Scudo Sports

Bianchi reparto corse SBX neo-retro (Restorasyon projesi)

kudretozbay

Forum Demirbaşı
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
427
Tepki
1.096
Şehir
ıstanbul zeytınburnu
Bianchi reparto corse SBX. Columbus firmasinin bianchi için özel olarak üretmiş olduğu, columbus sbx borulardan imal edilmiştir.Bisikletin orta yatak kısmındaki esnemeyi azaltmak için alt borusu ve çeki borusunda columbus max olduğunu tahmin ettiğim oval borular kullanılmıştır. Bisiklet campagnolo firmasının üretmiş olduğu athena 11 grup set ile toplanmıştır.Lakin bu grupsetin orjinal renginin siyah olması, estetik açıdan gözüme hoş gelmediği için bolca emek sonucunda saf aluminyum rengine dönüştürülmüştür.
Çelik kadroların konforunu,yeni nesil grup setlerin konforuyla birleştirip ortaya güzel bir neo-retro bisiklet çıkardığımı düşünüyorum.

Daha fazla restorasyon projesi için takip edebilirsiniz;

(link)
(link)

Kadronun boyasında yer yer dökülmeler mevcuttu,yeniden boyanmadan kusursuz kondisyona getirmek imkansızdı.

50766614_10157747819834587_2871903743022989312_n.jpg


50782974_10157747819879587_2186025164095881216_n.jpg


50540685_10157747819979587_8441026559724224512_n.jpg


50721791_10157747819624587_2220153682899501056_n.jpg


50553678_10157747819524587_5480154089583017984_n.jpg


50855093_10157747819714587_3875285026232860672_n.jpg


50766529_10157747819429587_7679427277871906816_n.jpg


50541971_10157747819464587_5046388665001967616_n.jpg


Vites seti kozmetik olarak son derece kötü durumdaydı uzun uğraşlar sonuçunda yepyeni bir görünüme kavuştu.

75540034_10158509256049587_296508655031812096_o.jpg



74789164_10158509255314587_9003581530773127168_o.jpg




73171310_10158509255134587_8240334944279199744_o.jpg




75640680_10158509255429587_8788143553139179520_o.jpg




74796193_10158509255079587_4302361082200064000_o.jpg


Parçaların tek düzgün olan kısmı fren ve vites kollarıydı :)

74469742_10158509255594587_6853649983342641152_o.jpg




Ve bisikletin son hali.

52905765_605326219894912_2453220697397264384_o.jpg


52964862_605325926561608_7892184392754266112_o.jpg






53236146_605325969894937_7239334494585487360_o.jpg





52908175_605326106561590_3112435230292574208_o.jpg




53599110_605326016561599_8010521732580376576_o.jpg



52946143_605326146561586_1052445713994088448_o.jpg




52681086_605326076561593_1731439803943092224_o.jpg
 
Scudo
Harika olmuş ellerinize sağlık, güle güle keyifle binin.
 
Uzun süredir restorasyon projelerine bu forumda hasret kalmıştık. Elinize sağlık. Sürecin ayrıntılarını forumda görmek isteriz.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Laciverdi
Uzun süredir restorasyon projelerine bu forumda hasret kalmıştık. Elinize sağlık. Sürecin ayrıntılarını forumda görmek isteriz.
Yorumunuz için teşekkür ederim. Şuan iki üç projem daha mevcut onları detaylı olarak paylaşmayı düşünüyorum lakin forumun kitlesi biraz değişmiş gibi duruyor. Yeterli ilgi artık kalmamış sanırım :)
 
Yorumunuz için teşekkür ederim. Şuan iki üç projem daha mevcut onları detaylı olarak paylaşmayı düşünüyorum lakin forumun kitlesi biraz değişmiş gibi duruyor. Yeterli ilgi artık kalmamış sanırım :)
Kudret bey ilgi alakamız var ama bilgimiz olmadığından yorum yapamıyorum en azından kendi açımdan konuşayım, sizler paylaştıkça bizler bilgi ve ilgi sahibi olacağız sayenizde :)
 
Kudret bisikletini, daha doğrusu bisikletlerini zaten biliyorum ama yinede burada paylaştığın için teşekkürler. Diğer projenin birinden ipucu verelim. Yeniden hayata kavuşacak Colonagoya şimdiden hoşgeldin diyor ve sana restorasyon döneminde başarılar diliyorum. ?
 
Elinize , emeğinize sağlık... Güzel günlerde kullanın. Projenin diğer aşamalarının detaylarını ve mevcut ise resimlerini paylaşırsanız çok mutlu olurum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Renk degisiminden basariyla cikmis biankimiz . Emegine saglik kudret :)
 
  • Beğen
Tepkiler: kudretozbay
Şu renklere hastayım. Emeğinize sağlık, güle güle sürün.
 
