslı, lastikleri yarık, zincir ve dönen parçalar yağ içerisinde ve zor dönüyorlar. bilmem kaç yıldır merdiven boşluğunda soğuğa ve neme maruz kalmış. sizce bu bisikleti temizleyip gereken parçaları değiştirerek sürülebilecek seviyeye getirmeye değer mi? daha doğrusu ne evimde ilgili teçhizatlar var ne de o kadar deneyimim var, illaki bisikletçiye götürmemiz gerekecek. demem o ki sizce tamire değer mi yoksa tamire vereceğimiz paranın üzerine koyup ikinci el temiz bir bisiklet mi alsak? tahmin edecebileceğiniz gibi bütçemiz mümkün olduğunca düşük. yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.
 

Dosyalar

  • IMG_1726.JPG
    IMG_1726.JPG
    1,5 MB · Okunma: 253
  • IMG_1731.JPG
    IMG_1731.JPG
    1,2 MB · Okunma: 226
  • IMG_1729.JPG
    IMG_1729.JPG
    1,2 MB · Okunma: 193
Scudo
Vaktiniz varsa elinizden geliyorsa halledersiniz. Emek harcayınca tadından yenmez oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serrchi ve ctnky
Bisiklet temiz ilk önce güzelce silin sonra zinciri yağlayıp temizleyin diş fırçasıyla arka aktarıcıyı temizleyin bi sorun yok gibi. 2 lastik ve iç lastik. Vites artırıcılarda frenlerde problem yoksa taş çatlasın 100 lira harcarsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: ctnky
Vites aksamını ve zinciri önce su sanın bulaşık süngeri sonra mazotla temizleyin hatta bir miktar maxotu aktarıcılar dişliler ve zincir üzerine döküp kirlerinin çıkmasını sağlarsanızDiş gibi tertemiz.Mazot temizlik için en etkilisidir.Yalnız Frenlere ve jantlara damlamamasına dikkat edin.

Lastik ve iç lastikleri redfox'un dediği gibi değiştirmeniz,iyi olur.(en son bunu yapın)

Bunlardan sonra kulanıma başladığınızda içinize siniyorsa bu kadro yatırım yapmaya değer.
 
  • Beğen
Tepkiler: ctnky
bisikletin hiçbir şeyi yok sadece temizlik ve yağlamak lazım bir de lastik iyi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: ctnky
peki sizce tüm parçaları söküp temizleyip tekrar birleştirmek gerekmez mi? hiç tecrübesi olmayan biri olarak (en son çocukken bisikleti tamir ederdik) halledebilir miyim
 
@ctnky

Bence gerek yok. Bisiklet gayet temiz, kadro boyası da iyi sadece eski yağ kalıntılarını zincirden ve arka aktarıcıdan temizlemesi zahmetli olacak. Onun dışında arkadaki demir seleyi isterseniz sökün isterseniz temizletip siyaha boyayıp tekrar takın. Zinciri temizleyin göbek içindeki bilyaları yağlayın lastiklerde değiştiği zaman fıstık gibi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
bisiklet oldukça temiz. küf bile yok gördüğüm kadarıyla.sadece tozlanmış. dişliler çamura batmış gibi. benzin istasyonunda tazyikli su ile yıkayın. özellikle dişlileri. anlıyorsanız göbeklerin tümünü sök ve yağla. anlamıyorsanız tanıdık bir bisikletçiye yağlatın. tanıdık biri ücretsiz bile yapar.
 
tanıdık bisikletciye bugün benim carraro 224'ü ve bu bisikleti götürdüm, benim genel bakımı yaptı, hatta iki tekerin de akort ayarını bile yaptı para almadı. ama bu bisiklet dursun sizde haftaya gelir alırım dedim bıraktım. gene uygun bi ücret söyler herhalde ama baya işi vardı gördüğüm kadarıyla. değerli yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar.
 
arkadaşlar bu bisiklet halen duruyor. biraz daha eskimiş. artık parçaları temizleyip gerekenleri yenileri ile değiştireceğim lakin internette bu bisiklet 26 jant mı 24 jant mı bi bilgi bulamadım sizce 26 mıdır 24 mü
 
arkadaşlar bu bisiklet halen duruyor. biraz daha eskimiş. artık parçaları temizleyip gerekenleri yenileri ile değiştireceğim lakin internette bu bisiklet 26 jant mı 24 jant mı bi bilgi bulamadım sizce 26 mıdır 24 mü

26 gibi görünüyor ama aslında tahmin etmeye hiç gerek yok. Tekerlek çapını cm olarak ölçün, 2.54'e bölüp inç olarak çapını bulun. Ya da lastik üstündeki yazılara bakın, lastik ölçüsü 26x?? şeklinde yazar, o da 26" olduğunu gösterir.
 
Geri