Scudo Sports

Bianchi Touring 613

Cem Covajj

Üye
Kayıt
30 Mart 2013
Mesaj
18
Tepki
11
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Bianchi
Merhaba aradaşlar.
Aranıza yeni katıldım. Eski Bianchi Speed 1000 model bisikletimin yetersiz gelmesi üzerine Bianchi TOURING 613 modelini aldım. Bu bisiklete sahip olan arkadaşların fikrini deneyimlerini almak isterim. Sizce iyi yapmışmıyım, nasıl bir bisiklet sizce ?
Ayrıca çok temiz geçen sene yaz aylarında 3 4 ay kullandığım beyaz speed 1000 bisikletimi satıyorum ilgilenen arkadaşların bilgisine...
Saygılar...
http://www.starbisiklet.com/foto/orta/TOURING-613-ERKEK-2013.jpg
Ürünün Özellikleri
Kadro 28" ALÜMİNYUM / ENTEGRE MAŞA YATAĞI
Masa SUNTOUR 28" NEX- DS.MLO 1.1/8" KİLİTLİ
Sele SELLE ROYAL FRECCIA
Tekerlek 28/622X19 BIANCHI ÇİFTKAT ALÜMİNYUM SİYAH 36H
Lastik 700X38C 40-622 SİYAH
Jant Boyutu 28
Vites Adeti 24
Vites Takimi SHIMANO ALTUS 24 VİTES
Fren Takimi ÖN-ARKA: MEKANİK DİSK "TEKTRO" NOVELA ROTOR 160mm
 
Scudo
Gerçekten şaşırtıcı derecede hoş bir bisiklet. Şaşırtıcı dememin sebebi, forumda genelde ithal markalar revaçta. Bianchi ve hatta salcano gibi markalara pek sıcak bakılmıyor. Bu iklim haliyle forumdan bilgilenenleri etkiliyor. Ben de bu yüzden çok geniş kapsamlı bisiklet araştırmama rağmen sanki alanı dövüyorlarmış gibi bianchi'ye hiç bakmadım bile. :) Bu kadronun üstüne merida yazsanız ben dahil bir çok alt-orta düzey bisikletçi anlayamaz. Fiyatı da uygunsa gerçekten iyi bir iş yapmışsınız. hayırlı olsun. Kazasız belasız sürüşler dilerim.
 
Frenler hariç güzel bisiklet kazasız belasız kullanmanız dileğiyle :)
 
Öncelikle güle güle kullan ben de çok beğeniyorum bu modeli, alacağım yakında. Sen de görüşlerini bizimle paylaşırsan çok sevinirim.
 
Bianchi bu sezon güzel. Hayırlı olsun.
 
@Hakan güngör

Fiyatı 810 tl den nakit le 715 TL ye aldım. Açıkçası Bianchi takıntısı olan biri olarak Giant,Salcano ve Scott bile hiç hoşuma gitmiyor. Hiç Bianchi harici bisikletim olmadı, muhtemelen olmayacak. Görüşleriniz için teşekkür ederim.

@furkancinar98

Frenler de ne gibi bir sorun yaşarım acaba ? bilgilendirirseniz sevinirim. Bundan önceki Speed 1000 model bisikletim normal V fren kullanıyordu. Bu bisikletin mavi renginde hidrolik frenli olan modeli vardı. Aralarında bir 50 tl civarında fiyat farkı vardı. Ancak yaşta olgun bisikletçi amca hidrolik frenin daha sorunlu ve bakımı arıza durumunda yapılması daha masraflı olduğundan bahsetti. V frendende gerek freni sıkınca ciyak ciyak arada ses çıkarmasından bir türlü ayarlayamayıp sürekli pabuçlardan birinin veya ikisinin tekerlere sürtmesinden dolayı yaşadığım performans kaybı ve zorlanmamdan dolayı disk fren mantıklı gibi geldi. Yine de görüşlerinizi merak ediyorum. Teşekkür ederim.

@Erdal Ceylan
Geçen Pazar günü aldım bisikleti sonrada malum kız arkadaş ile dışarı çıkmalar falan binmeye fırsatım olmadı. Bu pazar inşallah deneyeceğim. Fiyatı Suadiye de ki star bisikletten 810 tl fiyattan nakite 715 tl ye aldım. Bundan önceki bisikletimde beyazdı. Siyahlara pek içim ısınmıyor açıkçası bu da kırık beyaz bir bisiklet olduğundan çok hoşuma gitti. Yakışıklı alet.

Aslında diğer bisikletimi (Bianchi Speed 1000) alalı 1 yıl dolmadı. Ancak performans olarak kullandığım istanbul caddebostan sahil kısmında harcadığım enerji efor karşılığında aldığım performans yeterli gelmediğinden şehir/tur bisikletine yöneldim. Aslında ilk başta direk bu kategoride bir bisiklet almalıydım ama biraz acele ettiğimden diğerini aldım ve iki kere iş yapmış oldum. Gerek ağırlığı olsun gerek sarfettiğim güç ve enerji olsun karşılığında hız ve performans alamadım speed 1000 den.

