Bende aynı sorunla uğraşıyorum ve bende bianchi topluyorum. Üni zamanımda aldığım bianchi leopard mtb. Renklerim mat nissan turuncu ve mat siyah olacak. Bir kere boyandı ama sanırım altta birşeyler kaldığı için bazı yerlerde boya akma yaptı. Tekrar soyuldu ve zımparalandı. Şimdi boyacıda. 4k+1 (sanırım) astar atılacak. Üzerine turuncuyu onlar yapıp ikinci kat mat siyahı ben atıcam. Ama inanılmaz sabır istiyor. Allah kolaylık versin
Sıkıntı astarı attıktan sonra siyahı atmak için astarın üstüne maskeleme bantlarıyla kaplama yaptım. Büyük ihtimal o bantlardan kalıntı kaldı astar üzerinde. Neyse şimdi hallolsun da ikinci kat siyahı rahatlıkla atarım şimdi. İlk foto orjinal hali. 3. foto ise istediğim turuncunun tonu.
Jeo cocker değil ama dire straits, pink floyd ordan biraz dolanıp massive attack a kadar geldim hala bitmedi zımpara işi. Ben abartıyor olabilir miyim? Zımpara nereye kadar? Referans olabilecek görsel paylaşan olur mu ya da sözle tarif edebilecek üstad...
Gün itibari ile zımpara işi bitmiştir.
Neler öğrendik;
Zımpara sabır işidir. Kimyasal malzeme kullanarak başlamak en iyisi, hatta derin yerlerde boya kalırsa üşenmeden yine kullanmak lazım. Tel fırça ve üzerine el motoru ( dramel veya proxxon vb.) ucuna takılan küçük fırçalar olmadan bu iş olmaz. En azzından bende olmuyor yapan hobi olarak yine yapsın. Derin çizikler için avuç içi zımpara makinesi bile kullandım. Dikkatlı kullanılmazsa profil formunu çok bozar aman dikkat. Yüksek değeri olan bir kadro yaparken kullanılmamalıdır bence. Çok yerde el motoru ucunda silindirik zımpara kullandım. Nazikçe kullanılmazsa final zımpara işini uzatıyor. 400 lük zımpara şerit halında çekerek kullanırken özellikle kurt ağazı geçmelerin keskin yerlerini çok yumuşatıyor. Bu kadro için iyi bir durum düzgün yapmamış italyalar... yani değerli bir kadroda kabul edilir değil. 1200lük zımpara ile çalışırken planlı gitmek gerekli... çalışacağın alan ve kullandığın zımparanın miktarı arasındaki oranı öğrenmek lazım. Sanayideki çırak gibi takılamazsın... amaç işi bitirip gitmek değil. Hassasiyet, yüksek çözünürlük önemli...
Kadro hakkında öğrendiklerimiz;
Yapılan işin hassasiyeti kadronun hassasiyetinden çok olamaz... şöyle ki chain stay profilleri üretim sırasında boğumlanmış, yani kusursuz bir konik profil değil. Muhtemelen tornada sıvamaya benzer bir metodla şekillendirilmiş ardından ekzentrik pres ile bitirmişler... her ne ise bu boğumlanmalar işin bütün tadını kaçırdı. Fotoda görünüyor zaten.
Sonuç olarak ilk iş , ilk aşama budur. Sırada boya işi var...
Yorumlar yine başım üstüne...
İyi hafta sonları ve starwars a gidin gayet iyi olmuş....
Ben zimpara icin matkapin ucuna temizlik teli baglayip epey ugrastim , yaklasik 10 a yakin teli bitirdim gercekten sadece elle yapilabilecek bir iş degil . ama malzemesi olmayanlar icin matkap ve temizlik teli ikilisini onerebilirim .
Siz tabi cok daha profesyonel bir is cikarmissiniz , kolay gelsin
Söz ettiğim ince fırça ve zımpara uçlar yapı marketlerde satılır. dramel veya benzeri markaların sarf malzemeleri için ayrılan reyonlarda bulabilirsiniz. Standart mandrene sahip matkaplar ile kullanılabilir. Ancak devir düşük olacağı için mutluluk garantili değil.
Boyadan şimdi geldik. Küçük tefek kusurları önemsemiyoruz. Boyacı da ilk kez bisiklet boyadı, çok özendiğini biliyorum. Eski amerikan arabaları jeepler falan toplayan bir usta bu, zaman ayırması bile süper bişey. Bir nevi "el verdi" üstad, yaptığım işe özenime onay verdi. Ama var bir iki kusur . Bir daha kadro daha iyi olcak.
@furkan.zaman
Tespit doğru zaten tarif de o idi. Fotoğraf için evde doğru donanım yok sadece photoshop da tonu biraz düzelttim. Renk kodu yok elde karıştırdık.