Kudret bey ilgi alakamız var ama bilgimiz olmadığından yorum yapamıyorum en azından kendi açımdan konuşayım, sizler paylaştıkça bizler bilgi ve ilgi sahibi olacağız sayenizde :)
Yorumunuz için teşekkürler elimden geldiğince detayli olarak paylaşmayı düşünüyorum.

Kudret bisikletini, daha doğrusu bisikletlerini zaten biliyorum ama yinede burada paylaştığın için teşekkürler. Diğer projenin birinden ipucu verelim. Yeniden hayata kavuşacak Colonagoya şimdiden hoşgeldin diyor ve sana restorasyon döneminde başarılar diliyorum. ?
Teşekkürler abi colnagoyu da burada detayli şekilde paylaşmayı düşünüyorum.
Elinize , emeğinize sağlık... Güzel günlerde kullanın. Projenin diğer aşamalarının detaylarını ve mevcut ise resimlerini paylaşırsanız çok mutlu olurum.
Fotoğraflarken çok fazla detay çekmemiştim. Yeni projeleri aşama aşama çekip paylaşabilirim.
Renk degisiminden basariyla cikmis biankimiz . Emegine saglik kudret :)
Teşekkürler abi :)

Şu renklere hastayım. Emeğinize sağlık, güle güle sürün.
Celeste ve lacivert çok hoş oldu. Yorumunuz için teşekkürler.
 
Boyasını nasıl yaptınız? Hangi yöntemle? Aşamaları hakkında bilgi verir misiniz.
 
Boyasını nasıl yaptınız? Hangi yöntemle? Aşamaları hakkında bilgi verir misiniz.
Önce boya sökücü ve tel fırca yardımı ile boyasını söktüm daha sonra maskeleme işlemlerini halledip aradığım renk boyayı satın aldım.Son işlem olarak sürekli gittiğim bir boya ustasına elimdeki boya ile kadroyu boyattırdım.
 
Bisikletin, arka üst ve alt çatalındaki boyasız kısım çok hoş bir detay olmuş.
 
Bisikletin, arka üst ve alt çatalındaki boyasız kısım çok hoş bir detay olmuş.
boyasız mı, yoksa kromaj renginde boya mı? boyasız olsa paslanma başlamaz mı? demir bu sonuçta.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
boyasız mı, yoksa kromaj renginde boya mı? boyasız olsa paslanma başlamaz mı? demir bu sonuçta.
Benim orda kastım metalin kendi renginin yakismasi idi :) Tabi ki aydinlatici cevabi @kudretozbay hocam verecektir :) Ama dediginiz gibi kaplama olma ihtimali çok yüksek.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@kudretozbay Boya sökücü kadronun kaynaklarına zarar vermiyor mu? Şunun için soruyorum, sırf bu sebeple cam tozu ile kumlama yapan arkadaşlar vardı.
 
Bisikletin, arka üst ve alt çatalındaki boyasız kısım çok hoş bir detay olmuş.
1970 lerin sonuna doğru başlayan bu tasarım anlayışı ilk olarak üst segment bisikletler de yapıldı. Daha sonraları ise hemen hemen her çelik bisiklette arka bacakların ve maşanin kromaj bırakıldığını gördük.

boyasız mı, yoksa kromaj renginde boya mı? boyasız olsa paslanma başlamaz mı? demir bu sonuçta.

Kadronun orjinal hali full kromaj kaplı olduğu için temiz kullanımda herhangi bir pas veya korozyon söz konusu değildir.

@kudretozbay Boya sökücü kadronun kaynaklarına zarar vermiyor mu? Şunun için soruyorum, sırf bu sebeple cam tozu ile kumlama yapan arkadaşlar vardı.
Boya sökücü metali aşındıramaz açıkçası gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz.
 
Kadronun orjinal hali full kromaj kaplı olduğu için temiz kullanımda herhangi bir pas veya korozyon söz konusu değildir.

mühendisim. metal endüstrisinde, bisiklet de dahil, kromaj yapıp üstüne boya tatbik etmek diye bir şey görmedim. boya uygulanacaksa, alt kat olarak kromaj yapmaya gerek kalmıyor çünkü. kromajın yaptığı anti-pas görevini boya yapıyor. ayrıca, dediğiniz gibi olsa, yani kromaj üstüne boya olsa, boya sökücüyü tatbik ettikten sonra zımpara veya tel fırça ile boya tabakasını kaldırırken boya ile beraber kromaj da kalkar. mikron mertebesinde kalınlığı var kromajın.

ben özetle şunu sorayım, arka maşanın krom renkli kısımları da elden geçti mi? yoksa sadece eski yeşil boyalı kısmı kaldırıp orayı mı boyadınız/boyattırdınız?
 
Geri