Bisikletçininde dediği bisiklet kullanan insanların çoğunun yanış bisiklet seçtiği yönünde idi. Çoğunlukla insanların altında gördüğümüz en yaygın model Mountainbike klasmanının aslında dağ tırmanmak için değil ufak, geniş ve dişli tekerleklerinle eğik arazi şartlarında inişlerde ve çıkışlarda bisikletin kaymaması ve harcadığın gücün en iyi şekilde tırmanışa aktarılması için daha küçük vites dişlileri ile donatıldığından ve bu bisikletin düz asfalt yolda kullanmanın hiç bir yararı olmadığı gibi boşuna kendime işkence çektireceğimden bahsetti. Ancak yol/şehir bisikletinin büyük ön ve küçük arka vites dişlileri ile daha az yüzeye sahip ve sürtünmeyi azaltmak için büyük dişlere sahip olmayan yüksek inç lastikleri ve hafifliği ile asfalt yolda kullanılması gereken bisikletin bu olduğundan bahsetti. Kullanacağın yere göre bisiklet seçimi çok önemli. Çoğu insan asfalt yolda bisiklet turu atmak için mountainbike ve o kadrosu komple amortisörlü haraket bisikletlerini kullanıyor. Bisikletçinin bilinçlendirmesinden sonra ki aydınlanmam bana çok iyi geldi.

Kısacası benimde istediğim dag bisikletine harcadığım efor ve enerji ile daha hızlı ve rahat bir sürüş kazanmaktı. İnşallah bu bisiklet ile bunu elde ederim.

Son olarak günümüzde otomotiv sektöründe de insanların sırf lüks ve ego tatmin duyuglarından dolayı belki arazinin a sından ömrü boyunca geçmeyecekken dev gibi jeep ler alıp sahil yolunda gezmesine benziyor bu iş de. Araziye çıkacaksan jeep 4x4 araçlar, asfalt ve düz yolda hız istiyorsan spor otomobil tercihi doğru tercihtir kanımca. İnşallah hem araç hem de bisiklet kullanıcıları bilinçlenir ve ihtiyaca yönelik tercihlerde bulunurlar. Gerçi eskiden sadece dağ bisikletinden oluşan insan topluluğu şimdi gözlemlerimle %70 e %30 tur/şehir bisikletine kaymış durumda.

Asfaltta kullanmak için ilk tercihimi yanlış olarak jeep gibi bisikletten kullanmıştım. Şimdi birde spor modeli deneyeceğim. Bakalım bisikletçi haklımı çıkacak...

@Ersin Erbeden

Teşekkür ederim. Gerçi çok daha uçuk modelleri var yabancı sitesine ama buraya gelmiyor/ya da üretilmiyor.
 
iyi günlerde kullanın .hidrolik fren arıza yaptığında ne kadar bir masraf çıkarır acaba .
 
Güle güle kullanın. Yalnız, kaliteli pabuçlara sahip bir v freni, her daim mekanik diske yeğlerim.
 
Merhabalar foruma yeni katılmakla birlikte... Konusu geçen bisikletin bende kullanıcısıyım. Yaklaşık 2 aydır günde min. 10km yapıyorum. Henüz çok tecrübesizim bu konuda. Genel bir bisiklet sürücüsü ne biliyorsa bende o kadarını biliyorum. Fakat foruma katkı sağlamak adına ufak bir inceleme yazısı yazmayı düşünüyorum. Acaba bu başlık altında mı yazmalıyım ? Yoksa yeni bir başlıkta kısa da olsa yazımı paylaşsam daha uygun olur mu? (Forumu kirletmemek adına soruyorum)

İyi akşamlar dilerim...
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
@Flicker Sanırım yeni üye olduğumdan dolayı başlık açmam şuan için mümkün görünmüyor. Ben yinede buraya 2 aylık izlenimlerimi yazıyım. Nasıl karar verdim? Bu bisikleti neden seçtim vs gibi sorulara cevap veriyim. Hemde bu süreçteki izlenimlerimi sizlerle paylaşıyım.

Bianci Touring 613 ilk bisikletim. İlk dediğim tabi ki bilinçli olarak aldığım ilk bisikletim. Bu işe nasıl bulaştım aslında burası biraz karışık ama ben yinede anlatmak istiyorum. Motorsiklet hevesim çok fazlaydı. Bir model üzerine yoğunlaştım. Kaporasına kadar herşeyini gönderdim ertesi gün yola çıkıp motoru Aydın'dan almaya gidicektim. (istanbulda bulunmuyordu) Amma velakin aile fertleri bu duruma onay vermedi. Başımızdan talihsiz bir olay geçmişti yakın zamanda bende biraz düşüncesiz hareket edince böyle bir tepkiyle karşılaşmam tam yerinde oldu. Neyse lafı uzatmadan...

İki teker aşkımdan vazgeçmeye niyetim yoktu. Bende bisiklet almaya karar verdim. Asfalt öncelikli kullanım alanım olucaktı. İnce lastik ve büyük jant ilk dikkat etmem gereken nokta olarak düşündüm. Sonra hafiflik ve sağlamlık. Dediğim gibi fazla bir bilgim yok. Ama bianchi bisiklet çok gördüm zamanında da kullanmışlığım vardı. Tabi bu professional seviyede değil. Şüphe duymıycağım bir marka ve seçimim bu yönde oldu.

İlk 10km çok keyifliydi. Sokak aralarında alıştırma turları ort. hız 20-25 dolaylarında gezindim. Eskiden hep alçak sele kullandığım için aslında doğru ölçünün "diz kırık olmıycak şekilde pedal ile teması sağlaması" şeklinde olduğundan yüksek gelen seleye ilk 10km de alıştım. Daha sonra belirli mesafeler gittim. Haftasonları "beylikdüz-kumburgaz" arası gidiş-dönüş (dönüş ertesi gün) olucak şekilde yollar yaptım. Rampa indim. Rampa çıktım.

Gelelim olumlu yönlerine: Bisiklet hafif sayılır. yani ben tek elimle çok rahat taşıyabiliyorum. Merdiven çıkıp inebiliyorum yorucu bir sürüşten sonra bile. Üzerinde gelen lastikler beni kuru asfaltta üzmedi. Bisikleti biraz motorsiklet gibi kullanıyorum contra tekniğini özellikle hızlı sürüşlerde çok yapıyorum. Belirli bir seviyeye kadar yatıyabiliyorum ve yüksek hızda lastik yeri güzel tutuyor. Selesi rahat. Vites kollarının yerleri güzel. Bileği oynatmadan değiştirmek güzel. Fren konusuna gelince umduğumdan iyi çıktı diyebilirim. Kontrollü bir frenajda durmasını istediğiniz noktada duruyor. (Yüksek hızda arkaya ağırlık verilmediğinde kayma riski yüksek frenler iyi o yüzden) Başımdan böyle bir yaşanmışlık geçti yokuş aşağı 70km ile virajı kaçırınca gidebildiğim yere kadar geriye attım kendimi arka freni %50 ön freni %75 sıktım limitlerde durmayı başardım çok şükür büyük bir kaza geçirmekten kurtardım kendimi. Bu sebebledir ki frenleri güzel tutuyor.

Olumsuz yönleri de: Başta aktarıcılardan giriyorum. Shimano'nun Altus serisi. Ben bu fiyata daha şıkır şıkır geçen vites beklerken bildiğin odun gibi geçen vitesler beni üzdü. Hızlanmak istediğimde pedala biraz yüklenmeye durayım küt diye geçiyor. Sakin değiştirince sıkıntı yok ama birazcık yüklenildi mi hiç hoş değil bence. 8'li kasete acera'dan iyisi sanırım yok piyasada. Altus'tan iyi diyorlar ama alivio nunda 9'lu ları var. En kısa zamanda değiştirmek istiyorum. Altus arka aktarıcısını hiç beğenmedim kısaca. Ön aktarıcı görevini iyi yapıyor. Herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Onun haricinde olumsuzluk olarak gözüme batan bir durum yok.

Kısaca bu bisiklet üzerine anlatıcaklarım bu kadar. Sürç-ü lisan ettiysem affola. Bilgili abilerim, büyüklerim beni düzeltirlerse sevinirim. Herkese hayırlı geceler...
http://images.tapatalk-cdn.com/15/09/28/5e75ed562d9c06401a146889fb7695f7.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/09/28/e64c497d49d71ff53909cb1605f995f2.jpg
 
Merhaba herkese, bu iki 613 modeli arasindaki fark nedir? Yardimci olabilir misiniz
 

Dosyalar

  • image.png
    image.png
    25,3 KB · Okunma: 35
@Erensarnic

Yazılan yazıda birinde mekanik disk yok. Ama bianchi nin 613 touring modelinde mekanik disk olmayan modeli yok. Yani bana sorucak olursanız o yanlış. Bianchi touring 613 MD 1053tl.
 
@lazquest cok tesekkurler, ben de oyle biliyorum ancak nasil bir fark var ve neden iki farkli modeli farkli fiyata satiyorlar anlayamadim
 
biraz konu hortlatmak gibi ama ucuz ve bu modele uygun jant nerden alabilirim? arka jant Pert oldu akort ayarı yetmiyor değiştirmem gerek uyum olması için de arkayla önü değiştirmeyi düşünüyorum
 
Geri